Jump to content

Photo

Ayahuasca bereiden advies gevraagdzonder PH te meten

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#21 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 28 June 2014 - 07:51 PM

Kort geleden heb ik 2 Ayahuasca Ritueel uitgevoerd.

Ritueel 1:

Mimosa Hostilis      : 30 gram

Peganum Harmala :   8 gram

Lichaams gewicht: : 80 kg

Onvergetelijke Trip ervaren, niet te geloven, CEV waren echt perfect helder.

Halverwege trip werd ik benauwd ik moest kotsen maar kon niet kotsen op dat moment was het angstigend, ik dacht ik ga dood maar was ego dood, bijna dood ervaring mee gemaakt niet te geloven.

Ritueel 2:

Mimosa Hostilis      : 25 gram

Peganum Harmala :   5 gram

Lichaams gewicht: : 80 kg

4:15 uur nuchter begon ik peganum harmala te drinken, daarna mimosa hostilis na paar slokjes van mimosa gekotst alles wat ik heb gegeten in de avond was eruit ook peganum harmala, toch heb ik rest van mimosa gedronken.

Trip was van korte duur minder dan 1 uur.

Hoeveel uur nuchter is het beste,

Aangezien ik mimosa 25 gram heb gebruikt hoeveel ml moet het extractie zijn.

uit 5 gram peganum harmala heb ik 25 ml extractie gemaakt dat was ook pittig in smaak.

Om de pittige bitter smaak wat  zoeter te maken wat kan ik gebruiken.

#22 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 06 July 2014 - 04:48 PM

dan heb je echt slehte mimosa gehad. Want anders zou je nu nog in je broek schijten van je trip...

Ik denk dat een normaal mens met veel tripervaring niet hoger gaat dan 5 - 7 gr mimosa en zeker niet met zon hoge dosis harmala...

Heb je de mimosa via koud water infuus opgedronken of?

Ik doe het gewoon mix in melk en zo opdrinken, smaak valt prima mee...

#23 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 07 July 2014 - 04:10 PM

Naast het feit dat het echt bizar onverantwoorde hoeveelheden mimosa zijn (zeker in combinatie met 8 gram peganum harmala), is het ook helemaal geen ayahuasca. Dus ik snap niet zo goed waarom het zo wordt genoemd en waarom het in dit topic staat?

The wisest mind has something yet to learn

#24 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 06 October 2014 - 04:36 PM

[Poelster: Topic merged met bestaande topic (dat je zelf hebt aangemaakt ;))]

Hallo allemaal,

Tot heden paar keer Ayahuasca gebruikt, Mimosa Hostilis + Peganum Harmala.

Binnenkort wil ik weer Ayahuasca bereiden.

Deze keer wil ik met Banisteriopsis Caapi + Diplopterys Cabrerana gebruiken.

Recept / Dosering:

Banisteriopsis Caapi ---------- 75 gram

Diplopterys Cabrerana ------- 15 gram

Heeft iemand ervaring met deze dosering en andere doseringen.

#25 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 06 October 2014 - 08:30 PM

Dus je gaat voor de eerste keer ayahuasca brouwen? Ik zou maximaal 3 gram chaliponga per dosering aanhouden als je dat voor de eerste keer gebruikt. Zeker geen 15 gram. Voor sommige mensen is 3 tot 5 gram al extreem intens. Sommige mensen hebben wel 10+ gram nodig. Maar des te meer liaan je gebruikt, des te minder chaliponga je nodig hebt. Het zijn dan ook geen lineaire verhoudingen, zoals veel mensen denken.

Overigens zou ik je persoonlijk zelfs willen adviseren om gewoon alleen liaan te nemen, en pas nadat je de effecten daarvan een beetje hebt leren kennen chaliponga of andere admixtures toe te gaan voegen.

#26 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 08 October 2014 - 12:01 PM

pfff zoveel chali man, heb je alleens echt hard getript op ayahuasca. Niet zoals bv een 10gr paddo trip he...

