Jump to content

Photo

Calea Zacatechichi (the dream herb)iemand ervaring hiermee ?

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 spiritmolecule

spiritmolecule

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 155 posts

Posted 13 August 2005 - 10:03 AM

ik heb bij de smart shop een zakje dream herb gekocht. ik ben erg benieuwd of dit echt werkt. als je het voor het slapen gaan inneemt dan zou het levendige dromen veroorzaken. De chontal indianen gebruiken het om visioenen in dromen te krijgen waaruit ze antwoorden op vragen krijgen.

ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat de beste manier is om het te gebruiken. ik heb gelezen dat je er een extract van kan maken. heeft iemand een recept hiervoor ?

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9420 posts

Posted 13 August 2005 - 10:19 AM

Ik heb het enkele malen geprobeerd, maar het schijnt pas echt goed te werken als je het een week lang voor het slapengaan probeerd. Probleem is dat dit goedje ZO bitter is dat je bij het zetten van thee (de beste methode, ik heb ook gelcaps geprobeerd, is een rotklus om te vullen en werkt niet echt geweldig) en het kopje aan je mond zet instant braakneigingen krijgt :duimpje:

Verder kun je er ook een joint van rollen (puur) en deze oproken tot je je slaperig begint te voelen. Dan naar bed gaan en de kans op lucide dromen wordt verhoogd. Ik denk dat je de meeste kans hebt als je een week lang elke avond voor het slapen een kopje thee en zo een jointje rookt.

Veel succes met het binnenhouden :P

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 August 2005 - 11:05 AM

Ik had hier ook eens over gelezen op Erowid. Ik was ook van plan het eens te gaan proberen. Maar tot op heden is daar nog niets van gekomen. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen hiermee Spiritmolecule! Mits het duidelijke verschillen veroorzaakt in jouw droomtoestand zal ik het ook zeker gaan proberen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 17 August 2005 - 04:09 PM

is d'r hier toevallig iemand die wat meer kan vertellen over de dosering?

#5 spiritmolecule

spiritmolecule

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 155 posts

Posted 17 August 2005 - 05:05 PM

ik heb gelezen dat een handje vol ongeveer de doseren is volgens de indianen,
maar ik zal wat informatie plaatsen het is helaas in het engels :

FACTS REGARDING CALEA ZACATECHICHI:

the Oneirogenic (Dream-Inducing) Herb

Used by the Chontal Indians of Oaxaca as a tea, believed to clarify the senses. Emboden says they roll cigarettes from the leaves, lie down to smoke quietly, drinking the tea as well. The feeling of well-being is said to persist for a day or more with no unpleasant side effects. Leaves show some experimental antiatherogenic and CNS depression activity. The plant contains 0.01% of a crystalline alkaloid, C21H26O8.

(James Duke, Handbook of Medicinal Herbs, CRC Press, page 86)

In 1968 a naturalist, Thomas MacDougall, working among the Chontal Indians, reported a "secret" plant that is made into a tea or infusion and consumed in solitude while a cigarette of the same leaves is smoked. This produces a feeling of well-being that continues for one or more days. It is said that Calea promote a repose and one hears one's own heart and pulse beating.

(Wm. Emboden, Narcotic Plants, revised ed., Collier Books, pgs 33-34)

MacDougall has recently reported that the Chontal Indians of Oaxaca, who "believe in visions seen in dreams," employ this sacred plant to induce hallucinations. Crushed dried leaves are infused in water, and the resulting tea is imbibed slowly, after which the native lies down in a quiet place and smokes a cigarette of the dried leaves of the same plant. The Indian knows that he has taken a large enough dose when a sense of repose and drowsiness is experienced and when he hears his own heart and pulse beats. The Chontal medicine men, who assert that this plant is capable of "clarifying the senses," call it thlepelakano or "leaf of god."

(Schultes & Hofmann, Botany & Chemistry of Hallucinogens, page 313)

Calea zacatechichi is a plant used by the Chontal Indians of Mexico to obtain divinatory messages during dreaming. In human healthy volunteers, low doses of the resins administered in a double-blind design against placebo increased reaction time and time-lapse estimation. A controlled nap sleep study in the same volunteers showed that Calea resins increased the superficial stages of sleep and the number of spontaneous awakenings. The subjective reports of dreams were significantly higher than both placebo and diazepam, indicating an increase in hypnagogic imagery occurring during superficial sleep stages. The use of plant preparations in order to produce or enhance dreams of a divinatory nature constitutes an ethnopharmacological category that can be called "oneiromancy" and which justifies rigorous neuropharmacological research.

Whenever it is desired to know the cause of an illness of the location of a distant or lost person, dry leaves of the plant are smoked, drunk and put under the pillow before going to sleep. Reportedly, the answer to the question comes in a dream. The human dose for divinatory purposes reported by the Chontal informant is a handful of the dried plant.

A collection of interviews and written reports concerning the psychotropic effects of these preparations on 12 volunteers has been published. Free reports and direct questioning disclosed a discrete enhancement of all sensorial perceptions, an increase in imagery, mind thought discontinuity, void flux of ideas, and difficulties in retrieval. These effects were followed by somnolence and a short sleep during which lively dreams were reported by the majority of the volunteers.

