Jump to content

Photo

DiPT en gesubstitueerde DiPT's4-HO, 4-ACO, 5-MeO-DiPT etc.

• Please log in to reply
87 replies to this topic

#1 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 04 May 2004 - 01:50 AM

Nou ja, door die "hakkies" zijn die vorige 2 topics van mij weg, duss hier is de nieuwe.. Tadaa.

:blink:

DiPT en 5-MeO-DiPT.. Wat weet je ervan, heeft er hier iemand ervaring met 1 van deze stoffen, zo ja: beschrijf het eens, enz.

Thenk joe! :)

[snapit] ff titel aangepast, om alle DiPT-varianten te omvatten [/snapit]
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#2 psilosof

psilosof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 04 May 2004 - 02:42 PM

Ik zit momenteel in de comedown van 11 mg 5-meo-DiPT die ik 3 uur en 10 minuten geleden heb genomen. Ik zal mijn bevindingen hier wel posten. Ik had wel last van diarree :) , maar op dat en wat gespannen spieren na bevalt het verder wel. Al weet ik nog niet of ik dit vaker ga nemen. Meer volgt.

#3 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 04 May 2004 - 06:16 PM

Nice, nice! Khoop dat het voor de rest is bevallen. :)
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#4 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 11 May 2004 - 12:40 AM

*Bizzump*

#5 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 11 May 2004 - 03:15 PM

Ja, ik heb ook gereageerd op dit topic, jammer dat m'n reactie verloren is gegaan in die vervelende forum crash...

Ik heb toen gereageerd op het DiPT -topic. Hierin vertelde ik dat ik helaas geen ervaring heb met N,N-Diisopropyl-T. Na het lezen van TiHKAL (voor online versie van TiHKAL (DiPT) beschrijving: klik hier) concludeerde ik dat het zeker een interessante stof lijkt te zijn.

Voor zo ver ik me herinner was er toen een discussie gaande over de auditieve hallucinaties die DiPT, zo te lezen, geeft. Ik vroeg me af of die hallucinaties enigszins te vergelijken zouden kunnen zijn met de auditieve hallucinaties die sommige gebruikers ervaren tijdens het gebruik van PCP.

Ook heb ik gezegd dat de werking van deze stof, en de combinatie van deze stof met MDMA, zeker 'schreeuwt' om nader onderzoek (zie TiHKAL). Eigenlijk denk ik dat ?ls de onderzoekscommisies het goed vinden dat dan onderzoeken naar doofheid mogelijk behoorlijk wat vorderingen te gemoed zouden kunnen zien. Want de vraag is natuurlijk of dit middel ook in doven mensen auditieve hallucianties veroorzaakt (afhankelijk van de vorm van doofheid want zonder 'hoor-neuronen' wordt 't moeilijk natuurlijk).

Concluderend kan ik zeggen dat mijn intresse voor dit middel is gewekt... Ik ga nog even op zoek naar wat onderzoeksartikelen omtrend dit middel, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat ik binnen aanzienbare tijd uit ervaring wil gaan spreken... Want echt de stukjes uit TiHKAL, vooral de 'extensions and commentary'-sectie en 'qualitative comments' zijn buitengewoon nieuwsgierigmakend. :bounce:

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 11 May 2004 - 06:25 PM

ik ga wsch vnv mijn dipt uitproberen.

life-report msch ? :bounce:
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 11 May 2004 - 11:49 PM

Life report in words >> kijk als je nuchter bent nog eens >> eventuele aanpassingen >> post maar.

Life reports zijn nooit echt duidelijk, sommige bestaan uit meerdere posts en/of wartaal. Een trip report is natuurlijk over je ervaring met het materiaal vertellen, maar het liefst met zo veel mogelijk detail.

@ Cad0:

I moved into a completely quiet environment and there don't appear to be any effects of any kind. If I were deaf, this would have been an inactive compound.

Ook uit TiKHAL. Dus je zou wel geluiden moeten kunnen horen om het te laten werken.. Misschien dat mensen die alleen hele hoge tonen kunnen oppikken ook lagere kunnen horen als ze DiPT nemen. LOL, ik weet het ook niet.. :bounce:

Maar ja, DiPT is zeker een interessant goedje. Zelf denk ik niet dat ik het ooit in combo met MDMA zou nemen, kdenk niet dat ik de MDMA space wil "verpesten" met allemaal rare geluids hallucinaties, lijkt me zeer verwarrend, maar ik heb geen idee..

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 12 May 2004 - 04:16 PM

Ik heb hier twee life-reports staan op dit forum, een onder truffels en een onder pado's en vond ze allebei leuk.

