Jump to content

Photo

Hawaiian Baby Woodrose

• Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 September 2005 - 06:55 PM

Ik overweeg om binnnekort H.B.Woodrose zaadjes te gaan nemen samen met een vriend. Nu meen ik me te herinneren dat iemand hier sprak over een stofje (cyanogenic glycosides volgens Erowid) in de zaadjes waar je niet echt lekker van wordt. Maar, dat je dit kan omzeilen door er thee van te zetten want de LSA lost wel op, maar die andere stof niet. Hier in een stukje over hoe je de LSA zou kunnen extraheren uit de zaadjes: "There are two kinds of solvents, polar and nonpolar. Generally, the good stuff in seeds is polar soluable, and the bad stuff is nonpolar soluable." Dus het lijkt me dat die bewering niet klopt die eerder ergens hier op het forum is gemaakt.
Hier zeggen ze dat het in de schillen zit, maar dat je de enzymen kan slopen: "be sure to boil them in hot water and peel them while they are still moist( this can kill the enzyme that initiates the poison- but not always entirely successful in doing this)". Wie kan mij hier nog wat meer over vertellen?

De eigenaar van een van de smartshops in alkmaar beweerde dat er overeenkomstige stoffen van de datura in H.B.W. zitten, maar ik kan hierover niets vinden op Erowid. Kan iemand dit met zekerheid bevestigen of ontkrachten?

Veel erowid report spreken over misselijkheid met H.B.W. en dat wiet hier goed tegen helpt. Hoe hebben jullie dit ervaren?

Is het overigens in jullie ogen ?berhaubt de moeite om van deze zaadjes te trippen? Op de ervaringen op Erowid zijn erg veel negatieve ervaringen en mensen die zich vergiftigd voelen:

"The 'trip' itself sucked. It didn't even have any of the metaphysical thrill of a bad trip. I just felt poisoned." klik

"The muscle cramps were near-paralyzing, but it was the freshly manifested auditory hallucinations that kept me frightened and unmoving." de klik

"I finally brush off these negative feelings and enjoy the waves of pleasure and driving down the dark road at night I feel like I'm drifting in space as the sky merges with the asphalt. I'm really enjoying this, and then all of the sudden I get a wave of severe panic out of absolutely NOWHERE. This is very frightening and I want it all to end, and then another wave of panic and insanity I can't even begin to explain, like my brain glitched and locked up...and then I get horrible vertigo and pin pricks all over my body, I feel myself losing consciousness, I feel like I'm poisoned and am dying right there, I wan't to tell them to take me to the hospital."klik

Verder is er natuurlijk ook de mogelijkheid van de extractievan de LSA, zijn er mensen hier die dit geprobeerd hebben? Tot welk resultaat was dit, wordt je evengoed misselijk, of ga je zo om de vele nare effecten heen?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#2 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 12 September 2005 - 07:08 PM

De cyanogenic glycosides zijn wsschijnlijk non-cyanogenic glycosides (alhoewel ik een stel side-effects ervaarde die je bij cyanogenic glycosides ervaart; e.g. stekende hoofdpijn, hartslag en ademhaling ernstig verzwakt, etc), of het zijn de LSA's zelf die zo vreselijk physiek uit kunnen halen, maar dat is volgens mij niet het geval. Sommige mensen beweren dat een extractie deze effecten verminderd of helemaal wegneemt, sommigen vinden dit onzin, weer anderen zeggen dat sublingual administration de nare side-effects verhelpt.. Het enige wat ik wel echt zeker weet is dat de fuzzy coating weghalen gewoon tijdsverspilling is.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 12 September 2005 - 07:24 PM

Ik raad je aan om niet de HBW's te nemen maar gewoon Ipomoea Violacea. Vervolgens een koud-water-infusie maken (zaadjes verpoederen en in koud water brengen, goed schudden, in koelkast, goed schudden, laten uitzakken en filteren. Water opdrinken) dit komt de effecten ten goede.

#4 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 September 2005 - 08:20 PM

Die zaadjes zijn in de doorsnee smartshop ook gewoon te krijgen? Of anders waarschijnlijk gewoon op Azarius. Bedankt voor de info.

Maar achten jullie LSA wel als de moeite om te nemen? Hoe waren jullie ervaringen hiermee?

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 12 September 2005 - 09:22 PM

Ik heb er goeie ervaringen mee gehad. HBW's minder, waren zoiezo slechte kwaliteit. Ipomoea de beste. Ik wil binnenkort weer Ipomoea doen, is echt meer dan een jaar geleden namelijk.

#6 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 12 September 2005 - 09:54 PM

Hoe waren jullie ervaringen hiermee?

Trip from hell. :cigar:

Had het gevoel dat ik doodging, was waarschijnlijk ook geeneens zo overdreven. Ik heb bad trips gehad, maar kon dit niet echt in die categorie plaatsen, wel in de NDE categorie..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#7 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 12 September 2005 - 10:35 PM

Ik heb het hier al een hele tijd thuisliggen, maar de verhalen die ik er over lees staan mij tegen en schrikken me een beetje af. Misschien dat ik ze ooit nog wel eens neem, maar voorlopig nog even niet.

