Jump to content

Photo

Hasjnog een officieel cannabis topic!

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 09 June 2010 - 09:44 AM

Een van de weinige psychoactieve middelen waar ik half-om-half gewenningsverschijnselen van krijg. Althans, niet in de zin dat ik rillingen en hoofdpijn krijg als ik een week niet blow, maar 's avonds, nadat mijn verplichtingen voorbij zijn, een hasj-jointje ter ontspanning roken... yummy.

By the way, laatst ook eindelijk weer een spot gevonden waar ze KWALITEIT hasj verkopen. Echte Rooie Libanon! Yay! En Koning Hassan marok, 20 euro voor 1,30 gram ofzo. Teringduur, ben benieuwd of de kwaliteit er naar is.

Maar goed, hasj is what's up voor mij. Altijd weer wat anders, soms cheap-ass Maroc als ik blut ben, maar daar ben ik meestal snel van genezen. Soms een knettersterke pikzwarte nepalese charas, soms iets anders exotisch... al is er maar variatie is.

:)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 09 June 2010 - 09:47 AM

Slighty related topic here. Het is gewoon mijn neurotische neiging om overal officiele topics te veroorzaken dat ik dit topic geopend heb. :P

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 09 June 2010 - 09:47 AM

jeuj hash :P :D :D

ik zoek nog Black Bombay....en dan wel de echte dus degene waar wat opium in gemengd zit :D ......moeilijk te vinden :D ....maar heel vroeger eens gehad....hmmmmmmm

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#4 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 09 June 2010 - 11:03 AM

^would that be legal...?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#5 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 09 June 2010 - 11:41 AM

Dat is wel grappig, in Nederland hebben al die wiet en hash soorten een naam, in Belgiƫ is dat gewoon naar de dealer gaan en blij zijn als hij goede wiet of hash heeft (tenzij je zelf kweekt natuurlijk).
Hash is in 90% van de gevallen Marokkaanse hash. Op die manier dragen de Marokkanen ook bij aan de Belgische economie, of juist niet? :P Het kan me gestolen worden, zolang ik maar niet zonder voorraad val.
omgekeerd gaat ook

#6 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 09 June 2010 - 12:31 PM

^would that be legal...?

no but who cares! :P

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9420 posts

Posted 10 June 2010 - 06:08 AM

Tering wat heb ik de afgelopen 4 maanden veel hash gerookt :P

Maar een paar biertjes maar toch zeker iets van 60-70 gram hash (niet allemaal alleen natuurlijk, maar anderen delen ook).

Het is hier dan ook spot goedkoop, maar in sommige plaatsen vermengen ze de boel dus echt wel. Ik koop het dan ook meestal niet.

In Hymachal Pradesh vind je meestal 3 (en soms 4) kwaliteiten:

Jungly: op lage hoogte gemaakte charras. Erg aromatisch maar niet zo sterk en ook een stuk brokkeliger. 300-600 rp / 10gr
First Cream: De best of the best. Heerlijk zacht op de keel, super high en heerlijk donker en zacht in de vingers. 800-2000 rp / 10gr
Second Cream: Qua kwaliteit tussen Jungly en First Cream in. Meestal een heel stuk goedkoper dan de First. 500-1000 rp / 10 gr
Ice Cream: Eigenlijk gewoon Ice-O-Lator. Wordt vaak met Second Cream vermengd en verkocht als First Cream. Heb dit niet gehad en weet de prijs ook niet.

Goed, van al deze soorten .. en nog wat anderen (waarschijnlijk mengels van bovenstaande of andere poep, dus niet echt gezond) heb ik echt veel te veel gerookt de laatste paar weken (dat ik in Hymachal zat). Maar daardoor is mijn voorliefde voor Hash/Charras wel weer een stuk groter geworden :D

Meestal heb ik het liefst zowel een Jungly als een First Cream en meng daar dan van elk een deel om een eigen 3e soort te maken: zacht en toch aromatisch.

Cream met Maroc gaat ook altijd erg goed. Ook als is Maroc meestal meer poederig dan brokkel.

Goed, Hash FTW :(

#8 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 10 June 2010 - 06:45 AM

jeuj hash :P :D :D

ik zoek nog Black Bombay....en dan wel de echte dus degene waar wat opium in gemengd zit :D ......moeilijk te vinden :D ....maar heel vroeger eens gehad....hmmmmmmm

Ik heb ooit eens zwarte zachte paki gehad die we hadden geflest (2 gloeiende messen met de hash er tussen sandwhichen en dan met een bodemloze fles de rook opvangen en opsucken) en daar ben ik toen zo dromerig stoned van geweest dat ik me tot de dag van vandaag nog afvraag of daar mssch ook wat anders doorheen heeft gezeten :(

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#9 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 21 June 2010 - 06:53 AM

Ik heb een verdamper en heb tot op heden alleen ervaring met wiet. Is hasj per verdamper te gebruiken, of is dat toch af te raden?
Sometimes we live
no particular way
but our own

#10 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 04 August 2010 - 11:36 PM

geleerd van een stel denen die ik tegenkwam op vuuv: tabak roosteren. In denemarken is dat een soortvan standaard. Het idee is dat de nicotine en teer uit de tabak verdwijnt en je dus veel meer de hasj proeft. Bovendien rookt het lichter en prettiger en wordt de tabak wat droger en kruimeliger. Ik heb het geprobeerd en het smaakt idd wel fijn.

