Jump to content

Photo

Morfine en dormicum(midazolam) hcl

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 26 June 2014 - 05:11 PM

Ik heb 2 ampullen morfine van 10mg/1ml en 1 ampul dormicum 15mg/3ml weten te bemachtigen en ik wilde weten hoe ik deze zo effectief mogelijk kon benutten?
Ik heb wat gelezen over rectaal en intramusculair alleen ik weet niet wat hierbij de beste optie is en of er misschien nog een beter manier is?
Intraveneus is geen optie, daar begin ik liever niet aan.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 26 June 2014 - 06:39 PM

Midazolam (Dormicum) wordt nagenoeg compleet opgenomen na orale toediening, dus dit op een andere manier nemen heeft niet veel nut. Ook werkt het behoorlijk snel (15-30 min na inname), dus ook daarvoor hoe je geen andere manier van toediening te zoeken. Ik begrijp dus goed dat je een 3ml ampul hebt met 5mg/ml, dus 15mg totaal? Afhankelijk van hoe gevoelig je bent voor benzo's kan je deze in 1x nemen of in tweeën delen. Als je de 15mg in 1x neemt realiseer je dan wel dat dit een zeer sterke dosis is. Sowieso is midazolam een zeer sterke benzo, welke vaak gepaard gaat met tijdelijk geheugen verlies, dus heel recreatief is het niet, wel een extreem efficiënt slaap middel.

Hoeveel ml zit er in elke ampul morfine? Als je in totaal maar 20mg hebt is dat inderdaad te laag voor oraal of nasaal gebruik. Ik weet niet wat de dosis is voor morfine rectaal, maar ik vermoed dat 20mg daar ook te laag voor is. IM ben ik in principe tegen als je geen ervaring daar mee hebt, tenzij je een kundig persoon kan vinden die het voor jou kan doen. Wederom, weet ik ook niet wat de juiste dosis voor deze route zou zijn. Hopelijk kan iemand anders daar beter op antwoorden.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 28 June 2014 - 11:54 PM

Oke, ik heb zelf een aantal keren dormicum iv gehad in het ziekenhuis. Start dosis 10mg en daarna 5 Mg erbij tot ze merkten dat het voldoende werkte. Ik heb ook wel eens 15mg tablet gehad maar dit had lang niet hetzelfde effect vandaar de vraag over de toediening.

Over het kundig persoon vinden; ik zet zelf dagelijks im en iv injecties maar ik vind recreatief iv voor mij een stap te ver vandaar dat ik daar niet aan begin.
Ik denk dat im voor de morfine dan wel effectief genoeg is voor met deze 2 ampullen. 10ml ps.

#4 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 09 July 2014 - 07:49 AM

Just stating the obvious. Je bent verantwoordelijk genoeg dus meer voor de mede lezer: Niet tegelijk nemen.

Verder, ja poel said it all, mida is oraal optimaal, morp is IV het beste, dan IM, dan Rectaal, dan gerookt en dan oraal.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#5 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 09 July 2014 - 08:20 AM

Oké, ik hou de opties nog even open maar denk dat t dan im gaan worden

#6 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 09 July 2014 - 04:38 PM

Midazolam kan je als een van de weinig water-oplosbare benzo's snuiven, door de neus dus. Vaak is dat een erg nutteloze oefening in junkie zijn bij medicijnen, maar in dit geval heeft het ook daadwerkelijk voordelen. Het slaat echt in als een hamer, i.p.v dat het gedurende 5-10 minuten opkomt. Heb er zelf ervaring mee; 2 jaar geleden nog een keer gedaan, was wel grappig; In bed met 20 mg, gesnoven, en bam daar lag ik :P

#7 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 09 July 2014 - 04:41 PM

Eerst ff indampen dus bedoel je in dit geval voor mij?

#8 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 09 July 2014 - 05:23 PM

Afhankelijk van de verdere samenstelling ervan, ja. Ik weet niet wat er verder in die ampules zit; Is het drank of bedoeld voor intraveneuze toediening? Wat is de samenstelling?

#9 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 09 July 2014 - 05:30 PM

Het is een hydrochloride zonder verdere toevoegingen bedoelt voor im en iv

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 09 July 2014 - 05:42 PM

Het snuiven van deze benzo lijkt me zeer slecht advies, omdat het geen enkel voordeel met zich meebrengt en wel een boel gevaren!

En als je desondanks toch van plan bent om dit nasaal te nemen, damp het dan niet in, maar doe je IV-vloeistof in een neusspray (waarvan je weet hoeveel ml er per spray uitkomt), want dat maakt het doseren een stuk makkelijker en dus veiliger. Maar nogmaals ik zie geen enkel voordeel om dit nasaal te nemen!!  (of welke andere route dan oraal)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 09 July 2014 - 05:44 PM

Uhm Poelster, welke gevaren bedoel je hiermee? Bij normale benzo's is het inderdaad zo dat het zinloos is om te doen, omdat ze niet (of gerinig) wateroplosbaar zijn. Je snuift dus een fijngestampt pilletje (slecht voor de neus) met een werkzame stof die niet wordt opgenomen, waarvan je slechts vertraagt in de drip het farmacon binnen krijgt. Echter, bij midazolam is, zoals ik hierboven al heb uitgelegd, de zaak een stuk anders.

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 10 July 2014 - 08:05 AM

Ik had het niet over normale benzos, maar specifiek over midazolam. Het eerste gevaar heb je zelf al genoemd, dan je in 1x gestrekt gaat. Als je alleen bent kan dit gevaarlijke situaties opleveren en aangezien de recreatieve waarde van deze benzo (en zeker bij de dosis die jij noemt) ongeveer 0 is, zal dat kans klein zijn dat er andere personen bij zijn.

