Over die tripstopper, ik neem het graag voor spaviced op. Hij heeft duidelijk aangegeven dat alleen al het in bezit hebben van een tripstopper bijdraagt aan voorbereiding op een trip. Daar ben ik het zo mee eens. Ik denk dat hij op een goede manier bezig is met set en setting. In mijn experimentele periode had ik echt wel graag tripstopper bij de hand voor die momenten dat het net te hard zou gaan. Jullie niet dan? Het effect stoppen zal het pakketje waarsch niet doen, maar het zal wel een beter gevoel geven, meer gevoel van controle. En daar gaat het volgens mij om.
Ps. Die combi van dextrose en valeriaan lijkt me farmacologisch gezien niet verkeerd hoor.. De eerste geeft kortstondige energie boost, de Tweede werkt toch min of meer zoals benzo's?

truffel advieseerste ervaring niets gemerkt....wat nu?
Posted 27 April 2014 - 01:43 PM
Posted 27 April 2014 - 04:24 PM
Net nog eens gelezen... op veel punten kan ik me eig best goed vinden met spaviced. Hij formuleert het goed: te lage dosering truffels wordt door bijna niemand gewaardeerd... alleen door diegene die er gevoelig voor zijn. Voor de eerste keer zou ik persoonlijk niet direct fuldose doen, maar als je wat ervaring hebt is 10-15 gr truffels echt wel te weinig voor een fullblown trip. Dat is mijn ervaring iig
@ fool. Het klinkt misschien vreemd, maar dat aspect van de lichaamstemperatuur temperen met koud water zou ik niet direct van tafel vegen. Je hebt niet alleen een fysieke temperatuur van je lichaam, maar ook de subjectieve lichaamswarmte die je ervaart. Tijdens een trip kan de warmte soms tot vervelende hoogtes oplopen... koud water drinken, water over de polsen laten lopen of over voeten kan fijn zijn.
Posted 27 April 2014 - 09:11 PM
Het geeft misschien wel een gevoel van vertrouwen, maar een placebo als 'vertrouwenspuntje' vindt ik persoonlijk érg onwenselijk en heb ik zelf totaal geen behoefte aan. Daarbij zal valeriaan net als benzodiazepines waarschijnlijk wel íets van angst weg kunnen nemen, maar het zal dus echt géén trip stoppen. De trip wordt opgewerkt door stimulatie van 5-HT1A én 5HT-2A receptoren en kan dus alleen worden gestopt door 5HT-1/2A antagonisten. Voor een beetje suiker kun je volgens mij net zo goed een glas ranja drinken, ik kan me niet echt voorstellen dat dat meer verschil zou maken dan in gewone situaties.
Ik heb stiekem wel eens best hard getript op 7.5gram truffels, iets wat voor mij een érg welkome binnenkomer was. Ik had me echt niet willen voorstellen wat er zou gebeuren als ik toen gelijk 20 gram naar binnen had gewerkt. Toegegeven: ik was op dat moment wel 16 jaar oud, mocht dat enig verschil maken. Maar er is tijd genoeg en je kunt beter iets lager beginnen en opbouwen, dan gelijk teveel nemen, toch?
Over dat hittepuntje zou je inderdaad wel gelijk kunnen hebben. Ik had er zo niet over gedacht aangezien ik daar zelf nooit last van heb gehad, maar dat betekend natuurlijk niet dat dat voor iedereen zo is.
Posted 27 April 2014 - 09:22 PM
Dan zal ik wel een heel gevoelige tripper zijn. Ik vind 15 gram hollandia wel degelijk een volledige trip, en 15 gram tampanensis ook wel trouwens. 30plus gram aanraden aan een beginner, vind ik onverantwoord. Ik heb behoorlijk wat ervaring, maar acht de kans reëel dat ik met 35 gram truffels in een ziekenhuis eindig (in het meest gunstige geval.)
En die tripstopper zou zijn geld waard zijn als hij idd een trip kan stoppen, maar daar twijfel ik sterk aan. Ik heb zelf nu eenmaal meerdere erg slechte ervaringen met druivensuiker tabletten (stress trip gegarandeerd), dus zo'n tripstopper met dextrose ga ik zeker niet proberen.
