Jump to content

Photo

Beste Studie-middelde voor- en nadelen!

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 22 May 2014 - 03:01 PM

Imagizer plaatste dit vandaag in het 2-FMA topic;

Ik heb net m'n thesis afgewerkt (ik ben slecht met deadlines) op 4-MAR, dat goedje is er wel ideaal voor moet ik zeggen. 2-FMA verwacht ik eigenlijk al eventjes in m'n brievenbus, hopen dat de website eens iets van zich laat horen :(

Gister stond dit bericht in de Volkskrant; Ritalin geeft eindexamenkandidaten net dat extra shot concentratie

Nu zijn er velen middelen bekend dit voor dit doeleinde worden (mis/ge)bruikt, zoals ritalin, amfetamine, 2-FMA, 4-MAR, desoxypipradrol, modafinil, enz..

Wat deze middelen allemaal in overeenkomst hebben is dat het stimulanten zijn. Sommige meer potent dan de ander, sommige hebben langere werkingsduur, enz.

Nu vraag ik me af wat de DHP-er het meest efficiënte middel vind om cognitief beter te presteren? En welke juist niet ideaal waren, en waarom dan niet?

Voor mij is dat desoxypipradrol, het geeft voor mij precies de juiste kick aan mijn concentratievermogen en door de lange werkingsduur ideaal om lang door te gaan. Ter gelijkertijd is deze lange werkingsduur ook een nadeel, als het te laat op de dag wordt genomen (na 9 uur 's ochtends) dan is het slapen de komende avond een probleem. Meestal neem ik dit middel rond uurtje of 6.

Als ik geen zin heb om zo vroeg aan de slag te gaan of ik hoef niet de gehele dag geconcentreerd te zijn, dan geef ik de voorkeur aan fentermine. Met een aanzienlijke kortere werkingsduur, maar nog steeds lang genoeg om een normale werkdag te overbruggen.

Middelen die niet voor dit doeleinde voor mij werkte waren, amfetamine; wordt veelte actief om fatsoenlijk stil te zitten en wordt door elke impuls afgeleid, zelfde maar in minder maten geldt voor 2-AI.

4-MAR en modafinil, vind ik niet bepaald fijn aanvoelen, bijv. van modafinil moet ik enorm zweten.

Ik heb dit topic in uppers geplaatst omdat de meeste middelen die in dit topic worden besproken onder die categorie zullen vallen, maar ik weet ook dat we topics hebben waar members het hebebn over een subpsychedelische dosis psychedelica, zoals LSD of DOI, deze middel mogen uiteraard hier besproken worden.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 22 May 2014 - 03:22 PM

Voor mij is het meestal caffeine. Zonder of met licht slaapgebrek werkt dat vrij aardig. Methylphenidate kan ook goed werken, evenals MDPV.

Ethcathinone geeft bij mij een vrij harde focus, maar dan met minder drive dan amphetamine, wat beter is voor werk imo. Het nadeel is wel dat ik me vaak vrij slap voel tijdens de crash, dus als het ethcat wordt, is het doordoseren totdat het werk af is (of ik het voor gezien houd).

Modafinil en desoxypipradrol focussen mij niet super, net als nicotine, maar houden me wel wakker.

Overigens is het bij mij voornamelijk caffeine, of anders minder productief zijn. Het gebeurt niet zo vaak dat ik andere uppers pak om goed te werken.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 22 May 2014 - 06:00 PM

Om te studeren werkte 4-mar voor mij op zich wel goed.
Bijvoorbeeld als je de hele dag in een studieruimte in de boeken wil duiken.
~10mg sublinguaal: je voelt het eigenlijk net niet, maar ik besefte me uiteindelijk wel dat ik nauwelijks was afgeleidt en veel aan 1 stuk kon doorlezen.

Bij lage dosis 4-fmp (10-15mg oraal) begint het toch altijd een beetje een lichamelijk randje te krijgen, wat mij juist weer doet afleiden. Dit dan vooral voor het studeren, terwijl het bij 'werk gedaan krijgen' dan weer aardig werkt.

Caffeine in moderatie en dan liever iets slow-release zoals (club) mate. Deze stof is wat mij betreft vaak toch wel tricky als je er te veel van op hebt. Ik drink geen koffie, maar meer dan 2-3 sterke bakken zwarte thee begint toch wel counter-productive te worden.

