Jump to content

Photo

2C-Ihet officiƫle 2C-I topic!

2C-I

• Please log in to reply
101 replies to this topic

#1 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 20 February 2004 - 09:53 PM

Binnenkort krijg ik mijn sampletje
binnen. Ik heb ongelooflijk veel gelezen over dit spulletje en ben zeer enthousiast. Maar, kwil
nog wat second opinions van wat Nederlands mensen, dus..
..Wat vinden jullie van 2C-I?

Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#2 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 20 February 2004 - 09:57 PM

ik heb een reportje geplaatst
http://www.hertog8.c...wtopic.php?t=53

#3 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 20 February 2004 - 10:04 PM

Kheb het net gelezen, ziet er netjes uit !! :thumbsup:
2C-I kan nogal wat rare side effects hebben zover ik heb gelezen. Buikkrampen is daar een
van. De "sweet spot" schijnt voor de meeste mensen te liggen tussen de 14 en 18 mg, meer
en de stimulatie schijnt ondraagbaar te worden. maar verder is dit een van de meest
"vriendelijke" phenetylamines, samen met MDA, MDMA en 2C-B. Ik hoop dat mijn
verwachtingen niet te hoog lagen zoals bij jou, Kulakanth. :(
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#4 konkor

konkor

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 24 February 2004 - 01:15 PM

Ik heb inmiddels verscheidene malen 2c-i gedaan, in
verschillende doseringen. Wat wellicht handig om te vermelden is is dat ik na een paddotrip
een aantal dagen geen effect kreeg van 2c-i, zelfs niet van doseringen van 30 mg. Op
bluelight heb ik hetzelfde gelezen over 2c-c, dus als iemand hier ook ervaring mee heeft, laat
het even weten.
Persoonlijk vond ik 2c-i een hele 'makkelijke' stof. Zoals te verwachten van PEA's is de
mentale trip, met name bij lage doseringen, vrijwel niet aanwezig. Met name de stimulatie viel
me op bij lage doseringen, enigszins vergelijkbaar met de stimulatie van mdma, maar zonder
het 'fijne' gevoel. Na een aantal uren kreeg ik zelfs behoorlijke nekpijn ervan. Verder wat
lichte visuals, voornamelijk morphende gezichten, 'ademende' muren en patroontjes.
Standaard paddo-spul dus.
Bij hogere doseringen (voor mij boven de 20-25 mg, voor de meesten iets minder) is het effect
wat moeilijker te beschrijven. De stimulatie kan wat ongemakkelijk worden, wat in mijn geval
betekent dat ik om de 10 seconden van positie verwissel. Visuals werden niet specifiek veel
sterker, maar het mentale aspect van de trip was iets dat ik nog nooit ervaren eerder ervaren
had. Ik voelde een soort 'krachten' op me inwerken, van verschillende kanten. Deze
krachten hadden verschillende vormen, meestal een rechte lijn die van voren op me in knalde,
maar soms ook cilindervormig. Wat ik probeer te zeggen is wat mpoeilijk uit te leggen, maar
deze 'krachten' kwamen dan wel duidelijk van voor, achter, links of rechts, maar het was
alsof ze uit een dimensie (puur mathematisch bedoeld) kwamen die ik simpelweg nog niet
eerder had opgemerkt. Ik ben erg benieuwd wat dit wordt als ik de dosering nog verder
omhoog doe. Ik heb nog zat 2c-i liggen dus als ik weer getript heb zal ik weer wat posten. Ik
weet van een vriend van me dat die 'krachten' op een gegven moment zo sterk werden dat
zijn bewustzijn als het ware in drie?n scheurde.
Overigens heb ik het hier over orale consumptie, snuiven heeft bij mij weinig effect en brand
behoorlijk. Maar van vrienden heb ik vernomen dat snuiven heel interessant kan zijn als je
over een periode van 1-2 dagen steeds kleine beetjes (2-3 mg) snuift.
De 'onset' van de trip is behoorlijk lang. Het duurt toch al gauw een uurtje of 2 voor je een
beetje effect begint te voelen en persoonlijk zit ik pas op een piek na een uurtje of 5/6 (maar
uit m'n omgeving weet ik dat dat voor de meeste mensen iets sneller gaat, ik heb een te
langzaam werkende schildklier dus dat zal er wel mee te maken hebben). De trip duurt al gauw
een uurtje of 8, en de stimulatie houdt soms nog veel langer aan (en kan behoorlijk vervelend
worden na een tijd). Wellicht handig om wat alprazolam in de buurt te hebben als je wilt
slapen.