Kheb gistren geen dipt genomen omdat ik benzodiazepines moet nemen en ik loop daar compleet waus van rond. Omdat er over dipt weinig geweten is en dus ook over combo's, leek het me beter deze twee niet te combineren.
Vanavond ga 'k naar jeugdhuis en zal daar wat drinken en msch 5-Meo-Dmt doen, weet niet of het daarna nog verstandig is dipt te doen?

Anders hou ik het voor morgenavond.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 12 May 2004 - 04:38 PM

shit ik ga nu echt proberen wat te plaatsen.

dat laatse citaat van blowmonkey moet ik grotendeels tegenspreken. 5-meo-dipt beinvloed inderdaad in extreme mate het gehoor/ of beleven van gehoor. geluiden van stemmen en muziek ed verandereren van pitch toon. dus dat is def waar.

maar het is zeker psychonautisch. als ik het moest plaatsen dan tussen portie paddos en een lage dosering lsd. maar lijkt de diepte van deze middelen net te missen. dit is niet persee slecht. het heeft een snelle speedy trip, zonder al teveel gedwongen hangen in de bank. het is een goed sociaal gleimiddel. en een milde tot sterke visuele trip. waarin kleuren uitblinken in het donker terwijl het vaag word. maar het overdag juist verblekend helder is. je bent zeker van de kaart. dronken lopen included. dit gebeurde al bij doseringen van 6 mg a 10 mg (desalniettemin gecombineerd met kleine beetjes thc en/ of alcohol), dit is een potent goedje.

het waren wel vage momenten. zoals het ware trips betaamt. de vergelijking met mdma gaat niet op. dit is ook wel logisch. een goede "voelt als mdma" zou een phenethylamine zijn. niet een lid van de tryptamine family, waar ook lsd en paddos/ psilocybe toe behoren. maar ook 5-meo-dipt en amt, die vaak als ectasy achtig benoemt zijn. (maar het niet zijn)

een vage bijwerking vond ik de extreemlange slapenloosheid (7 a 8 uur) na de trip die 4 a 6 uur duurt. en een humeurs verbetering de week erna. mischien is dit door het psychedelisch-schop-onder-je-reet-anti-depressief na effekt. dat ik wel vaker na trips heb gehad.

ik heb nooit last van diarree of pijn in mijn buik gehad door 5-meo-dipt. en de mensen waar ik het mee heb genomen ook niet.

karakterestieken: werkt snel binnen 20 min op nuchtere maag. ik heb geen geometrische patronen waargenomen bij 6 a 12 mg. redelijk energiegevend. herdoseren werkte. sociaal. auditieve effecten zijn waanzinnig. slapeloosheid erna.

een keer heb ik het gecombinnerd met een lage dosering paddos (paddos 20 min later 6 mg 5-meo-dipt).
dit vond ik een zeer interressante combo. als ik er weer aan toe ben volgen nieuwe experimenten met dit middel en wie weet een trip rapport.

#10 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 12 May 2004 - 09:05 PM

dat laatse citaat van blowmonkey moet ik grotendeels tegenspreken. 5-meo-dipt beinvloed inderdaad in extreme mate het gehoor/ of beleven van gehoor. geluiden van stemmen en muziek ed verandereren van pitch toon. dus dat is def waar.

maar het is zeker psychonautisch.

Je spreekt me nergens tegen. Ik heb nergens gezegd dat 5-MeO-DiPT noch DiPT NIET psychedelisch zijn.. Ze zijn het wel degelijk, maar dat weet je zelf ook wel (van 5-MeO-DiPT dan)

#11 fastcore

fastcore

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 213 posts

Posted 13 May 2004 - 05:46 PM

Ik zit momenteel in de comedown van 11 mg 5-meo-DiPT die ik 3 uur en 10 minuten geleden heb genomen. Ik zal mijn bevindingen hier wel posten. Ik had wel last van diarree :angry: , maar op dat en wat gespannen spieren na bevalt het verder wel. Al weet ik nog niet of ik dit vaker ga nemen. Meer volgt.

Dat was ook mijn eerste gedachte 1x maar niet meer, ik vond er weinig aan....tja en toen raakte ik in een depressie .......niet door de 5-meo, maar door teveel blowuh

#12 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 13 May 2004 - 08:51 PM

oke duidelijk, maar gaat dat citaat over 5-meo-dipt of dipt?

^nadat ik een paar getript heb op paddos ed ben ik niet geneigd om het snel weer te doen. het is nu ondertussen zo lang geleden dat ik getript heb. ik vind 5-meo-dipt wel tof genoeg om weer eens te nemen. maar dipt heeft minder aantrekkingskracht vond ik altijd.

