KannaGENUS : Sceletium SPECIES : tortuosum
Posted 28 September 2004 - 06:30 AM
http://www.erowid.or...nna/kanna.shtml
maarrr..
gebruiken mensen dat ook nog hier en zoja wat zijn jullie bevindingen hiermee ?
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 28 September 2004 - 11:20 AM
Posted 28 September 2004 - 05:06 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 29 September 2004 - 06:34 PM
Posted 29 September 2004 - 06:37 PM

Posted 29 September 2004 - 09:59 PM

Posted 05 October 2004 - 04:35 PM
Ik denk dat het bij kauwen ook wel zijn hoor; volgens mij om geen ranzige smaak in je keel krijgt dat je dan het beste rookt; desnoods mss in combinatie met een beetje wiet als het echt niet te smoren is....dan hoop ik toch dat enkel snuiven die ranzige drip in je keel geeft
Posted 08 October 2004 - 01:06 PM

Posted 15 October 2004 - 11:17 AM

Posted 05 January 2007 - 12:11 PM
verder nog mensen met bevindingen?
its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves
from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes
open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire
Posted 13 September 2007 - 10:55 PM
Ik heb dus een half jaartje in Zuid-Afrika gezeten en las nu weer op erowid over kanna, ookwel genaamd: kaugoed. ik heb bij de hottentotten lekkere beetje naar kaneel smakende kaugow gegeten en bedacht me pas bij het kauwen dat dat dus met kanna was. ook in swaziland is dit heel gebruikelijk na het roken van ene joint.
ik vind kanna ook heel fijn in combinatie met blowen. voorkeur: snuiven, maar zoals ik eerder al zei gooi ik soms ook wat door een jointje maar veel merk ik er dan niet van.
iemand nog ervaringen?
ik krijg meestal na enkele minuten een lichte rush en deels energiek gevoel, daarna voel ik me enkele uren fijntjes, soms rustig soms opgepept. fijn spulletje en het smaakje wend snel na regelmatig gebruik (ik vind het zelfs lekker!).
dus.
its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves
from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes
open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire
Posted 14 September 2007 - 08:21 AM
Die van mij staat gewoon in de slaapkamer voor het raam en doet het prima.
Wanneer je kanna hebt geknipt om te gebruiken kun je het geplette materiaal een paar dagen in een ziplock baggie in de zon laten fermenteren en vervolgens laten drogen.
Bioessay volgt nog

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not
Now I'm Ready to start
Posted 10 June 2017 - 10:47 AM
Ik heb op internet wat gelezen dat regelmatig een kleine dosis kanna (20 mg) een antidepressieve werken zou hebben en meer energie zou geven.
Ben benieuwd. Ben zelf al een tijd gestopt met alle drugs en meds (nu 20 maanden) maar nog steeds een beetje neerslachtig. moe, etc. De dokter had al es antidepressive voorschreven maar dat vind ik nix.
Even kijken wat dit doet
(Laatst overigens een zwik "ijskruid" plantjes geweekst, en Kanna (Sceletium tortuosum) is van dezelfde familie, dus ook maar 40 kanna zaadjes besteld om op te kweken)
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."
Posted 11 June 2017 - 09:07 AM
Heb je linkje naar die beweren?
Hoe ben je van plan het te gaan nemen? Kauwen of nasaal?
Persoonlijk vond ik het effect te nihil om het vaker te herhalen, maar wellicht werkt het inderdaad zomaar antidepressief. Laat vooral je ervaringen hier mee weten!
En mocht het niet werken, dan heb je altijd nog een hele mooi plant.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 11 June 2017 - 06:26 PM
Nasaal .. Beetje goor is het wel, maar valt mee.
Zijn inderdaad ook gewoon leuke plantjes Zal je zien, staat straks mijn hele tuin ermee vol
Kanna als antidepressivum
Kanna is het meest bekend vanwege haar gemoedstoestand verbeterende en antidepressieve effecten. Veel van de werkzame stoffen (alkaloïden) (zie Chemie) in kanna functioneren als Serotonine Heropname Remmer (SRI). Dit betekent dat ze de afbraak van lichaamseigen serotonine tijdelijk onderbreken, waardoor de hersenen met een beperkt niveau van deze neurotransmitter kunnen functioneren. De meeste voorgeschreven antidepressiva werken op dezelfde wijze. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat een extract van enkele alkaloïden uit Sceletium tortuosum als recept geneesmiddel is gepatenteerd.
http://kanna-info.co.../kanna-effecten
https://www.reddit.c.../kanna_an_ssri/
Ergens ook nog een stukje gelezen van iemand die er in eerste instantie niets van merkte maar daarna wat langere tijd iedere dag 20 mg had genomen, en daar van op was geknapt, maar dat stukje kan ik nu echt niet meer vinden.
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."
Posted 11 July 2017 - 09:23 PM
Even een update.
Ik merk helemaal niets van dit spul. Grote dosis, lage dosis. Voor langere tijd niet.
Theory bunked.
Posted 16 July 2017 - 07:36 PM
Jammer, maar herkenbaar.
Wat is een grote dosis?
Uiteindelijk alleen voor nasaal gegaan of ook andere route geprobeerd?
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 24 October 2018 - 09:01 PM
Heel boeiend vond ik spul niet, maar alleen gedroogd materiaal uit de smartshops gebruikt.
Nu heb ik al jaren zo'n plantje, want als het iets is, is het een mooie leuke kamerplant. Telkens als ik mijn plant snoei gooi ik alles weg, maar ben nu benieuwd wat het effect is als ik de bladeren op de juiste manier te fermenteren en te drogen. Zodat het materiaal zo vers als mogelijk is.
Wanneer je kanna hebt geknipt om te gebruiken kun je het geplette materiaal een paar dagen in een ziplock baggie in de zon laten fermenteren en vervolgens laten drogen.
Deze methode van Anjin klinkt simpel, maar hoe lang is het ideaal om te laten fermenteren, bij welke temperatuur? Is het fermenteren wel echt nodig, of is drogen al voldoende? etc....
Iemand met directe ervaring?
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 25 October 2018 - 04:58 PM
Ik heb helaas alleen de ervaring dat gedroogde kanna van de smartshop niet veel doet.
Posted 08 November 2018 - 10:15 PM
Ik heb ook nooit een effect opgemerkt bij kanna, alleen dat ik nog steeds een vieze smaak in mijn mond krijg bij de gedachte aan die vieze gefermenteerde kanna...
Hoe het fermentatieproces bij kanna in elkaar zit, weet ik niet, maar als je het wil proberen zou ik wel even een betrouwbare handleiding opzoeken. Ik fermenteer wel regelmatig groentes, en dat wil best nog wel eens fout gaan, ook al werk je 'zo schoon mogelijk'. Bij groentes weet je in ieder geval hoe het zeker niet moet ruiken/smaken, bij kanna zou ik dat niet zo goed weten. Bij verkeerde bacterie/schimmelgroei kun je toch best ziek worden.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users