Jump to content

Photo

Wat als eerste keer te gebruiken?

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 18 March 2014 - 08:55 PM

Dag allemaal! 

Ik ben Alie, heb me net even voorgesteld in het voorstel forum :) 

Ik wil graag iets psychedelische gebruiken maar ben er nog niet goed uit wat, dit omdat ik het liefst eerst iets kortdurend wil proberen omdat ik het ook wel een klein beetje spannend vind. Ik  lees hier op veel topics vind dat mensen beginnen met LSD of Truffels. Wat raden jullie aan om voor het eerst te doen? Ik heb al eens 2cb gehad, 14 mg en dan de helft met bijnemen van halfjes tot 1,5 maar hier merkte ik weinig van behalve dat ik wakker was en een beetje lacherig. Kan ik dan het best met DMT of changa ofzo beginnen? Die trips duren niet zo lang heb ik gehoord. Ik ben qua psychedelische drugs echt helemaal blanco dus alle meningen en info zijn welkom! 

Groetjes Alie. 

' Life is what happens to you when you're busy making other plans '

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 19 March 2014 - 01:45 AM

Ik zou zeggen: lees een stapeltje trip-reports en deel een keer met een goede bekende een portie truffels.
Daarna kun je een keer samen ieder een portie nemen en zo mogelijk je ervaringen met het middel uitbreiden.

Als dat je een beetje bevalt kun je eventueel op zoek gaan naar andere middelen.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 19 March 2014 - 12:30 PM

In je welkoms-topic schrijf je dat je naar iets psychedelisch zoekt wat je op een festival kan gebruiken. Dan denk ik dat paddo's om die reden afvallen.

Persoonlijk vind ik LSD uitermate geschikt voor een festival, juist vanwege de wat langere werkingsduur. Als je naar iets met een wat kortere werkingsduur zoekt, zou mijn advies 2C-B of 2C-I zijn. Maar je zegt niks gevoeld te hebben van 14mg, maar dat is een normale dosis, persoonlijk trip ik al behoorlijk op de 10mg, maar als je er alleen maar wakker van werd, zou het iets anders kunnen geweest zijn of een stuk lagere dosis dan je dacht dat het was. Dus probeer 2C-B zeker nog een keertje, maar voor gebruik laat dan de pillen even testen, zodat je het zeker weet. :) (Sowieso altijd een goed idee!)

DMT is zeker ook een mooi (en uniek) psychedelicum, maar of je het thuis of op een festival doet, maakt niet zoveel uit, omdat je de 10-15 minuten die het duurt, toch totaal geen besef meer van je omgeving hebt.

Een ander middel dat ik persoonlijk heel geschikt vind voor een festival is DOM, is iets milder dan LSD als psychedelicum, maar geeft wel net zulke positieve energie en heeft vergelijkbare werkingsduur.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 19 March 2014 - 01:16 PM

ik vind 6-mapb ook wel een entactogeen met een psychedelische ondersteuning. Je bent ook niet compleet de weg kwijt hiermee. Maar het is meer in de orde van mdma, wat toch ook wel licht psychedelisch is, vind ik.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 19 March 2014 - 02:01 PM

Nadeel van dergelijk stofjes is dat ze zo nieuw zijn dat een beginnende psychonaut zich moeilijk kan in lezen in de ervaring (en bij behorende gevaren).

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 19 March 2014 - 05:54 PM

In je welkoms-topic schrijf je dat je naar iets psychedelisch zoekt wat je op een festival kan gebruiken. Dan denk ik dat paddo's om die reden afvallen.

Vanwege de beperkte ervaring valt een festival per definitie ook al af.
Beter is het sowieso om eerst eens ervaring met dergelijke middelen te hebben alvorens ze in vrij extreme, en slecht te controleren, settings te proberen.

Gezien de vraag naar een kort werkend middel lijkt LSD me dan ook niet zo geschikt.

Je kunt zoals Poelster suggereert ook eens meer ervaring met 2cb op doen, maar experimenteer dan eerst eens met hogere doseringen in een vertrouwde setting, voordat je het middel eens op een festival doet.
(en inderdaad: test je pillen/poeder zodat je meer zekerheid over de dosering hebt)

De overige reden dat ik truffels noem is dat ze makkelijk zijn om te verkrijgen en relatief betrouwbaar in dosering en effect zijn. Dit maakt de mogelijkheid tot experimenteren met het middel in verschillende settings en doseringen dan ook eenvoudiger, in tegenstelling tot illegaal/clandestien verkregen goederen.

