Jump to content

Photo

Valeriaan...en de werking ervan in hogere dosering

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Spatiebalk

Spatiebalk

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 22 April 2006 - 08:48 PM

Een goedeavond iedereen,

Hoewel andere middelen wat meer in mijn belangstelling staan en wat meer op de voorgrond blijven, is het ook leuk om af en toe iets totaal anders te proberen. Het klinkt wellicht als kinderachtig spul, maar waar ik het over wil hebben is valeriaan, of Valeriana Officinalis.

Velen zullen het kennen als het kruid wat bij smartshops verkrijgbaar is, maar ook de gewone drogist heeft het in zijn schappen staan. Het kost je misschien een paar euro. Zelf ben ik in het bezit van een verpakking met capsules van 450mg valeriaanwortelpoeder. Volgens het etiket mag het op elk gewenste manier ingenomen worden, en moet het je binnen twee uur in een rustige staat brengen zodat slapen lekker makkelijk gaat en je uitgerust wakker wordt. Slapen is natuurlijk erg prettig, maar er gaan geruchten dat dit spul in hogere dosering een redelijk aantrekkelijke werking heeft. Je kan dan denken aan zoals het omschreven 'drijven op lucht', extreem vreemde dromen of volledige euforie als men wakker blijft. Standaarddosering is 450mg tot hooguit 900mg.

Ik vraag me af of hier iemand aanwezig is die valeriaan in hogere dosering heeft ingenomen en wat de merkbare effecten waren. Zijn je bevindingen prettig, of juist onaangenaam? En voelde je enige vorm van euforie, of het drijven op aanwezige lucht?

Mijn dank!

#2 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 23 April 2006 - 01:43 AM

hmm ja kheb het hier wel staan, kheb het hier en daar welis genomen om een btje tot rust te komen voor het slapen gaan, ook heb ik welis zo'n 1200mg genomen,waardoor ik een stuk lekkerder sliep, en redelijk goed me bed uit kwam.
Verder kom je wat meer tot rust, en zou het mischien wel slaapverwekender kunnen werken in wat hogere doseringen.

#3 Spatiebalk

Spatiebalk

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 24 April 2006 - 06:26 PM

Je hebt gelijk dat het rustgevend kan werken, al denk ik dat er een stukje placebo-effect aan kleeft. Ik zag dat je 1200mg genomen had en er wel goed op kon slapen. Ondertussen ben ik daar grof overheen gegaan door 1800mg in te nemen. Ik moet zeggen, het effect was niet slecht. Overtrof wat verwachtingen. Vreemd.

Eerst 1350mg, zo rond een uur of tien 's avonds. Ik voelde weinig, maar zat ook geconcentreerd voor mijn pc. Toch leek mijn hoofd wat rustiger en kon ik me goed focussen op de hoofdzaken. Het was wel een relaxt gevoel, zonder van de wereld te zijn, of je onder invloed te voelen. Ongeveer twee uur na inname besloot ik de dosis omhoog te schroeven door aan te vullen tot de 1800mg. Mijn omgeving leek er wat zachter uit te zien, het was heel erg rustig in mijn hoofd en nadenken ging zeer concreet, zonder emotie te ervaren.

Eenmaal in bed, voelde ik absoluut niet de neiging om me te verplaatsen: als ik mijn hand wilde bewegen, keek ik er wat naar maar besloot ik dat het beter was om mijn vingers rust te gunnen en dus maar zo te blijven liggen. Geen verlamd gevoel, wel sterk de neiging 'te blijven liggen zoals ik in bed gevallen was'. Die nacht heb ik op een redelijk aparte manier geslapen. Dromen die ik had, leken zich af te spelen in halve slaaptoestand en in slow motion. Ik moet meerdere uren aan een stuk over enkele minuten droom gedroomd hebben. Elke keer als ik dan ook echt wakker werd, voelde ik dat ik lang in een houding gelegen had. Beide armen sliepen dan omdat de bloedtoevoer half afgesloten was geweest. Ik dacht er nog even aan om maar niet meer te slapen omdat ik anders mijn armen door amputatie kwijt zou raken, maar ging er maar vanuit dat ik niet te lang op mijn armen zou blijven liggen.
De volgende ochtend kon ik de keuze maken: wakker worden of doorslapen. Ik koos voor het eerste en stond meteen goed op. Prettig.