#5 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 24 February 2004 - 06:38 PM

Persoonlijk heb ik over het algemeen een beetje een verdeelde
mening over 2C-I. Een van m'n eerste ervaringen met de stof was namelijk niet plezierig. Na
een dosis van zo'n 12 mg (staat in groter detail als reply op dit report:
2C-I trip (10 mg - eerste keer))
heb ik gedurende de gehele ervaring last gehad van behoorlijke hartkloppingen, hoge hartslag
(van 130bpm geleidelijk terug naar 100bpm, in zo'n 2 uur), en 'steken' in m'n linkerborst...
daarbij heb ik (volgens DSM-IV) een 'paniek' aanval ervaren. Ik dacht namelijk dat ik dood
zou gaan aan een hartstilstand, danwel een hartaanval en reageerde paniekerig op die
gedachte...
Latere ervaringen, ook rond dezelfde dosis, waren iets plezieriger. Maar toch geeft het me een
beetje het gevoel dat 't op een onnodige en eigenlijk onprettige manier de hartslag
be?nvloedt. (Zoals beloofd in dat andere topic, zal ik de eerst volgende experience metingen
verrichten aan bloeddruk (om het uur ofzo) en aan hartslag (om de 15 mins)).
Het idee wat ik erop na gehouden heb, is dat de interactie tussen hartslag en zo'n 'lage'
dosis, misschien wel betekent dat je 'niet ver genoeg gedissocieerd bent' van je lichaam en
je daarom zorgen kunt gaan lopen maken over de lichamelijke stimulatie die plaatsvindt. Of
misschien geldt voor mij wel dat ik gewoon behoorlijk gevoelig ben voor deze stof.
Heheh, ook ik, netzoals konkor, heb nog redelijk veel 2C-I liggen (oeiii, over 3 dagen is dat
illegaal) en ik ben naar mijn idee nog niet helemaal klaar met 't goedje.....

#6 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 24 February 2004 - 06:46 PM

Ik heb een paar keer 2C-I geprobeerd...de eerste keer een
(veel te hoge) dosis van 40mg. Mijn tripreport over die ervaring is te lezen op
http://www.hertog8.c...wtopic.php?t=65
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 25 February 2004 - 01:08 AM

Jeeetje :? 40 mg !! ik zat aan een eerste dosis te denken aan
8-12 mg ofzo ... misschien tijdens vette DnB avond waarbij ik spacende dingetjes mag vj-en
:welcome:

#8 Chris

Chris

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 201 posts

Posted 25 February 2004 - 11:29 AM

Die doseringen zijn toch vervelender dan ik dacht.
Heb nu van een aantal mensen gehoord dat ze bij 20 mg nog niet veel voelden terwijl 3
andere mensen al helemaal flipten bij 15 mg...
Dat je minder voelt van 2-CI nadat je paddo's of LSD hebt gebruikt betekend dus blijkbaar
dat er eenzelfde stof wordt aangesproken. maar op Erowid en Rodium wordt dat niet echt
uitgelegd.
Chris

#9 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 25 February 2004 - 11:08 PM

Bedankt voor al die reply's mensen. Ik heb ook idd veel
mensen gezien die spraken over kruis-tolerantie met verscheidene middelen, waaronder
paddo's, andere phenetylamines (MDMA, 2C-E, etc). Maar dat is voor mij niet zo'n heel groot
probleem, ik probeer tog niet zo veel dingen meer te doen binnen een korte periode.
Ik hoop alleen dat ik niet te veel nodig heb van het goedje, schijnt goede kwaliteit te zijn, maar
dat zetten ze overal bij.. Volgens mij ligt de rare response curve meestal aan degradatie en
onpure producten, maar is natuurlijk niet te zeggen. Mensen reageren nou eenmaal totaal
verschillend op drugs.

