Jump to content

Photo

Paddo's kruisenNieuwe soort kweken

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 06 May 2014 - 01:00 AM

Ik ben van plan twee zwakke soort P. Mexicana en P. Mazatapec met elkaar te kruisen.

Nakomelingen uit deze kruising wil ik dan weer met een ander soort P.Teasure Coast kruisen.

Ik heb geen microscoop heb ik dat wel nodig?  Ik heb ook geen hogedrukpan.

Heeft iemand ervaring met nieuwere, betere sterkere soort mixen, kruisen, ontwikkelen, kweken enz....

Meeste truffels hebben ook paddo soort. Welke paddo soort is Truffel Atlantis. 

Oke ik ben benieuwd.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 May 2014 - 07:47 AM

Als je paddo's wilt kweken dan is een snelkookpan wel zo makkelijk.

Hoe zou je het dan willen aanpakken? Of heb je je überhaupt niet verdiept in de techniek?

Want de na een paar google hits kom ik snel tot de conclusie dat zoiets zeer lastig is, en misschien haast wel onmogelijk voor een amateurkweker.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 06 May 2014 - 01:23 PM

Aangezien ik met paddo's wel kan trippen, wil ik ook hierin investeren.

Snelkookpan (hogedrukpan) ben ik aan het uitzoeken op internet.

Elk experiment kost veel tijd en geld.

Smartshops verkopen niet elk soort P. Cubensis kweekset.

Op internet is veel sporebanks aanwezig die verkopen sporeprint van elk soort paddo's.  

Reden voor experiment kruisen van paddo's: 

Beschikbare informatie op internet is verwarrend, wanneer info's vergeleken wordt klopt niet is tegengesteld.

Termen als: sterk, minder sterk, extreem sterk heb ik zelf niks aan.

Werkzame stoffen in paddo's psilocybine, psilocine, baeocystin  is maar paar mg en de rest?

In ieder geval dit jaar ga ik ermee experimenteren.  

In Trip Level 1,2,3 heb ik geen ervaring, dit goed te kunnen ervaren heb ik stappen plan gemaakt dosering beginnen met 1 gram droog en in meditatie toestand en om de 2 week cyclus herhalen en dosering verhogen met 0,5 gram.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 May 2014 - 03:07 PM

Maar hoe wil je het kruisen aanpakken?

Als je een goede tek zoekt voor het kweken van paddestoelen, kijk dan eens op de DHPedia: http://www.dhpforum....locybe_cubensis

En wat is het verschil tussen iets 'sterk, minder sterk, extreem sterk' noemen of 'triplevel 1-3'? Is toch beide net zo abstract?

Werkzame stoffen in paddo's psilocybine, psilocine, baeocystin  is maar paar mg en de rest?

Wat bedoel je precies? Dat je verwacht dat er meer actieve stoffen in zitten? Of vraag je je af wat het rest gewicht is?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 07 May 2014 - 01:25 PM

Kruisen aanpakken;

P. Mazatapec spoor + P. Mexiacana op agar in petrischalen doen en dit in broed zetten voor Strain.

Strain van P.Mexicana in petrischaal doen van P.Mazatapec en andersom op die manier nieuwe soort proberen te ontwikkelen.

Maar ik denk zonder microscoop kan ik niet controleren, en microscoop kost minimaal € 250.-

Ik heb al diverse TEKjes op internet gevonden, belangrijkste vondst was hoe maak je Liquide Culture.   

Benodigde LAB middelen:

- Petrischalen + agar + injectie naald + pincet + spoor prints gekocht.

- Erlenmeyer fles gekocht maar dat is weer kapot gegaan (gevallen op de grond). 

- Snelkookpan nog niet gekocht (betaalbare nog aan het zoeken) 

- Microscoop nog niet gekocht   (betaalbare nog aan het zoeken, minimaal 1000x vergroting nodig).

Wanneer ik alle LAB benodigdheden aangeschaft hebt, dan alle TEK'jes diverse malen opnieuw hebt lezen. Dan begin ik met experiment.  

