Jump to content

Photo

DiPThet officiele DiPT topic!

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 mrl_

mrl_

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 03 June 2006 - 02:22 PM

Ik heb van een vriend wat DiPT gekregen. Hij vertelde me dat hij het ??n keer had geprobeerd (70 mg) en toen een uur of 6 aan het trippen was, maar daarna nog 2 dagen (!) vrij extreme auditieve hallucinaties heeft gehad. Zo extreem dat 'ie bijvoorbeeld niet de toonhoogte van z'n eigen stem kon controleren, wat communiceren met mensen nogal lastig maakte.

Ik ben muziek technoloog (gediplomeerd :) en ben erg benieuwd of ik deze auditieve hallucinaties op een technische manier kan beschijven of dat ze helemaal buiten mijn referentiekader vallen. Ik werk alleen wel 5 dagen per week -en nog erger- met geluid en muziek en mensen die allemaal andere talen spreken. Dus als de na-effecten echt zo lang duren moet ik het goed plannen (denk niet dat ze er een research project van willen maken).

Heeft hier iemand ook zo lang 'last' gehad van de na-effecten? Voor 5-MeO-DiPT ben ik erg gevoelig..

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 03 June 2006 - 03:31 PM

70mg voor een eerste keer lijkt me ook best wat. Probeer eerst eens de helft van dat (of minder als je idd erg gevoelig voor Tryptamines bent).

Ten eerste zijn het trouwens niet echt auditieve 'hallucinaties' in de klassieke betekenis van het woord (zoals met de meeste psychedelica trouwens). Je bewustzijn van toonhoogtes verandert vooral heel erg, wat tijdens de coming-up en plateau echt heel erg hilarisch is. De samenhang tussen accoorden vervalt compleet, terwijl onafhankelijke tonen nog perfect zuiver zijn. Alle accoorden zijn compleet vals, wat het stemmen van een gitaar trouwens bijna onmogelijk maakt :P . Bij de come-down is het heel erg moeilijk om te beseffen dat deze verandering in het waarnemen weg ebt. Constant hoor je vanalles en blijf je geestelijk die verandering opmerken, waardoor je op een gegeven moment jezelf ook een beetje gaat foppen. Tegen het einde van mijn DiPT ervaringen (2x van ~35 en ~55 mg) vond ik dit het moeilijkste om op te merken en aan te wennen en raakte ik ook 'bang' dat deze effecten eeuwig bij zouden blijven, maar na een goede nachtrust had ik de volgende dagen nergens last meer van (alsof je hersenen dan toch een soort van reset hebben gehad en de wereld weer 'normaal' beseffen).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog specifiekere vragen hebt dan hoor ik die graag. Overigens waren deze ervaringen alweer een paar jaar geleden en mijn herinnering van de na-effecten beperkt zich eigenlijk vooral tot de comedown, maar ik kan me geen specifieke na-effecten herinneren die nadrukkelijke dagen daarna aanhielden.

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 03 June 2006 - 03:34 PM

dreamer, je zegt dat er meer is dan enkel auditieve shizzle, maar jij had toch combo gedaan met blowen en lachgas enzo als ik me niet vergis?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 03 June 2006 - 03:39 PM

eigenlijk is 90% van de effecten van DiPT alleen (in de dosering die ik heb genomen) het auditieve aspect en verder de standaard 'tryptamine-buzz'. In combinatie met blowen merk je dat je geestelijk toch anders gaat reageren dan blowen alleen, en merk je dat je toch wel aan het 'trippen' bent, maar zonder blowen ben je eigenlijk te veel met het auditieve bezig om echt in diepe gedachten een trip te maken (behalve natuurlijk het nadenken over deze fysio/neurologische gewaarwoording). Ook heb ik de 2e keer een aanzienlijke hoeveelheid 5-meo-dmt gerookt rond de piek wat het 'trippende' zeker wel versterkte. Toch vind ik DiPT alleen niet echt een 'tripmiddel' in de 'klassieke' betekennis van het woord. (hoewel ik niet weet hoe het in hogere doseringen ala 90-140 mg oid is, het lijkt mij wel dat dan alle effecten inclusief die verwarrende comedown een stuk heftiger optreden en je geestelijk wel meer 'balast' krijgt).

#5 Matthijs

Matthijs

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 15 July 2006 - 10:41 AM

70 MG is inderdaad wel flink om mee te beginnen ja maar ik kan me eerlijk gezegd niet goed voorstellen dat je daar nog zo lang van "natript"..
Ben geen chemicus, maar op den duur is een stof toch ook gewoon helemaal afgebroken door je lichaam en heeft het geen effect meer op je...