#13 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 13 May 2004 - 09:26 PM

Bedankt voor die duidelijke beschrijving hELiuM! Zo'n verhaal geeft de effecten van het goedje (5-MeO-DiPT) leuk weer vanaf de gebruikerskant.

de vergelijking met mdma gaat niet op. dit is ook wel logisch.

Ik weet niet of het logisch is, desondanks hebben we het niet vergeleken met MDMA hoor, het idee was eerder om DiPT te combineren met MDMA. Wat volgens TiHKAL onplezierig lijkt uit te pakken maar niet minder interessant is. (Hiermee doel ik op onderzoeken die bijv. weer een stukje van de neurochemische processen van de hersenen zouden kunnen blootleggen).
(hELiuM, voor mij geld trouwens precies het omgekeerde, ik vind DiPT vooralsnog interessanter dan 5-MeO-DiPT).

@ Blowmonkey:

Mmmh, inderdaad dat stukje stond ook in TiHKAL maar toch vraag ik me af of dat wel zo werkt. Als je als horend persoon naar een ruimte gaat waar geen geluid is, kan je de stilte gemakkelijk vergelijken met de momenten daarvoor. En op die momenten zwom je in een rijkheid van geluiden en vervormingen.

Natuurlijk als een doof persoon geen auditief neuraal netwerk ontwikkeld heeft zal er weinig te horen zijn. Maar ik denk dat als je iemand neemt die net doof is geworden en d.m.v. DiPT z'n zenuwen blijft stimuleren dat dit bijv. afbraak van de neuronen tegen zou kunnen gaan....

Mmmh, ook dat is trouwens nog maar de vraag, want toch als je dat stukje uit TiHKAL neemt, dan lijkt DiPT illusinatief/vervormend ipv hallucinatief/creeerend.

Helaas heb ik nog geen tijd gevonden om wat experimenten op te zoeken en door te lezen over DiPT.

#14 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 13 May 2004 - 10:46 PM

Toch heb ik ook weer veel reports gelezen van mensen zoals morninggloryseed en andere mensen op bluelight, die wel degelijk spreken van visuele actie, en geluids hallucinaties; zoals dingen uit het niets horen (misschien beinvloed door wiet; wiet doet dit ook tot op zekere hoogte).. Dit spreekt Shulgins (en zijn "inner circles") waarnemingen weer tegen, zoals als met vele andere dingen. Dus het zou zo maar waar kunnen zijn, de man weet niet alles.

Ook nog in response at hEliuM.. Ik heb ook op bluelight over een report gelezen waarin de gebruiker de mindspace vergeleek met MDMA, volgens hem had het bepaalde karakteristieken van elkaar. Dus misschien is de DiPT & MDMA vergelijking helemaal niet zo gek (behalve als je het natuurlijk over 5-MeO-DiPT had in die post :angry: laat dan maar zitten).. Maarja, het is zowiezo wel interessant.

#15 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 13 May 2004 - 10:53 PM

Toch heb ik ook weer veel reports gelezen van mensen zoals morninggloryseed en andere mensen op bluelight, die wel degelijk spreken van visuele actie, en geluids hallucinaties; zoals dingen uit het niets horen (misschien beinvloed door wiet; wiet doet dit ook tot op zekere hoogte)

Af en toe als ik echt knetter stoned ben hoor ik muziek heel anders dan als ik nuchter ben. Dus dat (kan wel) klop(t)(pen).

#16 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 14 May 2004 - 09:10 AM

Toch heb ik ook weer veel reports gelezen van mensen zoals morninggloryseed en andere mensen op bluelight, die wel degelijk spreken van visuele actie, en geluids hallucinaties; zoals dingen uit het niets horen (misschien beinvloed door wiet; wiet doet dit ook tot op zekere hoogte)

Jep LSA + weed was bij mij ook dat de straat onder mij m'n naam ging roepen...
"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#17 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 14 May 2004 - 05:03 PM

Ik weet niet of het logisch is, desondanks hebben we het niet vergeleken met MDMA hoor ...

yes maar ik heb jetlag en eigenlijk was dit meer voor de foxy methoxy van michel foxy methoxy

ik haal echt alles door elkaar. ik begrijp der helemaal nix meer van.

de combinatie van 5-meo-dipt en dan mdma lijkt mij wel interresant. deze 2 stoffen lijken voor mij wel combineerbaar en enjoyable! ik bedoel experimenten leveren vaak leuke resultaten op

#18 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 14 May 2004 - 05:06 PM

Je spreekt me nergens tegen. Ik heb nergens gezegd dat 5-MeO-DiPT noch DiPT NIET psychedelisch zijn.. Ze zijn het wel degelijk, maar dat weet je zelf ook wel (van 5-MeO-DiPT dan)

ja maar je citaat wel.

