Jump to content

Photo

DOBhet officiƫle DOB topic!

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 17 November 2004 - 01:17 PM

Heeft er iemand ervaring met DOB?
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#2 Kwek

Kwek

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 137 posts

Posted 17 November 2004 - 01:32 PM

Wat is het eigenlijk?

Heb er nog nooit van gehoord...

#3 T3RM!N4T0R

T3RM!N4T0R

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 491 posts

Posted 17 November 2004 - 01:37 PM

http://www.erowid.or...s/dob/dob.shtml

#4 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 17 November 2004 - 02:58 PM

Dat iemand daar aan kan komen zeg :thumbsup:
Ik kan je verder niet helpen, maar wil wel al te graag een reportje lezen! Volgens mij is dit namelijk echt de perfecte festivaldrug :blink:
Aleyhup

#5 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 18 November 2004 - 01:47 PM

doe voorzichtig.

#6 Chris

Chris

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 201 posts

Posted 18 November 2004 - 11:56 PM

Vreemd spul, hier in de buurt zijn er ook al mensen die dat spul hebben.(iemand die een hele zooi op de markt heeft gegooid ofzo?)

Veel lui vinden het lijken op 2cb (2ci) maar dan irritanter en langduriger.
Ik hoef dat spul iig niet, de meeste mensen die het ophadden, kregen naderhand nog 3dagen last van diarree en rode vlekken in de hals...

#7 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 19 November 2004 - 07:38 AM

in welke vorm is het "op me markt" verkrijgbaar ?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#8 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 19 November 2004 - 02:44 PM

Dat klinkt niet echt als DOB

#9 Shadow Child

Shadow Child

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 02 December 2004 - 12:01 PM

Ziet er uit dat veel mensen niet veel van de DOB zelf weten en in ieder geval zeker geen partydugs

BEWARE!!!!! :P

#10 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 02 December 2004 - 12:12 PM

Wat ik begrepen heb van een ervaren bron is het een leuk middel op party's als je een beetje ervaren bent, die bron is wel een ziek mannetje hehehe :P maar ik geloof m wel
Dit is dope!

#11 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 03 December 2004 - 10:14 PM

Duidelijk verschil zit er wel tussen de isomeren van dit stofje. De R-isomeer is volgens mij de meest interessante. (Uitspraen gebaseerd op geschreven info (ref)).
Desondanks lijkt deze drug me niet ideaal, PiHKAL lezende wordt duidelijk dat de duur (18 a 30 uur) erg lang is, de dosis klein, en ook onderstaand citaat bevalt me niet helemaal:

A fascinating finding is that DOB goes first and foremost to the human lung where it accumulates for a couple of hours. It is only afterwards that the brain level builds up. There is a strong implication that some metabolic conversion occurs in the lung, and it is only after this that the truly active metabolite is available for central action. This is consistent with the relatively slow onset of effect, and the very long duration of action.

Dat er een 'zwaar' bromide-atoom aan het molecuul vast zit is 't probleem niet, maar de (dankzij dat atoom) blootgelegde farmacokinetische route via de longen lijkt me niet ideaal. Niet dat ik kan zeggen waarom ik dat niet ideaal vind of wat voor negatieve zaken ermee verbonden zijn. (Omzetting in de longen van een oraal ingenomen drug lijkt me niet 'juist'. Dat gerookte dingen via de longen gaan o.k., daar kies je dan voor, maar dat iets oraal ingenomen een weg bewandelt via de longen...mmmh).

Vreemd dat dit soort data eigenlijk niet zo 1-2-3 te vinden is betreffende andere bromide-atoom bevattende phenethylamines (bijv. 2C-B, BOB, en andere DOB-varianten). Nu hebben we in de DHP Infobase wel een drietal artikelen betreffende de metabolic pathways van 2C-B, maar de farmacokinesie met betrekking tot de locaties van omzetting lijken niet 'bekend' (of althans niet gemakkelijk te vinden). Misschien moet ik maareens een studie gaan opzetten naar welke weg dit stofje precies bewandelt. Hoewel er eerlijk gezegd geen 'reden' is om aan te nemen dat 2C-B een andere weg bewandelt dan DOB. De moleculen lijken zeer veel op elkaar (enige verschil is de CH3 groep die DOB heeft aan de NH3-arm).

Referenties:
PiHKAL DOB: http://www.erowid.or...pihkal062.shtml
DOB structuur: http://www.erowid.or...es/pihkal62.gif
2C-B structuur: http://www.erowid.or...es/pihkal20.gif

#12 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 03 December 2004 - 11:20 PM

On second thought, er is w?l een reden om aan te nemen dat 2C-B via een andere weg functioneel de hersenen in komt. Na er even over nagedacht te hebben en nog wat extra info gelezen te hebben, is me duidelijk (hetgeen ook al een beetje uit de quote van mijn vorige reply geconcludeerd zou kunnen worden) geworden dat DOB een lange tijd nodig heeft voordat het werkelijk een trip veroorzaakt (soms zelfs wel 2 a 4 uur). Terwijl 2C-B gemakkelijk binnen 30 minuten en soms al binnen 15 minuten flinke activiteit vertoond. Er is dus w?l reden om aan te nemen dat de farmacokinesie, met betrekking tot de locaties van de omzetting, van deze (zo op elkaar lijkende) stoffen verschilt (aangenomen dat de omzetting in de longen veel tijd in beslag neemt, zoals de quote doet vermoeden). Dat is dan zeer bruut, dan kan ik dus toch eens een onderzoek gaan opzetten die dit zal proberen te achterhalen.
:thumbsup:

- Sorry voor de monoloog trouwens, en de enige mate van off-topicheid van een helft van m'n eerste en bijna 't geheel van deze tweede reply. Ik zal ter compensatie even in de hoek gaan staan.

