Imagizer plaatste dit vandaag in het 2-FMA topic;
Ik heb net m'n thesis afgewerkt (ik ben slecht met deadlines) op 4-MAR, dat goedje is er wel ideaal voor moet ik zeggen. 2-FMA verwacht ik eigenlijk al eventjes in m'n brievenbus, hopen dat de website eens iets van zich laat horen
Gister stond dit bericht in de Volkskrant; Ritalin geeft eindexamenkandidaten net dat extra shot concentratie
Nu zijn er velen middelen bekend dit voor dit doeleinde worden (mis/ge)bruikt, zoals ritalin, amfetamine, 2-FMA, 4-MAR, desoxypipradrol, modafinil, enz..
Wat deze middelen allemaal in overeenkomst hebben is dat het stimulanten zijn. Sommige meer potent dan de ander, sommige hebben langere werkingsduur, enz.
Nu vraag ik me af wat de DHP-er het meest efficiënte middel vind om cognitief beter te presteren? En welke juist niet ideaal waren, en waarom dan niet?
Voor mij is dat desoxypipradrol, het geeft voor mij precies de juiste kick aan mijn concentratievermogen en door de lange werkingsduur ideaal om lang door te gaan. Ter gelijkertijd is deze lange werkingsduur ook een nadeel, als het te laat op de dag wordt genomen (na 9 uur 's ochtends) dan is het slapen de komende avond een probleem. Meestal neem ik dit middel rond uurtje of 6.
Als ik geen zin heb om zo vroeg aan de slag te gaan of ik hoef niet de gehele dag geconcentreerd te zijn, dan geef ik de voorkeur aan fentermine. Met een aanzienlijke kortere werkingsduur, maar nog steeds lang genoeg om een normale werkdag te overbruggen.
Middelen die niet voor dit doeleinde voor mij werkte waren, amfetamine; wordt veelte actief om fatsoenlijk stil te zitten en wordt door elke impuls afgeleid, zelfde maar in minder maten geldt voor 2-AI.
4-MAR en modafinil, vind ik niet bepaald fijn aanvoelen, bijv. van modafinil moet ik enorm zweten.
Ik heb dit topic in uppers geplaatst omdat de meeste middelen die in dit topic worden besproken onder die categorie zullen vallen, maar ik weet ook dat we topics hebben waar members het hebebn over een subpsychedelische dosis psychedelica, zoals LSD of DOI, deze middel mogen uiteraard hier besproken worden.