Jump to content

Photo

Wat als eerste keer te gebruiken?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7680 posts

Posted 24 March 2014 - 06:08 PM

Fuk de rest. Kijk nou hoe senior wij zijn. Wij weten hoe 't zit. Wolf, Poelie en Immad rommelen maar wat aan... Stelletje amateurs.

:master:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#22 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 24 March 2014 - 07:44 PM

Wat voor truffels en in welke hoeveelheid rade jullie senioren mij aan dan? :)

' Life is what happens to you when you're busy making other plans '

#23 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7680 posts

Posted 24 March 2014 - 10:39 PM

Eehm, uit het blote hoofd: 15 gram P. tampanensis (I guess), en dat met z'n tweeën delen. Let wel: de omstandigheden waarin je het neemt zijn misschien nog wel veel belangrijker. Er zijn plenty topics (ook hier in Beginnende Psychonaut) over het belang en de waarde van een goede set en setting, maar ik ben effe te lui om te zoeken.

Welke truffels precies durf ik niet zo goed te zeggen, omdat elke smartshop ze weer anders noemt. Een goeie smartshop kan je daar beter over voorlichten dan ik: ik zou zeggen een doosje van zo'n 15 gram, medium strength, voor twee personen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk (your mileage may vary) een ervaring opleveren die je kennis laat maken met wat trippen is, zonder dat het héél heftig of overweldigend is. Maar ik sta open voor suggesties van andere forum-bewoners hoor. Kom maar weer uit jullie hokjes, juniors. ;)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#24 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 25 March 2014 - 11:45 PM

Prima plan lijkt me.

Let de eerste keer wel op met bijnemen, het kan best lang duren tot dat je er iets van merkt. Mijn tip zou zijn: zorg dat je iets te doen hebt terwijl je wacht op het effect. Film kijken, potje schaken, whatever. En geef elkaar de ruimte om af en toe even mentaal 'alleen' te zijn.

Mocht de trip nu toch te mild uitvallen dan kun je de volgende keer altijd wat meer nemen. Het advies blijft: kleine stapjes, beter te voorzichtig dan een te heftige ervaring.

Life starts at the edge of your comfort zone

#25 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2407 posts

Posted 26 March 2014 - 09:08 PM

Fuk de rest. Kijk nou hoe senior wij zijn. Wij weten hoe 't zit. Wolf, Poelie en Immad rommelen maar wat aan... Stelletje amateurs.

:master:

:D

#26 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 04 April 2014 - 01:21 PM

Nou vanavond gaat het dan gebeuren, ik ga samen met een vriend van me elk 10 gram dolphins delight nemen. Ik ben even bij de smartshop geweest en de jongeman raadde me dit aan. Dus ik ben benieuwd, ik zal laten weten hoe het was :) 

#27 Unfolder

Unfolder

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 183 posts

Posted 04 April 2014 - 01:58 PM

Dat lijkt mij een hele goeie keus! Daar kun je zeker een hele mooie trip mee beleven.

Zorg er in ieder geval voor dat je zoveel mogelijk voorbereidingen hebt getroffen om alles comfortabel te maken vanavond!

Doe ermee wat je wil, maar mijn voorkeur gaat altijd uit naar:

Goeie muziek (misschien een paar playlists maken - energiek / trippy / meditatief / vrolijk etc) 

Boeken met mooie illustraties

Pen en papier om te schrijven en tekenen

Matrassen, kussens, dekens

Mindfold om even in jezelf te keren

Mooie planten / bloemen - Die worden dubbel zo prachtig

Fruit(sap) De smaaksensaties zijn overweldigend (maar niet teveel, het schijnt het effect weer wat te verminderen)

Telefoon uit, gordijnen dicht - creëer je eigen wereldje 

Relaxte kleren aan 

Mooie animatiefilms klaarzetten

Jezelf omringen met mooie, kleurrijke trippy objecten en speeltjes

Wierook (de patronen van de rook zijn prachtig)

Lachgas voor tijdens de trip (misschien een beetje teveel van het goede voor de eerste keer)

Jointje voor na het trippen

Extra jointje voor na het jointje na het trippen.

En maak samen goeie afspraken. Tijdens de trip zul je misschien niet meer weten hoe je 'normaal' doet, of misschien moeite hebben om een houding te geven omdat je jezelf ook door de ogen van de ander ziet en aan alles kan gaan twijfelen. Oftewel, zorg dat je elkaar de ruimte geeft, accepteer elkaar volledig, zorg dat je elkaar alles kunt vertellen. 

En over het algemeen: probeer niet teveel vast te houden aan het idee van controle. Laat het gaan, onderga het en sta voor alles open. En vergeet niet dat de effecten weer zullen verdwijnen. En, als je het echt moeilijk krijgt: zing! 

Hier kun je nog nuttige tips lezen:

http://www.erowid.or...ience_faq.shtml

Veel plezier! Ik ben zeer benieuwd hoe het is geweest!

Namaste,

Unfolder

#28 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 04 April 2014 - 02:25 PM

Nou vanavond gaat het dan gebeuren, ik ga samen met een vriend van me elk 10 gram dolphins delight nemen. Ik ben even bij de smartshop geweest en de jongeman raadde me dit aan. Dus ik ben benieuwd, ik zal laten weten hoe het was :)

Dolphin delight? Wat een geweldige marketing hebben die smartshops toch haha!