These results show that zacatechichi administrations appears to enhance the number and/or recollection of dreams during sleeping periods. The data are in agreement with the oneirogenic reputation of the plant among the Chontal Indians. all this suggests that Calea zacatechichi induces episodes of lively hypnagogic imagery during SWS stage 1 of sleep, a psychophysiological effect that would be the basis of the ethnobotanical use of the plant as an oneirogenic and oneiromantic agent.

(Jose L. Diaz, et al, Psychopharmacologic Analysis of an Alleged Oneirogenic Plant: Calea zacatechichi, J. Ethnopharmacology, 1986, v.18, pgs 229-243)

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9420 posts

Posted 17 August 2005 - 05:45 PM

Die 'hand vol' zal dus waarschijnlijk voor zowel de thee alsmede de sigaret zijn denk ik.

Bedankt voor je post spiritmolecule! ik zoek al een tijdje naar een dergelijke verzameling stukjes over calea :blink:

Jammer dat het spul zo ongelooflijk bitter is :respect:

#7 spiritmolecule

spiritmolecule

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 155 posts

Posted 17 August 2005 - 09:01 PM

ja dat denk ik ook ze draaien er 1 pure dreamherbjoint van en de rest daar maken ze thee van.

dreamer je hebt het al een keer geprobeert en hoeveel heb je toen genomen ?

als ik zo die text lees dan moet het echt wel werken.

misschien ga ik het dit weekend proberen alleen ik heb weinig zin om in 1 keer de volle dosis te nemen. ik kijk eerst wel of ik er wel of niet allergies voor ben . geen zin om ziek wakker te worden

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9420 posts

Posted 17 August 2005 - 09:08 PM

Het werkt dus ook eigenlijk niet meteen. Ik heb een paar keer een jointje ervan gedraaid en 2x thee gezet, eerste keer thee was het goed te drinken. 2e keer bitter as hell ! (snap er niks van :s) Ik geloof iig wel dat het het beste werkt als je het 1-2 weken intensief gebruikt (dat wil zeggen: elke avond thee + joint en zeer cognitief met je dromen bezig zijn.) Ik zie het dan ook meer als een hulpmiddel bij cognitief dromen. Zeker niet als tripmiddel !!

Voor thee een goeie theelepel ofzo ?

#9 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 17 August 2005 - 10:50 PM

Dromen is toch ook zeker een vorm van trippen. De psychedelische ervaring brengt ook vaak visoenen met zich mee. De droom wereld is ook groot visioen!

#10 MTY

MTY

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Posted 21 August 2005 - 09:49 PM

helemaal mee eens dreadmanneke!
dromen zijn een grote trip en als je bewust omgaat met dromen kun je lucide worden, hoe trippend :lol:

Calea resins increased the superficial stages of sleep and the number of spontaneous awakenings. The subjective reports of dreams were significantly higher than both placebo and diazepam

interessant!

ik had nog nooit gehoord van calea en vraag me af wat voor een stoffen er in zouden moeten zitten... de meeste dromen komen voor in de REM slaap, dus het lijkt me logisch dat dit goedje dan wel op het juiste moment actief moet worden in je slaap, of het verlaagt je seratonine gehalte?, of wellicht de REM slaap versterkt. dit lijkt me echter best gevaarlijk

"Its actions during wakefulness were tested in five subjects after
several inhalations and the administration of an infusion.
With high doses, effects included: sensations of well-being
and light-headedness, difficulty in bringing events to mind,
somnolence, and an intensification of visual imagery, but only
with the eyes closed."

its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves

from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes

open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire

#11 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 22 August 2005 - 12:14 AM

kheb die shit al gerookt ma niks van gemerkt...Was wel op het einde van een paddo trip dus dat kan er ook iets mee te make ebbe.....

#12 merijn

merijn

DHP-Hater

• Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 30 October 2005 - 06:21 PM

Ik heb op een forum over Lucide dromen een keer gelezen dat je iets bij de apotheek kan kopen wat veel beter werkt.

ik ben zelf wel veel met mn dromen bezig en ging naar de smartshop om zon potje Celea te kopen ( 16 euro voor een 10-daagse kuur)
ik kan het goed vinden met de smartshop verkoper is een ontzettend aardige gast
hij zei dat hij er alleen maar slechte verhalen over had gehoord en het niet meer ging inkopen ,zowel hijzelf als de klanten waren erg negatief over dit middel.
en zich een oplichter zou voelen dit dure middel aan een arm studentje te verkopen.

toen heb ik het maar niet gekocht want het is wel erg prijzig , wel jammer want dit middel sprak me heel erg aan.

#13 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 30 October 2005 - 06:56 PM

Volgens mij is het ook zaak bij dit spul dat je geen wiet rookt, aangezien chronische blowers vrijwel niet meer dromen. Dus het zou nogal onzinnig zijn om er stoffen bij te nemen die het gewenste effect tegen gaan.

