Jump to content

Photo

Peganum harmalaervaringen en doseringen

• Please log in to reply
62 replies to this topic

#1 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 17 October 2004 - 05:49 PM

Ik ga aanstaande woensdag trippen op hawaiiaanse paddo's + de MAO-remmer Peganum Harmala. We nemen allebei 1 portie paddo's. De meneer bij de smartshop wist ons te vertellen dat 3 gram Peganum Harmala (in een zakje zit 5 gram) zaden + 1/4 portie hawaiiaanse hetzelfde effect hadden als 1 hele portie zonder deze MAOI.
Dat betekent dus dat waar passiebloem (naar eigen ervaring) het effect van paddo's verdubbeld, Peganum Harmala het verviervoudigd. Weet iemand in hoeverre dit klopt? zelf ben ik een beetje sceptisch, want bij de smartshop geven ze altijd erg voorzichtige adviezen =P

En dan nog iets. Het zijn van die zaden, die we volgens de man moesten fijnmaken en dan ofwel in een capsule of een glas water doen en oraal innemen. Het hoefde niet, zoals bij passiebloem, eerst gekookt te worden met citroenzuur. Weet iemand of de werking dan evengoed optimaal is?

thx ;)

greetz,
Spy

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 October 2004 - 06:34 PM

dreamer kan je hierbij helpen, die heeft die combinatie al es gedaan, ask him
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 17 October 2004 - 08:43 PM

http://paranoia.lyca...beta.carbolines
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 17 October 2004 - 08:57 PM

Ik zelf heb de effecten van Peganum Harmala als MAO-i enkele malen ervaren. Lees m'n tripreport zou ik iig zeggen.
Verder heb ik nog 1x Peganum als maoi met kaalkopjes gedaan en 1x Peganum als maoi met Mimosa hostilis voor Ayahuasca.

Wat ik over Peganum harmala kan vertellen is:

Peganum harmala bevat voornamelijk de Beta-Carbolines:

Harmaline

Posted Image

Harmine

Posted Image

en Tetrahydroharmine

Posted Image

Vermoedelijk breken Harmaline en Tetrahydroharmine na verloop van tijd af tot Harmine.

Harmaline is overigens zelf ook Psychoactief.

Ik raad NIEMAND aan om Mao-remmers te gebruiken. Je moet VOOR en NA het nemen van een maoi GOED UITKIJKEN wat voor andere stoffen je tot je neemt. Lees daarom het maoi gedeelte op erowid goed door voordat je hieraan begint. In combo met het verkeerde eten of de verkeerde drugs kun je ERNSTIG ziek worden of zelfs DOOD gaan. Beste is gewoon de dag ervoor en erna goed te letten op wat je eet en wat voor drugs je neemt. Het beste neem je geen drugs en hou je je eten/drinken simpel.

Doe dit daarom ook niet zomaar (maoi's gebruiken met trippen), vrienden kwamen onverwachts in een zeer vreemd universum en 2 vd 4 hebben die avond een erg moeilijke ervaring gehad.

Mijn eigen ervaring was EXTREEM overweldigend en ik begrijp nu, ruim een jaar later pas een beetje wat ik die nacht ervaren heb (m'n complete ego was uit mijn lichaam weggestripped en ik heb als het ware de wereld en mijzelf opnieuw geschapen zien worden)

Lees verder iig:
Erowid over Maoi + Shrooms

Een paddestoel ervaring is op zichzelf al erg onvoorspelbaar en de combo van maoi erbij geeft een compleet andere wending aan het trippen. Naast dat de werkzame stoffen in de paddestoelen gepotentieerd worden voegt de Peganum harmala een eigen persoonlijkheid aan de trip.

2x zo intens als 1 portie is zeker NIET hetzelfde als 2 porties !

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 17 October 2004 - 09:02 PM

Owjah, wij hebben geloof ik elke keer de zaden (3-5 g p/p) Vermorzeld (in een paar zakjes met een hamer op slaan ofzo) en in heet water thee van getrokken met wel een beetje citroen-sap. De laatste keer (met ayahuasca) was het nog best goed te drinken ! Ik geloof dat we de zaden gezeefd hadden maar dat weet ik niet zeker.

#6 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 17 October 2004 - 09:43 PM

Ik raad NIEMAND aan om Mao-remmers te gebruiken. Je moet VOOR en NA het nemen van een maoi GOED UITKIJKEN wat voor andere stoffen je tot je neemt. Lees daarom het maoi gedeelte op erowid goed door voordat je hieraan begint. In combo met het verkeerde eten of de verkeerde drugs kun je ERNSTIG ziek worden of zelfs DOOD gaan.

Mwah, de gevaren vallen opzich wel mee, als je MAO-A inhibitors gebruikt. Er zit een klein percentage aan MAOI's in peganum harmala dat op MAO-B werkt, maar dat is zo'n klein percentage dat je je niet echt druk om hoeft te maken:
http://www.erowid.or...ois_info2.shtml

On rare occasions, cardiac arrhythmias, cardiac failure, and intracerebral hemorrhage have developed in patients receiving MAOI therapy that did not observe dietary restrictions (Brown & Bryant, 1988). Therefore, dietary restrictions are required for patients receiving MAOIs.

Hier nog een abstract van Brown & Bryant:
http://www.theannals...stract/22/3/232

"Patients receiving MAOI therapy".. Betekent dus dat ze "irreversible MAOI's" gebruiken, oftewel MAO-B inhibitors.