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 15 July 2006 - 06:26 PM

Het 'probleem' met DiPT is denk ik vooral dat je geest erg moeilijk kan 'terugschakelen' van de veranderde geluids-perceptie naar normale perceptie.

#7 mrl_

mrl_

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 17 July 2006 - 08:57 AM

Nog bedankt voor de replies.. Dreamers verklaring klinkt wel aannemelijk..
Ik heb in iedergeval besloten om er voor de zekerheid maar even mee te wachten tot ik er voldoende tijd voor heb. Ik moet nog beslissen over de dosering; ik heb in totaal ong. 80 mg, dus als ik eerst een dosis van 40 mg zou proberen en het blijkt te weinig te zijn, dan zou ik daarna geen hogere dosis kunnen nemen..

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 17 July 2006 - 11:09 AM

ik zou 30 en daarna een keer 50 doen ofzo

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 11 November 2007 - 02:48 PM

Even een oud topic wat leven inblazen hoor.

Heb gister ~37 mg. DiPT gehad. Erg smerig overigens, het heeft een beetje een dmt-tryptamine achtig smaakje. Na een half uur begonnen de eerste effecten, vooral lichamelijk voelden we ons matig: slapjes, misselijk, kouwe rillingen. Een beetje wat ik ook vaak met paddo's heb.

Daarna begonnen de auditieve effecten langzaam op te komen, we waren Southpark aan het kijken, en de stemmen van iedereen waren ineens een octaaf lager. Erg apart. Ook als ik zelf praatte, voelde het alsof er snot in m'n keel zat en m'n oren dicht zitten. Onze stemmen klonken voor onszelf en voor elkaar in elk geval een stuk lager.
Ook muziek klonk vreemd. Niet supermegaextreem vreemd, maar met name vals. Instrumenten klonken ontstemd, en de samenhang tussen de verschillende instrumenten was ook volkomen weg. Alsof iedereen dronken maar wat op z'n instrument zat te rammen. De beats klonken minder veranderd, maar vooral melodie en harmonie waren echt verneukt. Volgens m'n tripmaat kon hij nog wel z'n gitaar stemmen, maar dat kon ik moeilijk verifieren omdat voor mij echt alles vals klinkt.

Qua headspace was ik echt redelijk nuchter, ik had ook verbazingwekkend weinig bodyload, afgezien van het gevoel dat m'n oren dicht zaten. Ik vond er ook weinig psychedelisch aan in deze dosis, en op een gegeven was het nieuwe er ook wel af... ik kan me voorstellen dat het in hogere dosering interessanter is. Ook waren er geen auditieve hallucinaties, die ik toch wel een klein beetje verwacht had. Oh well. Better luck next time.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#10 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 06 November 2008 - 03:36 PM

Ik benieuwd of er mensen hier op DHP zijn die DiPT wel eens geprobeerd hebben? Hoe was de ervaring? Ik overweeg om de stof zelf eens te proberen.

Voor de onwetende:
DiPT is een tryptamine met een unieke werking. DiPT beïnvloed namelijk voornamelijk het gehoor-zintuig, waarbij het de harmonische verbinding tussen tonen verbreekt

Life starts at the edge of your comfort zone

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 06 November 2008 - 04:51 PM

Vele jaren terug heb ik DiPT geprobeerd. Ik had toen een hoeveelheid van zo'n 125 miligram. Ik heb hier een keer ongeveer 30 en een keer ongeveer 50 mg van geprobeerd.

Vooral de come-up en come-down zijn erg vreemd. Het opmerken dat de geluids-vervorming aan het optreden is dan wel weg-ebt is heel moeilijk waar te nemen. Verder is in het verloop van de trip wel de "bekende" tryptamine-"buzz" merkbaar waar de effecten van het onder invloed zijn uit zijn af te leiden.
Wat je al zegt is het voornaamste (eigenlijk enige) effect op je zintuigen het verbreken van harmonie in toonhoogtes. Er is dus absoluut geen sprake van geluids-hallucinaties oid. Het gaat hier puur om de ervaring van geluid die al aanwezig is.

