Jump to content

Photo

Ayahuasca bereiden advies gevraagdzonder PH te meten

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#41 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 14 October 2014 - 04:44 PM

Alle adviezen neem ik serieus.

Berekenen van te gebruiken dosering ben ik echter voorzichtig, ik controleer echter alles meerdere keren of het geen gevaar opleverd. Ik kan eventueel dosering aanpassen naar lagere grammen.

Recept / Dosering: 

Banisteriopsis Caapi ----- 75 gram + Diplopterys Cabrerana ---- 15 gram (in de zelfde pan)

Pyschotria Viridis ----------50 gram 

D. Cabrerana kan ik verlagen van 15gr naar 10gr of 5gr of helemaal weglaten is geen probleem en bij de volgende Ayahuasca alleen Caapi met D. Cabrerana brouwen dat kan ook. 

Overzicht van de primaire actieve ingrediënten;

B. Caapi              : harmine, harmaline en tetrahydroharmine

D. Cabrerana      : (0,17% - 1,7% N,N-DMT), 5-MeO-DMT en bufotenine (5-HO-DMT)

Pyschotria Viridis : (0,1% - 0,61% N,N-DMT), MMT en MTHC

5-MeO-DMT is een nauwe verwant van DMT. 5-MeO-DMT is naar verluidt ongeveer 4 maal zo potent als DMT en wordt vaak beschouwd als de voorkeur DMT. 5-MeO-DMT meeste psychedelische kwaliteiten DMT maar veroorzaakt geen visuele hallucinaties. Hieruit volgt hetzelfde tijdsverloop.

5-MeO-DMT

Effecten van 5-MeO-DMT zijn psychedelische zonder de visuele vervormingen in NN-DMT.   5-MeO-DMT wordt genomen op 1/4 van de dosis van NN-DMT en het NN-DMT overweldigen}.

5-OH-DMT

(Bufotenine) kan ernstige fysieke ongemak waaronder bloedsomloop benauwdheid, misselijkheid, psychische klachten (paniek en angst), ernstige huid blozen, en heeft de mogelijkheid om fataal.

Als ik kijk naar actieve plantmateriaal en het effecten daarvan dan kom ik op dit conclussie;

B. caapi zorgt voor blokkade van MAO enzymen.

D. Cabrerana zorgt voor dalen naar diepere lagen in de leegte vermoedelijk mentaal, 4x versterken van N,N-DMT, en geeft lichamelijke ongemakken.

Viridis zorgt voor CEV, 4x versterkt door D. Cabrerana wat in mijn therorie mogelijk is nog dalen in diepere lagen van leegte of dimensies.

Dit is maar één theorie, natuurlijk in toekomst ga ik meer Ayahuasca brouwen en gebruiken.

Volgende week ga ik beginnen met brouwen 3/4/5x 3/4 uur is ook geen probleem.

Nogmaals alle adviezen neem ik serieus maar omdat adviezen verschillen van elkaar maak ik 1 keus.  

Bedankt forum leden voor adviezen.

#42 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 16 October 2014 - 10:10 PM

Alle adviezen neem ik serieus.

Berekenen van te gebruiken dosering ben ik echter voorzichtig, ik controleer echter alles meerdere keren of het geen gevaar opleverd. Ik kan eventueel dosering aanpassen naar lagere grammen.

Recept / Dosering:

Banisteriopsis Caapi ----- 75 gram + Diplopterys Cabrerana ---- 15 gram (in de zelfde pan)

Pyschotria Viridis ----------50 gram 

D. Cabrerana kan ik verlagen van 15gr naar 10gr of 5gr of helemaal weglaten is geen probleem en bij de volgende Ayahuasca alleen Caapi met D. Cabrerana brouwen dat kan ook. 

Als je mijn advies goed hebt gelezen en voorzichtig zou zijn met het 'berekenen' van de te gebruiken dosering, dan zou je nu niet voorstellen om de chaliponga eventueel te verlagen naar 10 of 5 gram en het alsnog met chacruna te combineren. Waarom in hemelsnaam zou je deze beide planten gaan combineren met de ervaring die jij op het moment hebt? Je weet helemaal niet wat één plant gaat doen, en traditioneel wordt er ook altijd maar een van beide planten gebruikt. Dus hou het nou gewoon bij één, en overweeg wellicht een keer als je minimaal 20 of 30 keer gedronken hebt om ze te gaan combineren. Ik zou zeggen: maximaal 25 gram viridis of 3 gram cabrerana. En beter nog ga je gewoon eerst eens beginnen met alleen de liaan, zodat je misschien ook kunt ervaren wat het effect daarvan is en dat er een hele wereld te ontdekken valt naast alle extreem intense CEV's.