Je kunt kant en kalre sigaretten roosteren door er gewoon met een vlam langs te gaan. Losse shag kun je roosteren door een paar lagen alufolie over elkaar te doen en de zijkantjes een beetje omhoog te vouwen zodat je tabak er niet afvalt. Heel dun laagje over je folie verspreiden en dan met je aansteker er onder. Na 20 seconden gaat het roken en stop je. Dit herhaal je een paar keer, tot je tabak droog en ietsje bruiner is en de rook een andere kleur krijgt. Kijk wel uit dat je je shag niet verbrandt, want dat is nou ook weer niet de bedoeling!
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#11 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 05 August 2010 - 04:42 AM

^Volgens mij komt die rook vooral van het papier om de tabak heen en is dit roosteren een vrij neurotische en zinloze actie. Je kunt je sjek in wat water gooien en dan een uurtje laten staan en vervolgens goed drogen. Of een tabaksvervanger gebruiken.
The mind is a jungle.

#12 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 05 August 2010 - 05:07 AM

Dat werkt echt wel!
En ik heb een speciale aanbieding, voorgeroosterde tabak voor maar 2 keer de prijs. Dan zijn drugs voortaan extra cool (heeeeel oud inside dhp-ding)
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#13 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 05 August 2010 - 10:55 AM

Ik heb een verdamper en heb tot op heden alleen ervaring met wiet. Is hasj per verdamper te gebruiken, of is dat toch af te raden?

Kleefzooi. Het werkt wel aardig, inhalerings-wise, maar het bakje wordt vies. Als je het doet, maak dan hele kleine kruimeltjes van je hash, en leg een extra screen in het bakje (mijn verdamper had een vaste screen die moeilijk schoon te maken of vervangen was). Beter is toch om wiet in de verdamper te doen & hash te bewaren voor joints/bong/cake. :P
Verbing weirds language.

#14 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 05 August 2010 - 11:17 AM

Ook kun je beter goedkope droge brokkelige hasj kopen voor de verdamper, want zachte hasj smelt vast aan je schermpje, en omdat je brokkelige hasj kunt verpoederen komt de hete lucht overal beter bij. Maar het kan zeker! Maar je kunt ook gewoon een goede hasjpijp kopen....
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#15 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 05 August 2010 - 04:35 PM

Ik ben zelf ook echt een hasj roker, ik vind het zachter op de keel en lekkerder van smaak dan wiet. Ik heb zelf altijd goede kwaliteit marokkaanse hasj, zachte lichte deeg achtige hasj, meestal zoek ik ook een lange tijd naar een goede coffeeshop met een lekker aanbod, vanwege het no sources zal ik namen daarvan achterwege laten.

Buiten Nederland (en de landen van herkomst natuurlijk) is hasj trouwens onvergelijkbaar, heb gezien wat engelsen onder hasj verstaan (soapbar) en zelfs de 'beste' soapbar is het woord hasj niet waardig. Hoe ze het maken is al walgelijk maar het effect is ook niet om over naar huis te schrijven. Het wordt van wat ik heb vernomen gemaakt in Spanje, waar ze prima hasj uit Marokko krijgen, verpakt in plastic. Die gooien ze in een maler met gemalen wiet bladen, gewoon met het plastic er nog om heen en een bind middel en als je pech hebt nog wat andere vieze dingen. Het resultaat is een brok 'hasj' zo hard als steen waar je zonder aansteker niks mee kan, waar je nauwelijks stoned van wordt wat walgelijk smaakt en je bij elke joint die je er mee wil draaien stukjes plastic in de hasj vindt. Smerig spul, schijnt ook vooral in Spanje en Engeland te bestaan.

De wiet in Engeland is vaak prima, net coffeeshop wiet maar dan minder variatie in smaak dan hier, maar ook daar gebeurden wel eens rare dingen mee qua effecten, waar dat precies aan lag kan ik niet zeggen maar ik vermoed dat het niet gewoon een 'hoog THC' percentage gehad. Ik blow hier al jaren en heb daar effecten ervaren die ik echt niet ken van cannabis producten, waarvan de raarste als volgt was: We kwamen na een flinke blow sessie aan in het huis van mijn britse ex, gingen nog een jointje roken en daarna ergens zitten, het was toen 1.30 am, toen ik daarna op de klok keek was het ineens 5 am en ik had niet het idee dat er uberhaubt tijd voor bij was gegaan. Ik zat in nog precies dezelfde houding, gewoon overeind en mijn ex ook en we hadden niet geslapen, zijn van wat we weten niet out geweest en hebben ook 3.5 uur niet bewogen. Het moment van 5 am voelde alsof ik wakker werd uit iets, zonder dat ik ooit geslapen had. Ultiem vreemd.

Dan was er nog een andere keer wiet, die volgens mij meer dan alleen thc bevatte, want het duurde 8-10 minuten om 'in te kicken', en dat in kicken was een aanzienlijk zware lichamelijke verdoving (niet voelen van ledematen en dergelijken), waar ik ook wel tot een punt gekomen ben ooit dat ik nog wel kon praten, maar niet kon zien en bovendien volgens mij, maar dat wist ik niet zeker ondersteboven lag, of op zijn minst 90 graden gedraaid en nog gezellig zonder te kunnen zien een gesprek aan het volgen was. Die wiet heeft ook meerdere uitgesproken vreemde nachten opgeleverd en ik heb daarvoor en daarna nooit wiet gehad die me fysiek merkbaar verdoofde. Ik ben wel flink nieuwsgierig wat er dan wel mee was, want het was best een aangenaam effect, niet helemaal wat ik zocht van wiet, maar voor wat het was best aangenaam. Toch heb ik liever dat als ik wiet of hasj koop, ik gewoon stoned word.

Som van het verhaal; ik ben blij met de aanwezigheid van coffeeshops, de fijne variabele kwaliteit die over het algemeen van acceptabel tot fantastisch gaat, en de rechtlijnige effecten hier, wiet is wiet en stoned zijn is gewoon stoned zijn.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users