Hier nog een stukkie over MAOI's:
http://www.erowid.or...ois_info5.shtml

MAO metabolizes serotonin, norepinephrine and dopamine.? By inhibiting
this, MAOIs increase levels of those neurotransmitters.? Phenelzine (Nardil)
and tranycypromine (Parnate) are the two popular MAOIs.? moclobemide
(Aurorex -- called something else in canada) is a recently introduced
MAOI which is slightly different and apparently not as effictatious, although
it eliminates the hazards associated with the earlier MAOIs.

Moclobemide is een MAO-A inhibitor, die andere twee zijn MAO-B inhibitors. "It eliminates the hazards.." Kdenk wel ietsie duidelijker nu, kan absoluut niet vinden waar ik had gelezen dat de gevaren wel meevallen met MAO-A inhibitors, maar khoop dat dit voldoet..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#7 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 17 October 2004 - 10:47 PM

Okay dreamer & blowmonkey, thx voor de replies. Maar als ik jou goed begrijp Dreamer, raad je ?en hele portie + 2,5g Peg. H. als volgende stap na 2 porties af?

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 18 October 2004 - 10:08 AM

Ik zeg iig dat je het niet kan vergelijken met 2 porties.

Ow BM. Over Mao-A en Mao-B. Gaat het toch ook voornamelijk om Reversible en Irreversible Mao-i's ? Eerste werken ongeveer een dag en 2e kunnen wel 2 weken (!!!) je MAO-systeem overhoop gooien. Wat dat betreft is Peganum Harmala 'onschuldig' omdat de Maoi effecten met een dag zijn verdwenen, maar gedurende het effect is zorg met drugs en eten wel gewenst !

#9 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 19 October 2004 - 11:35 PM

ga 't toch maar proberen: 2,5g Harmala en een portie hawaiiaanse. Op hoop van zegen =P

trip report comming soon

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 20 October 2004 - 09:56 AM

Veel succes, ik hoop dat 2,5 g een voldoende mao-remmende dosis is. Hoewel 1 portie natuurlijk zoiezo behoorlijk intens kan zijn.

#11 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 20 October 2004 - 04:36 PM

bij de smartshop zeiden ze dat 3g een dosis is, (een dosis die het 1/4 portie gelijkstelt aan 1 hele dus).

Nou ja, 4x zo sterk hoeft nou ook weer niet per se, iets minder is ook wel ok :unsure: dus ik denk dat we wel goed zitten...

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 20 October 2004 - 05:14 PM

Met mao-i's gaat het niet helemaal op die mannier op. En bij die smartshop hebben ze je gewoon onzin lopen verkopen natuurlijk. Zoiezo reageerd iedereen anders, maar goed, ze willen iig dat je voorzichtig begint en dat raad ik je ook aan.

#13 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 21 October 2004 - 03:59 AM

hey

wow ik trip echt heel hard, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt : /

af en toe bijna ff t?... : )

Ik zie echt te vreemde dingen gebeuren voor m'n ogen. Alles loopt in elkaar over. Maak binnenkort wel ff een tripverslagje : )

duurt wel lang man die trip, het gaat maar door :axe: om 9 uur die dingen gegeten en heb het gevoel dat het nog wel een paar uur duurt voor ik me weer normaal begin te voelen.

nja goed, kga weer liggen spacen op velvet underground =P

greetz,
Spy

#14 T3RM!N4T0R

T3RM!N4T0R

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 491 posts

Posted 21 October 2004 - 06:16 PM

Looks like Liquid Spy is having great fun! :axe:

#15 solomon

solomon

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Posted 23 October 2004 - 10:33 AM

nja goed, kga weer liggen spacen op VELVET UNDERGROUND =P

Juist ;) :P

I don't know just where I'm going
But I'm gonna try for the kingdom, if I can
'Cause it makes me feel like I'm a man
When I put a spike into my vein
And I'll tell ya, things aren't quite the same
When I'm rushing on my run
And I feel just like Jesus' son

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 23 October 2004 - 11:07 AM

nja goed, kga weer liggen spacen op VELVET UNDERGROUND =P

Juist ;) :P

I don't know just where I'm going
But I'm gonna try for the kingdom, if I can
'Cause it makes me feel like I'm a man
When I put a spike into my vein
And I'll tell ya, things aren't quite the same
When I'm rushing on my run
And I feel just like Jesus' son

hehe dat nummer gaat over iets anders dan paddo's hoor :angry:

btw:the velvet underground is mooie muziek, en kan ik net als Lou Reed solo erg waarderen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#17 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 23 October 2004 - 02:10 PM

mja dat zou je haast denken als je de titel ziet he mind =)

wilde langzaam in slaap vallen met velvet op, kreeg ik ineens die distortion op 't einde van dat nummer (heroin), aaarghh : OO

#18 solomon

solomon

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Posted 23 October 2004 - 04:22 PM

Ik heb John Cale 2 keer live gezien, en de eerste keer speelde hij venus in furs, en dat was echt zo bizar ik kreeg er kippenvel van. Net als de rest van de zaal geloof ik.

#19 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 12 January 2006 - 05:20 PM

in een lecture van mckenna zegt ie dat hij soms bij paddos een beetje hermal - peg. harmala - rookt om een half uur prachtige visioenen te krijgen :) dit lijkt me ook wel moeite om eens te proberen ^_^

#20 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 January 2006 - 05:24 PM

Waar kan je die lectures zien/horen?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users