Jump to content

Photo

Het grote free (ph)farming festijngeïnspireerd door Fogle’s Free Farming FAQ

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 04 March 2014 - 09:45 AM

Ik ben gister heel amateuristisch begonnen met free farming (http://forum.opiumpo...php/t13415.html)

Ik heb gister 3x100 gr maanzaad gekocht bij de supermarkt om te zaaien.

Ik heb gister 2 guerilla sites gevonden waarvan bij allebei 2 grote nadelen waren
bij site nr 1 is de bodem verre van perfect, vermoedelijk iets te droog
bij site nr 2 is de bodem perfect maar er komen veel mensen

Gister bij site nr 1, 100gr zaad verspreid

Vanavond bij duister ga ik op site nr 2, 100gr zaad verspreiden

Vandaag ga ik verder op verkenning voor meer sites

Ik ben van plan om de oogsten verder te verwerken tot een soort van opium, een soort van Laudanum en zo zuiver mogelijke Morfine HCl, de laatse zou ik graag hier en daar wat tips voor willen.

Ik heb +- 2500 uur op het laboratorium doorgebracht, maar wonderbaarlijk genoeg, helaas nooit echt extracties of syntheses uitgevoerd.

Heb geen enkele botanische ervaring op het wateren van viooltjes en geraniums na.

Houd jullie op de hoogte!

#2 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 04 March 2014 - 09:53 AM

disclaimer:
Ik ben me er van bewust dat het verwerken van papavers een gruwelijke misdaad is en ben van mening dat al het gespuis dat zich hier mee bezig houd voor een vuurpeloton gebracht moet worden. Alles wat in dit topic gepost wordt is louter theoretisch en fictie

#3 kcirp

kcirp

Silent one

• Members
  • 13 posts

Posted 04 March 2014 - 10:03 AM

Ons klimaat is niet geschikt om werkzame opium te produceren. Anders zou iedereen het wel doen.

#4 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 04 March 2014 - 12:32 PM

Site nr 2 net bezaaid,

Bij nadere inspectie bleek de bodem ook niet echt super maar al beter dan site nr 1. Heb bij het scouten naar plekken vandaag een grote site gevonden (site nr. 3) maar deze zit langs een openbare N-weg, dus wederom weer veel bekijks. Gelukkig kan ik m'n auto ergens verstoppen en in het donker kan ik best opereren denk ik, dus denk dat ik deze site vanavond ga bezaaien. Weet iemand ook na hoeveel dagen/weken ongeveer de eerste plantjes uit de grond schieten, zodat ik kan zien of ik een succesvolle kweekbodem heb?

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 March 2014 - 12:58 PM

Hiding in plain sight is vaak het beste, want dan zullen andere niet snel je veldje leeg komen halen en als jij gaat plukken, gewoon een geel werkwerkers vestje aan en niemand die naar je om kijkt.

En het klimaat in NL is misschien niet ideaal, maar je kan zeker wel werkzame bollen kweken, wellicht iets minder potent dan de bollen uit Afganistan, maar nog steeds even goed werkzaam.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 04 March 2014 - 01:09 PM

Bedank voor de tip, dat is inderdaad wel een goeie 'hiding in plain sight'.
Ben je illegaal bezig als je de pods aan het harvesten bent?
Heb wel z'on geel werkers vestje namelijk, maar ligt dat er niet te dik op? :P

Edited by dreamer, 07 March 2014 - 02:40 AM.

#7 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 04 March 2014 - 02:50 PM

Goed excuus, mocht iemand je aanspreken tijdens het harvesten dan zeg je dat je voor de lokale plantsoenbeheer dienst werkt. En dat je juist de papaver aan het weghalen bent omdat het onkruid is en zeer snel verspreidt.

Life starts at the edge of your comfort zone

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 04 March 2014 - 04:50 PM

Ik weet niet of maanzaad bij de supermarkt geschikt is hiervoor. Ik denk het niet.

Je kan wel degelijk papavers met opium groeien in NL, dit is hier ook wel besproken.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 March 2014 - 05:03 PM

Inderdaad goed punt. Deze zaden zijn hoogstwaarschijnlijk gebrand en dus niet geschikt om mee te kweken. Maar bij het tuincentrum kan je wel de juiste zaden kopen.

En hoe definieer je 'geschikte grond'? En in NL zal waarschijnlijk nergens te droge grond zijn voor papavers. In principe hoe drogere en voedingsloos de bodem is, des te beter ze groeien.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 04 March 2014 - 05:17 PM

Ik weet niet of maanzaad bij de supermarkt geschikt is hiervoor. Ik denk het niet.

Je kan wel degelijk papavers met opium groeien in NL, dit is hier ook wel besproken.

Where do I get my seeds?
Here opinions differ widely. Some say to buy high-potency seeds from online vendors. Other say you can use garden varieties bought at the garden center. Or even to use poppy seeds from the supermarket, sold for baking.
If you are going to grow poppies in you back yard with a limited garden size, and have enough money: then go for the high potency online seeds. But these seeds are far too expensive to be used in free farming. You will need several ounces of seeds to successfully sow a single guerrilla site. 
1) The best option is to use the seeds that came from pods you know are good. Like those purples that came from a crafting company. That way you can be sure the poppies that you are growing are those you know and love.
2) The next best options is a supermarket, or better an Iranian or Indian shop. Most commercial poppy farmers sell the pods/opium to the pharmaceutical companies while selling the seeds to be used as food. So most supermarket seeds come from high morphine strains primarily grown for the alkaloids.
I started my guerilla activities with a 100 gram bag of organic poppy seeds from the local organic shop. These seeds came Turkey and had dark purple flowers. It took me two years of growing to multiply the total amount of seeds to several kilo’s. And because only about 20% of all sites yield a good harvest, you will need a good surplus of seeds. 