#7 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 19 March 2014 - 06:18 PM

Nadeel van dergelijk stofjes is dat ze zo nieuw zijn dat een beginnende psychonaut zich moeilijk kan in lezen in de ervaring (en bij behorende gevaren).

ja idd;

maar dreamer geeft het ook al aan, sterkere psychedelica op een festival indien mn nog niet echt ervaren hiermee is, is volgens mij ook niet echt ideaal.

Ik zou eerder kiezen voor entactogenen dan psychedelica dan. Methylone, 6-mapb, 3-mmc, mdma, etc... maar idd. is het meeste te nieuw om als veilig te bestempelen.

Mss een standaard dosis dosis mdma ( 80 - 120mg ) of methylone ( 150 - 200mg ) ?

#8 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 19 March 2014 - 07:56 PM

Bedankt voor al jullie snelle reacties! 

Ik wil het idd eerst thuis eerst een paar keer gedaan hebben en wat geëxperimenteerd hebben voordat ik het op een festival ga doen. Het Ozora festival is eind Juli dus ik dacht tijd zat, laat ik eens meer info gaan inwinnen. 

Over de 2cb, ik had ze gekregen van een vriend en die had ze van zijn dealer die zij dat ze getest waren, en qua uiterlijk leek het ook op de 2cb die in de pillreports etc werd genoemd, misschien is het idd verstandig om daar eerst wat meer van te gaan doen.

LSD lijkt me op de een sof andere manier nog wat teveel van het goede, ik weet niet waarom maar in mijn hoofd zit dat dat voor een meer ervaren gebruiker is omdat het zo lang aanhoudt. 

Dus ik denk dat het DMT of een hogere dosis 2CB de volgende stap gaat worden, truffels niet omdat ik las dat die ook zon 5 uur aan kunnen houden, ik heb nog nooit echt getript en stel ik vind het maar niets, dan zit ik er 5 uren aan vast :P

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 19 March 2014 - 08:47 PM

Een stevige 2cb-trip kan voor sommigen ook als zeer intens worden ervaren en kan tot zo'n 6-8 uur duren.
Maar zoals met de meeste tripmiddelen: je zal niet de gehele trip dezelfde intensiteit ervaren.
Doorgaans zal een lage dosering ook korter duren dan een hogere dosering.

Eveneens kan het concept 'tijd' zo abstract worden dat in een 'korte' trip een complete tijdloosheid wordt ervaren, terwijl bij een 'lange' trip de tijd voorbij lijkt te vliegen.

Verder zoals eerder besproken over DMT: je zal hierbij weinig van je omgeving ervaren, daarom voegt het dus ook niks toe aan je beleving van het festival (waar je uiteindelijk wilt trippen). 2CB is wel bij uitstek erg geschikt voor sociale situaties, dus is wat dat betreft best geschikt voor een festival.

Let wel dat je naar het buitenland gaat en daar de straffen op het bezit van illegale middelen anders zijn dan in Nederland.

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 20 March 2014 - 11:09 AM

Mijn suggestie was inderdaad ook niet bedoelt om op een festival deze middelen voor het eerst te proberen, maar eerst in een veilige setting, zoals Alie gelukkig ook begreep. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 20 March 2014 - 08:02 PM

Ik wil sws eerst een keer thuis trippen, en als dat DMT is betekend dat niet dat ik dat dan ook op het festival ga doen. Ik heb überhaupt nog nooit getript dus ik wil dat eerst proberen. Dan kan ik dan goed gaan bedenken wat ik op het festival wil gaan doen :) 

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 20 March 2014 - 10:08 PM

DMT is prima opener, gezien de sterke ervaring kun je ook best wel wat aan erna. Truffels zijn behoorlijk sterk, maar ook mooi. Doe het zeker met een bekende. MDMA en 2c-i zijn ook prima starters. 2c-i vind ik heel wat zachter dan 2c-b en ook minder bodyload en spierkrampen enzo. 

'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 21 March 2014 - 10:36 AM

2c-i vind ik heel wat zachter dan 2c-b en ook minder bodyload en spierkrampen enzo.

