Jump to content

Photo

WietCannabis sativa/indica: een officieel cannabis topic!

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7684 posts

Posted 03 June 2010 - 02:39 PM

Een nieuw officieel topic. Waarom? Omdat het kan.

Anyway, ik bedacht me laatst dat ik wel weer eens wiet zou willen roken. Heb het echt al jaren afgezworen ten gunste van hasj, maar soms ruik ik op straat een lekker jointje en krijg ik er ook wel weer eens zin in.

Echter, mijn aversie tegen super-inbred-mega-neder-skunk is onverminderd. Ik wil echt totaal geen wiet met een intens hoog THC-gehalte, want daar word ik alleen maar moe, apathisch en anti-sociaal van. Maar is er nog iets te koop in coffeeshops dat inzit tussen nederwiet en purple/thai/jamaican slappe buiten-hap (niets mis mee hoor, vind ik ook prima om te roken op z'n tijd)?

Dus: een gebalanceerd wietje met een lekkere smaak (!) waar je niet meteen door gevloerd wordt.

Waar moet ik zijn, waar moet ik opletten, wat raden jullie me aan?

Post away! :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 03 June 2010 - 03:27 PM

eh.... zo goedkoop mogelijke wiet of zelf verbouwen.... hier hebben we in de shop nederwiet voor 4 eu per gram en net zo voor jamaica, heb het een tijdje als opvulling gebruikt toen ik puur rookte, maar dat werkte niet zo, dus ben ik gewoon dikke batsen gaan draaien van sterke wiet...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 03 June 2010 - 03:36 PM

Goedkope wiet is naar mijn ervaring vaak niet bepaald uitgebalanceerd. Als zijn er altijd uitzonderingen, is het juist een bepaald type high waar je naar op zoek bent. Voor mij werken doorgaans redelijk dure haze soort het best. Die kunnen erg sterk zijn, maar je moet er gewoon minder van in je joint doen. Ik heb altijd het gevoel dat sommige soorten 'in je tenen zakken', waar je sloom van wordt etc. Dit vind ik niet wenselijk. Maar je hebt ook soorten die tegen je kruin duwen, en je echt rete knetterend high maken. Dat is wél wenselijk.

Soorten waar ik vaak erg blij van wordt: NYC Diesel, Northern Light, Kaas.... als denk ik dat de naam an sich niet veel zegt. Een naam bij een bepaalde koffieshop zegt meer. Afkomstig van een bepaalde teler.

Snaap, als in in Amsterdam naar de Dampkring gaat, of naar de tweede kamer oid, bij die shops hebben ze beschrijving bij de wiet: mellow high, uplifting high, etc. Je moet daar dus precies de uplifting high soorten kopen, ik vermoed dat je daar naar op zoek bent.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 03 June 2010 - 04:08 PM

ik heb een gans jaar van mijn eigen en van vrienden hun oogst gepaft, en we hadden echt hele goeie stuff. Qua effect niet in het piekerdal in slaap vallen maar eerder een creatieve impuls. Ik doe er heel weinig tabak bij en dan smaakt het nog erg goed ook. Ik weet niet waar die mysterieuze zaden oorspronkelijk vandaan komen, we kweken al jaren met dezelfde en die wiet is echt top. Af en toe koop ik nog wel hash maar dat is eerder om in de zetel te liggen.

Weinig bruikbare info voor jou, SnaapInho, maar ik zal het nog proberen goed te maken: probeer zelf te kweken, met verschillende zaden. Eens je de goede zaden vindt, zit je goed voor de rest van je leven :)
omgekeerd gaat ook

#5 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 03 June 2010 - 05:17 PM

das het verschil tussen indica en sativa soorten, zo uit mn hoofd was indica meer stoned en satvia meer high, misschien heb je daar nog wat aan :)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#6 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 06 June 2010 - 02:13 PM

Hmm, hash moet je roken; wiet moet je dampen; dat is mijn mening.

Verder gebruik ik nu al 3 jaar eigenlijk geen THC bevattende middelen meer. Van wiet word ik meestal paranoid, lui & vergeetachtig, plus de neiging om de volgende dag meteen weer stoned te worden.
Hash werkt dan beter, maar dat moet je toch in een joint roken voor lekker effect, en ik heb persoonlijk iets tegen roken.
Ik krijg té snel de neiging als ik stoned ben om op de bank te gaan hangen en niks te doen, waar ik dan spijt van heb zodra ik weer nuchter ben.

Ik prefereer Sativa achtige soorten omdat ze meer creatief/inspirerend zijn dan verdovend/slaapwekkend, Widow of Diesel bijvoorbeeld. Het valt me wel op dat de ene shop Haze verkoopt als Sativa, en da ander als Indica wiet; namen zeggen me dan ook niet zo veel, proberen word je wijzer van. NorthernLight Special, verkocht en voelende als zware Indica, gebruikte ik wel eens als slaapmiddel.
Verbing weirds language.