Conclusie: leuk om eens tussendoor te proberen, te kijken wat het met je doet. Maar verder ook niet. Wel prettig om goed te slapen of te proberen je dromen te sturen. Hoewel ik diep leek te dromen, was ik me heel erg bewust van de tijd die voorbij ging in mijn droomwereld.

Ben benieuwd naar eventuele andere reacties.

#4 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 24 April 2006 - 09:44 PM

Ik weet wel als je die een paar van die druppels (flesje drogist) op de speeltjes doet van de kat dat ze dat helemaal te gek vinden. En als een dolle gaan spelen, rennen en zelfs ruzie gaan maken om de speeltjes zelfs als er genoeg speeltjes zijn (lijkt alsof ze hebberig worden) :D

Ik heb echt het idee dat de katten dit echt leuk vinden.
Ik ga ze niet een beetje voor mijn eigen lolletje stoned voeren.
They don't like my lifestyle..

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9420 posts

Posted 24 April 2006 - 10:02 PM

Hehe, wij hebben idd katten die de valeriaan van de buren helemaal kapot graven en aan de wortels gaan knagen en dan helemaal raar worden :D

#6 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 25 April 2006 - 07:28 AM

klopt! katten freaken helemaal van valeriaan, net als kattekruid, opzich wel fun, het worden dan net van die st0ners, btje lope kwijle en ligge als een zoutzak!

Kheb wel van meedere mensen gehoord dat ze aardig zweterig van valeriaan werden en zo ook wakker werden, ik zelf heb nergens last van gehad

#7 Spatiebalk

Spatiebalk

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 25 April 2006 - 06:04 PM

Katten schijnen inderdaad flink te flippen van valeriaan. Bij gebrek aan een huiskat, kan ik het verder niet uit ervaring mededelen. Wel heb ik eenmaal de kat van een vriend maf zien worden op het spul. Het beestje rook aan een geopende capsule (enkel poeder) en begon zijn snuit erin te duwen om zo wat spul op te kunnen likken. Toen we de capsule verborgen in de hand, leek de kat gestresst. Het beestje ging driftig op zoek naar de capsule, duwde zijn kop constant tegen mijn vuist en liep helemaal onrustig om me heen. Toen we wat poeder op de grond strooide, ging de kat er naast liggen rollen, helemaal blij. De andere kat mocht niet naderen, het was echt zijn eigendom, dat stukje vloer.

Zweetaanvallen? Totaal geen last van gehad. Ik zou ook niet weten hoe dat kan, dat mensen extra gaan zweten. Door de intense dromen, wellicht?

#8 silver surfer

silver surfer

stone island, vriend.

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 03 May 2006 - 07:52 PM

toevallig heb ik vorrig weekend de dag voor mn eerste paddo trip valleriaan gekocht.
katten vinden het idd heerlijk(ik vind het onwijs stinken btw) ik heb pillen van 200mg veleriaan van de kruitvat en n paar van die krengen in combo met n zooi alcohol werkt toch best vaag. en tis fijn voor t slapen idd.
3 euro en je hebt 60 pillen. k vind het wel goed te doen maar zo goed is t niet en vraag me af of t schadelijk is om bijv 8 van die krengen naar binnen te werken. waar ik wel last van heb is last van me maag als ik dat heb genomen. de groeten...

#9 silver surfer

silver surfer

stone island, vriend.

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 08 May 2006 - 05:52 PM

De valeriaan is inmiddels weggemieterd. k had 2 keer 8 pillen genomen en nog vaak voor t slapen 1 a 2 en dat n hele week lang nu heb ik allemaal rare rode plekken onder mn huid op mn handen en paar puntjes zijn gaten geworden. vreemde allergie blijkbaar. k ga t niet meer aanraken en is iemand hier verder bekend mee? :thumbsup: best wel van geschrokken eigenlijk.

#10 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 08 May 2006 - 05:57 PM

moet bekennen dat ik ook wat last van mn maag had (de volgende dag) toen ik er een stuk of 6 naarbinnen gewerkt had.

#11 silver surfer

silver surfer

stone island, vriend.

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 08 May 2006 - 06:14 PM

moet bekennen dat ik ook wat last van mn maag had (de volgende dag) toen ik er een stuk of 6 naarbinnen gewerkt had.

beetje dat maaggevoel na t innemen van n pilletje of niet? ik voelde dat trouwens ook n beetje maar dan niet de dag erna maar na t innemen. ik ben van mening dat valeriaan gewoon voor katten is en dat mensen beter andere middelen kunnen nemen.