Goede kwaliteit vruchtensap daarentegen is wel onmisbaar voor mij. Ik heb af en toe een glas nodig om me lekker te blijven voelen. Vasten is ook niks voor mij.
Of er een echte 'tripstopper' bestaat weet ik niet. Het zou me niet verbazen als er ani-psychotica zijn zoals Haloperidol die iets kunnen doen.
Posted 27 April 2014 - 09:58 PM
Een vertrouwenspuntje placebo klinkt niet uitnodigend, daar ben ik het wel mee eens. Bij psychedelica spelen set en setting natuurlijke wel een belangrijke rol, meer dan bij andere drugs. Misschien komt dat aspect wel hier naar voren. Het idee dat je tijdens je trip angst kunt voorkomen door je goed voor te bereiden, voor de trip, is natuurlijk wel apart. Ja, je kunt beter dosering langzaam opbouwen, daar heb je op lange termijn het meeste aan. Iedereen op dhp zal wel eens de stress ervaren hebben van net te veel
De trip volledig stoppen zal niet gaan nee, maar het ging toch ook over een 'bad trip stopper'? Dextro, vruchtensapje.. vitamine c, ja same
Ik ben op zich wel benieuwd wat voor effect haloperidol geeft als je nuchter bent, naar hoe het aanvoelt en hoe het aanvoelt als je het gebruikt om trip effecten te minderen.
Posted 27 April 2014 - 10:14 PM
Ik heb het even nagekeken in begin van topic: het ging om een 'paddostopper', dat heb ik dan weer vertaald als 'tripstopper.'
Als het gaat om een bad-trip stopper dan kan het best zijn dat je met valeriaan ofzo de scherpe kantjes er idd vanaf kunt halen. Dat zou best kunnen, maar ik heb zo weinig geloof dat het echt een groot effect heeft, dat het bezit van zo'n bad-trip stopper geen rustgevende werking op mij zal hebben.
Posted 28 April 2014 - 08:55 AM
Persoonlijk verwacht ik ook niet dat valeriaan een trip zal kunnen stoppen. Wat antipsychotica betreft: ik heb een keer iemand die in de veronderstelling was dat hij LSD had genomen, maar achteraf een DOx bleek te hebben binnen gekregen, twee uur lang tot rust proberen te krijgen. Ik heb nog nooit zo extreem de paniek in iemand zijn ogen gezien. Hij zag niets meer van deze wereld en de enige manier om met hem te communiceren was via lichaamstaal. Omdat de paniek maar bleef voortduren en het een potentieel traumatische ervaring aan het worden was, hebben we toen besloten hem een injectie te geven die bestond uit een combinatie van een benzodiazepine en een antipsychoticum. Binnen een minuut werd hij rustig, een paar minuten later lag hij te slapen, en toen ik hem tien minuten later vroeg hoe het ging zei hij op een ongelofelijk ontspannen manier en met een zwaar trippende blik 'dude, I just feel like I awoke from some strange trip man'
De trip echt compleet stoppen zal het misschien niet zo snel kunnen doen, maar de effecten verminderen en de angst of paniek laten verdwijnen kan het dus zeker. Het lijkt me niet ondenkbaar dat valeriaan daar tot op zekere hoogte ook toe in staat is, maar een trip stoppen zal het echt zeker weten niet.
Posted 28 April 2014 - 11:12 AM
Leerzame anekdote Icelus. Maakt volgens mij duidelijk dat als iemand echt aan het flippen is en een gevaar voor zichzelf en omgeving wordt, je het beste maar een ambulance kan bellen en vragen of ze wat benzo's en antipsychotica mee willen nemen.
Dat gezegd hebbende, sommige adviezen in dit topic over hoge dossissen voor beginnende gebruikers zijn in mijn ogen extreem onverantwoord. Ik hoop dat Salvia-Mage de verstandige adviezen eruit pikt en gewoon rustig aan de dosis opbouwt. Oké, misschien kost het je uiteindelijk een paar euro's meer voordat je die intensiteit hebt bereikt die je zoekt, maar wat zijn een paar euro's tegenover een ziekenhuis opname en mogelijk een lange herstelperiode voor je je weer helemaal jezelf voelt.