#7 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 06 June 2010 - 11:14 PM

Ik krijg té snel de neiging als ik stoned ben om op de bank te gaan hangen en niks te doen

Om die reden heb ik mijn bank het huis uitgegooid.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#8 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 07 June 2010 - 08:31 AM

De meeste commerciele ' haze' is gewoon een sativa indica hybride zoals praktisch alle wietsoorten die in nederland worden geteeld.
Echte pure sativa's zijn zeldzaam en moeilijk te vinden.

Zelf rook ik het liefst white widow of powerplant. Lekkere soortjes, niet te duur en met een prettige high zonder de lamlendigheid van indica's zoals k2 of afghani en zonder de paranoia en onrustigheid van haze achtigen.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#9 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 07 June 2010 - 09:41 AM

Dus: een gebalanceerd wietje met een lekkere smaak (!) waar je niet meteen door gevloerd wordt.

Waar moet ik zijn, waar moet ik opletten, wat raden jullie me aan?

Je gaat naar de 2e kamer op de Herman Broodsteeg in Amsterdam (daar bij t Spui)

Je haalt een haze zodat je meer high word ipv gevloerd stoned zit :D .... de Mako Haze is echt goed daar.
En heel af en toe hebben ze John Sinclair Haze. Ik rook nooit wiet maar als er John Sinclair Haze is dan haal ik het. Een dubbeldikke echte goede haze. Superlekkere smaak. Milde werking. En als combi met hash perfect :o Als ze die weer hebben laat ik het je wel weten :P

Anyways....ik zou qua smaak en werking voor een haze gaan :D

De meeste commerciele ' haze' is gewoon een sativa indica hybride zoals praktisch alle wietsoorten die in nederland worden geteeld.

nou zeldzaam en moeilijk valt ook wel mee...mensen willen nooit zoveel betalen voor een echte haze en daardoor kruisen ze omdat het dan goedkoper is en omdat het sneller klaar is :bloos: .......maar gelukkig zijn er shops die nog wel echte haze verkopen :) ....

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#10 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 07 June 2010 - 07:28 PM

nou zeldzaam en moeilijk valt ook wel mee...mensen willen nooit zoveel betalen voor een echte haze en daardoor kruisen ze omdat het dan goedkoper is en omdat het sneller klaar is :D .......maar gelukkig zijn er shops die nog wel echte haze verkopen :) ....

john sinclair haze [lofzang]

mako haze [lofzang]

ahem ik wil niet smartassig doen maar i can't help myself....:P

john sinclair "haze" :
Sativa/Indica: 80/20

mako "haze" :
Sativa/Indica: 70/30

ff voor de vergelijking, white widow is dus Sativa/Indica 60:40

Het feit dat deze commerciele "haze" soorten al binnen 10-11 weken klaar zijn geeft al aan hoeveel indica invloed daar in zit.

wat ik met "haze" bedoel is een 100% sativa en die vind je niet vaak. (en ik bedoel geen import zoals thai sativa's)
nevilles haze bijvoorbeeld.
en ja hij zal wel ergens te krijgen zijn in a'dam voor 30 eurie de gram maar dat vind ik dus niet "makkelijk"

*rolt een dikke ww jetser*

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#11 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 07 June 2010 - 08:08 PM

en ja hij zal wel ergens te krijgen zijn in a'dam voor 30 eurie de gram maar dat vind ik dus niet "makkelijk"

*rolt een dikke ww jetser*

vind ik wel makkelijk :D

*rolt dikke hash joint*

You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#12 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7684 posts

Posted 07 June 2010 - 08:49 PM

Effe voor de duidelijkheid en het overzicht hè: haze staat gelijk aan 100% sativa?

En welke effecten zouden jullie toeschrijven aan welke soorten? Ik bedoel: is de algemene consensus 'des te meer sativa des te higher' en 'des te meer indica des te stoneder' ?

Ik rookte vroeger namelijk standaard White Widow, Snow White en dergelijke en daar werd ik echt verschrikkelijk apathisch en lamlendig van. Kan ook met de frequentie van mijn gebruik te maken hebben gehad natuurlijk, maar dat is in elk geval mijn ervaring.

Wat ik nu zoek is wiet met een lekker smaak (ik hou echt totaal niet van die overbred inbred megasuperskunk... ook qua smaak niet). Een lekker wietje waar je niet stoned maar high van wordt. Hoeft geen buitenwiet te zijn, geen purple, thai of jamaica, maar een frisse gezonde binnenwiet is ook goed.

