Jump to content

Photo

Naproxen 500mg

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 slamsjunk

slamsjunk

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 78 posts

Posted 16 December 2004 - 12:18 PM

Yo, ik heb thuis nog naproxen liggen...ik vroeg me af wat voor een pijnstiller dit is. Volgens mij heeft het een ontsteking remmende werking. Kan ik er nog iets mee?! Ik bedoel..mezelf een beetje verdoven ofzo? weet iemand hier iets van? Of kan ik ze net zo goed weg gooien....

Voor sommige beetje domme vraag misschien, maar ik ben benieuwd..

...

#2 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 16 December 2004 - 12:48 PM

Naproxen is ookwel bekend als Aleve, een pijnstiller met ruwweg dezelfde potentie als aspirine, maar het blijft 6x langer actief in het lichaam. Het werkt door de COX enzymen te blokkeren, (cyclooxygenase) die verantwoordelijk zijn voor het synthetiseren van prostagladines. COX-1 zorgt o.a. voor de zuurcontrole van de maag. COX-2 wordt aangemaakt als je ergens een infectie hebt. Naproxen blokkeert echter COX-1 en COX-2, waardoor bij gebruik dat meer dan normaal is bijv. een maagbloeding kan optreden. Het lijkt me zeer onverstandig grotere hoeveelheden dan voorgeschreven van dit middel te nemen. Bovendien zijn aspirine en aanverwanten NSAID's, wat staat voor: "nonsteroidal anti-inflammatory drug". Het is dus niet in de hersenen actief, zoals bijvoorbeeld codeine.

T-mo

#3 slamsjunk

slamsjunk

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 78 posts

Posted 16 December 2004 - 01:50 PM

Wow, T-Mo ik ben onder de indruk..

Bedankt man. Precies wat ik wilde weten!!

Have a nice day!!

#4 fiep klophout

fiep klophout

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 16 December 2004 - 03:09 PM

hey, naproxen dat slik ik verplicht. Lijkt me totaal niet het medicijn om voor de lol met grote hoeveelheden in je lijf te stoppen...

Verder zie post t-mo

#5 promises88

promises88

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 24 January 2012 - 02:58 PM

naproxen500mg is een enorm hoge dosis, ik heb het afgelopen vrijdag voor geschreven gekregen van de kaakchirurg omdat ibrufen bruis, te agressief voor m'n maag is. ik mag er max 2 perdag. en alleen paracetamol bij gebruiken wat raar is want paracetamol weten ze de werking niet van.

#6 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 12 February 2012 - 05:48 AM

Naproxen heeft geen recreatieve waarde.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users