#19 psilosof

psilosof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 14 May 2004 - 09:23 PM

Een live-reportje van een tijdje geleden:

Heb om 12:30 11mg 5-meo-DiPT ingenomen. (extreem bitter smaakje)
Vanaf 13:00 tot ongeveer 13:30 was ik rusteloos, had ik een soort diarree, hele lichte vertekeningen van het gezichtsveld en wist ik niet wat ik moest doen. Liggen, lopen, zitten, muziek maken alles wisselde ik in razend tempo af. (niet dat ik als een gek heen en weer rende, ik bleef wel chill) Ik had het koud, mijn spieren waren soms een beetje krampachtig (zoals bij 2C-* en MDMA). Ik zwierf tussen blij en onverschillig. Niets kon me echt raken. Muziek klonk flets, ook wanneer ik zelf speelde. Het spelen zelf (contrabas) ging wel lekker en technisch speelde ik de juiste noten, maar het miste wat bezieling en ik hield het vrij snel weer voor gezien. Ik werd nog gebeld door een telecombedrijf over een openstaande rekening. Ik zei dat ik ernaar zou kijken, want op dat moment snapte ik het niet zo. Ik verwachtte enkel dat mijn vrouw zou bellen. Ik vermoed dat ik redelijk normaal overkwam door de telefoon [Ik moet voortaan een sticker op de telefoon plakken met: NIET OPNEMEN JE TRIPT!] Pas om 14:00 rookte ik een klein beetje pollum om mezelf wat rustiger te krijgen. Vooral lichamelijk dan. Om 14:45 lijkt de piek voorbij en zit ik in een relaxte comedown. Ik besluit mijn eerste indrukken op het smartboard te posten. Meer zal wellicht volgen.
...
Na het eten van een appel.
15:13 De ongemakkelijke lichamelijke gevoelens zijn er nog steeds, maar ze lijken minder ongemakkelijk te worden. Misschien is dat slechts het wennen eraan. Over het algemeen heb ik geen overweldigende rushende trippende gedachten ervaren, zoals bij paddestoelen wel wil voorkomen. Ik was ook steeds zeer helder en makkelijk in staat om 'normaal' te functioneren, als dat had gemoeten. Toch wisselde het gevoel tussen lekker relaxed en opgejaagd en haastig. Combineren met meditatie ging niet gemakkelijk. De 5-meo-DiPT voelde nog te nieuw. Het had vertrouwde bijsmaakjes, maar ik was op mijn hoede.
15:26 3 uur later ben ik nog niet helemaal terug, maar grotendeels weer de oude. De diarree lijkt weg te zijn. Het zou me niet verbazen als het psychosomatisch was.
15:31 Ik rook nog wat pollum en geniet van de nagloed
...
15:59 Ik heb net mijn moeder gebeld en heb best lang met haar gepraat. Dat doe ik normaal niet zo, want meestal ben ik niet zo'n prater. Misschien is 5-meo-DiPT wel niet zo geschikt om in je eentje te nemen (hoewel, met het oog op de diarree ) en is het veel leuker en nuttiger om het sociaal te doen. Achteraf bezien was dit niet de beste dag om 5-meo-DiPT te nemen. Donker weer, werkverantwoordelijkheden die meespelen op de achtergrond, geen begeleiding en zonder goede voorbereiding. Gelukkig viel het allemaal wel mee, maar de volgende keer neem ik minder en probeer ik het misschien eens met mensen in de buurt, omdat het me een beetje aan MDMA deed denken. Hoewel 5-meo-DiPT v??l minder euforisch was.
...
16:30 Ik denk dat ik weer nuchter ben Ik zal over een tijdje wel wat genuanceerder over deze ervaring posten, maar wilde jullie de rauwe data niet onthouden.

De onrustige darmen bleken achteraf gezien wellicht te wijten te zijn aan een halve ontbijtkoek die ik de nacht ervoor had opgepeuzeld.... fucking vreetkicks :angry:

Zeker voor herhaling vatbaar denk ik achteraf. Het laatste deel van de 'trip' maakte het waardevol.

#20 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 May 2004 - 11:54 AM

Is het volgens jou een drugs die leerrijk is? Iets waarbij je tot nieuwe inzichten komt?
Verder heb je het niet gehad over visuals enzo, kunnen deze voorkomen?

Grtz

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users