Alle adviezen neem ik serieus.
Berekenen van te gebruiken dosering ben ik echter voorzichtig, ik controleer echter alles meerdere keren of het geen gevaar opleverd. Ik kan eventueel dosering aanpassen naar lagere grammen.
Recept / Dosering:
Banisteriopsis Caapi ----- 75 gram + Diplopterys Cabrerana ---- 15 gram (in de zelfde pan)
Pyschotria Viridis ----------50 gram
D. Cabrerana kan ik verlagen van 15gr naar 10gr of 5gr of helemaal weglaten is geen probleem en bij de volgende Ayahuasca alleen Caapi met D. Cabrerana brouwen dat kan ook.
Overzicht van de primaire actieve ingrediënten;
B. Caapi : harmine, harmaline en tetrahydroharmine
D. Cabrerana : (0,17% - 1,7% N,N-DMT), 5-MeO-DMT en bufotenine (5-HO-DMT)
Pyschotria Viridis : (0,1% - 0,61% N,N-DMT), MMT en MTHC
5-MeO-DMT is een nauwe verwant van DMT. 5-MeO-DMT is naar verluidt ongeveer 4 maal zo potent als DMT en wordt vaak beschouwd als de voorkeur DMT. 5-MeO-DMT meeste psychedelische kwaliteiten DMT maar veroorzaakt geen visuele hallucinaties. Hieruit volgt hetzelfde tijdsverloop.
5-MeO-DMT
Effecten van 5-MeO-DMT zijn psychedelische zonder de visuele vervormingen in NN-DMT. 5-MeO-DMT wordt genomen op 1/4 van de dosis van NN-DMT en het NN-DMT overweldigen}.
5-OH-DMT
(Bufotenine) kan ernstige fysieke ongemak waaronder bloedsomloop benauwdheid, misselijkheid, psychische klachten (paniek en angst), ernstige huid blozen, en heeft de mogelijkheid om fataal.
Als ik kijk naar actieve plantmateriaal en het effecten daarvan dan kom ik op dit conclussie;
B. caapi zorgt voor blokkade van MAO enzymen.
D. Cabrerana zorgt voor dalen naar diepere lagen in de leegte vermoedelijk mentaal, 4x versterken van N,N-DMT, en geeft lichamelijke ongemakken.
Viridis zorgt voor CEV, 4x versterkt door D. Cabrerana wat in mijn therorie mogelijk is nog dalen in diepere lagen van leegte of dimensies.
Dit is maar één theorie, natuurlijk in toekomst ga ik meer Ayahuasca brouwen en gebruiken.
Volgende week ga ik beginnen met brouwen 3/4/5x 3/4 uur is ook geen probleem.
Nogmaals alle adviezen neem ik serieus maar omdat adviezen verschillen van elkaar maak ik 1 keus.
Bedankt forum leden voor adviezen.