Spacevid: Niet iedereen is op zoek naar die ervaring die je een ander, 'verlicht' persoon maakt. Sommige willen gewoon af en toe op een andere manier kijken naar wat er gebeurd in deze wereld en de manier hoe we daar mee om gaan.
Salvia-mage: Ik hoop dat we binnenkort een tripreport van je geslaagde trip kunnen lezen hier op het forum.
Life starts at the edge of your comfort zone
Posted 05 May 2014 - 01:47 PM
Ik schrijf vanuit mijn eigen ervaring.
Ik trip 1x per 2 maanden, in begin heb ik ook geëxperimenteerd met dosering, omdat ik beginnende psychonaut ben en geen ervaring had met psychedelica heb ik ook voorzichtig gedaan met dosering, ik heb ook van laag naar hoog opgebouwd.
Persoonlijke ervaring;
Met 5 gram droog kan ik trippen op cev level 4, met 6 gram cev level 4, met 7 gram cev level 4 dus al eet ik 10 gram mn lichaam blijft op cev level 4,
Werkzame stoffen in truffels/paddo's is echter niet makkelijk te controleren of te meten of te wegen omdat; Je hebt ze in vers of droog.
Aangegeven waardes op internet psilocine en psilocybine komen niet overeen.
Op ene website staat dit op ander staat weer tegen gestelde, wetenschappelijke info's geven bepaalde waarde aan en onderzoekers geven weer tegengestelde waardes aan.
Voorbeeld;
Als je normaal gesproken 10 gram vers eet voor een trip van X Level dan betekent;
Psilocine (---mg) x Psilocybine (---mg) = xxx mg levert dus X Level TRIP.
Als je 10 gram vers truffel/paddo droogt dan blijft maar 1 gram, maar na drogen is de helft van werkzame stoffen in dit geval (Psilocine) al dood, dan hou je volgens theorie alleen nog maar (---mg) Psilocybine over en dat is helaas niet hetzelfde hoeveelheid werkzame stoffen die in 10 gram vers truffel/paddo was, wil je toch hetzelfde hoeveelheid vandaar dat ik eerder schreef 25% of paar gram meer eten kan geen kwaad is niet giftig.
Volgens mijn theorie werkzame stoffen in 10 gram vers= gelijk aan 1,5 gram droog.
Nooit truffels/paddo's in kokent water doen? dan gaat ook werkzame stoffen dood?
En truffel/paddo thee dan? hoeveel van de werkzame stoffen blijft dan over?
En truffel/paddo soep dan? hoeveel van de werkzame stoffen blijft dan over?
Weer ander verwarrend info
truffel/paddo met chocolade eten versterkt de werking? wat voor werking? volgens sommige bronnen blijft werkzame stoffen langer uitwerken.
Wanneer we verder zoeken op google dan zien we chocolade werkt als lichte MAOi - remmer?
MAOi-remmer pas op je kan niet alles eten als je maoi-remmer gebruikt, kan dodelijk zijn.
Sorry maar ik eet chocolade en ook rijpe banaan gebeurd niks, waarom zou in dit geval gevaarlijk zijn?
Weer op een ander site staat pas op als je truffel/paddo gaat eten geen suiker houden dranken drinken ook geen chocolade want suiker verminderd de versterking, weer op een ander site staat dat suiker de versterking niet kan verminderen.
Beginnende tripper / psychonaut wordt echter in de war gebracht.
Na alles opnieuw gelezen te hebben komt dit als tip voor beginnende tripper;
- truffel/paddo begin met 5 gram vers.
- minsten 3 week wachten dan 7,5 gram vers zo opbouwen.
- als droog wordt gebruikt rekening houden met 10 gram vers= 1 gram droog, 5 gram vers= 0,5 gram droog
- tijdens trip zet fles met koud water naast je, tijdens trip om je inwendige warmte af te koelen, hierbij bedoelde ik, je hebt truffel/paddo gegeten en voor de trip was je nuchter, je maag wat meer af te koelen die wordt niet warm, maar product naar darmen te laten vloeien en je keel en je mond droogt uit dus af en toe koud water drinken en lekker spacen trippen en af en toe naar wc gaan pissen zo bestaat trip die ik ervaar namelijk.