Enne: als jullie nou eens consensus zouden bereiken over waar ik op moet letten / naar vragen, dan stel ik dat ook zéér op prijs. Ik rook nu al 6 of 7 jaar bijna exclusief hasj en ik wil wel eens wat anders. :D

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#13 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 08 June 2010 - 04:22 PM

Naam zegt ook niet alles, 2 shops verkopen hier bijvoorbeeld crystal. En het is een verschillend product, ziet er anders uit en ook andere uitwerking.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#14 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 08 June 2010 - 09:52 PM

Over het algemeen zijn sativa's laten we voor het gemak dus gewoon haze zeggen, qua uitwerking sterker dan indica's.
En hoewel het allemaal relatief is, kun je ook wel stellen dat je van haze higher wordt dan van indica (afghani) waar je meer een zombieachtige couchlock van krijgt en dat haze ook heel anders smaakt en ruikt dan je regular chronic :)
Wat dat betreft is haze psychedelischer en afghani meer rustgevend.

De geur van een haze joint vind ik wel wat weg hebben van (katholieke) kerk wierook.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#15 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7684 posts

Posted 09 June 2010 - 09:38 AM

Ok, ik begin het globaal een beetje te snappen. En ook waar mijn onduidelijkheid vandaan komt: bijna alle soorten die je in de coffeeshop krijgt zijn een kruising tussen sativa en indica, right? En haze is over 't algemeen meer sativa dan indica. Ook correct? Of is 't alleen sativa?

Wat ik heb begrepen is dat sativa's een veel groter THC-gehalte hebben, right? Vroeger rookte ik bijna altijd 'witte' wiet (Whatever that means. Wat betekent 't eigenlijk?) en daar werd ik vrij stoned van... apathisch, ongezellig, jeweetwel.

En dat heb ik helemaal gehad. Doe mij maar een energieke, creatieve high. :) Ik ga wel weer eens op zoek naar goeie Haze soorten en naar een coffeeshop waar knowledgeable mensen werken. Ik leer er telkens meer kennen in Amsterdam.

Thank you, the mdgt.

#16 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 09 June 2010 - 09:40 AM

^^ 2e kamer zoals ik zei....die hebben ook eigen boerderijen in het Rif gebergte waar producten van hen vandaan komen...loop er eens binnen en vraag gewoon wat je wil weten...en dat je een lekkere haze wil :) ok de prijs is er naar...maar je krijgt dan ook goed spul :D ....weet je nog die hash :) :D

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7684 posts

Posted 09 June 2010 - 09:49 AM

Ja, die weet ik nog. Was niet over gelogen, dat was A-kwaliteit Marokkaanse stuff! :D

Mijn probleem is eigenlijk dat ik altijd shops in de buurt zoek waar ik blij van wordt. Ga niet 's avonds de deur uit voor goeie hasj als ik eerst een kwartier moet fietsen. En al helemaaaaaaal niet als ik al geblowd heb. :P

Thank you, the mdgt.

#18 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 09 June 2010 - 12:00 PM

Vroeger rookte ik bijna altijd 'witte' wiet (Whatever that means. Wat betekent 't eigenlijk?)

De toppen van wietplanten zijn soms bedekt met witte haartjes. Deze wietjes zijn de sterkste en bevatten het hoogste percentage THC. Dit wordt dus ook wel 'witte wiet' genoemd.

Verbing weirds language.

#19 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 09 June 2010 - 12:10 PM

Wat ik trouwens eigenaardig vind, is dat:
  • Het verschil tussen Sativa en Indica hoofdzakelijk ligt in High vs. Stoned, Active vs. Passive, Creative vs. Philosophical; Zo beschrijven mensen dat iig vaak en ervaar ik dat ook.
  • Indica meer CBD bevat in verhouding tot THC (the Cannabis indica plant is known to cause more of a "stoned" type of feeling, possibly due to a higher CBD to THC ratio. --wikipedia)
  • CBD de angst en paranoia van THC vermindert door de werking van THC in bepaalde gebieden van de hersenen te remmen (Cannabidiol (CBD), which has no psychotropic effects by itself, attenuates, or reduces the higher anxiety levels caused by THC alone --wiki)
  • Bij het roken van Indica wiet ervaar ik meer paranoïde gevoelens als bij Sativa's, welke een veel "vrijer" gevoel geven.
Lijkt tegenstrijdig toch... :P
Verbing weirds language.

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7684 posts

Posted 09 June 2010 - 01:11 PM

Oh ja, dat wilde ik dus in mijn vorige post zetten. Maar toen begon ik zelf ineens over hasj en wilde ik een nieuw topic openen en vergat ik plotsklaps wat ik eigenlijk wilde zeggen.

Maar indeed. Bovenstaande post van Feroxium geeft mijn initiële verwarring goed weer.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users