Jump to content

Photo

CBD (Cannabidiol)

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 March 2014 - 11:07 PM

Laatst zag in een shop een flesje met CBD olie/extractie staan. Nu zou CBD van zichzelf niet tot nauwelijks (psycho)effectief zijn, een minimaal ontspannen gevoel schijnt het beste wat zuivere CBD kan leveren.

Maar de echte kracht van CBD schijnt te liggen in om het psychotische karakter van THC te doen verminderen, maar niet de 'high' of het 'stoned' zijn, of hoe je het ook wilt noemen.

Ik ben dus nu heel erg benieuwd of mensen hier ervaring hebben met het toevoegen van een CBD extract aan hun wiet of hash, of misschien met het roken/eten van de olie zelf. Zo niet, dan vrees ik dat ik binnenkort maar een aantal experimentjes moet gaan plannen. ;)

Stiekem vermoed ik ook ergens dat het of een bull-shit product is (als in geen CBD, maar hoe kom je daar achter?) of dat het slechts een slimme marketing tactiek is die op een 'hype' probeert in te haken, maar dat het verder niet veel doet ondanks dat het wel CBD is.

Jullie mening/ervaring graag! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 05 March 2014 - 10:43 AM

Stiekem vermoed ik ook ergens dat het of een bull-shit product is (als in geen CBD, maar hoe kom je daar achter?)

Jullie mening/ervaring graag! :)

Zou je niet gewoon een beetje bij de testservice kunnen inleveren?

Ik ben wel benieuwd, ben het zelf nog nooit tegen gekomen.

Life starts at the edge of your comfort zone

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 05 March 2014 - 10:42 PM

Het klinkt als iets waar ze synthetische 'noids in zouden kunnen hebben gestopt...

#4 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 07 March 2014 - 02:36 PM

Stiekem vermoed ik ook ergens dat het of een bull-shit product is (als in geen CBD, maar hoe kom je daar achter?)

Misschien heeft iemand een standaard CBD van sigma. Henk ofzo...

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 07 March 2014 - 03:54 PM

Dat zou je nodig moeten hebben om de concentratie te bepalen, maar niet perse om CBD aan te tonen, ook al zou het dat wel makkelijker maken.

Als ik besluit om het te kopen (want het was behoorlijk prijzig), zal ik kijken of ze een beetje willen testen bij een test centrum. Ben voornamelijk benieuwd of er überhaupt CBD in zit (en uiteraard geen THC).

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 07 March 2014 - 04:39 PM

je zou kunnen spiken en kijken of de piek groeit... :kidd0:

"Prove me wrong..."

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 27 March 2014 - 10:02 AM

Toch maar dat flesje gekocht. Bleef er maar aan denken. ;)

En aangezien CBD van zichzelf geen sterk effect zou hebben, heb ik een paar druppeltjes (want dat was de geadviseerde dosis) in het begin van een joint gedaan en de tweede helft gevuld met hash (de helft van wat ik normaal zou roken). Wat resulteerde in een stonedheid die ik zeer lang niet meer ervaren had. Het voelt als of ik in zeer korte tijd drie dikke joints had gerookt.

Nu zie ik twee mogelijke verklaringen, of CBD versterkt het effect van de hash enorm of dit CBD extract bevat niet alleen CBD en is enorm potent. (Of een derde mogelijkheid is natuurlijk dat er iets synthetisch in zit, maar het extract ruikt wel beetje naar wiet)

Volgende 'experiment' zal een joint met alleen het extract zijn en wellicht ook een druppeltje of twee minder.

De verkoper vertelde dat er 2ml CBD extract in het flesje zat en de rest was aangevuld met 8ml olijfolie. Iets wat ik persoonlijk een beetje een rare keuze vind, maar blijkbaar was het nodig om het op te lossen en verder had ik ook geen problemen mee tijdens het roken. Ook beweerde hij dat er absoluut geen THC in zat en daarom dus volkomen legaal is. Wat mij de aanleiding gaf om te vragen wat ze met de THC hadden gedaan en zowaar kwam er toen opeens een flesje THC extract onder de toonbank vandaan, helaas was deze nog duurder dan het CBD extract, maar wellicht dat ik in de toekomst ook dat extract eens ga proberen. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 27 March 2014 - 12:29 PM

Very interesting. Ben zeer benieuwd of er echt daadwerkelijk alleen maar CBD in zit. Betwijfel ook of ze dat bij de testservice goed kunnen testen eigenlijk.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#9 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 27 March 2014 - 10:57 PM

Cannabis word niet getest. Dus ik vraag me af of ze de afzonderlijke stoffen wel testen, terwijl ik er zelf werk weet ik het niet. Ik zal het eens navragen

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 01 April 2014 - 07:31 AM

De joint met alleen het extract deed verbazingwekkend weinig. Het had zeker wel effect, maar ik had niet het gevoel high te zijn, was vooral heel erg loom. Wellicht zou ik het beter kunnen omschrijven als hoofdzakelijk een body-high. Wel werd ik tijdens het roken even heel erg misselijk en na 10 minuten stil gezetten te hebben trok dit gelukkig weer weg, daarna de rest opgerookt en gelukkig geen last meer van misselijkheid gehad. Moet ook toevoegen dat ik nu wel ook wat minder extract op de joint had gedaan (6 druppels vs. 4 druppels nu), in het geval dat het een net zo sterk effect had als vorige keer.