Je leert haar maar beter eerst kennen voor je zo hard wilt gaan. Of je kan wel eens een bruine broek hebben ;)

#27 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 08 October 2014 - 02:09 PM

Er zijn mijn inziens wel wat ergere potentiële risico's dan een bruine broek ;)

#28 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 09 October 2014 - 11:57 AM

Er zijn mijn inziens wel wat ergere potentiële risico's dan een bruine broek ;)

hehe true :) maar die bruine broek leek me beter aan te halen als voorbeeld omdat ik denk dat hij de geestelijke aspecten van ayahuasca niet kent. Mss komt ie er goed uit, ms niet, maar een bruine broek heeft ie zeker ;)

nee echt, aan ts, je moet echt eens wat gaan lezen over ayahuasca enzo, of doe een ceremonie ofzo waar alles meer geleid wordt. Want dit is echt geen speelgoed meer...

#29 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 10 October 2014 - 01:20 PM

Mee eens, het is geen speelgoed, maar ik heb zo'n vermoeden dat spaviced er wel overwogen mee bezig is. Hij heeft het eens gedaan.. Oa met harmaline en mimosa. Waarom zou dit dan misgaan? Het kan inderdaad een keer een hoge dosering zijn, maar volgens mij is dat typerend voor het werken met planten materiaal. Je weet van te voren nooit hoeveel werkzame stoffen erin zitten. Het kan zijn dat je hoog doseert en relatief weinig effect hebt, maar andersom kan ook. Als je het niet verwacht en het effect sterk is, dat kan erg vervelend zijn natuurlijk.
@ spaviced. Minder dan 10 gram diplopterys heb ik nooit genomen eig. Misschien wel de moeite waard.. Diplopterys vond ik altijd meer voldoening geven dan psychotria. Wat minder visuals en minder empathogene warmte, maar dieper

#30 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 10 October 2014 - 02:48 PM

Hij heeft nog nooit ayahuasca gedronken. Syrian Rue met mimosa is geen ayahuasca. Maar dat terzijde, want alhoewel het anders is kan het minstens zo sterk zijn. Volgens mij zeggen we beiden niet dat het mis zal gaan, maar op basis van de hoeveelheden die hij wil gaan gebruiken en ook de onverantwoord hoge hoeveelheden die hij in het verleden heeft gebruikt, weet ik nog niet zo zeker of je kunt stellen dat hij er weloverwogen mee bezig is. Dat iets een paar keer goed gaat betekent niet dat het voortaan goed zal gaan.

Maar goed, hij vraagt hier om advies, dus wat dat betreft is hij verstandig bezig. Aan de andere kant heb ik wel grote twijfels of hij wel iets met dat advies gaat doen. De vorige keren werd er niet tot nauwelijks op in gegaan namelijk. Eerder in dit topic heb ik bijvoorbeeld al laten weten dat 10+ gram niet verstandig is als je er nog weinig ervaring mee hebt en heb ik aangeraden laag of zelfs zonder chaliponga te beginnnen. Daarnaast geeft hij ook aan dat hij erg gevoelig is voor dit soort middelen, dus dan zou ik al helemaal niet met 15 gram chaliponga beginnen. Ik zou het gewoon ronduit onverantwoord vinden om mensen niet op de gevaren daarvan te wijzen.

Zeker als je zonder ervaren begeleiding met dit soort middelen werkt is mijn advies gewoon om laag te beginnen en rustig op te bouwen. Als de effecten uiteindelijk heel subtiel blijken te zijn dan is dat echt geen ramp. Je kunt zoveel leren van aan het werk gaan met dat soort subtiele effecten.

Misschien een hele belangrijk vraag in dit alles en dat geldt voor iedereen: Waarom neem je dit soort middelen? Wat is je intentie?

#31 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 10 October 2014 - 03:02 PM

icelus, bij mij heb ik ondervonden dat de methode die ik gebruik 3 * koken voor een uurtje en indampen erg goed werkt, er zijn zoveel variabelen aanwezig bv kwaliteit etc etc...

ik wil ook niet zeggen dat jou methode verkeerd of anders moet. Na een tijdje weet je wel hoe je het voor jezelf zo goed mogelijk kan maken.. Ook shamanen gebruiken zoveeel methodes...