Tweede probleem is dosering. Omdat er nauwelijks iets bekend is over nasaal gebruik is het moeilijk in te schatten hoe iemand zal reageren op welke dosis. Dat jij 20mg neemt betekend niet dat dit ook een aan te raden dosis is voor een ander, want om heel eerlijk te zijn is 20mg oraal al super veel voor mij, dus m.a.w. 20mg nasaal voor iemand anders zou best eens een overdosis kunnen zijn (ook al heeft Fuego momenteel maar 15mg). En als hij besluit niet alles te nemen, dan is het niet per definitie een eenvoudige taak een goed uitgemeten dosis te nemen.

En dit vind ik al genoeg nadelen tegen over geen voordelen, om deze methode niet aan te raden. Ik zou het in ieder geval zelf nooit doen, wat een ander doet is uiteraard zijn zorg, maar nogmaals het heeft volkomen geen nut!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 10 July 2014 - 10:47 AM

Ik zou het ook afraden. Als je in 1 keer om wil gaan dan neem wat chloroform... 

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#14 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 10 July 2014 - 10:55 AM

Als ik dat zo allemaal hoor kan ik de dormicum dus beter oraal doen omdat im geen meerwaarde heeft en nasaal niet aan te raden is

#15 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 10 July 2014 - 12:24 PM

Ik had het niet over normale benzos, maar specifiek over midazolam. Het eerste gevaar heb je zelf al genoemd, dan je in 1x gestrekt gaat. Als je alleen bent kan dit gevaarlijke situaties opleveren en aangezien de recreatieve waarde van deze benzo (en zeker bij de dosis die jij noemt) ongeveer 0 is, zal dat kans klein zijn dat er andere personen bij zijn.

Tweede probleem is dosering. Omdat er nauwelijks iets bekend is over nasaal gebruik is het moeilijk in te schatten hoe iemand zal reageren op welke dosis. Dat jij 20mg neemt betekend niet dat dit ook een aan te raden dosis is voor een ander, want om heel eerlijk te zijn is 20mg oraal al super veel voor mij, dus m.a.w. 20mg nasaal voor iemand anders zou best eens een overdosis kunnen zijn (ook al heeft Fuego momenteel maar 15mg). En als hij besluit niet alles te nemen, dan is het niet per definitie een eenvoudige taak een goed uitgemeten dosis te nemen.

En dit vind ik al genoeg nadelen tegen over geen voordelen, om deze methode niet aan te raden. Ik zou het in ieder geval zelf nooit doen, wat een ander doet is uiteraard zijn zorg, maar nogmaals het heeft volkomen geen nut!

Midazolam neusspray is zelfs gewoon op de markt gebracht.

http://www.epilepsie...sspray_2012.pdf

http://www.apotheekk...g_2013april.pdf

http://www.midazolam...-neusspray.html

Dan is het toch gewoon een kwestie van kijken hoeveel sprays je uit 3ml kunt halen met een specifieke neusspray. Dan 3 milliliter midazolam-oplossing erin doen en je weet hoeveel mg midazolam je per spray krijgt? Doseringen kun je in de bovenstaande links wel vinden. 

#16 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 10 July 2014 - 04:59 PM

Inderdaad goed punt. De gebruikelijk dosis is 5mg nasaal, volgens jouw linkjes.

Het enige voordeel dat ik kan verzinnen is dat het direct werkt ipv binnen 10-15 minuten. Voor mij persoonlijk eerder een nadeel dan voordeel, maar een ieder mag gelukkig zijn eigen keuzes maken. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#17 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 10 July 2014 - 05:02 PM

Mja, je kunt je dosering op het moment zelf directer aanpassen. Maar inderdaad, verder heeft het recreatief weinig voordelen. Volgens mij zijn die sprays ook voornamelijk op de markt voor mensen met aanvallen van angst/epilepsie, om zo snel mogelijk deze weer te kunnen counteren.

#18 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 10 July 2014 - 07:44 PM

Overdosis zeker, als je er alcohol, opiaten of ghb bij nuttigt. Daarbuiten hebben benzo's een erg grote therapeutische breedte; Al neem je 100 mg zal er niet veel aan de hand zijn, behalve dat je K.O ligt. Niet dat je dat wil ofzo. Voor mij is 20 mg een fijne recreatieve dosis :o ik zou een beginner aanraden te beginnen met 5 als je het al gaat doen.

#19 LysergeenzuurFUEGO

LysergeenzuurFUEGO

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 13 July 2014 - 07:12 PM

Ik vind het vreemd dat veel van jullie hier geen recreatieve waarde in kunnen vinden. Is de ervaring dan zo verschillend voor iedereen?
Ik heb kennis gemaakt met dormicum in het ziekenhuis voorafgaand aan een ingreep en ik vond het wel degelijk een mooi spulleke!
Alleen oraal was het vele malen minder heftig als iv in het ziekenhuis dus vandaar ook de vraag of dit op een andere manier ook te bereiken was.

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 13 July 2014 - 08:16 PM

De reden dat ik deze benzo niet recreatief vind is dat ik er bijna altijd direct van in slaap val en de keren dan ik daar succesvol tegen gevochten had, kon ik me de volgende dag als nog weinig herinneren van de ervaring. M.a.w. het induceert bij mij tijdelijke amnesia. Maar uiteraard is dat persoonlijk.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users