Jump to content

Photo

Wat als eerste keer te gebruiken?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#41 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 09 December 2014 - 10:54 AM

een verglijkbare werkingsduur als LSD

LSD zou ik ook zeker niet als eerste middel aanraden. Heb al van menigeen (ervaren) persoon gehoord dat ze dit te lang vinden duren en te intens vinden. Overigens wordt DOM meestal aangeduid met een langere werkingsduur dan dat (meer richting de 20 uur). Ook al is dit misschien voornamelijk na-stimulatie, dan is dit voor iemand die helemaal 'op' is van zo'n intense ervaring vaak echt even te veel.

De "tip" om dan maar een benzo te nemen vind ik vrij absurd advies. Neem toch gewoon iets wat korter duurt en mild is. Bijvoorbeeld 2c-b ofzo, dat is zowel kort-durend, vrij mild, goed stuurbaar, en een aardige introductie in verschillende aspecten van de psychedelische ervaring.
Hoewel ik persoonlijk paddos/truffels een betere intro vind geven.

#42 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 09 December 2014 - 12:05 PM

Ik vind het ook een onverstandig advies. Beide keren dat ik op Kosmicare heb gewerkt zat het steeds vol met mensen die een DOx op had hadden. Het waren vaak ook de meest problematische gevallen. Oké, mensen waren meesal in de veronderstelling dat ze LSD namen, maar dan nog. Ik heb heel wat mensen flink uitgeput zien raken en door het lint zien gaan door die extra onophoudelijke stimulatie. Om dat nou weer op te gaan vangen met een benzo lijkt mij geen verstandig advies aan iemand met weinig ervaring.

Paddenstoelen zou ik overigens ook zeker niet nemen op een festival. Zelf ben ik sowieso geen fan van het gebruik van psychedelica op een festival, maar 2C-B, ook al heb ik daar zelf nauwelijks ervaring mee, is inderdaad volgens mij wel een goede keuze. Ik heb volgens mij ook vrijwel niemand op Kosmicare zien belanden na enkel 2C-B gebruik. Al moet ik wel zeggen dat ik niet weet hoeveel het gebruikt werd. Met mensen die een moeilijke ervaring hadden door LSD, zat het echter wel vol :)

The wisest mind has something yet to learn

#43 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 09 December 2014 - 12:10 PM

De eerste keer psychedelica kun je sowieso beter niet op een festival doen.
Lekker thuis of in ieder geval een vertrouwde omgeving met enkele bekenden met enig comfort en lage kans op onveilige situaties.

#44 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 09 December 2014 - 12:14 PM

Helemaal mee eens.

The wisest mind has something yet to learn

#45 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 09 December 2014 - 12:40 PM

Met dat laatste ben ik het ook zeker eens.

En ik vind het effect van DOM niet vergelijkbaar met andere DOx's (DOC en DOI) en de werkingsduur is bij mij en andere niet meer als 10 uur, in tegenstelling tot de 20 uur voor de DOx's.

Natuurlijk verschillen we allemaal en reageren we anders op dezelfde middelen, zelf vind ik paddestoelen velen malen intenser dan LSD en zou dat niet aanraden voor een eerste keer.

Welke middel je ook voor de eerste keer zou nemen, begin altijd laag met de dosis, dan is de kans dat het verkeerd valt verwaarloosbaar en maakt het niet verder niet veel uit welk middel je neemt, in mijn optiek. Set&Setting zijn dan veel belangrijker!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users