Uiteindelijk komt het er toch op neer dat elke ervaring anders is, en dat er iets positiefs uitkomt niet? :)

Dan ben je waarschijnlijk heel erg gevoelig of gebruik je heel veel plantmateriaal. Ayahuasca die 3/4/5 x 3 uur is gekookt zal echt zoveel sterker zijn dan ayahuasca die 3 x 1 uur is gekookt. In Zuid-Amerika worden inderdaad ook heel veel verschilende methodes gebruikt, maar daar is het gezien de lagere kosten of overvloed aan materiaal wel wat beter te permitteren om heel inefficient met het plantmateriaal om te gaan.

Elke ervaring is zeker anders en het belangrijkste is wat mij betreft inderdaad dat het (vooral na de ervaring) tot positieve resultaten leidt en dat het je helpt in je persoonlijke ontwikkeling, maar het plantmateriaal na het 3 x een uurtje te hebben gekookt weggooien is gewoon echt heel erg zonde, ongeacht of het tot een positieve ervaring leidt of niet.

#32 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 10 October 2014 - 04:59 PM

ja wss, maar dat heb ik toen al gehoord in het begin van topic btw,

maar gevoelig voor ayahuasca zoals iedereen denk ik.

Ik heb toen de ayahusca 100 viridis en 250 caapi gedronken en ik kon niet meer bewegen kotste alles onder, lag maar wat op de vloer te bazelen...

mimosa heb ik 7gr puur in glas melk gedaan , dus geen extractie in water of dergelijk en 300mg harmaline hcl erbij, wat geestelijk erg beproevend was.

Ben ook bij een bekende shamaan 3 dagen geweest en heb elke nacht 4 kopjes gedronken terwijl de meeste er maar 2 tot max 3 aankonden. En die ervaring was nog de minste van alles al.

maar dit snap ik niet:

maar het plantmateriaal na het 3 x een uurtje te hebben gekookt weggooien is gewoon echt heel erg zonde, ongeacht of het tot een positieve ervaring leidt of niet.

ik heb het toch opgedronken, waarom zou ik het koken om weg te gooien? edit: ok sorry leesfout, ik dacht de ayahuasca

Kijk mij geen probleem als je me niet gelooft, en ik ben niet ayahuasca-naïve, pharmahuasca ook niet en meeste andere vormen. En ik kan best wel wat hebben, maar die 100chacruna en 250caapi was het sterkste dat ik ooit heb gedronken, en zou volgens mij toch minder moeten zijn als bij een shamaan. Als die een normale dosis van 50chacruna en 50caapi gebruikt ( 12uur gekookt ofzo ). Dan kom ik uit op 200gr chacruna en 200caapi.

Nuja ik ga het hier niet verder over hebben, heeft weinig zin imho. Maar ik zal de volgende keer zker eens proberen om caapi langer te brouwen en het verschil te merken.

edit: ohja ben ik vergeten te zeggen, tijdens het inkoken van de caapi heb ik wel de caapi tot bijna het laatste moment in de pot gelaten. Mss dat dat een verschil heeft gemaakt?

#33 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 10 October 2014 - 05:46 PM

Ik zeg alleen dat het heel erg zonde van het plantmateriaal is om het maar 3 keer een uur te koken, niet dat ik niet geloof dat jij een hele sterke ervaring hebt gehad op een brouwsel wat maar 3 keer een uur heeft gekookt. Maar dat het laatste het geval was vind ik niet heel raar met 250 gram caapi en 100 gram chacruna. Dat is gewoon een mega grote hoeveelheid. Zeker wat de caapi betreft. Dan mag je van geluk spreken dat je het maar 3 uur hebt gekookt :)

Zoals je aangeeft gebruiken sjamanen allemaal verschillende methoden, maar over het algemeen zullen ze wel wat meer caapi gebruiken dan 50 gram voor een kopje. Dat is waarschijnlijk vooral een standaard die in het Westen wordt gebruikt. Maar 250 gram caapi met 100 gram chacruna zal het over het algemeen ook zeker niet zijn. Daarbij wordt de ayahuasca van latere kookbeurten natuurlijk wel steeds zwakker, dus je kunt het sowieso niet simpelweg met vier vermenigvuldigen.

