Jump to content

Photo

Codeïnehet officiële codeïne topic

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 16 March 2005 - 06:18 PM

Is codeine otc te krijgen in belgi?? If so..onder welke naam?

En is een natuurlijk slaapproduct, sedanight of zoiets, iets waard om te misbruiken?

#2 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 17 March 2005 - 01:50 PM

ik weet niet hoe het in belgie zit maar in nederland kan je codeine fosfaat gewoon bij de aphotheek halen.....het word gebruikt tegen hoesten, het is verkrijgbaar in pillen van 10 en 20 mg ,en in hoestdrank met 1mg per ml.

slaapproducten die je gewoon in de winkel kan kopen zijn niet echt de moeite om temi9sbruiken meestal bevaten ze valeriaan en/of hop....
als je er een dikke joint bij rookt lijkt het wel of je er nog iets relexter van word maar dat kan ook placibo zijn....

#3 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 17 March 2005 - 05:37 PM

In nederland is codeine niet zonder recept verkrijgbaar op de (dure) hoestdrank waar 100mg ofzo in zit na (niet de moeite waard )

In frankrijk daarentegen 3,50 voor 300 mg zonder toevoeging

in belgie is denk ik ethylmorfine verkrijgbaar , bijna hetzelfde als codeine (methylmorfine)

#4 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 17 March 2005 - 09:15 PM

nu we het tog over codeine hebben, weet iemand toevallig hoe het kan dat ik van 40mg codeine waziger/dromeriger word als van 10mg morphine.. terwijl ik op zo'n conversie-tabel las dat 10mg morph. ongeveer gelijk staat aan 66mg codeine :hmz:
kwam toevallig pas geleden aan zo'n 20mg morphine tablet maar had em dus beter in 1x kenne nemen.. 10mg leek veel op de werking van 10mg oxazepam terwijl ik er dus wel wat meer van verwacht had :whistle:
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#5 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 18 March 2005 - 08:43 AM

In nederland is codeine niet zonder recept verkrijgbaar op de (dure) hoestdrank waar 100mg ofzo in zit na (niet de moeite waard )

In frankrijk daarentegen 3,50 voor 300 mg zonder toevoeging

in belgie is denk ik ethylmorfine verkrijgbaar , bijna hetzelfde als codeine (methylmorfine)

ik kan bij mijn apohtheek codeine fosfaat kopen in pakjes van 30 van 10mg of 15 van 20mg of hoestdrank met 1mg per ml en in die flesjes zit in het totaal 300mg.
dus dat kan wel..........

#6 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 18 March 2005 - 08:46 AM

nu we het tog over codeine hebben, weet iemand toevallig hoe het kan dat ik van 40mg codeine waziger/dromeriger word als van 10mg morphine.. terwijl ik op zo'n conversie-tabel las dat 10mg morph. ongeveer gelijk staat aan 66mg codeine :hmz:
kwam toevallig pas geleden aan zo'n 20mg morphine tablet maar had em dus beter in 1x kenne nemen.. 10mg leek veel op de werking van 10mg oxazepam terwijl ik er dus wel wat meer van verwacht had :whistle:

120 mg codeine word door je lever omgezet in 10 mg morphine....
maar wel raar dat jij meer voelt van codeine ,hoe dat komt weet ik ook niet.
maar ik zou zeggen wees blij codeine is een stuk makelijker verkrijbaar.

#7 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 18 March 2005 - 12:29 PM

ik kan bij mijn apohtheek codeine fosfaat kopen in pakjes van 30 van 10mg of 15 van 20mg

:unsure: of langgeleden of gewoon onzin, codeine over de toonbank zit alleen nog in die vervelende hoestsiropen. :hmz: (ugh, ugh)

#8 aap

aap

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 18 March 2005 - 03:30 PM

het verbaast me enorm dat je zonder repcept aan opiaten kan komen...

codeine zit toch in het rijtje heroine morfine enz...

en hoeveel betaal je dan woor die over te counter hoestsiroop van 100 mg en hoeveel heb ej daar dan voor nodig?

gewoon nieuwsgierigheid

#9 noname

noname

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 18 March 2005 - 04:02 PM

ik kan bij mijn apohtheek codeine fosfaat kopen in pakjes van 30 van 10mg of 15 van 20mg

:unsure: of langgeleden of gewoon onzin, codeine over de toonbank zit alleen nog in die vervelende hoestsiropen. :hmz: (ugh, ugh)

ik zit echt niet uit me nek telullen ofzo......tot 300 mg gewoon OTC tekoop bij de apotheek!!waarom zou ik dat verzinnen?

#10 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 21 March 2005 - 02:21 AM

Na nog veeeeel meer research te ebbe gedaan blijkt Bronchodine het meeste geschikt, zit 360mg in voor 6,15..Alle andere producten die geen hoestdrank zijn zijn niet zonder voorschrift te verkrijgen..

Morge Maar Es Achter Wat Flesjes Gaan.. :cigar:

#11 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 21 March 2005 - 09:46 AM

Je hebt dafalgan code?ne, maar ik ben niet zeker of dat zonder voorschrift verkrijgbaar is.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#12 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 21 March 2005 - 01:08 PM

Kreeg gister een nieuw masker voor mond-op-mond beademing, in tasje voor aan je sleutelbos, daar worden tegenwoordig 2 pilletjes bijgedaan die ieder 500 mg paracetamol en 20 mg code?ne fosfaat bevatten
Dit is dope!

#13 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 21 March 2005 - 02:06 PM

Wordt het toch beetje beu dattik elke keer int midden van men zin moet teruggaan om die hoofdletters weg te doen.. :cigar:

Voor zo ver ik weet is codeine enkel nog verkrijgbaar hier in hoestdrank.. :greed:

#14 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 21 March 2005 - 02:18 PM

Ik vind t wel een stuk relaxter lezen hoor static :cigar:
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#15 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 21 March 2005 - 05:28 PM

Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen codeine fosfaat & codeine fosfaat hemihydraat?...

Hadden ze geen bronchodine, hebben ze me maar Toularynx aanbevolen..

11,49mg/15ml 180ml

Straks ff naar binnewerke..

#16 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 631 posts

Posted 21 March 2005 - 06:32 PM

Hemihydrate is een hydraat vorm van de stof waarbij de molecuul verhouding tussen de (droge) stof en de water moleculen 1 op 2 is.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#17 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 21 March 2005 - 07:27 PM

...Um..ok ;)

Geeft dit vershil in je high?....

Ik heb die fles een uur n 1/2 geleden opgedronke en een fles bacardi breezer..

Voel er niks van...

#18 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 21 March 2005 - 08:37 PM

^^ Jij bent echt lachwekkend jongen, we zitten hier hartelijk te lachen, proficiat!!! ;) :lol: :respect:
Dit is dope!

#19 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 21 March 2005 - 08:53 PM

^^ Jij bent echt lachwekkend jongen, we zitten hier hartelijk te lachen, proficiat!!! ;) :lol: :crazy2:

houdt heel DHP een meeting zonder mind??

:respect:
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#20 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 21 March 2005 - 08:56 PM

ja, zelfs ik was uitgenodigd, tja, Mod zijn is een ondankbare taak....
Maar ik denk dat er gelachen werd om een bepaald SuBstAntiE.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users