Jump to content

Photo

alpha- Asarone

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 01 June 2006 - 04:57 PM

Vroeg me af hoeveel mg men moet nemen voor een goede ervaring te hebben.

Grtz

Sources Calamus is a perennial plant that grows in swamps. The essential oil contained in the plants grown in American differs from Europe and Asia. Ground the dried rhizomes to produce a pale, pink-tinged powder with a slightly bitter taste and spicy smell. Calamus from Asia often contains toxic beta-asarone that it cannot be used commercially.

Posted Image
Chemical Component Mainly Alpha-asarone and Beta-asarone (cisisomer)

Posted Image Posted Image Posted Image Use Recommendations It may be use for stomachache and nervousness.

Posted Image Posted Image Posted Image Effects Many active ingredients have been identified in the Calamus' oil, but the two compounds that have received the most attention:

1) Alpha-asarone is similar in structure to reserpine, a drug used as anti-hypertensive and sedative, and gives the same effects. The structure of alpha-asarone also resembles to chlorpromazine, a common use medicine for treatment of vomiting, but produces an opposite action that it causes vomiting. The main legitimate use for calamus is very much like that of chamomile of which use as a sedative effect and to treat stomach upset. Larger doses are said to be hallucinogenic. There is increasing interest in calamus as a "recreational" drug.

2) Beta-asarone is the component responsible for causing cancer in experimental animals. It is only present in calamus grown in Europe and Asia.

3) The structure of both of the alpha and beta asarone molecules bears some resemblance to the structure of "ecstasy", an amphetamine-like drug, which probable accounts for the herb's psychoactive properties. Asarones tend to decompose within months of collection, and lose their psychoactive properties.

Posted Image Posted Image Posted Image Concerns Calamus preparations, taken in reasonable doses, appear to be quite safe. Large dose can by dangerous can cause intractable vomiting. If it use as a recreational drug by chewing whole roots in an attempt to get high, there is hard to know what the amounts are really taking. Skin rashes have been reported. Regarding to cancer precursor, it seems not the Calamus grown in the United States.

Calamus might cause a positive screening test for "ecstasy-like" drugs, but confirmatory testing would show that what was being detected was asarone, and not MDMA (3, 4-methylene-dioxymethamphetamine). Unfortunately for calamus users, if they are tested as a condition for pre-employment, or under a non-federally mandated drug testing program, there is no requirement for the employer to do nay confirmatory testing.

Posted Image Posted Image Posted Image Precautions No dangerous drug interactions have been discovered. Posted Image Posted Image Posted Image Dosage The suggested dose is 1 to 3 gm. three times daily, taking in dry or as a tea. Liquid extracts (1:1 alcohol solution) 1-3 cc. 3 times a day.

Posted Image Posted Image Posted Image Summary Calamus, with small dose, may help calm and stomach disorders. Large doses can cause vomiting. Calamus also have amphetamine-like effects. The possibility exists that taking larger amounts of calamus may lead to a false positive urine drug test. There is no evidence that calamus is carcinogenic if it grown in the United States, but probably not those grown in Asia (A. Calamus L. Var. Vulgaris L.).

Interesting Facts Calamus was first to be discovered by the Indian herbalists. The dried root has been used to treat memory impairment, melancholia, insomnia and epilepsy. In Europe, in the late 1800s, physicians used Calamus extract for stomach upset, but also use them as a sedative and painkiller. In North American, some Indians cultivated Calamus and used it as a hallucinogen. American manufacturers used Calamus as a flavoring in food and soft drinks for many years until it was discovered that one of the components of Calamus oil caused cancer. Later studies revealed that the component that causing cancer was not present in the variety of Calamus grown in the United States. Commercial use of Calamus as a food additive is still prohibited. The focus of interesting on this herb now is shift to the use as a recreational drug and hallucinogen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#2 theseBoetz

theseBoetz

Reƫle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 02 June 2006 - 09:42 AM

Precautions No dangerous drug interactions have been discovered. Dosage The suggested dose is 1 to 3 gm. three times daily, taking in dry or as a tea. Liquid extracts (1:1 alcohol solution) 1-3 cc. 3 times a day.

nou ja 1-3 gram op z'n minst dan dus. Ik neem aan dat ze het hier over de medicinale werking hebben en niet over de recreatieve, dus die zal misschien nog wel wat hoger zijn. Ik zou zelf beginnen met een halve gram, zeker omdat hier zo weinig over bekend is. Op een nederlandse site* heeft men het over 2-5 theelepels, wat natuurlijk weer geen grammen zijn. Maar als je even googlet, dan kun je nog best wat vinden volgens mij.