Korte samenvatting:
4-mar voor 'lezen', 4-fmp om 'dingen te doen' en caffeine als legale manier om 'alert' te blijven, ofzo.

* disclaimer: dit is mijn persoonlijke ervaring met stimulanten en 'productiviteit' met studeren.

#4 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,018 posts

Posted 23 May 2014 - 07:28 AM

2-fma

Zelfde werking als pep alleen veel langer actief

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#5 Khaldun

Khaldun

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 63 posts

Posted 23 May 2014 - 09:54 AM

Methylfenidaat werkt voor mij het beste. Nadeel blijft de ongemakkelijke crash aan het eind. 

Dexamfetamine werkt op zich ook wel. Maar na een paar weken werd ik daar echt heel depri van en ik sliep er erg slecht bij. 

#6 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 30 May 2014 - 06:35 PM

Ik heb hierover aardig wat afgedacht, geëxperimenteerd,... en waar ik vroeger zo heilig bij zweerde (een lage dosis) amfetamine, mag dan wel proefondervindelijk zijn -significante- vruchten afwerpen wat geheugen betreft, doe ik nu gewoonweg niet meer. Nooit meer. Of althans niet in een studiecontext.
Niet dat ik het concentratievermogen en de toegevoegde geheugenpotentie loochen, maar het gaf me het valse gevoel 'het allemaal wel te kunnen', net zoals serieel amfetaminegebruik van mij in de meeste settings een "oetlul" maakt (de woorden van mijn lieftallige gade die daar toch accuraat inzicht in heeft). Vals zelfvertrouwen waarmee je naar een examen trekt om er nadien thuis zelfs geen enkele vraag meer van te kunnen reproduceren...

2FMA heb ik enkel in recreatieve dosissen geprobeerd en werkt dan zodanig als een empathogeen (eerder een waarheidsserum) dat ik me moeilijk bezig kan houden met trivialiteiten zoals studeren als er zoveel wezenlijker zaken te doen, te bespreken,... zijn.

Zodoende beperk ik me maar tot de gekende lijst van de nootropics: ben eigenlijk verbaasd dat deze nog onvermeld zijn gebleven.
Vroeger piracetam, dan pramiracetam, aniracetam, noopept en een hoop andere,... De kwalitatieve verschillen tussen al deze zijn me allicht iets te subtiel gebleken, zij het dan dat ik de tweede, pramiracetam als de sterkte ervaar.

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 31 May 2014 - 10:41 AM

Zodoende beperk ik me maar tot de gekende lijst van de nootropics: ben eigenlijk verbaasd dat deze nog onvermeld zijn gebleven.

Misschien omdat dit topic specifiek over uppers gaat.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 31 May 2014 - 12:32 PM

Nee hoor. Lees de laatste zin uit de openingspost nog maar eens.

Maar is het met de racetams niet zo dat je ze een tijdje moet slikken voordat je er iets van merkt?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 01 June 2014 - 02:01 AM

4-mar bedoel je Methylaminorex mee, toch? Zou dit handig zijn voor AI leren? Zijn er geen doden gevallen met dit middel in combinatie met Diazepam?

#10 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 03 June 2014 - 05:48 PM

Voor mij werkt modafinil erg goed om echt te leren.

Moet ik lezen/iets maken dan kan ik ook wel 4-fa rond de 15 mg nemen.

caffiene in de vorm van yerba mate vind ik ook erg prettig.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#11 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 04 June 2014 - 01:34 AM

Dexamphs voor studie/focus en 4-FMP voor het opruimen enzo idd....

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 04 June 2014 - 07:06 AM

Welke dosis 4-fmp neem je dan voor opruimen? Ik zou echt te veel behoefte hebben aan sociaal contact dat ik niet meer zou opruimen, maw het emphatogene effect zou me echt in de weg zitten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 04 June 2014 - 01:20 PM

Nee hoor. Lees de laatste zin uit de openingspost nog maar eens.

Maar is het met de racetams niet zo dat je ze een tijdje moet slikken voordat je er iets van merkt?

Bij de eerste-generatie genre piracetam was dit inderdaad met een piramidegewijs opbouwend effect van twee weken.
Maar met de nieuwere-generatie genre pramiracetam, aniracetam (niet dat er een heuse generatie tussen beide middelen huist, maar spreekwoordelijk gezien dan) is het effect merkbaar binnen de eerste dagen.