#12 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 08 May 2006 - 06:50 PM

Grappig dat van katten hehehe. Ik zelf heb nog nooit ook maar iets van valeriaan gemerkt (sedatie of wat dan ook) en krijg er in hoge hoeveelheden last van m'n maag van.

Voor mij werkt het iig niet, toch es kijken wat Felix er van vindt...

#13 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 08 May 2006 - 07:16 PM

wtf? je hebt serieus gaten in je handen gekregen?

#14 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 08 May 2006 - 08:16 PM

beetje dat maaggevoel na t innemen van n pilletje of niet? ik voelde dat trouwens ook n beetje maar dan niet de dag erna maar na t innemen. ik ben van mening dat valeriaan gewoon voor katten is en dat mensen beter andere middelen kunnen nemen.

Nah.. gewoon een soort van lichte rotheid in mn maag de volgende dag. Ik werd trouwens ook een keer zwetend wakker die nacht, al weet ik niet of dat door de valeriaan kwam.

Over die gaten, klinkt niet best.. zal er als ik jou was maar vanaf blijven zo boeiend is het toch niet dat spul.

#15 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 08 May 2006 - 08:56 PM

wtf gaten ???

#16 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 08 May 2006 - 08:59 PM

wtf gaten ???

lol zullen wel putjes zijn gaten lijkt me wel heel sterk :thumbsup:
anders zou dat spul echt illigaal moeten worden lol

#17 silver surfer

silver surfer

stone island, vriend.

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 08 May 2006 - 09:42 PM

wtf gaten ???

lol zullen wel putjes zijn gaten lijkt me wel heel sterk :P
anders zou dat spul echt illigaal moeten worden lol

Miniscule rode puntjes wat op gaatjes lijken. ik blijf er overigens mooi vanaf en zo boeiend is het spul idd niet.
Maar voor de mensen die er geen merkwaardige alergieen van krijgen ik zou idd aanraden om na n liter witte wijn ofzo n stuk of 8 van die kruidvat dingen naar binnen te werken. gheghe maare op eigen risico voordat ik weer is wat verkeerds zeg.

#18 GodelEscherBach

GodelEscherBach

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 170 posts

Posted 09 May 2006 - 08:19 PM

Stigmata!

Ik heb een tijdje Valeriaan capsules genomen voor het slapengaan, ik weet de dosis niet meer maar het was volgensmij het dubbele of driedubbele van de aanbovelen dosering. Vond het erg aangenaam, ik 'zweefde' in slaap, heel sereen en sliep als normaal. Geen dikke trip dus, maar prima om te chillen in bed.

#19 Spatiebalk

Spatiebalk

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 10 May 2006 - 04:15 PM

Stigmata!

Ik heb een tijdje Valeriaan capsules genomen voor het slapengaan, ik weet de dosis niet meer maar het was volgensmij het dubbele of driedubbele van de aanbovelen dosering. Vond het erg aangenaam, ik 'zweefde' in slaap, heel sereen en sliep als normaal. Geen dikke trip dus, maar prima om te chillen in bed.

Precies dat was het: heel rustig allemaal. Het lijkt alsof mijn hersenen de prikkels beter en geleidelijker kunnen verwerken zodat er werkelijk stilgestaan kan worden bij heel veel verschillende indrukken. Ik had het idee dat hoofdzaken van bijzaken gescheiden werden. De laatste keer dat ik het nam, zat ik op heel iets meer dan de aanbevolen dosering. Echter, de laatste capsule (450mg) nam ik later in en direct na inname ging ik op bed liggen. Het leek erop alsof die laatste capsule pas de ochtend daarna in mijn maag terecht is gekomen, omdat ik de hele volgende ochtend wat rustiger was dan normaal. Weet iemand of dit theoretisch uberhaubt mogelijk is?

En van die putjes in je huid: nooit last gehad van enige vreemde bijwerkingen. Het kan natuurlijk voorkomen dat je op natuurlijke producten reageert en dan bultjes krijgt ofzo. Gewoon het resterende spul aan je kat voeren...

#20 Entheogenic

Entheogenic

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 28 January 2012 - 06:50 PM

Iemand dit kruid ooit eens gepoogd te roken?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users