#10 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 26 February 2004 - 02:18 AM

Heeft iemand trouwens wel eens 2C-I en MDMA
gecombineerd?
Mij lijkt dat wel een goede combo... de ontbrekende euforie van de 2C-I een beetje opvullen
met MDMA, + een lekkere positieve mood.. ;)
..en de 2C-I voor het trippy effect...

#11 konkor

konkor

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 26 February 2004 - 01:18 PM

Blowmonkey, ik betwijfel dat het door
onzuiverheden/degradatie komt. Persoonlijk heb ik bijna anderhalf maal zoveel nodig als een
vriend van me. En we nemen van dezelfde batch. Daarbij lijken veel andere stoffen, die over
het algemeen bij dezelfde suppliers te koop zijn, een veel constantere dosis/respons curve te
hebben. En tenslotte is 2c-i nou niet echt vatbaar voor degradatie. Het is een vrij stabiel
molecuul en als je het in de vriezer bewaard hoef je je daar niet zo druk om te maken.

#12 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 26 February 2004 - 03:24 PM

...on the brighter  
side of the picture, you have a heavy atom here, and this atom is intrinsic to the central activity  
of the compound..

Als moleculair gewicht vond ik dit:

MOLECULAR WEIGHT 307.1306

(eenheid van deze maat is niet gegeven, mogelijk 'Da' (atomaire-massa eenheid 'dalton') of
gr/mol) (source van dit gewicht kan ik niet geven, ivm forumrules)
Ik heb niet veel verstand van de scheikundige basis achter degradatie en verval, wel denk ik
dat je de vaak geldende regel 'hoe zwaarder en groter het atoom, hoe minder stabiel het is'
sowieso kunt verwachten. (Hoe snel het dan vervalt en in wat voor mate?? ... :?: Geen idee ..
misschien is het wel niet eens iets significants!)
Ondanks dat denk ik niet dat dit verval samenhangt met de verschillende ervaringen die
mensen hebben op 2C-I. Dit kan idd komen door het feit dat mensen gewoon verschillen,
onpuurheden, vervuilingen (die '99,9% pure' is natuurlijk een verkoopstunt en
verkoopbevorderend), en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.....
Het verschil tussen personen en de uitwerking van dit middel kan best groot zijn, maar ik heb
het idee dat het effect binnen een persoon redelijk stabiel is. (Althans, bij mij is dat het geval ..
2C-I ervaringen met dezelfde dosis, brachten dezelfde effecten mee)

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 26 February 2004 - 03:40 PM

...on the brighter side  
of the picture, you have a heavy atom here, and this atom is intrinsic to the central activity of  
the compound..

ditheeft niks met het verval te maken, dit geeft aan dat het Iodide atoom een belangrijke rol in
de werking speelt (ik denk ik zeg het ff :-P)

#14 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 26 February 2004 - 07:14 PM

Heheh, lol, dat begreep ik ook :) ... desondanks blijft het een
zwaar molecuul, en daar ging 't me om.
Begrijp me niet verkeerd het stukje uit PiHKAL heb ik niet in verband gebracht met verval, wel
met het gewicht.