Overzicht van de primaire actieve ingrediënten;

B. Caapi              : harmine, harmaline en tetrahydroharmine

D. Cabrerana      : (0,17% - 1,7% N,N-DMT), 5-MeO-DMT en bufotenine (5-HO-DMT)

Pyschotria Viridis : (0,1% - 0,61% N,N-DMT), MMT en MTHC

Het zijn natuurproducten en het is dus goed om je te beseffen dat de percentages actieve stoffen erg kunnen variëren. Zeker bij chacruna is dat het geval. Daarnaast zit in cabrerana waarschijnlijk niet tot nauwelijks 5-Meo-DMT. Er schijnt in ieder geval weinig bewijs voor te zijn. Wat niet wegneemt dat het op internet overal wordt beweerd. Wel is het zo dat de effecten van deze planten kwalitatief lijken te verschillen.

Als ik kijk naar actieve plantmateriaal en het effecten daarvan dan kom ik op dit conclussie;

B. caapi zorgt voor blokkade van MAO enzymen.

D. Cabrerana zorgt voor dalen naar diepere lagen in de leegte vermoedelijk mentaal, 4x versterken van N,N-DMT, en geeft lichamelijke ongemakken.

Viridis zorgt voor CEV, 4x versterkt door D. Cabrerana wat in mijn therorie mogelijk is nog dalen in diepere lagen van leegte of dimensies.

Zo simpel ligt het allemaal niet. Caapi doet meer dan MAO blokkeren, maar ook het alleen al blokkeren van je MAO heeft een heel duidelijk psychoactief effect. In het Westen lijkt een beetje het idee te bestaan dat de liaan alleen nodig is om de andere planten te activeren, maar dat is echt absoluut onjuist. Zoals gezegd heet het brouwsel niet voor niets ayahuasca, en wordt het dus vernoemd naar de liaan, die een heel duidelijk effect heeft.

The wisest mind has something yet to learn

#43 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 25 October 2014 - 02:35 PM

25 gram Banisteriopsis Caapi (geel) meer dan 20 uur gekookt (na koken op aller laagste stand gezet) en 5x gefilterd.

Nu bewaar ik in fles na inkoken eind product Caapi 100ml met ph 4

Vrijdag wou ik opdrinken na proeven kwam ik achter dat ik dit niet makkelijk naar binnen kan slikken.

Smaak is erg pittig, 

Ayahuasca drinkers HELP om smaak te verzachten wat kan ik toevoegen.

#44 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 25 October 2014 - 05:02 PM

Grapefruitsap kan wellicht helpen, alhoewel ik dat net zo goed niet lekker vind. Zelf geen ervaring mee trouwens.

Ervaren gebruikers zeggen dat de smaak altijd vies blijft. Ik las eens over iemand die zei dat het zelfs steeds viezer wordt. :-)

Zelf heb ik me ook nog weleens verdiept in het eruit filteren van zogenaamde tannines, die zouden verantwoordelijk zijn voor het feit dat je meestal moet braken. Als je die eruit filtert zal wsl de kleur helderder zijn en de smaak een stuk milder. Als ik het me goed herinner moet dit mogelijk zijn met eierschalen die je laat meekoken (of mss kan het alleen met eiwit, maar die eierschalen zitten ook in mijn hoofd. Dat van die eierschalen gebeurt iig wel om sommige soepen helderder van kleur te maken.)

Het is mogelijk dat overgeven een therapeutisch effect heeft, maar het braken wordt in eerste instantie veroorzaakt door de samenstelling van het daadwerkelijke brouwsel. Een aya-reis zonder overgeven lijkt me gezonder voor het lichaam(/geest) en een reis opleveren waar o.a. meer focus mogelijk is. Een deel van het je rot voelen, wat bij ayahuasca zou horen, wordt veroorzaakt door de misselijkheid die vaak op de achtergrond aanwezig is. En dat iemand zich na het braken even kiplekker voelt, wordt veroorzaakt door de vrijkomende pijnstiller endorfine. Ik denk dat de voordelen van niet misselijk worden groter zijn dan de voordelen van het braken, waarmee je rotzooi en psychische balast uit je systeem zou verwijderen.

Als iemand het lukt een dergelijk brouwsel te maken, post het hier even!

(edit: maar als ik dit beetje diagonaal doorlees, zou het wel de potentie kunnen aantasten. Maar ik hoop nog steeds op een methode die het braakvrij maakt.)

#45 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 25 October 2014 - 07:18 PM

Zijn we nu meteen weer naar het andere uiterste gegaan Spacived? :) Alleen 25 gram liaan is wel weer aan de erg lage kant namelijk. Als ik alleen caapi zou bereiden dan zou ik toch zeker meteen wat meer maken (als je toch 20 uur aan het koken bent). In het geval van caapi alleen zou ik gewoon met 50 gram beginnen en nog eens 25/50 gram extra klaar hebben staan die je eventueel 1 a 2 uur later kan nemen. Maar goed, als dit is wat je nu hebt, dan raad ik aan om te zorgen dat je al heel gevoelig bent door de hele dag te ontspannen, weinig te eten, en veel te mediteren. Dat laatste ook zeker na het drinken, met je ogen dicht. Ogen open en ogen dicht kan al een wereld van verschil maken is mijn ervaring.