Ik heb een keer twee flessen ayahuasca gebrouwen waar ik 50 gram caapi en 5 gram chaliponga per dosis gebruikte. Toen ik na 12 uur koken de eerste fles klaar had, besloot ik om het plantmateriaal nog een keer 12 uur te koken (4x3 uur) en daar een tweede fles van te maken. Van die tweede fles gaf 4 a 5 kopjes een soortgelijke sterkte als 1 kopje van de eerste fles. Al was het wel veel meer een pure liaan ervaring, omdat de actieve bestandsdelen uit de chaliponga voor een heel groot deel al wel allemaal zijn opgenomen in het water na een uurtje koken.

#34 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 10 October 2014 - 08:14 PM

Ik zie ayahuasca minder strikt gescheiden van ayahuasca analogen eig. Mijn verwachtingspatroon van wat iemand met advies doet is denk ik ook wat losser. Ik kan gevraagd en ongevraagd graag advies geven, maar wat iemand met mijn advies doet is niet aan mij. Veel mensen hebben mij advies gegeven over dosering, set en setting en andere dingen. Het is allemaal waardevol, maar als het er op aan komt blijft je eigen ervaring volgens mij de beste raadgever. Als je met iets, bv met ayahuasca, weinig ervaring hebt dan heet dat 'experimenteren'. Voor experimenteren moet ook ruimte zijn. Ook voor verkeerde doseringen. Lichamelijke overdoseringen is moeilijk met psychedelica, maar psychologische overdosering is zo gehaald. Diegene komt zichzelf wel tegen in z'n eigen trip... Wie niet horen wil moet maar voelen...

Gebruikersgroep blijft zo selectief ;)

#35 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 10 October 2014 - 08:37 PM

Wat dit betreft sta ik lijnrecht tegenover spaviced.... Als je trip niet meer in de hand hebt omdat het te intense is of omdat set en setting niet passend zijn dan ligt de schuld wel degelijk voor een groot deel bij jezelf. (Onderwerp vorige pagina). Alleen als je de schuld bij jezelf legt kun je er wat aan doen, dwz de nieuwe ervaring meenemen voor de volgende trip

#36 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 10 October 2014 - 10:24 PM

Ik zie ayahuasca ook niet als strikt gescheiden van ayahuasca analogen. Er zijn veel overeenkomsten, en ook flink wat verschillen. Maar ayahuasca bevat Banisteriopsis Caapi, anders is het geen ayahuasca. Heel simpel :)

Overigens verwacht ik niet dat iedereen iets met mijn advies doet, vandaar dat ik ook aangeef dat ik twijfel of Spacived zijn hoeveelheden zal aanpassen. Maar dat de eigen ervaring de beste raadgever is kun je misschien zeggen nadat je veel ervaring hebt opgedaan met een middel, maar zolang je dat niet hebt is het advies van iemand die wel veel ervaring heeft natuurlijk meestal een betere raadgever. Voor 'experimenteren' moet misschien ruimte zijn, maar ik zal iemand nooit aanraden er maar lekker op los te experimenteren met alle risico's van dien. Mijn advies is om vooral voorzichtig te zijn en rustig aan doseringen op te bouwen als je hier op eigen houtje mee aan de slag gaat. En verkeerde doseringen moet je vooral zoveel mogelijk voorkomen. Als Spacived niets met dat advies doet, dan is het misschien goed om te beseffen dat dit topic al meer dan 1000 keer is bekeken, en dat er dus genoeg andere mensen zijn die op basis daarvan gelukkig wel voorzichtig zullen zijn.

#37 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 13 October 2014 - 12:09 PM

Op diverse site veel gelezen over Ayahuasca.