Het lijkt er dus op dat het extract en hash een synergetisch effect hebben. :)

Uiteraard heb ik beide maar 1x geprobeerd, dus echte conclusies kan ik nog niet trekken, maar het intrigeert me wel wat er nu daadwerkelijk in dat flesje olijfolie zit. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 04 April 2014 - 04:14 PM

Mss is dit interessant voor je: https://www.dmt-nexu...g=posts&t=20787 Cannabidiol (CBD) Rich Cannabis strains

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 07 April 2014 - 06:13 PM

Als iemand een high CBD strain wilt gaan kweken, bedenk wel dat wanneer je kunstmatige belichting gebruikt, je alsnog zoveel mogelijk de natuurlijke lichtcyclus moeten proberen te volgen! Dit is omdat te veel licht de CBD afbreekt. Het beste is natuurlijk gewoon buiten kweken! :)

Helaas kon ik het extract niet laten testen bij de testservice, maar naar wat rondneuzen/vragen heb ik een vendor zover gekregen om dit voor mij te testen (vaste klant zijn, heeft zo dus soms zijn voordelen :P)

Het resultaat is dat het er op lijkt dat er inderdaad CBD in zit, ook al konden ze me geen 100% uitsluitsel bieden. Ze konden aantonen dat er twee stoffen in het extract aanwezig waren, met een massa van 314 g/mol en 282 g/mol. Geen van deze massas komt overeen met de massa van bekende synthetische cannabinoïde, dus deze zitten er waarschijnlijk niet in. Gelukkig. :)

Het probleem is dat ze geen standaard konden gebruiken, zoals McH suggereerde, en nu blijken CBD en THC dezelfde massa te hebben (beide 314 g/mol), best logisch achteraf. ;) Ze hadden ook nog wat andere testjes gedaan om te zien of ze konden aantonen of het echt CBD is en/of THC konden uitsluiten, maar dat is me niet helemaal duidelijk wat ze precies hadden gedaan, dus zal daar nog eens naar vragen. Maar het beste wat ze konden zeggen is dat er een zwakke indicatie is voor CBD over THC.

Ze hebben ook geprobeerd te achter halen wat de stof met de massa van 282 g/mol was, maar dit kan uiteraard net zo goed iets uit de olijfolie zijn. De enige cannabinoïde die ze met deze massa konden bedenken was cannabivarin en cannabinodivarin. Ik had daar in ieder geval nog nooit van gehoord. Het verschil tussen deze twee is blijkbaar hetzelfde als THC vs. CBD. Het ratio tussen deze twee was overigens 3:2/CBD:unknown.

En gezien het roken van het extract alleen nauwelijks effect had, ben ik zeer geneigd om aan te nemen dat het inderdaad CBD betreft.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 07 April 2014 - 08:55 PM

Het enige wat ik niet begrijp is waarom het best logisch is dat THC en CBD dezelfde massa hebben.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 07 April 2014 - 09:08 PM

Het is heel eenvoudig. De massa van een molecuul is afhankelijk van welke atomen en hoeveel van deze atomen aanwezig zijn.

The formule voor CBD = C21 H30 O2 en de formule van THC = C21 H30 O2, dus deze twee moleculen moeten dezelfde massa hebben. Ze zijn alleen net op een iets andere manier 'aan elkaar geplakt'.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 08 April 2014 - 11:51 AM

Ik snap wel dat de massa van het molecuul daarvan afhangt, maar had me nooit gerealiseerd dat cannabidiol en D9-tetrahydrocannabinol zoveel op elkaar leken. Fascinerend.

1-The-THC-and-CBD-molecules-showing-thei

Thank you, the mdgt.

#16 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 08 April 2014 - 03:48 PM

Ik ga binnenkort een 50/50 cbd/thc strain kweken van dutch passion. cbd opzichzelf doet weinig, synergie is het toverwoord.

"Prove me wrong..."

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 08 April 2014 - 03:57 PM

Ik dacht altijd dat CBD niet zoveel invloed had op het effect (lees: de high) van THC, maar dat het slechts het psychotische karakter deed verminderen. Blijkbaar zat ik er dus naast.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 08 April 2014 - 06:58 PM

Tsja, als je het mij vraagt is het 'psychotische' karakter van cannabis wel degelijk onderdeel van de high. Daarom merk je ook verschil tussen cannabis met veel en weinig cbd (zoals het verschil tussen nederwiet en hasj, waarbij de hoeveelheid thc gemiddeld wel redelijk gelijk is). Dus het is wel logisch dat je verschil merkt.

Thank you, the mdgt.

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 09 April 2014 - 06:25 AM

Ik kon je plaatje eerder niet zien, maar ik zie dat je CBD verkeerd is getekend. Jij hebt dihydrocannabidiol (als dat bestaat en de juiste naam is) getekend.

vhet1f.png

En om duidelijk aan te geven dat de structuren echt heel dicht bij elkaar liggen heb ik de waterstoffen in de groene box getekend en THC en CBD verschillen enkel van elkaar door de anders geplaatste 'rode' waterstof. (de dubbele bond is daar een direct gevolg van).

Over het effect, ik had nooit gedacht dat het zou versterken, maar juist onderdrukken, maar ik lijkt het tegenovergestelde effect te hebben.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 09 April 2014 - 09:26 AM

Ah, kijk, da's duidelijk. Thanks Poelie. Ik had die tekening trouwens random van internet getrokken, dus grote kans dat ie verkeerd getekend was.

Enniehoe, qua effect is het inderdaad wel frappant. Was het toevallig lang geleden dat je voor het laatst had geblowd? Misschien dat dat verklaart waarom het zo heftig aankwam. Ik zou als volgend experiment een joint met sterke wiet (type nederwiet) proberen en daar wat druppels uit je flesje bij doen. Als het echt CBD is, dan zou je verwachten dat het effect meer à la hasj is.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users