#15 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 26 February 2004 - 08:59 PM

Hmz, jah konkor, ik dacht al dat je dat zou zeggen. :D
Ik blijf het raar vinden dat sommige mensen zoveel nodig hebben en de andere 2x zo veel om
hetzelfde te voelen. Maarja, valt niks aan te doen, ik heb precies hetzelfde gehad me
5-MeO-AMT, dose/response curve is nog raarder bij dat spulletje.
Trouwens, ik weet wel dat meeste phenetylamines zeer stabiel zijn, waaronder 2C-I, maar de
opkomst van verscheidene chemical suppliers die 2C-I verkopen is fenomenaal, dus zonder
meer zullen er slechte batches tussen zitten die deze dose/response curve niet echt zullen
verhelderen. Als we nou allemaal een gas spectrometer hadden konden we alles nagaan,
maarja.. :(

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 26 February 2004 - 10:14 PM

we moeten gewoon onze eigen chemical supplier oprichten
:evil:

#17 Pulp Victim

Pulp Victim

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 13 March 2004 - 03:57 PM

Ik lees hier en op oa erowid dat veel mensen het pas echt
gaan merken na 1?-2 uur. Ik heb het laatst voor het eerst gedaan (16mg, bleek teveel
achteraf) alleen ik merkte het meteen al na ~5 minuten.. De muren, gordijnen etc begonnen te
"ademen" en 10 minuten daarna zat ik er al vol in.
De echte piek was denk ik zo'n 2-3 uur later, maar ik schrok best wel dat ik er al zo hard in
zat na ~15 minuten..

#18 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 14 March 2004 - 04:00 PM

Hoe had je het genomen (liquid, capsule, pilletje, etc.)? Had
je veel of weinig gegeten van tevoren en hoe lang? Ben je normaal gevoelig voor dit soort
dingen of niet..?
Het verschilt natuurlijk per persoon en setting, maar 5 minuten is best snel. Dat is meestal
binnen de tijd wanneer een gesnoven dosis begint te werken.
Ik denk dat ik volgend weekend ga experimenteren met "muh shit".. :)

#19 Pulp Victim

Pulp Victim

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 14 March 2004 - 06:04 PM

Hoe had je het
genomen (liquid, capsule, pilletje, etc.)? Had je veel of weinig gegeten van tevoren en hoe
lang? Ben je normaal gevoelig voor dit soort dingen of niet..?

Ik had ze in pilvorm, 1x 10mg & 3x 2mg.. Had normaal gegeten, wel een paar biertjes op
die avond. Ben juist niet erg gevoelig voor dit soort dingen, paddo's 1x geprobeerd en nix
gemerkt terwijl vrienden van me het wel merkten bij dezelfde hoeveelheid...

#20 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 31 March 2004 - 01:15 AM

Nou, eindelijk 2C-I geprobeerd.. Valt me wat tegen. Niet
verwacht dat het zo zwaar op m'n lichaam zou zijn. Naar mijn mening totaal niet te vergelijken
met de euphoria van MDMA. Ook meer stimulatie met 2C-I vergeleken met MDMA. Ik had 12
mg.. :?
Visueel gezien is het zeker wel de moeite waard, visuals zijn vreselijk anders dan die van
tryptamines, meer "alien like" (mijn beste manier tot nu toe om het te beschrijven). Ook is er
een raar maar best wel grappig "tintelend gevoel" over m'n hele lichaam..
Het nare alleen is dat die stimulatie, de maagproblemen (misselijkheid, druk op de maag), de
hoofdpijn en de hele rare vorm van nystagmus die je gewoon uit je trip houden.. Ik kan er niet
echt met volle teugen van genieten, gewoon door de bij-werkingen.
Er is wel iets aan de 2C-I dat me intrigeert, iets dat zegt dat ik het nog eens moet proberen.. Ik
wil zeker proberen om die nare bij-werkingen te stoppen, misschien door nog een kleinere
dosis te proberen, of misschien een langdurende (maar niet al te sterke) benzo erbij nemen.
Kben zowiezow al van plan om een kleinere dosis te nemen, gewoon om te kijken hoe dat
afloopt, kijken of er enige recreatieve waarde aan zit.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users