Veel plezier En laat het lekker over je heen komen :)

#29 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 04 April 2014 - 02:27 PM

Dankjewel voor je advies! 

Ik heb idd al een chill plek door mijn bed midden in mijn kamer te zetten en alle dingen er omheen te plaatsen (kaarsjes, eten, muziek, pen-papier, etc) en achter mijn gordijnen heb ik een erker met bank waar ik of hij zich even terug kan trekken indien nodig. Heb fruit, chocola en lekkere koekjes enzo gekocht voor als we trek krijgen. Joint is aanwezig en de muziek zeker ook al :)

Wierook is een super idee, had ik zelf nog niet aan gedacht maar al wel in huis. Dankje! :)

Ga nu nog even lekker wat eten en dan niet meer tot vanavond 7 a 8 uur :)

Nog ff een vraagje, moet ik de truffels in de koelkast bewaren totdat we ze gaan eten? Of is het beter ze een paar uur van te voren op kamertemperatuur te doen ofzo? 

#30 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 04 April 2014 - 02:44 PM

Ik zou ze gewoon in de koelkast bewaren, maar ze kunnen prima paar uurtjes buiten de koeling. Maar dan 24 uur zou ik niet doen, tenzij je ze wilt bewaren en gaat drogen.

Verder klinkt het als of je alles goed voorbereid hebt, veel plezier! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#31 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 07 April 2014 - 10:48 AM

Het tripreport van alie91 verplaatst naar: Dolphins Delight (10 gr truffels)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#32 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 10 April 2014 - 07:57 AM

Ik zou helemaal niet gaan voor psychedelisch op een festival. Ik zou voor goeie mdma gaan (je eerste keer is ook wel echt psycedelish) of 4fmp. Als iemand met weining ervaring ooit iets psychedelish geef op een festival dan zal het wel een conservatieve dosis 2C-C worden...Maar voor die klasse was je blijkbaar niet zo gevoelig.

Mijn advies 110 gram mdma op het perfecte moment. (Het moment wordt vanzef perfect, dat is het leuke maar je kunt het beter nemen als je denk, tering nu wordt het echt vet dan als je denkt lamme zooi hier...)

Verder dan dat zou ik niet willen gaan.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#33 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 10 April 2014 - 05:33 PM

En met mdma bedoel je gewoon de kristallen of xtc? Want XTC heb ik al wel een aantal keren gedaan en daar vond ik niet veel psychedelische aanmoet ik zeggen 

#34 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 10 April 2014 - 07:02 PM

En met mdma bedoel je gewoon de kristallen of xtc? Want XTC heb ik al wel een aantal keren gedaan en daar vond ik niet veel psychedelische aanmoet ik zeggen 

In mijn ervaring word XTC pas psychedelisch als je het of redelijk vaak hebt gedaan, of de dosissen opschroeft.

4fmp/4fa vind ik totaal niet psychedelisch maar is wel een ontzettend gave drugs :P

Als je XTC leuk vind zou je misschien kleine bumpjes 2cd erbij kunnen nemen. Ik zelf zou echter nooit iets psychedelisch op een festival doen, ik heb 4fa.

#35 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 16 August 2014 - 01:09 PM

Dag mensen! 

De winkel waar ik de vorige keer de 10 gr dolphins delight had gehaald is overgestapt op het andere "merk" en raadde mij de tampanensis  15 gr aan. Hij zei me dat deze qua sterkte overeen komt met de dolphins delight. Weet iemand of dit klopt? 

Dit omdat een vriendin van me nu voor het eerst gaat trippen vanavond en ik de vorige keer een goede beginners ervaring had met de 10 gr dolphins delight, ik zou niet willen dat deze 15 gr tampanensis teveel van het goede is voor de eerste keer.

Groetjes! 

#36 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 16 August 2014 - 02:10 PM

Volgen mij zit er niet zo heel veel verschil in de sterkte tussen truffels onderling, ik zou gewoon lekker rustig beginnen. :)

#37 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 08 December 2014 - 08:01 PM

Persoonlijke favoriet op ieder festival is toch echt wel de DOM. En wat je festivalkeuze qua tripmiddel ook is: zorg dat je een degelijke exitbenzo hebt.
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#38 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9413 posts

Posted 08 December 2014 - 11:24 PM

^ je ziet dat dit topic gaat over "wat als eerste keer te gebruiken?"

Dan lijkt me DOM nou niet echt geschikt he ..

#39 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 09 December 2014 - 08:50 AM

Waarom niet?

Het is een mild psychedelicum, met een verglijkbare werkingsduur als LSD. Nu werd om iets kortwerkend gevraagd, maar naast dat zie ik DOM ook zeker wel als een goede keuze voor de beginnende psychonaut.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#40 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2407 posts

Posted 09 December 2014 - 09:22 AM

Nou, ik zeker niet. DOM is voor mij zo ontzettend stimulerend dat ik met 2 a 3 mg en 20 mg 4-AcO-DMT in een noodgang bergen op ging lopen/rennen. Het is voor mij iig veel activerender dan MDPV.

Nu weet ik dat ik een uitzondering lijk te zijn, maar zoveel stimulatie icm full on psychedelica, dat zou ik voor een eerste keer zeker afraden. Anyway, als iemand niet aan 4-AcO-DMT kan komen, is de kans dat DOM wel een optie is nihil.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users