Die van mij komen ook van de supermarkt idd, ik zal meerdere soorten zaad proberen te bemachtigen en op veel locaties zaaien om zo mijn kansen op een goede oogst proberen te spreiden

Inderdaad goed punt. Deze zaden zijn hoogstwaarschijnlijk gebrand en dus niet geschikt om mee te kweken. Maar bij het tuincentrum kan je wel de juiste zaden kopen.

En hoe definieer je 'geschikte grond'? En in NL zal waarschijnlijk nergens te droge grond zijn voor papavers. In principe hoe drogere en voedingsloos de bodem is, des te beter ze groeien.

Let me explain, first: soil conditions. Poppy seeds are very small and have very little food supply stored in them. That is why the primary root needs to establish itself quick before it runs out of energy. Dense compacted soils are no good for that reason, we want lose sandy soils where the roots can find support instantly. Preferably with lots of rocks and stones so the roots can take advantage of the small cracks and cavities that often appear next to a stone after frost. They even seem to do well in cracks along pavements. 
Another thing is acidity, they thrive on neutral to slightly alkaline soils, while doing poorly on acid, ie peat, soils. 
Second, competition: many other weeds have larger seeds, with more stored food. This means they can grow larger before their roots have to be established. To combat this poppies tend to germinate sooner (often in the autumn) compared to other weeds giving them a slight advantage in spring. When inspecting a possible site and you can see lots of other weeds already sprouting, forget it, your plants will never be able to overtake the competition. 

Dit gegeven gebruik ik vooral om te bepalen of een plek geschikt is om te zaaien. Verder zal het voornamelijk trail en error worden 

De persoon van de link is trouwens ook een Nederlander die zijn activiteiten uitvoert in Nederland. Dus qua grond en klimaat moet het hier zeker lukken

#11 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 04 March 2014 - 09:33 PM

oh die, Fogle. Daar is weleens eerder naar gelinked. Hij guerilla kweekt aardig raak ja.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#12 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 04 March 2014 - 09:49 PM

site nr 3 bezaaid ongeveer 300 m2  met + - 150 gr maanzaad, hier rijd ik iedere dag langs als ik naar mijn werk ga dus kan ik het ook mooi in de gaten houden. S'nachts is dit terrein heel donker waardoor ik ongestoord pods kan plukken als het lukt. Volgens verschillende bronnen zou je ong. na 2 week al stengeltjes uit de grond moeten zien schieten. Misschien hebben jullie ook wel gelijk ja dat maanzaad al gebrand is maar misschien zitten er een paar zaden tussen die wel uitkomen als ik dan die pods oogst kan ik daar weer een nieuwe batch zaad uithalen, uitzaaien, herhalen, ect. :D

Wordt vervolgd 

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 March 2014 - 10:22 PM

Ik zou voor de zekerheid toch een beetje zaad thuis proberen te ontkiemen, mocht dit lukken, geen probleem. Lukt dit niet, dan zou ik naar ander zaad proberen te zoeken. En ik zou niet wachten tot dat je buiten iets ziet, want het kan vele oorzaken hebben waarom het daar niet kiemt, misschien is het nog te koud, misschien is het gegeten door slakken, of weggespoeld met regenwater enz..

Qua geschikte grond klinkt dat inderdaad als de locaties waarnaar je wilt zoeken. Poppies zijn een pioniersplanten, dus braakliggend terrein is vaak ideaal.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 psylo-freak

psylo-freak

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 06 March 2014 - 04:36 PM

hier in de regio heb je voor de toeristen die op de bloemen af komen een groot papaverveld van 4 voetbalvelden groot, staat elk jaar mooi te bloeien.....geen hek, afgelegen gebied....

liever vaag voor mijn omgeving, dan een open boek en doorzichtig.

#15 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 06 March 2014 - 08:15 PM

hier in de regio heb je voor de toeristen die op de bloemen af komen een groot papaverveld van 4 voetbalvelden groot, staat elk jaar mooi te bloeien.....geen hek, afgelegen gebied....

Waar woon je?  :schijnheilig:

#16 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 06 March 2014 - 08:21 PM

no sources!!! ;)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#17 Slaapbol

Slaapbol

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 07 March 2014 - 03:02 PM

Geintje natuurlijk, ik kweek men eigen wel :D

#18 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 07 March 2014 - 04:11 PM

dat van mij was ook een geintje, neem aan dat je gewoon mag vragen waar iemand woont, maar dat laat ik aan de admins over  :rolleyes:

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#19 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 07 March 2014 - 07:36 PM

Voor zover ik weet mag dat, alleen zou ik dat persoonlijk niet zo snel vertellen hier.

#20 psylo-freak

psylo-freak

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 08 March 2014 - 02:20 PM

ik woon.......... vlak bij de afsluitdijk in NH.

liever vaag voor mijn omgeving, dan een open boek en doorzichtig.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users