Ik neem dit woorden in acht; 

Voor de meeste mensen is het maken van een goede Ayahuasca het resultaat van veel proberen en jaren ervaring.

Je kunt het het beste in boeken en op internet kijken hoe je Ayahuasca kan maken, en een recept uitkiezen.

Om een goede Ayahuasca te maken wil ik niet veel proberen en jaren experimenteren.

Ik wil Ayahuasca bereiden en na drinken Extreem Intens Trippen op Level CEV 4, ik wil achter onwetendheid komen en kijken wat de Dimensies aan mij wil laten zien.

Gevoeligheid van ieder mens is anders voor één is lage dosering genoeg om extreem intens te trippen terwijl voor één ander hoge dosering niet eens voor de trip zorgt. 

Wat is een Lage Dosering en Hogere Dosering? (Laag 5gr, Medium 10gr, Hoog 15gr)

Wat voor Relaxatie geeft Lagere Dosering?

Wat voor onprettig gevoel of gevaar geeft Hogere Dosering?

Wie bepaald dat dosering Laag of Hoog is?

Als we kijken naar gebruikte Doseringen in Amazone, vermoedelijk gebruiken ze Hogere Doseringen + extra toevoegingen met DMT houdende planten om CEV te garanderen.

Ik heb één Recept gekozen door veel recepten bestudeerd te hebben.   

Recept / Dosering: 

Banisteriopsis Caapi ----- 75 gram + Diplopterys Cabrerana ---- 15 gram (in de zelfde pan)

Pyschotria Viridis ----------50 gram 

Overzicht van de primaire actieve ingrediënten;

B. Caapi              : harmine, harmaline en tetrahydroharmine

D. Cabrerana      : (0,17% - 1,7% N,N-DMT), 5-MeO-DMT en bufotenine (5-HO-DMT)

Pyschotria Viridis : (0,1% - 0,61% N,N-DMT), MMT en MTHC

Ik kan maar paar keer per jaar Ayahuasca gebruiken en heb geen tijd voor experimenten met Ayahuasca.

Ik lees wat er wordt geschreven en maak één keuze uit diverse recepten, waar ik goed gevoel van heb brouw ik dan zonder spijt Tijdens Ritueel/trip kijk ik dan of de dosering goed was voor lichaam.

Wat ik gaag wil weten is wie heeft ervaring met Caapi met Dip. Cabrerana of Peganum Harmala met Dip. Cabrerana hoe vaak trip ervaring en gebruikte dosering enz..... dat is het advies die ik nodig heb.

Aangezien MAO houdende plant materiaal wordt gebruikt (Caapi of Peganum Harmala) begrijp ik ook niet hoe bittere smaak weg te krijgen met MELK? wanneer MAO gebruikt wordt dan moet toch opgepast worden met zuivel producten o.a "melk, kaas, yogurt enz... 

#38 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 13 October 2014 - 01:40 PM

Om een goede Ayahuasca te maken wil ik niet veel proberen en jaren experimenteren.

...

Ik kan maar paar keer per jaar Ayahuasca gebruiken en heb geen tijd voor experimenten met Ayahuasca.

Ik weet te weinig van Ayahuasca recepten om daar iets inhoudelijks over te zeggen, maar waarom die haast?

Heb je nooit geleerd, 'haastige spoed is zelden goed'? En dat geld voor alle psychedelic, en in het bijzonder Ayahuasca! Wat is je reden om een short-cut te willen nemen? Ik vind dat behoorlijk onrespectvol naar het middel en naar jezelf. En als je het op deze manier zegt, klinkt het in mijn oren dat je het slechts om de high en de kleurtjes te doen is en niet voor het psychonautische aspect. Als je cheap trills zoekt is ayahuasca niet je middel, maar daar zal je waarschijnlijk snel zelf genoeg achter komen!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#39 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 13 October 2014 - 03:25 PM

Ik wil Ayahuasca bereiden en na drinken Extreem Intens Trippen op Level CEV 4, ik wil achter onwetendheid komen en kijken wat de Dimensies aan mij wil laten zien.

