Jump to content

Photo

2c dit 2c dat 2c zuseen vergelijking?

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 14 June 2004 - 09:09 PM

Ik begin langzamerhand aardig nieuwsgierig te worden naar deze 'serie'. Zou iemand hier voor mij een korte omschrijving dan wel vergelijking hier neer kunnen zetten, zodat ik iets beter weet waar ik het een beetje moet zoeken.
Aleyhup

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 June 2004 - 09:22 PM

ik move deze naar beginners..

al de componenten uit de 2c-x (waar x staat voor een random letter) zijn Phenethylamines ontdekt door Alexander Shulgin en beschreven in het boek PiHKAL.
Hij beschrijft hier ook de uitwerking in dit boek:
http://www.erowid.or...al/pihkal.shtml
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 T3RM!N4T0R

T3RM!N4T0R

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 491 posts

Posted 14 June 2004 - 09:29 PM

Amai, er bestaan meer phenethylamines dan ik aanvankelijk dacht! :baby:

#4 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 16 June 2004 - 11:54 PM

Ik zal een kleine vergelijking geven van de middelen waarme ik zelf ervaring heb uit deze groep (2C-I, 2C-E en 2CT-2).

- 2C-I : Redelijk oppervlakkige trip, vrij chaotisch en een hoog "ik snap er niks meer van"-gehalte. In visueel opzicht zeer heftig met echte fullblown hallucinaties.
Veel mensen vergelijken het effect van (een forse dosis) 2C-E met dat van mescaline.

- 2C-E : Minder visuals dan 2C-I, maar wel een diepere trip. Het effect is sterk dosis-afhankelijk (veel meer dan 2C-I) en hoewel lage hoeveelheid (<8 mg) nog de nodige lachkicks teweeg kunnen brengen, leveren grotere hoeveelheden (>12 mg) toch wel een vrij heftige (en serieuze) trip op.

Het snuiven van 2C-E is erg onverstandig...het brandt enorm in je neus en je neemt als snel te veel, met alle gevolgen van dien.

- 2CT-2 : Beperkte visuals, vergelijkbaar met 2C-E. Ook 2CT-2 levert een betrekkelijk oppervlakkige trip op. 2CT-2 neigt wat meer de MDMA / stimulantia kant op. Beter geschikt als partydrugs dan 2C-I en 2C-E
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 17 June 2004 - 12:31 AM

Het snuiven van 2C-E is erg onverstandig...het brandt enorm in je neus en je neemt als snel te veel, met alle gevolgen van dien.

Het is onverstandig om ALLE 2C-xx stoffen te snuiven. Voor veel mensen maakt het de body-load erger, verkort de trip (kan ook pluspunt zijn) en toevallig zijn er 2 mensen gestorven door 2C-T-7 te snuiven.. Oraal werkt perfect voor de 2C's, waarom moeilijk doen..?

En 't is raar dat 2C-E en 2C-T-2 minder visueel zijn bij jou.. Veel mensen hebben een zeer sterke visuele trip als ze 2C-E/2C-T-2 nemen, sommigen vergelijken 2C-E met LSD en 2C-T-2 met 2C-T-7 die allebei zeer visueel zijn. Maar alles is natuurlijk ook persoonlijk..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 June 2004 - 10:52 AM

Mijn bevindingen van 2C-I:

10 a 15 mg: ik weet niet meer hoeveel ik genomen had die avond.

Zeer sterk lovegevoel, beter dan mdma. Zeer aangename lichaamsprikkelingen.
Alles valt je enorm op, geen kleinigheidje in je zicht dat je niet opmerkt.
Je hoort ook alles enorm goed. Je voelt je goed, niemand ziet ook dat je iets binnen hebt en je kan normaal doen.
Het is een drugs waarbij ik nog met beide voeten op de grond sta.
Ik heb het twee maal genomen om uit te gaan en vond het een goede uitgaansdrugs, mooi alternatief voor mdma.
Alhoewel anderen hier weer een andere mening over zullen hebben.

Grtz
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 17 June 2004 - 12:46 PM

Nou, de visuals op 2C-E en 2-CT-2 zijn iets sterker dan die van paddo's...maar t.o.v. de visuals die op 2C-I heb gehad zijn ze uiterst beperkt...bij 2C-I zag ik dus het gezicht van iemand die amper 3 meter van mij af stond in fel licht (!) compleet vervormen...een graffiti op enkele meters afstand (in diezelfde fel verlichte ruimte) begon zichzelf uit te breiden en was binnen 20 seconden 2x zo groot geworden...een muur waar ik op een gegeven moment tegenaan leunde, veranderde iedere paar seconden helemaal van kleur...en dan bedoel ik niet zo'n vage gloed, maar echt van felblauw naar felrood naar felgeel etc.

(dit was dus met 40 mg 2C-I)

Zoiets heb je met 2C-E dus niet...en met LSD ook niet (heb ik me laten vertellen...ik heb (nog) geen ervaring met LSD zelf)
staat, staat stil.