Termen als "minder sterk, sterk of extreem sterk" wordt vaak gebruikt, deze termen zijn niet duidelijk vanuit mijn inziens, want truffel/paddo bestaat niet alleen uit werkzame stoffen psilocybine, psilocine, baeocystin enz....

Werkzame stoffen met bepaalde dosering zorgen voor hallucinaties dat is duidelijk, maar diverse soorten hebben naast hallucinaties ook andere eigenschappen o.a. zoet/zuur smaak, geur, lach kick enz....

Voorbeeld vanuit mijn eigen ervaring en inziens:

zwak, minder sterk, sterk, extreem sterk? verklaring droog truffel/paddo

Mexicana 7 gram cev trip level 4. (1 gram zwak, 2 gram minder sterk, 3 gram sterk enz.... )

Mazatapec 7 gram cev trip level 4.

Golden Teacher 5 gram cev trip level 4.

Hawaaian 5 gram cev trip level 4.

​Conclusie achteraf na trip ervaring; het heeft weinig zin om op zoek te gaan naar sterkere truffel/paddo soort.

Het gaat niet om de psychoactieve stoffen, het gaat om de smaak, verdraagbaarheid, acceptatie door het lichaam.

Heb je de juiste truffel/paddo soort gevonden, dan niet verder zoeken, daarop verder opbouwen.

Redenen waarom ik wil kruisen, ik ben onder de indruk van de eigenschappen, ene soort laat je veel lachen, ander soort laat je veel denken, ander soort laat je veel beelden zien, ander soort laat je veel kletsen enz....

Ander optie is ook natuurlijk 1 gram van soort eten die je laat veel denken, 1 gram die beelden laat zien, 1 gram die veel laat lachen enz....  

Met experimenteren zal ik nog veel meer weten te komen hoop ik, 

#6 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 07 May 2014 - 01:57 PM

Redenen waarom ik wil kruisen, ik ben onder de indruk van de eigenschappen, ene soort laat je veel lachen, ander soort laat je veel denken, ander soort laat je veel beelden zien, ander soort laat je veel kletsen enz....

Ander optie is ook natuurlijk 1 gram van soort eten die je laat veel denken, 1 gram die beelden laat zien, 1 gram die veel laat lachen enz.... 

Volgens mij zijn die verschillen vooral gebaseerd op verwachtingspatroon en niet op chemische verschillen. Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag :)

#7 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 08 May 2014 - 11:43 AM

Immad als ik microscoop had kon ik kijken of er chemisch verschil was.

Psychoactieve werkzame stoffen zijn hetzelfde, maar ene soort is toch zuurder ander soort, van sommige soort kan je makkelijk meer eten en je kotst dan ook niet terwijl je weer van ander soort kotst door klein beetje eten.  

Nu ben ik 1 voor 1 LAB benodigdheden aan het zoeken en kopen.

Gisteren heb ik Snelkookpan/hogedrukpan voor minder dan  € 100.- gevonden op www.ebay.nl

Merk: Presto 23-Quart Pressure Canner and Cooker 21 Liter gevonden maar deze pan is dan ook in 2 uitvoering beschikbaar als Aluminium snelkookpan en Roestvrij snelkookpan. Ik heb geen ervaring van aluminium pan, welke pan is goed heeft iemand ervaring. 

#8 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 08 May 2014 - 12:29 PM

Zou het niet zo kunnen zijn dat het de ene keer wel en de andere keer niet kotsen helemaal niets met de soort te maken heeft, maar alles met allerlei andere factoren? Paddenstoelen zijn niet zuur en kunnen je ook goed misselijk maken en doen overgeven.

The wisest mind has something yet to learn

#9 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 09 May 2014 - 09:54 AM

Icelus

Zou het niet zo kunnen zijn dat het de ene keer wel en de andere keer niet kotsen helemaal niets met de soort te maken heeft, maar alles met allerlei andere factoren? Paddenstoelen zijn niet zuur en kunnen je ook goed misselijk maken en doen overgeven.