- bij kleinere dosering kan ook gebruik gemaakt worden van capsules (capsuleer machine, lege capsules vullen met droge truffels/paddo's).
- gebruik bij truffels; kotsen komt echter door zure smaak, sommige mensen kotsen voor dat trip begint? ik meestal voor het eind.
- bij grotere doseringen is verstandig dosering te splitsen in 2, helft opeten en helft als thee opdrinken dit is alleen als je truffels eet, want wat je eet kots je weer eruit.
- trip bij grotere dosering verschilt elke keer ene keer kan trip 4-6 uur duren ander keer 6-8
- bij einde trip je bent dan niet in trip maar na gloei effect kan ook max 12 uur duren
- als je gaat trippen hou dan rekening dat je volgende dag vrij bent, geen deel gaat nemen aan verkeer of bediening van machines enz.... en ook geen klusjes in huis doet, lekker uitrusten en goed eten.
- tot dat je de juiste geschikte dosering voor je lichaam hebt gevonden kan maanden duren, wacht dan geduldig.
Bedank ook voor Continuum je geeft je ervaring dat is bij mij ook zo.
Posted 05 May 2014 - 03:00 PM
Hallo allemaal,
Me even voorstellen, ben inmiddels midden 40 jaar.
Ik heb het een en ander gelezen op dit forum en vind het zeer informatief en vooral belangrijk voor beginnende Psychonaut als ik om nodige informatie te vinden. En Trip ervaringen met elkaar te delen om zodoende BAD Trips te voorkomen.
Ervaring met;
Truffels: 1x goede Trip met truffel Atlantis. 4x BAD Trip met truffel Hollandia.
Paddo : 1x goede Trip met Golden Teacher.
Salvia Divinorum: paar keer gebruikt nooit gelukt ik weet niet waarom,
Ayahuasca:
Volgende week wil ik Ayahuasca gebruiken B.Caapii (MAO-remmer) + Psychotria Viridis (DMT).
groeten,
Spaviced
Salvia-mage
Wat wil je;
- Wil je lagere doses nemen en hele avond wachten en klagen dat je niks ziet.
- Dan gooi je je geld weg, en je verliest je kostbare tijd.
- Wil je luisteren naar ervaren Psychonaut.
- Geloof ten eerste dan niet in die Onzin van dat Hollandia Truffels nog sterker is.
- Hollandia truffels zijn mix van diverse soorten.
- Hoe meer soorten gemixt, hoe minder ze sterk van worden.
- Want dan zit in truffel klein beetje van dit klein beetje van dat.
- Je weet dan niet welk soort voor jou lichaam het beste is, dus het werkt niet.
- Door de mix van diverse soorten wordt de smaak nog zuurder.
- Door de zure smaak, brengen naar je mond creëer je namelijk al BAD TRIPS
- Truffels zijn echter niet sterker dan stoeltjes.
Advies van een ervaren Psychonaut
Suc6
Ik schrijf vanuit mijn eigen ervaring.
Ik trip 1x per 2 maanden, in begin heb ik ook geëxperimenteerd met dosering, omdat ik beginnende psychonaut ben en geen ervaring had met psychedelica heb ik ook voorzichtig gedaan met dosering, ik heb ook van laag naar hoog opgebouwd.
De quotes in combinatie met de data spreken voor zich.
Posted 05 May 2014 - 04:25 PM
Spacevid, het is echt onmogelijk om fatsoenlijke verhalen uit je posts te halen. Ik snap echt werkelijk waar niet wat je wilt zeggen met die hele plak tekst.
Posted 06 May 2014 - 12:28 AM
aan Fool,
Wat begrijp jij onder beginnende Psychonaut?
Is er een handboek Psychonaut?
Is er ook Levels voor Psychonauten?
o.a.
Beginner Psychonaut ----------> als je minder dan 50 trips hebt gedaan en minstens 2 verschillende soorten psychedelica gebruikt hebt
Medium Psychonaut -----------> als je boven de 100 trips hebt gedaan, en meer dan 3 verschillende soorten psychedelica gebruikt hebt
Gevorderd Psychonaut --------> als je boven de 250 trips hebt gedaan, en meer dan 5 verschillende soorten psychedelica gebruikt hebt
Ver gevorderd Psychonaut ----> als je meer dan 500 trips hebt gedaan, en meer dan 5 verschillende soorten psychedelica gebruikt hebt
Dan zou ik zeggen dan ben ik beginner psychonaut en kans is ook klein dat ik in hogere level kan klimmen.