#14 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 15 January 2006 - 07:14 PM

Gisteren heb ik ongeveer 6 gram Calea Zacatechichi gerookt, verdeeld over meerdere bowls, om eens te kijken wat het effect ervan was. Misschien een overdreven hoge dosis maar zo ver ik weet kun je niet overdoseren met dit spul.

Verdeeld over drie stapeltjes, na het eerste hoopje begon ik een lichte duizeligheid waar te nemen, ongeveer zoiets als bij wiet, alleen veel helderder, waarbij perspectief af en toe weg leek te vallen of juist overdreven diep leek. Verder merkte ik niet zo veel, lichte hoofdpijn, maar op een prettige manier.

Na het tweede hoopje voelde ik een behaaglijke warmte door mn lichaam stromen, alsof ik omringd werd door iets liefdevols, alsof ik in een heel groot zacht donzen dekbed was ingepakt. En dat terwijl ik in mn open vensterbank zat, -2 graden celsius in een shirt.
Mn zintuigen leken aan te scherpen, en de warmte leek om te slaan in energie. Ik ging aardappeltjes bakken (niet omdat ik honger had maar omdat ik gewoon een vreselijke zin had om iets te doen).
Ik had ergens iets gelezen dat dit spul een soort katachtig instinct in mensen naar boven brengt en daar kon ik me wel in vinden, aangezien ik merkte dat ik zachter liep dan normaal, veel alerter was en vrij rusteloos heen en weer bleef lopen. Wat hierboven beschreven werd herken ik ook, ik "hoorde" mijn eigen hartslag, of voelde het eigenlijk meer, als een soort van trommelslag trilling in de lucht.
Op dat moment werd ik geroepen door het buurmeisje of ik mee wilde lopen omdat ze de hond uit moest laten, en ik besloot mee te gaan omdat ik wel zin had in wat frisse lucht. Ik merkte buiten dat ik, ondanks dat het donker was, mij op mn gemak voelde, en ook buiten een soort van versterkte zintuigwaarneming had. Grassprietjes leken allemaal duidelijk waarneembaar.
Converseren leek ook wel makkelijker te gaan, mn hersens leken sneller reacties uit te denken dan normaal waardoor het buurmeisje dr hart kon luchten over allerlei problemen, en ik merkte dat ik in tegenstelling tot andere keren ook werkelijk meedacht en voelde met haar.

Psychedelische effecten waren er niet zo spectaculair, maar de gevoelservaring was geweldig! Toen ik thuiskwam heb ik het derde stapeltje opgesmoked, waarna een duizelingwekkend gevoel van slaap mij overviel en ik op mn bed neerplofte. Ik heb de hele nacht inderdaad vrij licht geslapen, maar zo verward dat ik er niet veel lucide aan vond. Misschien komt dat nog bij volgende keren, misschien door de overdosis, maar ik vond het effect van het spul in de wakkere tijd veel spectaculairder dan tijdens het slapen.
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#15 Dantalion

Dantalion

met kort geslachtsdeel

• Members
  • PipPip
  • 142 posts

Posted 16 January 2006 - 05:37 PM

Ik heb gisteren (dag twee van mijn calea-experiment) ongeveer 4 gram via een verdamper geinhaleerd, en kreeg dezelfde verschijnselen als dag 1. Weer onrustig geslapen, weer voelde ik mijn hart door mijn hele lichaam heen bonzen. Ik moest vandaag gewoon werken, en merkte op mijn werk dat ik een beetje dromerig was en me niet zo goed kon concentreren op mn werk. Maar dat kan uiteraard goed veroorzaakt worden door het onrustige slapen. Ik moet wel zeggen dat het spul wel een vredig gevoel veroorzaakt, en me lichtelijk melig maakte wat zeer aanstekelijk werkte op mijn collega's. Nu (16-1, half zes savonds) zijn alle effecten geheel weer verdwenen. Tot nu toe is Calea niet echt een sterk middel, maar ik vind het wel lekker. Het voelt qua gemoedstoestand aan als wiet, maar dan heel helder in plaats van het "cloudy" verwarde effect dat wiet geeft.
Ik merk dat ik in het verkeer rustiger rijd, maar wel sneller reageer (ondanks deze ervaring is het nooit aan te raden om drugs in het verkeer te gebruiken). Vanavond vervolg ik mijn onderzoek naar dit plantje.

(excuses voor dubbele post, maar omdat het over verschillende dagen gaat lijkt me dit beter)
IQ = Penis in mm. Blij dat ik hoogbegaafd ben :)

#16 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 16 January 2006 - 06:56 PM

Dank je Dantalion voor je heldere verslag. Je bent wel voortvarend van start gegaan qua hoeveelheid, persoonlijk zou ik het rustiger opbouwen.

Maar de effecten die je beschrijft klinken wel weird lekker, alleen dat licht slapen ik weet niet, krijg je dan wel genoeg slaap (zoals de diepe slaapfase), omdat je zelf meldt dat je overdag ook dromerig was, of zou dat de hoeveelheid zijn?...

:)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users