Zou best kunnen, met paddestoelen heb ik nooit gekotst, met truffels altijd.

Snelkookpan levertijd is 4 weken, hoe kan ik zonder snelkookpan substraat (perliet, vermiculiet, coco brik) steriliseren, als ik substraat in ovenschaal doet en op temperatuur tussen  180-200 graden C, en 30 minuten laat staan is het dan gesteriliseerd.

Ik hoor het graag

#10 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 09 May 2014 - 01:19 PM

En hoe vaak heb je precies paddenstoelen gegeten?

The wisest mind has something yet to learn

#11 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 09 May 2014 - 04:24 PM

Icelus

En hoe vaak heb je precies paddenstoelen gegeten?

Ik weet niet meer precies, maar minder dan 1 jaar in ieder geval 1x per 6-8 weken.

Dus tot heden ben ik klein gebruiker geweest. Nu wil ik experimenteren tijdens meditatie, kijken of ik iets kan merken van trip level 1-3.  

Ik wacht op de bestelling, dan begin ik met kweek als ik in totaal 500 gram kan kweken denk ik dat het wel genoeg is voor een jaar.  

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 09 May 2014 - 08:36 PM

Ik ben van plan twee zwakke soort P. Mexicana en P. Mazatapec met elkaar te kruisen.

Psilocybe mexicana is een paddenstoelensoort.
Psilocybe cubensis Mazatapec is een variëteit binnen een paddenstoelensoort.

Deze soorten zijn genetisch zeer verschillend en kun je niet zomaar 'kruisen'.
Eigenlijk alsof je een golden retriever met een wilde kat probeert te kruisen.

Dit is dus genetisch _niet_ mogelijk.*

Maar ik moedig je vooral aan om eens te experimenteren met het kweken van paddenstoelen.
Het is echt heel leuk en zeer informatief. Bovendien is er niks als een tripje maken op je eigen gekweekte stoeltjes :duimpje:

*[Natuurlijk zijn er met moderne technieken theoretisch 'transgene' schimmels/paddenstoelen te ontwikkelen, maar even om duidelijk te maken dat je dit niet 'zomaar' kan doen.]

#13 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 12 May 2014 - 11:24 AM

Hallo dreamer,

Wat bedoel je precies met;

*[Natuurlijk zijn er met moderne technieken theoretisch 'transgene' schimmels/paddenstoelen te ontwikkelen, maar even om duidelijk te maken dat je dit niet 'zomaar' kan doen.] 

Wat is moderne techniek?

- Wat is transgene schimmels/paddestoelen? als je uitlegt hoe we dat kunnen ontwikkelen of kweken dan proberen we dat ook waarom niet het gaat hier toch om betere soort zelf ontwikkelen en kweken.

- En waarom kunnen we dat niet zomaar zelf doen? is het moeilijk,

Snelkookpan besteld, eindelijk kan ik steriel werken en hoop paar flusjes te kunnen kweken.

#14 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 12 May 2014 - 02:15 PM

Die moderne technieken is volgens mij DNA-manipulatie. Dat kun je niet zomaar zonder opleiding en een laboratorium.

Gewoon kruisen kan alleen met planten/dieren van hetzelfde geslacht.

#15 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 12 May 2014 - 02:45 PM

Oke ik begrijp dat het niet makkelijk is voor mensen als ik thuis dit te kunnen doen.

Makkelijke manier is dan gewoon spoorspuit of spore print koop van diverse soorten en zelf kweek.

Vooral soorten kweek dan die niet te koop zijn in smartshops als kweeksets.

Tegenwoordig verkopen Smartshops wel kruisingen van twee soorten.

thanks voor uitleg.

#16 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 28 June 2014 - 07:39 PM

Laat staan paddos's kruisen het is mij niet eens gelukt van een kweekset flusjes te oogsten.

Ik ga de richting op van hobby kweken,  

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users