Kruisen aanpakken;
P. Mazatapec spoor + P. Mexiacana op agar in petrischalen doen en dit in broed zetten voor Strain.
Strain van P.Mexicana in petrischaal doen van P.Mazatapec en andersom op die manier nieuwe soort proberen te ontwikkelen.
Maar ik denk zonder microscoop kan ik niet controleren, en microscoop kost minimaal € 250.-
Ik heb al diverse TEKjes op internet gevonden, belangrijkste vondst was hoe maak je Liquide Culture.
Benodigde LAB middelen:
- Petrischalen + agar + injectie naald + pincet + spoor prints gekocht.
- Erlenmeyer fles gekocht maar dat is weer kapot gegaan (gevallen op de grond).
- Snelkookpan nog niet gekocht (betaalbare nog aan het zoeken)
- Microscoop nog niet gekocht (betaalbare nog aan het zoeken, minimaal 1000x vergroting nodig).
Wanneer ik alle LAB benodigdheden aangeschaft hebt, dan alle TEK'jes diverse malen opnieuw hebt lezen. Dan begin ik met experiment.
Termen als "minder sterk, sterk of extreem sterk" wordt vaak gebruikt, deze termen zijn niet duidelijk vanuit mijn inziens, want truffel/paddo bestaat niet alleen uit werkzame stoffen psilocybine, psilocine, baeocystin enz....
Werkzame stoffen met bepaalde dosering zorgen voor hallucinaties dat is duidelijk, maar diverse soorten hebben naast hallucinaties ook andere eigenschappen o.a. zoet/zuur smaak, geur, lach kick enz....
Voorbeeld vanuit mijn eigen ervaring en inziens:
zwak, minder sterk, sterk, extreem sterk? verklaring droog truffel/paddo
Mexicana 7 gram cev trip level 4. (1 gram zwak, 2 gram minder sterk, 3 gram sterk enz.... )
Mazatapec 7 gram cev trip level 4.
Golden Teacher 5 gram cev trip level 4.
Hawaaian 5 gram cev trip level 4.
Conclusie achteraf na trip ervaring; het heeft weinig zin om op zoek te gaan naar sterkere truffel/paddo soort.
Het gaat niet om de psychoactieve stoffen, het gaat om de smaak, verdraagbaarheid, acceptatie door het lichaam.
Heb je de juiste truffel/paddo soort gevonden, dan niet verder zoeken, daarop verder opbouwen.
Redenen waarom ik wil kruisen, ik ben onder de indruk van de eigenschappen, ene soort laat je veel lachen, ander soort laat je veel denken, ander soort laat je veel beelden zien, ander soort laat je veel kletsen enz....
Ander optie is ook natuurlijk 1 gram van soort eten die je laat veel denken, 1 gram die beelden laat zien, 1 gram die veel laat lachen enz....
Met experimenteren zal ik nog veel meer weten te komen hoop ik,