Gevoeligheid van ieder mens is anders voor één is lage dosering genoeg om extreem intens te trippen terwijl voor één ander hoge dosering niet eens voor de trip zorgt.

Wat is volgens jou 'goede' ayahuasca? Moet dat er voor zorgen dat je extreem intens tript op level CEV 4 of sta je er ook voor open dat een goede ayahuasca ervaring juist uit hele andere elementen zou kunnen bestaan? Ayahuasca is hartstikke onvoorspelbaar. Soms is het ongelofelijk intens zonder ook maar enige visuals te ervaren. Soms is het heel subtiel maar tegelijkertijd extreem diepgaand. En vaak zul je urenlang misselijk zijn, diarree hebben, je eigen donkere kanten onder ogen moeten zien, en je vooral flink belabberd voelen. Als wat je zoekt intens trippen en het ervaren van intense visuals is, dan zou ik je echt willen aanraden om geen ayahuasca te gebruiken.

Wat is een Lage Dosering en Hogere Dosering? (Laag 5gr, Medium 10gr, Hoog 15gr)

Zoals gezegd kan 5 gram voor sommige mensen heel sterk zijn, dus dat is absoluut geen lage dosering. Daarnaast is het heel erg afhankelijk van de hoeveelheid liaan die je gebruikt, dus die twee dingen kun je ook niet afzonderlijk van elkaar zien.

Wat voor Relaxatie geeft Lagere Dosering?

Hoe bedoel je? Wat voor soorten relaxatie zijn er? Lage doseringen kunnen overigens heel diep gaan als je er mee leert werken. En nogmaals, met lage doseringen bedoel ik dus niet 5 gram.

Wat voor onprettig gevoel of gevaar geeft Hogere Dosering?

Wat voor gevaar? Compleet in paniek raken? Mogelijk een trauma oplopen waar je nog jaren last van hebt? Stikken in je eigen kots als er niemand in de buurt is om eventueel voor je te zorgen als dat nodig is? Dat je dit zonder ervaren begeleiding doet is nog een extra reden om vooral voorzichtig te zijn met doseren.

Wie bepaald dat dosering Laag of Hoog is?

Dat bepaald niemand alleen. Maar op basis van veel ervaring, zowel door zelf te drinken als door ervaringen uit te wisselen met anderen, kun je daar wel veel over zeggen. En op basis van de hoeveelheid ervaring die ik heb en op basis van de jarenlange brouwervaring van andere mensen die ik ken, kan ik je garanderen dat 5 gram echt heel intens uit kan pakken.

Als we kijken naar gebruikte Doseringen in Amazone, vermoedelijk gebruiken ze Hogere Doseringen + extra toevoegingen met DMT houdende planten om CEV te garanderen.

De hoeveelheid liaan die ze gebruiken zal over het algemeen wel hoger zijn dan de 50 gram per kopje die mensen hier vaak aanhouden. Daarnaast denk ik dat de hoeveelheid DMT-bevattende planten die ze daar toevoegen gemiddeld genomen zelfs wel lager is. Als je denkt dat het ze daar puur om de CEV's gaat dan zit je er echt heel erg naast. Geregeld wordt het zelfs als afleiding gezien. En daarnaast zijn er diverse aanwijzingen dat het toevoegen van DMT-bevattende planten aan de ayahuasca iets is wat nog helemaal niet zo lang gebeurd. Mogelijk pas sinds de afgelopen eeuw. Ook zijn er veel stammen die niet tot nauwelijks planten met DMT aan hun ayahuasca toevoegen. Een belangrijk deel van de effecten die ze zoeken wordt veroorzaakt door de liaan, vandaar dat het ook ayahuacsa wordt genoemd, en geen chacruna of chaliponga.

Ik heb één Recept gekozen door veel recepten bestudeerd te hebben.   