#8 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 17 June 2004 - 12:59 PM

Mijn ervaring met 2c-b is dat het heel kleurrijk is, waarbij bij dosissen rond de 24 mg de visuals vloeien alsof ze op water drijven. Bij 40 mg vulden ze de lucht tussen mij en een voorwerp waardoor ik bijna alleen maar visuals zag, de bodyload is heerlijk en een dosis van 24 mg 2c-b of lager vind ik heel leuk om op een buiten festival te nemen als mn mdma uitgewerkt begint te raken.

mzzl
Dit is dope!

#9 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 17 June 2004 - 06:15 PM

(dit was dus met 40 mg 2C-I)

Zoiets heb je met 2C-E dus niet...en met LSD ook niet (heb ik me laten vertellen...ik heb (nog) geen ervaring met LSD zelf)

Dhalsim, heb je ook al 40 mg 2C-E genomen..? Alleen dan kun je zeggen dat het minder of meer visueel is. Volgens mij heb je de variatie in dosissen niet meegerekend toen je zei dat de een visueler was dan de andere.

Vergelijk 20 mg 2C-E eens met 20 mg 2C-I.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#10 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 June 2004 - 06:27 PM

4O mg 2C-I ? :cigar: Plz, voorzichtig blijven he, dude .. ik vond 10 a 15 mg een verbeterde versie voor mdma , that's my conclusion
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#11 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 17 June 2004 - 09:12 PM

Dhalsim, heb je ook al 40 mg 2C-E genomen..? Alleen dan kun je zeggen dat het minder of meer visueel is. Volgens mij heb je de variatie in dosissen niet meegerekend toen je zei dat de een visueler was dan de andere.

Vergelijk 20 mg 2C-E eens met 20 mg 2C-I.

Nee, 40 mg 2C-E heb ik nog nooit gehad...

Hoewel je stelling op zich wel klopt, zou het toch niet helemaal een juiste vergelijking zijn...2C-E is namelijk sterker (in hoeveelheid/effect uitgedrukt) dan 2C-I dus het is niet noodzakelijk dezelfde hoeveelheid te pakken om een zinvolle vergelijking te kunnen maken.

Maar ik heb zowel met 2C-I als met 2C-E (2CT-2 wat minder) beide zeer heftige ervaringen gehad en op basis van dat is mijn mening dat 2C-I visueel veel sterker is dan 2C-E, maar dat 2C-E in mentaal opzicht veel dieper gaat. Het is zeker niet ondenkbaar dat een (hele) hoge dosis 2C-E ook voor heftige visuals zorgt, maar dat geldt ook voor bv. 500 mg MDMA...terwijl ik MDMA toch niet echt sterke visuele effecten zou willen toewijzen.

(Nou stop ik met posten, want die 25 mg 2C-I van toen straks bemoeilijken....uuh ja...)
staat, staat stil.

#12 Dezer

Dezer

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 25 July 2004 - 01:20 PM

Hallo ik ben hier nieuw. Ik wou graag ff reply'en op het verhaal dat alle 2C's snuiven niet verstandig is. Ik heb een aantal ervaringen met 2C-B en vind dat als ik het snuif, de ervaring veel mooier wordt dan wanneer ik een orale dosis neem.
Het is geen fijn gevoel om het te snuiven dat ben ik met jullie eens maar de uitwerking is echt beter voor mij.

Ik heb met orale dosisen nog nooit die ervaring gehad als ik heb als ik dit middel snuif.
Ik spreek hier echter alleen voor 2C-B ik heb nog geen ervaringen met andere 2C's

#13 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 25 July 2004 - 01:46 PM

snuiven is intenser..
2c-b is relatief veilig, met andere 2c-X is het niet aan te raden of je moet zeer secuur de dosis kennen en precies weten wat je doet..
De meeste mensen zeggen wel dat je een betere trip krijgt van een orale dosis.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#14 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 25 July 2004 - 02:24 PM

Ik heb een aantal ervaringen met 2C-B en vind dat als ik het snuif, de ervaring veel mooier wordt dan wanneer ik een orale dosis neem.

Ja, het zal inderdaad wel veel mooier en intenser worden, maar de risico's die het met zich meedraagt worden ook vergroot.. Het ongedaan maken van te veel nemen gaat moeilijker, dingen snuiven kickt ongeveer na 5-10 minuten in.. Het verkort de trip, vaak versterkt het alleen maar de "body-load/buzz" en niet de headspace/visuals, een meer "speedy" gevoel, etc.

Ik vindt het snuiven van dingen gewoon smerig en overbodig.. Vooral met 2C's. Het hele opkomen op de middelen verdwijnt, je zit dus in een keer in je trip.. Ook heb ik al genoemd dat er mensen zijn OVERLEDEN door gewoon hun dosis 2C's maar lekker te snuiven, meestal is een gensoven dosis 3x zo sterk als die van een orale dosis. Het kan gewoon veels te makkelijk fout gaan..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users