Wat de smaak betreft: heb je het wel ingekookt? Een slok is toch niet zo erg? Een heel glas is misschien een ander verhaal. Overigens zijn er ook genoeg ervaren gebruikers die de smaak leren waarderen. Dat lukt mij (afhankelijk van de soort) ook steeds beter. In het leren accepteren van de smaak zit al een hele levensles. Het echt vies vinden heeft vaak heel veel met weerstand te maken namelijk.

Met tannines verwijderen heb ik geen ervaring, maar volgens mij is eiwit voldoende. Zeker geen schalen. Overigens is de ph van je water dan ook erg belangrijk, want als het te hoog is dan klontert het geloof ik niet samen en heb je een probleem.

Wat het nut van overgeven betreft snap ik dat je skeptisch bent BergTrip. Ik ben dat in eerste instantie ook heel lang gebleven. Maar het is me nu zo overduidelijk dat je zoveel van die misselijkheid en het uiteindelijk overgeven (interessant woord) kunt leren. Ik ben daar echt 100% van overtuigd. Deels wordt het vast en zeker door de drank zelf veroorzaakt, maar ook die misselijkheid heeft vaak zoveel met weerstand te maken. En in combinatie met intense psychoactieve effecten wordt die misselijkheid daarom potentieel heel therapeutisch. Je kunt dingen uit jezelf verwijderen die je zonder die misselijkheid maar heel moeilijk los zou kunnen krijgen. Als je denkt dat de opluchting (wat zeker niet altijd meteen het geval is) alleen maar door het vrijkomen van endorfinen zou worden veroorzaakt dan heb je duidelijk nog nooit een hele intense purge met ayahuasca ervaren. Maar ik snap dat je daarom skeptisch bent. Daarnaast is er trouwens niets mis met af en toe overgeven, in de Amazone wordt het ook als iets normaal en gezonds gezien om dat geregeld te doen. Uiteraard is het niet al te best als je dagelijks aan het overgeven bent. Daar zal je slokdarm waarschijnlijk niet heel blij van worden.

Een methode die het braakvrij maakt ga je sowieso niet vinden. De tannines zijn namelijk maar een deel van de oorzaak van de misselijkheid. Als je problemen hebt met misselijk worden en dat koste wat het kost wilt voorkomen, dan zou ik ayahuasca vooral links laten liggen.

The wisest mind has something yet to learn

#46 duval

duval

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 31 October 2022 - 03:59 PM

Oh ja oud topic, maar ik kwam er via google, omdat ik benieuwd ben naar de doseringen. Sorry voor de mensen die dat irriteert, maar het onderwerp blijft relevant en te vinden via google. Zo te zien is er geen peil op te trekken. Ik gebruik aya al wat langer en ik ga dus reizen op bizar lage doseringen. Dus vroeg mij af wat een normale dosis is.

Ik neem het eigenlijk voor healing en om in een trancetoestand te raken voor contact met moeder aya, maar regelmatig lukt het haar toch om me te laten reizen op bizar lage doseringen. Vandaar dat ik hier terechtkwam en schrik me rot dat sommige mensen gewoon 75 of 100 gram als een normale dosis zien wow! Ik gebruik dus 2 tot 5 gram per keer! En ga daar soms al op reizen.

Recept:
Ik kook 100 gram caapi en 100 gram chacruna met 1,5 liter water. Langzaam koken voor 3 uur. Dan giet ik het af en filter het en het plantenpulp gaat de vriezer in voor 24 uur. Daarna kook ik het nog 2x 3 uur steeds met 1,5 liter water en ik dik het niet teveel in, vind ik zonde van de energie. Door het invriezen gaan de celwanden kapot en haal je er meer actieve stof uit. Dat zal ook wel uitmaken dat ik weinig nodig heb ;)

Uiteindelijk houd ik zo'n 700 ml over en dat giet ik in ijsblokzakjes en bewaar ik in de vriezer. Dan neem ik geregeld 2 ijsblokjes die ik ontdooi, op een zo nuchter mogelijke maag. Het liefst in de ochtend, dan ben je lang nuchter. Voordeel van lage doseringen is dat je praktisch geen rekening hoeft te houden met dieet.

Ik nam eens vier van die ijsblokjes en heb dik een uur gereisd. En onlangs met twee ijsblokjes lukte het haar dus ook om me een half uur te laten reizen. Pffff. Als ik dan dit lees hier denk ik ook van, mensen kom op doe voorzichtig. 100 gram is bizar veel en volgens mij niet voor slechts 1 dosering bedoeld. Ok ik ben erg gevoelig aangelegd, maar dat kan jij ook zijn. Dat weet je pas als je het probeert. En het kan elke keer anders uitpakken. Dus ook als je hetzelfde spul neemt! Ik heb dus 70 ijsblokjes, dat zijn 35 doseringen ongeveer. Daar doe ik meer dan een jaar mee. De sterkte van elk blokje is gewoon hetzelfde, want het is prima geroerd en dan NOG IS DE UITWERKING ELKE KEER ANDERS. Van dat ik weinig merk tot dat ik dus zelfs ga reizen.

#47 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 01 November 2022 - 10:46 PM

^Het is inderdaad raadzaam om qua dosering niet meteen in het diepe te springen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users