#13 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 December 2004 - 11:32 PM

bedankt voor je hersenspinsel :thumbsup:
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#14 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 04 December 2004 - 12:40 AM

Kijk eens bij de DOI abstracts, daar zijn heel wat studies mee vericht. Dit natuurlijk omdat vanwege het iodine atoom de boel goed te volgen is en metabolisch volgt DOI dezelfde weg.

#15 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 15 July 2006 - 08:57 PM

* bump!

dames en heren, er gaan blotters rond met dob! erg interessant goedje, daar ik een soort verlengde 2c-b state-of-mind verwacht. leuk voor op festivals inderdaad, mits vroeg op de dag genomen, dat is :D
als ik weer thuis ben, zal ik effe beschrijven hoe die blotters eruit zien... zoals gewoonlijk worden ze ook aan mensen verkocht als mescaline, maar ik ben er redelijk zeker van dat het DOB is.

Nog steeds geldt: iemand ervaring mee? Suggesties, tips, experiences?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#16 Intoxicated

Intoxicated

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 27 July 2006 - 02:10 PM

Het is sowieso geen mescaline, een werkzame dosis daarvan past nooit op een blotter.
Zou erg vet zijn als er een dob of een verwant is in nederland :welcome:
Had gedacht dat ik hier nog heel lang op moest wachten.

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 27 July 2006 - 03:36 PM

Nee, inderdaad, maar ik ben er dan ook wel redelijk zeker van dat het DOB is. Meerdere mensen erover gehoord en ook gehoord dat de dosis aan de hoge kant lag. Enige ding is: ik kan ze niet testen (te weinig blotters daarvoor)... :P

Nog steeds niemand die uit persoonlijke ervaring kan spreken dus???

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#18 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 10 August 2006 - 11:53 AM

DOB is hetzelfde als STP, bij ons zit de laatste weken een man in de coffeeshop die vroeger studeerde op universiteiten etc. Dus het was geen dommertje, hij is alleen niet meer zo goed in communiceren en denken zoals zijn medemens dat doet. Met andere woorden, hij is gestoord geworden. En hoe komt dat? Dat vroeg ik dus aan hem terwijl ik me jointje daar rookte, die vent heeft dus vroeger STP ookwel DOB in zijn drinken gehad. Ik ben erachter gekomen dat het een sterk hallucinogeen is waar je ook echt lang van blijft trippen en hallucineren. Die man heeft in het gekkenhuis gezeten en al en ik denk dat als je met deze drug niet meer weet dat je het genomen hebt, je net zo gek word als die kerel!

#19 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 10 August 2006 - 12:10 PM

DOB is hetzelfde als STP, bij ons zit de laatste weken een man in de coffeeshop die vroeger studeerde op universiteiten etc. Dus het was geen dommertje, hij is alleen niet meer zo goed in communiceren en denken zoals zijn medemens dat doet. Met andere woorden, hij is gestoord geworden. En hoe komt dat? Dat vroeg ik dus aan hem terwijl ik me jointje daar rookte, die vent heeft dus vroeger STP ookwel DOB in zijn drinken gehad. Ik ben erachter gekomen dat het een sterk hallucinogeen is waar je ook echt lang van blijft trippen en hallucineren. Die man heeft in het gekkenhuis gezeten en al en ik denk dat als je met deze drug niet meer weet dat je het genomen hebt, je net zo gek word als die kerel!

STP is/was DOM

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 10 August 2006 - 12:19 PM

Die man heeft in het gekkenhuis gezeten en al en ik denk dat als je met deze drug niet meer weet dat je het genomen hebt, je net zo gek word als die kerel!

Ten eerste stond STP (serenity, tranquility and peace, beh) voor DOM en ten tweede is de kans om gek te worden even groot met elk tripmiddel. Het is meer afhankelijk van andere factoren, zoals genetische predispositie en mentale stabiliteit dan de precieze inhoud van je drankje. Of het nou acid, dom of dob is, als je aanleg hebt voor psychose, schizofrenie, angststoornissen etc. dan kunnen heel veel dingen als trigger werken, ??k een jointje of speed of wat dan ook...

Anyway: waarschijnlijk ga ik dit weekend mn blotters proberen! Kan er eindelijk vanuit DHP iets meer over verteld worden.. Foto's van mn blotters volgen!

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users