Maar om ervaren Psychonaut te zijn neem ik aan als je aantal keren flink sterke intense trip hebt gehad en je weet hoe het hele trip systeem werkt mag je gerust zeggen dat je ervaren psychonaut bent.
Om ervaren psychonaut te zijn hoef ik ook niet 1000 keer getript te hebben.
Ik neem hier aan in dit forum is toch de bedoeling ervaring uitwisselen? of zie ik dat verkeerd?
Wat ik geschreven en geadviseerd hebt komen uit mijn eigen ervaring, maar laatst zag ik ook dat niet iedereen kan makkelijk trippen.
Voor sommige mensen al gebruiken ze lagere dosering zal niet lukken en hogere dosering ook niet.
En weer voor sommige mensen is klein hoeveelheid al genoeg voor een intense sterke trip.
Ja helaas is iedereen anders, zelfde dosering werkt niet bij iedereen, terwijl ik met 5 gram droog stoeltje kan trippen kan me buurman met 11 gram paddo thee niet trippen.
Salvia-mage start discussie maar hij zelf schrijft niks, ook vreemd.
Posted 06 May 2014 - 08:03 AM
Ik neem hier aan in dit forum is toch de bedoeling ervaring uitwisselen? of zie ik dat verkeerd?
Wat ik geschreven en geadviseerd hebt komen uit mijn eigen ervaring
De bedoeling van het forum is inderdaad om elkaar te helpen door informatie uit te wisselen, maar dan is het wel wenselijk dat dit goed onderbouwde informatie is, liefst met bron vermelding. En als het iets is dat jij slechts een enkele keer heb meegemaakt, of iets dat jouw mening is, zet dit dan er ook bij en verkoop het niet als zijnde waarheid!
Want door meningen als waarheid te verkopen, komen er een hoop misvatting in een wereld waar al meer dan genoeg misvattingen bestaan.
En er is geen vaste definitie voor een ervaren psychonaut, maar een psychonaut met slechts enkele ervaringen is GEEN ervaren psychonaut, ook al waren die enkele paar trips nog zo intens.
Een ervaren psychonaut heeft in mijn optiek meerdere jaren ervaren met zowel hogere EN lagere doseringen van een middel en/of verschillende middelen.
Dus ik zie jou niet als een ervaren psychonaut. Maar daar is absoluut niks mis mee, ik bedoel dat maken jouw posts niet minder relevant of geloofwaardig of wat dan ook.
Wat je wel minder geloofwaardig maakt is je mening als feiten verkopen en je voordoen voor iets wat je niet bent, dus dat werkt alleen maar averechts.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 06 May 2014 - 10:31 AM
De bedoeling van het forum is inderdaad om elkaar te helpen door informatie uit te wisselen, maar dan is het wel wenselijk dat dit goed onderbouwde informatie is, liefst met bron vermelding. En als het iets is dat jij slechts een enkele keer heb meegemaakt, of iets dat jouw mening is, zet dit dan er ook bij en verkoop het niet als zijnde waarheid!
Bronvermelding? Dat zou bijzonder handig zijn, maar voor grote delen van het forum lijkt me dit niet haalbaar. Het gaat er toch om dat jij, spaviced, ik etc die psychedelische ervaring onder woorden proberen te brengen, dat we over dezelfde dingen leren praten en kunnen leren van elkaar?
Maakt het uit dat iemand wel of niet ervaren is? Op een aantal punten denk ik dat mijn visie op psychedelica misschien wat verfijnder zal zijn dan die van spaviced, omdat ik wat meer sessies gehad heb, maar zijn visie is meer open-minded, minder bevooroordeeld.