Bij mij juist precies andersom, dus dat soort lichamelijke effecten zijn voor iedereen anders.

#14 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 21 March 2014 - 02:27 PM

Mij lijkt 4-AcO-DMT een goede optie. De dosis is beter te controleren dan met truffels/paddo's en het is vaak wat minder chaotisch. Het voordeel boven DMT is dat je de kans krijgt om "te stabiliseren" in de psychedelische toestand, wat bij DMT, vanwege het hoge achtbaangehalte, niet kan. Ook duurt het minder lang dan LSD en is het minder stimulerend, wat een voordeel kan zijn als de trip een verkeerde afslag dreigt te nemen.

TL;DR: een lage dosis 4-AcO-DMT.

Edited by Immad, 21 March 2014 - 02:29 PM.

#15 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 22 March 2014 - 06:08 PM

Misschien een gekke vraag, die ook beantwoord mag worden in een pm. Maar 4-AcO-DMT is niet echt een stofje die je ff om de hoek koopt. Hoe kom je aan die 'gekke' drugs?
(Mag ik deze vraag uberhaupt wel stellen?)

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 22 March 2014 - 07:17 PM

Maar 4-AcO-DMT is niet echt een stofje die je ff om de hoek koopt.

Absoluut niet nee. Daarom vind ik het ook een rare suggestie.

Overigens was bij mij 4-aco-dmt net zo bizar en chaotisch als een flinke portie paddo's. Ok, ik had geen lage dosis, maar ik bedoel dat deze qua tripmiddel toch wel erg dicht tegen elkaar aan liggen. Zonder juiste weegschaal is een dosis trouwens niet zomaar makkelijk te bepalen.

(Mag ik deze vraag uberhaupt wel stellen?)

De 'hoe' wel, de 'waar' niet.

Hoe: op internet.
Waar: niet op dit forum.

#17 alie91

alie91

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 23 March 2014 - 05:18 PM

Wat voor begin dosis raden jullie aan bij 2-cb? en dmt? 

2cb heb ik dus 1x eerder gedaan, halfje genomen, na een uur nog een halfje en daarna na een half uur nog een halfje. Was 6mg per helft. Maar hier werd ik alleen iets energieker van en wat lacheriger, verder niets. Dus beginnen met een hele? of anderhalf? 

En ik las dat je dmt moet roken, gooi je die poeder dan gewoon over tabak in een sigaret en dan opsteken? Of moet ik daar nog andere hulpmiddelen bij halen. Wat een vragen weer. 

(ben 65kg, weet niet of dat veel uit maakt)

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 23 March 2014 - 06:51 PM

Naar mijn ervaring werkt 'redosen'/herdoseren met 2cb niet echt goed. Probeer dus eens in 1x een hele?

Bij DMT maakt de rooktechniek ontzettend uit voor de ervaring. Enerzijds of je je afgewogen dosering wel goed binnen krijgt, anderzijds of het dampen wel prettig is. Als je te heet dampt heb je kans op verbranding, wat de smaak en last op de longen zeer verergert. Dan heb je veel kans op hoesten en een vervelende coming-up. Hierbij helpt het heel erg om ervaring met het middel en de rooktechniek te hebben, maar voor een beginnende gebruiker is dit natuurlijk niet echt zinvol advies :P

Tip voor het dampen van DMT is het gebruik van een 'Machine': https://wiki.dmt-nexus.me/The_Machine

#19 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 23 March 2014 - 11:42 PM

Ik zou helemaal geen DMT aanraden voor een eerste keer. Lage tot gemiddelde dosering paddestoelen, eventueel iets hogere dosering 2c-b of lage tot gemiddelde dosering LSD.

Mits in de juiste setting kunnen de meeste middelen denk ik wel een prima introductie zijn. Voor een échte eerste ervaring met psychedelica werkt psilocybine denk ik het beste - een gemiddelde of sterke portie uit een smartshop (ligt beetje aan de soort, heb doseringen van truffels niet zo goed in m'n hoofd) met z'n tweeën delen zou je wel bekend moeten maken met de effecten.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#20 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 24 March 2014 - 07:58 AM

^ dat zei ik ook, maar de rest is het er niet mee eens :fist:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users