Ik geef daaraan de voorkeur omdat uppers bij mij héél veel associaties hebben, zowel functioneel (lange autoritten naar het zuiden) als dysfunctioneel (psychoses), maar geen ervan is bewezen van reële effecten te hebben op mijn leervermogen.
Maar ik geef grif toe dat dit eerder een karakteriële tekortkoming mijnerzijds is, en dat dit niet gratuit toe te schrijven is aan de stof an sich. :hmz:

#14 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 29 January 2015 - 09:21 PM

Heeft iemand ervaring met het meerdere malen per week nemen van een lage dosis MDPV (<5 mg, over de dag heen) voor langere tijd? Ik denk erover om caffeine te vervangen ivm jitter, maar ik ben er nog niet uit door wat.

Ter referentie: ik drink normaal meestal 2x een half kopje koffie per dag, dus ik wil het subtiel houden.

#15 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 03 February 2015 - 03:50 PM

Ik gok (educated Guess) dat je orale inname bedoelt? Nasaal over de dag meermaals kleine hoeveelheden dosen is recreatief mi best leuk, wel een upper met eigen signatuur. Studeren erop, not for me. Daar steekt desoxypipradrol hoog boven de competitie uit.
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#16 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 07 February 2015 - 01:58 AM

Probleem met MDPV is dat het veel mensen een "ik wil meer" gevoel geeft, en dus de <5mg per dag zal/zou snel kunnen vervagen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt , MDPV is onder de 5 mg niet echt merkbaar kwa high, maar maakt je over het algemeen wel actiever,ondernemender en doelgerichter....en je kan na een paar uur ook gewoon lekker slapen.

Als dat coke-achtige "re-enforcement = re-dose" element niet (inherrent) erbij zou zitten dan zou het een perfecte koffie vervanger kunen zijn. (smaakt niet eens vies).

Helaas is de modulatie van het dopamine systeem die MDPV veroorzaakt is zowel de oorzaak van alle goeie eigenschappen (energy,focus,ect) als de oorzaak van het "meer,meer,meer" gevoel.

...Can't have one without the other...

(al blijkt dat dit bij modafinil toch een stuk minder het geval te zijn...)

"Circular logic works because circular logic works."

#17 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 07 February 2015 - 01:31 PM

Afgelopen week heb ik elke dag een zeer lage dosering MDPV genomen. Volgens een crappy chinees weegschaaltje heb ik 8 mg MDPV opgelost in een neusspray. In totaal heb ik van de ongeveer 175 pufjes er 36 gebruikt over de week, wat op een whopping 1.65 mg komt. Ondanks de erg lage doseringen had ik wel het idee dat ik er iets van voelde, maar erg subtiel en het ebte ook vrij snel weer weg. Qua focus had ik niet de indruk veel effect te bemerken, dus ik hoop dat dat nog komt.

Komende week ga ik de dosis eens verdubbelen, kijken of het dan beter werkt

#18 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 07 February 2015 - 05:19 PM

Zou je bij dit soort rare stofjes niet beter wat meer tijd tussen dit soort testen laten, in plaats van twee keer een week achter elkaar dit te doen? :) 

#19 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 16 February 2015 - 08:35 PM

Opvallend hier vind ik de genoemde doses aan 2-fma. Erg laag als ik deze met eigen ervaring vergelijk. Wel als party/upper en niet voor studie maar dan nog. Oraal is mijn richtlijn 150 a 200mg en wat je dan ook wil bereiken, vind ik het verschil erg groot. Prettig spul dat wel, duurt goed lang alleen wel lange nastimulering.....

Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#20 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 16 February 2015 - 10:26 PM

Afgelopen week heb ik elke dag een zeer lage dosering MDPV genomen. Volgens een crappy chinees weegschaaltje heb ik 8 mg MDPV opgelost in een neusspray. In totaal heb ik van de ongeveer 175 pufjes er 36 gebruikt over de week, wat op een whopping 1.65 mg komt. Ondanks de erg lage doseringen had ik wel het idee dat ik er iets van voelde, maar erg subtiel en het ebte ook vrij snel weer weg. Qua focus had ik niet de indruk veel effect te bemerken, dus ik hoop dat dat nog komt.

Komende week ga ik de dosis eens verdubbelen, kijken of het dan beter werkt

De MDPV is gesneuveld, halverwege de week ben ik toch maar weer op koffie overgeschakeld. Tot zover het verslavingspotentieel van MDPV....

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users