Recept / Dosering: 

Banisteriopsis Caapi ----- 75 gram + Diplopterys Cabrerana ---- 15 gram (in de zelfde pan)

Pyschotria Viridis ----------50 gram

Met alle respect, maar dit is niet bepaald een standaard recept. Waarom zou je chaliponga en chacruna combineren? Dit zijn echt ongelofelijk bizarre hoeveelheden. Sta je ervoor open dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat je met compleet onverantwoorde hoeveelheden wilt gaan brouwen? Of zoek je hier vooral bevestiging voor je eigen plannen?

Luister daarom naar mensen met veel ervaring en die zich ook beseffen wat de mogelijke risico's zijn. Ik zou je echt willen adviseren om eerst eens zonder chaliponga of chacruna te gaan brouwen, of hoogstens met 3 gram chaliponga.

Wat ik gaag wil weten is wie heeft ervaring met Caapi met Dip. Cabrerana of Peganum Harmala met Dip. Cabrerana hoe vaak trip ervaring en gebruikte dosering enz..... dat is het advies die ik nodig heb.

Ik heb veel ervaring met de combinatie van Banisteriopsis caapi en Diplopterys cabrerana.

Aangezien MAO houdende plant materiaal wordt gebruikt (Caapi of Peganum Harmala) begrijp ik ook niet hoe bittere smaak weg te krijgen met MELK? wanneer MAO gebruikt wordt dan moet toch opgepast worden met zuivel producten o.a "melk, kaas, yogurt enz...

Het advies is om het consumeren van tyraminerijk voedsel te vermijden 24 uur voor en 24 uur na de ervaring. Melk en yoghurt bevatten daar naar mijn weten weinig van, en kaas vooral als het oud is. Alle zuivelproducten vermijden wordt vaak aangeraden om andere redenen, niet met het oog op de veiligheid. Sowieso zou ik het gewoon drinken zoals het komt, zonder allerlei dingen uit te gaan halen om de smaak te verbloemen. Als je geen nare ervaringen wilt hebben qua smaak, intense misselijkheid of diarree, dan zou ik vooral geen ayahuasca drinken. Ayahuasca is zoveel meer dan kleurtjes zien en bevrijdende kosmische ervaringen hebben. Een belangrijk onderdeel van ayahuasca is, en als je dat nu nog niet hebt meegemaakt dan garandeer ik je dat het gaat komen, je eigen donkere kanten onder ogen zien en je tijdens de ervaring intens ziek en belabberd te voelen. Om er vervolgens over het algemeen als een gezonder persoon uit te komen, dat wel.

#40 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 13 October 2014 - 04:28 PM

Inderdaad, waarom die haast? Stel dat het omgaan met psychedelica net om dat experimenteren draait, wat is dan je winst? Ik kan goed begrijpen dat je wilt weten wat er achter de dimensies schuil gaat. Is ook altijd mijn fascinatie geweest, nog steeds eig. Ik betwijfel alleen dat je je antwoorden met een aantal trips gaat vinden, zonder experimenteren. Volgens mij kun je de antwoorden die je zoekt opvatten als een soort 'fijne structuur' van bewustzijn. Als je deze wilt leren begrijpen ontkom je er waarsch niet aan om eerst de 'grove' structuur een beetje te begrijpen. Noem het een referentiekader dat je nodig hebt om die specifieke informatie een plaats te geven. Door experimenteren krijg je stukje bij stukje de antwoorden aangereikt. 

Je kunt wel sterke trips willen nemen, maar als je de inzichten van 'wat er achter de dimensies zit' geen plaats kunt geven dan haal je er minder uit dan er in zit. Dan neem je eig genoegen met minder... en de vraag is of je dat wilt. Misschien kun je ayahuasca combineren met meditatie?

ps. over hoge doseringen. Je normale sociale zelfbeleving kan overgaan in extreem emotioneel koude/kille regio's waar je zo ver van jezelf verwijderd kunt raken dat je geen referentie meer hebt tot het normale. Naarmate je hoger doseert worden fluctuaties naar deze regio's meer constant. Wat Icelus zegt is volgens mij waar.. je kunt psychologisch beschadigd raken als je te wild doet. 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users