Individuele tonen blijven hier perfect zuiver. Ik zou zelf dan ook verwachten dat iemand met perfect toonhoogte gevoel hier geen verandering in ervaart.
Het is met name de harmonie tussen tonen welke vervalt. Zo zijn alle akkoorden direct zo vals als een dronken kanarie. Meezingen met muziek is erg vreemd. Je kunt wel de tonen raken, maar alles klinkt zo vals dat ik elke keer meteen in een deuk lag van het lachen :P
Stemmen (vooral die van vrouwen, omdat die minder monotoon praten) klinken erg "blik-achtig", vergelijkbaar met de 'stem' van Stephen Hawking.
Meespelen op de gitaar was ook erg interessant. Ik denk zelf dat deze drug ook met name interesant is voor mensen met veel muzikaal gevoel of die erg gevoelig zijn voor variatie in muziek. Vooral omdat je dan de effecten veel analytischer zult kunnen onderscheiden.
Tijdens onze 2e trip (de hogere dosering, welke met name langer duurde en intensere effecten had) hebben we zelfs een uur of wat naar TMF zitten kijken, puur omdat al die walgelijke muziek opeens ontzettend grappig was! :P
Mentale effecten bleven in principe geheel uit, maar er bij blowen bracht toch wel een heel andere kwaliteit naar voren.

Na de piek van die 2e trip hebben we nog een onbekende hoeveelheid 5-meo-dmt gerookt (hetgeen nog over was in de glazen bol die we hiervoor gebruikten) wat een sterke euforie over de trip heen bracht, deze effecten bleven ook langer dan normaal aanhouden (wat niet gek is aangezien de DiPT de MAO's bezig hield).

Vooral bij die 2e trip was het onderscheiden van het verdwijnen van de effecten erg vreemd, bijna eng, omdat je na een paar uur trippen toch wel erg moe wordt van die verandering op je gehoor-systeem. We bleven ons maar afvragen of de trip nou wel echt voorbij was en wanneer we alles nou echt "normaal" hoorden. Deels houdt je jezelf ook voor de gek dat je nog steeds dingen anders hoort wat in een soort mind-game met mijzelf resulteerde.

Een goede nachtrust en de effecten waren toch echt wel weg en er bleef alleen een vage herinnering van de unieke ervaring.

Ik heb wel eens gelezen (erowid waarschijnlijk) van mensen die stuk hogere doseringen op hadden en zelfs na hun slaap nog de gehoors-effecten ervaarden. Ik kan me voorstellen dat dit als erg angstaanjagend wordt ervaren, omdat je deze effecten echt niet de rest van je leven permanent wilt houden.

Ik hoop dit middel nog een keer tegen te mogen komen. Dan zal ik weer laag beginnen met doseren, omdat het toch wel erg lang geleden is. Ook ben ik benieuwd hoe een dosering van 30-40mg zou combineren met bijvoorbeeld een halve portie paddo's. wat voor synergie er dan ontstaat en of de middelen elkaar op een of andere mannier versterken.

Nou, m'n uitleg is weer eens bijna een half report geworden. Nog vragen? :(

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 08 October 2009 - 09:07 PM

Ik hoop deze, toch wel bijzondere, compound binnenkort te mogen samplen, en vroeg me af of naast Dreamer er nog andere members waren met ervaring met deze stof..??

Wat ik zo in TiHKAL lees, klinkt echt als een unieke ervaring, maar het enige wat me een beetje afschrikt is de mogelijkheid dat de geluidsvervormende effecten langer dan een paar uur aanhouden.
Maar ik verwacht ook ergens wel dat dit in de praktijk mee zal vallen, zolang er maar normaal wordt gedoseerd. (max 100 mg)

Ik zat zelf te denken om te beginnen met een dosis van 50 mg..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 529 posts

Posted 08 October 2009 - 10:04 PM

Klinkt boeiend :)

Wat een wereld...

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 09 October 2009 - 09:38 AM

Ik wist echt vrij zeker dat ik wel eens iets had gepost over DiPT.

Heb het denk ik een jaar of anderhalf, twee geleden een keer geprobeerd. Weet niet meer precies welke dosis eigenlijk. Hoop dat het nog ergens terug te vinden is.

Het effect is vrij bizar, met name in het begin. Op de een of andere manier klinkt alle muziek vals, en vooral gitaren klinken echt maximaal ontstemd. Stemmen worden ook vervormd, en worden vaak heel laag, alsof een langspeelplaat vertraagd wordt afgespeeld.

Op de dosis die ik toen had (40 mg? weet niet meer precies, was op advies van dromo) hadden we eigenlijk vooral auditieve effecten, niet echt een psychedelische headspace en ook niets visueel interessants.

Na verloop van tijd was het grapje er eigenlijk wel af en was het meer uitzitten van het effect dat z'n humor had verloren. Ben eigenlijk benieuwd of het in hogere dosering wel echt klassiek psychedelisch is... maar voor het novelty-effect is het in ieder geval cool om eens ervaren te hebben. ;)

[snaap]
2 topics gemerged en dit topic het officiele DiPT-topic gemaakt. Alle info in 1 topic, woei!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users