*[mod: source verwijdert]

Edited by dreamer, 02 June 2006 - 04:25 PM.

Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 02 June 2006 - 11:58 AM

Ik heb 't over de ge?soleerde stof Boetz, die lui hebben 't over calamus zelf.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 Sony

Sony

wet fentasy

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 03 June 2006 - 01:50 AM

HOOOOIII Aluuhmaall :P :woej: :ph34r: :boxing: ,

Nou opa zegt dus dat asarone niet echt coole shit is om te eteuh! hij heeft er meerdere grammen van nodug :) en beta asarone krijg je kanker van :oops: dus moet je ff zorgen dat je die er niet bij heb zitten haha

Maar feel plezier ermee!

Dikke kus,

Sonja

#5 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 03 June 2006 - 11:23 AM

uhm ja ik heb op een nieuwsgroep positieve ervaringen gelezen die qua ervaring leken op een soort threshold dosering.. dat was 0,5gr... ik zou vanaf dat punt opbouwen als je genoeg hebt..

bron:
http://mailgate.supe...y/msg02758.html

en ja ik weety dat de bron nogal subjectief is en weinig betrouwbaar, maar je kan denk ik toch beter laag beginnen dan gelijk grammen stampen...

maar is dit stofje niet een precursor voor een veel interessanter stofje? TMA toch?

#6 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 04 June 2006 - 02:49 PM

het is mogelijk om een precursor voor tma-2 er mee te brouwen zoals in je link hierboven staat.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#7 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 22 October 2006 - 01:42 AM

Een paar weken terug heb ik, nadat ik een eerdere keer ~2 a 3 gram op had, in 2,5 uur tijdens een feestje in totaal 27 gram van dat spul achterover geslagen. De eerste 2 (oid) gram gekauwd, de rest met spa rood doorgeslikt (het is namelijk erg scherp, geen pretje om veel van te kauwen imho). Ik was een redelijk moe toen ik naar het feest ging (cybergothic feestje in de ekko, Utrecht) en dat veranderde niet echt door de calamus. Ik voelde het wel duidelijk op m'n maag, eerst 5 mins een beetje een vaag gevoel, misselijk achtig. Daarna juist kalmerend. Dit herhaalde zich telkens als ik weer een nieuwe kleine dosis nam.

Op het feestje ondekte ik dat als ik met m'n ogen snel heen en weer bewoog, ik veel beter kon zien welke afzonderlijke kleuren er in de video's zaten die op schermen geprojecteerd werden. Ook had ik een paar keer het idee om fracties van seconden het RGB-spectrum rond mensen hun hoofd te zien, als een soort van reflectie op hun haar. Voor zover ik kon zien schenen de lampen van die kleuren niet die richting op, als ze er uberhaubt al waren. Maar voor zover dit effect echt aan de calamus te danken was, het was echt op het moment dat ik me bedacht dat het wel leek alsof ik iets vreemds zag.

Aan het eind van het feestje was ik ontzettend moe, maar dat leek mij redelijk logisch gezien m'n staat voor het feestje. Ik was wel een beetje chagerijnig, omdat de calamus tegenviel. Op erowid waren staan reports van mensen die met 15 & 20 gram visuals en verdere psychedelische effecten kregen, dus ik verwachtte met 27 gram zeker iets te zien/merken (had trouwens 100 gram bij me).

Misschien ligt het ook wel enigzins aan mij, op paddo's had ik ook niet echt overduidelijke visuals, meer kleine patroontjes zien in dingen dan echt visuals (behalve in wolken, dat was echt prachtig). Geestelijk ging ik echter als een trein, soms ook iets te hard. Het lijkt mij mogelijk dat ik visueel wat minder gevoelig ben, wat ik zeer betreur.

De calamus had ik btw gekocht bij een welbekende nederlandse online smartshop, er stond echter niet bij welke variant het was, de Amerikaanse, Europese of Aziatische. Ik vertrouwde er in eerste instantie wel op dat ik de goede soort zou krijgen, maar na, na een redelijk hoge dosis genomen te hebben, geen duidelijke effecten bemerkt te hebben twijfel ik daarover. ****[mod: ook dit is niet toegestaan]****

Iemand een andere, bemoedigendere ervaring?

Edit: excuses voor de PM zin (het was nogal laat, was niet erg helder meer x))

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users