Jump to content

Photo

lefetamine

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 estilingue

estilingue

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 08 August 2006 - 11:09 PM

Na wat gestruin door Belgische wetgeving kwam ik bij een stof geclasseerd bij de barbituraten waar ik nog nooit van had gehoord: lefetamine. Na wat gegoogle blijkt het een eenvoudig amfetamine te zijn met opiaat effecten. Iemand die meer over deze stof kan vertellen?

Hier een beschrijving van gebruik in Itali? in de jaren 80: lefetamine

Hier de structuur:
lefetamine structuur

#2 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 09 August 2006 - 06:43 AM

Nooit van gehoord. Wel een mooie structuur, bijna een palindroom!

#3 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 10 August 2006 - 02:26 PM

wel lef van dat lefetamine..

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 10 August 2006 - 02:43 PM

^ lame grapje, ksi! :thumbsup:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 10 August 2006 - 04:38 PM

ik snap m niet (schaam)

#6 estilingue

estilingue

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 10 August 2006 - 11:51 PM

misschien ook wel tam, geen idee.

Voor scheikundigen is het misschien vanzelfsprekend maar ik vind het wel een maf idee dat een amfetamine een opiaat agonist kan zijn ipv een stimulerend middel.

#7 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 11 August 2006 - 12:46 AM

kvond em melig lef-amfetamine. :P

Maar lefetamine is niet echt een amfetamine, het heeft wel een amfetamine backbone. Je moet echter niet vergeten dat een molecuul 3d is, waardoor waarschijnlijk door hindering van die andere 6-ring een totaal andere conformatie (3d structuur) ontstaat. Dit verklaart ook het verschil in effect grotendeels. Dat en dat de stoffen in het lichaam soms verdacht veel op elkaar lijken maar een totaal andere functie in het lichaam hebben. Wat haalbaar is door zeer specifieke verbindingen aan en in de cellen.

En ik had er ook nog nooit van gehoord trouwens, wel interessant! Even kort wat van internet over lefetamine (wat je zelf vast allemaal al gevonden had).

lefetamine competes with all these opiates with an affinity 50 times lower than that of morphine.
The clinical and experimental findings suggest that lefetamine has an opiate-like activity.

Verder niet zoveel over de amfetamine-achtige effecten, twijfel of deze verbinding dat uberhaupt significant heeft. verder nog wat gespeculeer over NMDA agonistische effecten op bluelight (hier dus). Maar dat had je vast zelf al gevonden.

Verder nog nooit zelf geprobeerd ofzo, ook niet echt van plan. Ben niet graag (meer) proefkonijn. Maar werd wel recreatief gebruikt, is vast ergens moeite waard zeker als het ook op de barbituratenlijst staat.

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 11 August 2006 - 01:17 AM

*Wolvenkind veert op*

'Hoorde ik daar het woord barbituraren? Voor mij 100 gr graag!'
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 estilingue

estilingue

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 11 August 2006 - 10:52 AM

Ik merk nu pas dat het gespeculeer op bluelight over lefetamine verwant is met een discussie die hier ook gevoerd wordt:

Tiletamine

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 August 2006 - 03:21 PM

Als ik de twee structuren naast elkaar leg kan je duidelijk zien dat het niet om dezelfde stoffen gaat.

Posted Image

Meer weet ik ook niet van deze stoffen dan dat ze niet hetzelfde zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 21 October 2009 - 09:24 PM

Om op mezelf te reply-en, ik weet nog steeds niet veel meer over deze stof.

Heb nu al een paar keer iets over deze stof iets gelezen, maar zodra ik er echt zinnige info over probeerde te zoeken, kwam dat op niet veel uit.

De wikipedia:
Lefetamine

Omdat die nog niet in dit topic stond, tevens valt daar te lezen dat deze stof naast een pijnstiller toch ook een stimulant blijkt te zijn.

Nu ben ik zeer benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring met deze stof hebben, of iets kunnen vertellen over de dosis, werkingsduur, enz..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 dreadska

dreadska

woeste heldin

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 356 posts

Posted 20 November 2009 - 03:37 AM

Klinkt idd wel als een heel interessant goedje! Als er aan te komen valt wil ik best een raportje schrijven na gebruik :P for the sake of science natuurlijk ;)

Het structuurtje is trouwens ook erg mooi ja, net 2 kersjes :P

“It's not denial. I'm just selective about the reality I accept.”
-Bill Waterson-

*veni vidi vomui*

#13 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 20 November 2009 - 09:51 AM

ik ben ook wel geintrigeerd door deze ilustere amphetamine en heb er een jaartje geleden ofzo wat research naar gedaan.
wat me wel wat zorgen baart is geluiden over de vermeende neurotoxiciteit van een van de isomeren (d-lefetamine meende ik) die ik toen links en rechts opving.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users