Jump to content

Photo

CBD (Cannabidiol)

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#21 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 10 April 2014 - 11:47 AM

Het probleem is dat ze geen standaard konden gebruiken, zoals McH suggereerde, en nu blijken CBD en THC dezelfde massa te hebben (beide 314 g/mol), best logisch achteraf.

Ja maar de retentietijd moet bij een goed gradient wel verschillen. Ik kan me voorstellen dat ze wettelijk geen verboden middelen mogen aanschaffen, dan wordt standaarden gebruiken moeilijk maar dan zij het zowieso prutsers want hoe bepaal je dan je recovery...

En normale CBD standaard kunnen ze zo bij sigma kopen, CBD staat niet op de opiumlijst geloof ik dus kan gewoon ook zonder enige liscensie gekocht worden. Als je gelabelde CBD wil (1 up ;)) dan zal een hele knappe chemist zich daar over moeten buigen.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 10 April 2014 - 12:30 PM

Ik hun om een gunst gevraagd, het gaat mij ook niet echt om de concentratie, maar puur om uit te sluiten dat het geen synthetisch spul was. Dat antwoord heb ik nu. En sinds het alleen nauwelijks effect had, kan ik ook uitsluiten dat het geen THC is, dus dan blijft er slechts 1 logische conclusie over, dat het CBD is, ook al is deze conclusie niet heel sterk.

En een standaard kopen zullen ze vast en zeker niet doen, want 1mg is rond de 80 euro, dat is een beetje duur voor slechts een gunst en een bevestiging voor iets dat ik nu al meen te weten. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 28 April 2014 - 11:10 PM

Hela, dit extract niet roken!

Alle plantaardige vette olien produceren bij verhitting boven 180 graden een giftige kankerverwekkende stof genaamd Acroleìne, en olijfolie doet dit zeer zeker als het gerookt wordt.

Acroleine is zo giftig dat het in de eerste wereldoorlog als gifgas gebruikt is, hoewel hoge concentraties erg irriterend zijn is het al schadelijk voor de longen in concentraties die je nieteens merkt. Blijvende longschade en kanker kan het gevolg zijn.

#24 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 29 April 2014 - 07:33 AM

Poelster zal vermoedelijk geen stomme dingen doen maar thanx voor je post, wist ik niet, erg intressant!

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#25 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 29 April 2014 - 03:23 PM

Ik wist het wel, maar niet echt bij stil gestaan. Dus bedank, inderdaad iets om mee op te passen.

Ook al is het 'smoke point' van olijfolie iets hoger dan 180 C, het is zeker lager dan de ~600 C van een gloeiende joint!

Ik denk dat ik dan maar een methanol extract ga doen. De olie van de methanol scheiden. En dan de methanol op de joint druppel en laten verdampen voor het roken.

Dit is iets wat ik eigenlijk sowieso wou doen, maar nu nog meer motivatie. ;) Ook al zal extractie niet 100% zijn, het is het hoogstwaarschijnlijk wel waard.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#26 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 15 October 2014 - 11:49 AM

Dames en Heren,

Ik zit met een vraagstuk, ik probeer te achterhalen wat het ratio CBD:THC is dat de psychotische effecten van THC remt. Of iniedergeval een papers die daar iets over zeggen. Of een paper dat die psychologische effecten van verschillende ratios onderzocht heeft. Fysioloische effecten heb ik al wel kunnen vinden. Ik ben een beetje an het uitzoeken welke "strains" het meest verantwoordelijk zijn voor mijn vriendin met MS om  te gebruiken.

Alvast bedankt.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#27 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 October 2014 - 12:18 PM

Dit is wat ik zo snel even kon vinden, artikel zelf niet gelezen, maar het abstract suggereert dat er wel wat bruikbare info voor je in zal staan. :)

http://www.sciencedi...376871607004905

Divergent effects of cannabidiol on the discriminative stimulus and place conditioning effects of Δ9-tetrahydrocannabinol

Abstract

Cannabis sativa (marijuana plant) contains myriad cannabinoid compounds; yet, investigative attention has focused almost exclusively on Δ9-tetrahydrocannabinol (THC), its primary psychoactive substituent. Interest in modulation of THC's effects by these other cannabinoids (e.g., cannabidiol (CBD)) has been stimulated anew by recent approval by Canada of Sativex (a 1:1 dose ratio combination of CBD:THC) for the treatment of multiple sclerosis. The goal of this study was to determine the degree to which THC's abuse-related effects were altered by co-administration of CBD. To this end, CBD and THC were assessed alone and in combination in a two-lever THC discrimination procedure in Long-Evans rats and in a conditioned place preference/aversion (CPP/A) model in ICR mice. CBD did not alter the discriminative stimulus effects of THC at any CBD:THC dose ratio tested. In contrast, CBD, at CBD:THC dose ratios of 1:1 and 1:10, reversed CPA produced by acute injection with 10 mg/kg THC. When administered alone, CBD did not produce effects in either procedure. These results suggest that CBD, when administered with THC at therapeutically relevant ratios, may ameliorate aversive effects (e.g., dysphoria) often associated with initial use of THC alone. While this effect may be beneficial for therapeutic usage of a CBD:THC combination medication, our discrimination results showing that CBD did not alter THC's discriminative stimulus effects suggest that CBD:THC combination medications may also produce THC-like subjective effects at these dose ratios.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#28 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 15 October 2014 - 03:25 PM

Thanks! Dit is zeker al bruikbare info! Als je nog iets tegenkomt waarbij ze specifiek kijken naar de verhouding CBD:THC waarbij ze kijken welk ratio de psycotische kwaliteiten remt van de THC, zou dat helemaal de shit zijn. Dit is ook meer een persoonlijk weetje dat mij al jaren bezig houd dan daadwerkelijk noodzakelijk voor mijn vriendin, geen psychoses of andere geestesziektes in haar familie. Ik moet ook snel even wat uni inloggegevens van een bekende opsnorren.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#29 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 October 2014 - 03:48 PM

Als die login nodig is voor de full-text, is dat niet meer nodig, want;

http://pdfcast.org/p...ng-effects-of-9

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...