Jump to content

Photo

Synth Mecsaline VS. Mescaline ExtractWat is het verschil?

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 05 September 2006 - 12:37 PM

Ik weet dat als je mescaline uit een cactus extraheerd, dat je dan ook een zooi andere alkaloiden meeneemt. Die soms ook actief blijken te zijn.
Bij een synthetiseerde mescaline, mits goed gedaan, heb je uiteraard alleen mescaline.

Mijn vraag is dan nu ook heeft iemand ooit is beiden geprobeerd en wat is precies het verschil?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 05 September 2006 - 01:37 PM

Volgens mij is synthetische mescaline zeer zeldzaam, omdat het echt een moeilijk, langdurig en kostbaar proces is. Nog geen verschil geprobeerd, twee keer cactusextract gegeten: moeilijk te doseren. Eigenlijk vond ik het beide keren net iets te weinig, ik had wel harder willen trippen.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 05 September 2006 - 04:49 PM

Je had toch geen extract, maar gewoon gedroogd poeder van de schil? (vertelde een vogeltje mij...)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 05 September 2006 - 05:05 PM

Hehehe, wat ken jij een vogeltjes! Ja, het was inderdaad gedroogde cactusschil, maar dat komt zo'n beetje op hetzelfde neer als extract, n'est ?e pas? Of worden er met het extract toch nog meer alkaloiden uitgefilterd?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 mrl_

mrl_

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 05 September 2006 - 05:31 PM

In theorie gaan bij A/B extracties de phenolische alkaloiden verloren. Op een ander forum zeggen een aantal mensen die hun extracten hebben getest mbv. TLC of smeltpunt bepaling dat het vaak vrijwel pure mescaline is.

Persoonlijk denk ik dat alle andere dingen in gedroogd cactuspoeder meer invloed heeft op de ervaring dan de kleine hoeveelheid andere alkaloiden.

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 05 September 2006 - 08:15 PM

Dat weet ik wolf, maar dit was ik me afvroeg. Want kan me herrineren dat in Pihkal stond dat sommige mensen (niet Shulgin zelf naar mijn weten) echt verschil merken mescaline die door de natuur is gemaakt en mescaline die door de mensen was gemaakt.

En denk dat het verschil tussen schilpoeder en extract niet zoveel verschilt dan dat het extract wat potenter is.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 06 September 2006 - 04:32 AM

@Poelie, het kan heel goed dat die mensen door alleen al het besef dat de stof door synthese/extractie was verkregen een verschil merkten. Eigenlijk zou je een goede extractie moeten checken in het lab om te zien wat voor andere alkaloiden erin zijn gebleven. ik weet nog wel dat we bij ons op school, volgens mij zaten we al in dezelfde klas, een vraag kregen bij biologie of gesynthetiseerde vitamine c of vitamine c uit sinaasappels beter voor je was en een groot gedeelte van de mensen toch zei dat uit sinaasappels beter was.

Het effect van een onbewust concept in je hoofd moet zeker bij trippen niet onderschat worden, je kan wel denken: het is hetzelfde, maar door je onderbewustzijn kan een trip anders aanvoelen omdat er toch een gedachte is blijven hangen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat elke trip gewoon anders aanvoelt, ook al neem je 2x dezelfde stof in dezelfde dosis.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users