Posted 06 May 2014 - 10:50 AM
Soms is dat inderdaad niet mogelijk, maar zeg dan duidelijk dat het je eigen mening of interpretatie is, maar 3/4 van de claims die Spaviced maakte over truffels zijn gewoon simpel weg niet waar. Nu wil ik niet zeggen dat ik alles weet, dat is niet zo, soms (regelmatig?) zit ik er ook naast en dan zou een vermelding van waar hij die informatie vandaan heeft helpen om de geloofwaardigheid van de claim te kunnen inschatten. Bijv. is het iets dat hij zelf heeft geredeneerd, iets wat hij in een shop heeft gehoord, ergens op dit forum gelezen heeft of in een wetenschappelijk artikel heeft gevonden. Ik heb namelijk het vermoeden dat al zijn claims van de eerste twee bronnen komen, wat het niet per definitie minder waar hoeft te maken, maar nu zijn het gewoon lege claims..
Maakt het uit dat iemand wel of niet ervaren is?
Dus ik zie jou niet als een ervaren psychonaut. Maar daar is absoluut niks mis mee, ik bedoel dat maken jouw posts niet minder relevant of geloofwaardig of wat dan ook.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 07 May 2014 - 11:01 AM
niet zo zeer in een keer maar wel binnen anderhalve uur.
Ze worden toch per portie verkocht dus daarmee neem ik aan dat dat wel een relatief goede dosering is om te beginnen.
En daarbij merk ik wek verschil in sterkte van verschillende truffels, vraag dan aan de verkoper welke de sterker zijn en minder sterk, neem dan de minder sterkere als dit je eerste truffel trip word.
Posted 07 May 2014 - 02:01 PM
^Paddo's werden ook per portie verkocht, maar voor mij was een halve portie vrijwel altijd genoeg voor een vrij heftige trip. YMMV, zeg maar...
Posted 08 May 2014 - 12:26 PM
En waarschijnlijk ook de sterkte.
Posted 08 May 2014 - 07:10 PM
Hallo mede DHP'ers
Excuses voor het zolang niet reageren, ik was er heel even uit
Ik had niet verwacht zo veel reacties te krijgen, maar heb wel de moeite genomen ze allemaal terug te lezen
Kort gezegd heb ik de eerste keer die ongeveer 6 gram atlantis op, deze had ik op omstreeks 18:00 in de avond, ik had vanaf 13:00 a 13:30 niets meer gegeten.
Ik had de truffels de eerste keer door soep (onder de 70 graden om de stoffen intact te houden) gedaan.
Hierbij kreeg ik weliswaar na 2 uur een licht onrustig gevoel, maar daar is het de eerste keer dan ook bij gebleven.
Hierna heb ik ongeveer 6 tot 8 weken gewacht tot mijn 2e poging.
Deze 2e poging heb ik thee gemaakt van de atlantis truffels.
Met genoeg honing was dit een stuk smakelijker dan de eerste poging, deze thee had ik op omstreeks 19:00.
tot ik naar bed ging (ogen open) heb ik toen niets gemerkt.
Uiteindelijk toen ik op bed lag en mijn ogen sloot, toen bemerkte ik voor het eerste enige werking.
Alleen net op het verkeerde moment, op het moment dat ik ging slapen. (ergens tussen 01:00 en 02:00),
omdat dit juist op het moment kwam dat ik het niet verwachtte, en het zo ook zeker niet had gepland ben ik er terug uit gegaan.
ben gaan zitten en heb iets zoets gegeten, heb een half uur tot een uur gewacht , met open ogen zag ik nog steeds niets vreemds overigens.
Na dit half uur tot uur waren de CEV ver genoeg weggezakt om in slaap te kunnen vallen.
Kortom waren dat mijn eerste 2 ervaringen met de atlantis truffels.
Ik zag hier of daar ook de vraag waarom ik deze ervaring wil.
ik heb inmiddels enige MDMA ervaring en ervaar dit altijd erg visueel, in die zin dat ik na ongeveer 5 tot 7 uur de vreemdste dingen kan zien op MDMA.
Daarnaast ook ervaring met Salvia, ondanks dat dit als eerste hallucinogene middels best wel overwhelming is, kan ik het iedereen die at ease is met zichzelf , en er vertrouwen in heeft dat het toch wel goed komt aanbevelen!
Mindset is the key toch
En niet te vergeten, allen thnx voor de adviezen, ik denk de volgende keer toch weer atlantis te pakken, en dan 10 gram.
Langzaam opbouwen en proberen geniet de voorkeur uiteraard
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users