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 13 September 2005 - 02:33 AM

24 uur in water laten liggen en dat water dan opdrinken zou 't wat moeten omzeilen. Er zijn wel 'n paar goede online smartshops die echte quality verkopen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 13 September 2005 - 06:33 AM

Ik vind hbwr erg leuk. Het is lekker relaxed, ik heb een gevoel van welbehagen en het is redelijk psychedelisch zonder echt dat 'enge' van paddo's. Misschien moet je er gewoon niet teveel van nemen. Van ipomoeazaadjes word ik volgens mij iets misselijker dan van hbwr, maar het ontloopt elkaar weinig. Met datura heeft hbwr trouwens niets te maken!
Sometimes we live
no particular way
but our own

#10 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 September 2005 - 08:19 PM

Ik vind hbwr erg leuk. Het is lekker relaxed, ik heb een gevoel van welbehagen en het is redelijk psychedelisch zonder echt dat 'enge' van paddo's. Misschien moet je er gewoon niet teveel van nemen. Van ipomoeazaadjes word ik volgens mij iets misselijker dan van hbwr, maar het ontloopt elkaar weinig. Met datura heeft hbwr trouwens niets te maken!

Dat wist ik ook eigenlijk wel, maar die smartshop meneer was eigenwijs, en bleef volhouden dat er iets overeenkomends in zit. Waarschijnlijk is dit ook wel zo als je alle stofjes die een zaadje bevat beschouwd, maar voor de stofjes die werking hebben op je psyche is dit niet het geval.

#11 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 14 September 2005 - 04:22 PM

pfff, ik vind dat mensen die 'n shop willen openen verplicht een examen zouden moeten afleggen en en screening. Er zouden msch weinig shops zijn, maar het zou tenminste in handen van deskundigen zijn.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#12 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 14 September 2005 - 04:48 PM

alsook de mensen die iets in een smartshop kopen ;)

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 14 September 2005 - 07:46 PM

helemaal mee eens, oprecht mee eens! ;)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 25 September 2005 - 09:30 PM

alsook de mensen die iets in een smartshop kopen :cigar:

haha, you've got a point there!

ontopic: Ik heb ook al een tijd 10 HBWS liggen.
Ik heb eigenlijk hetzelfde als Psycho Forze, de verhalen die ik erover lees zijn vaker negatief dan positief!

Ik hou ze nog ffkies in het zakkie. Maar ooit zal ik ze consumeren ik heb ze niet voor niets gekocht! hehe

#15 Ganjaman

Ganjaman

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 29 September 2005 - 09:20 PM

in tegestelling tot de anderen hier: weinig effect van gevoeld buite beetje misselijkheid. Heb wel niet de extractie methode toegepast (deze kan je ook op Erowid vinden). Succes

#16 tripped out

tripped out

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 13 October 2005 - 10:20 AM

Enige tijd geleden had ik twee LSA capsules gepakt die zo verkocht werden in de smart.
De man zei dat er o.a. Hawaiian baby woodrose inzat.
maar ok, bij mij was het ook een vreselijke nachtmerrie..
mijn lichaam voelde compleet verkeerd, extreem depressief en kut gevoel, net alsof het einde ten nabij is..
op een bepaald moment was ik bijna out gegaan.
een poos erna moest ik ineens overgeven van dat spul, en toen was het wel ongeveer voorbij.

na enkele daagjes ben je wel weer volledig de oude.

#17 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 13 October 2005 - 08:38 PM

Is dat spul toch zo erg joh?

Is het wel een beetje een trip waar je nog iets uit zou kunnen leren of dat ook al niet??

Ik zit er aan te denken het binnenkort maar eens te gaan nutiggen...maar sjeee die reacties zo zijn niet goed! ;)

#18 tripped out

tripped out

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 13 October 2005 - 10:09 PM

jah, het is wel wazig spul, achteraf kon ik er toch wel enkele conclusies uit trekken.
het was eigenlijk ook maar een van mijn eerste stoffen waar ik mee experimenteerde..
maja.lesje is dus wel geleerd..
degene die het toch nog van plan zou zijn, neem nooit meer dan ??n capsule, of als je zaadjes hebt, neem een minimale dosis.

voor een produkt dat ze zomaar verkopen in de smart had ik dit resultaat nooit verwacht iig.

greets

#19 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 13 October 2005 - 10:25 PM

Maar wat voor dingen deed het dan zo beetje met je?? Diepe (negatieve)gedachtengangen enzo of echt alleen maar kut?

#20 tripped out

tripped out

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 13 October 2005 - 10:43 PM

er speelden idd enorm veel gedachten door mijn hoofd, tegelijk ook kut en negatief.je vraagt je alles af.
men hersenen draaiden echt op 10.000 toeren, en je lichaam voelt tegelijk ook ongemakkellijk aan.
het werd echt veels te veel, je zit erg diep in de put, alles staat op breken, op dat moment zie je nergens nog zin in, enkel dat je snel trug de oude wil worden.
op een bepaald moment wou ik me zelf sterk houden, en naar onder gaan, iets rustigs op tv kijken ofzo,
maar toen ik in de kamer kwam, wow, de krekels die we als voeder hebben leken tegen 120 decibel te schreeuwen, en het gezoem van de frigo was bijna een vrachtwagen die bleef voorbijrazen..
er was nog wel meer, maar veel ben ik al proberen te vergeten..

greets

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users