Om een goede Ayahuasca te maken wil ik niet veel proberen en jaren experimenteren.
Ik wil Ayahuasca bereiden en na drinken Extreem Intens Trippen op Level CEV 4, ik wil achter onwetendheid komen en kijken wat de Dimensies aan mij wil laten zien.
Gevoeligheid van ieder mens is anders voor één is lage dosering genoeg om extreem intens te trippen terwijl voor één ander hoge dosering niet eens voor de trip zorgt.
Wat is volgens jou 'goede' ayahuasca? Moet dat er voor zorgen dat je extreem intens tript op level CEV 4 of sta je er ook voor open dat een goede ayahuasca ervaring juist uit hele andere elementen zou kunnen bestaan? Ayahuasca is hartstikke onvoorspelbaar. Soms is het ongelofelijk intens zonder ook maar enige visuals te ervaren. Soms is het heel subtiel maar tegelijkertijd extreem diepgaand. En vaak zul je urenlang misselijk zijn, diarree hebben, je eigen donkere kanten onder ogen moeten zien, en je vooral flink belabberd voelen. Als wat je zoekt intens trippen en het ervaren van intense visuals is, dan zou ik je echt willen aanraden om geen ayahuasca te gebruiken.
Wat is een Lage Dosering en Hogere Dosering? (Laag 5gr, Medium 10gr, Hoog 15gr)
Zoals gezegd kan 5 gram voor sommige mensen heel sterk zijn, dus dat is absoluut geen lage dosering. Daarnaast is het heel erg afhankelijk van de hoeveelheid liaan die je gebruikt, dus die twee dingen kun je ook niet afzonderlijk van elkaar zien.
Wat voor Relaxatie geeft Lagere Dosering?
Hoe bedoel je? Wat voor soorten relaxatie zijn er? Lage doseringen kunnen overigens heel diep gaan als je er mee leert werken. En nogmaals, met lage doseringen bedoel ik dus niet 5 gram.
Wat voor onprettig gevoel of gevaar geeft Hogere Dosering?
Wat voor gevaar? Compleet in paniek raken? Mogelijk een trauma oplopen waar je nog jaren last van hebt? Stikken in je eigen kots als er niemand in de buurt is om eventueel voor je te zorgen als dat nodig is? Dat je dit zonder ervaren begeleiding doet is nog een extra reden om vooral voorzichtig te zijn met doseren.
Wie bepaald dat dosering Laag of Hoog is?
Dat bepaald niemand alleen. Maar op basis van veel ervaring, zowel door zelf te drinken als door ervaringen uit te wisselen met anderen, kun je daar wel veel over zeggen. En op basis van de hoeveelheid ervaring die ik heb en op basis van de jarenlange brouwervaring van andere mensen die ik ken, kan ik je garanderen dat 5 gram echt heel intens uit kan pakken.
Als we kijken naar gebruikte Doseringen in Amazone, vermoedelijk gebruiken ze Hogere Doseringen + extra toevoegingen met DMT houdende planten om CEV te garanderen.
De hoeveelheid liaan die ze gebruiken zal over het algemeen wel hoger zijn dan de 50 gram per kopje die mensen hier vaak aanhouden. Daarnaast denk ik dat de hoeveelheid DMT-bevattende planten die ze daar toevoegen gemiddeld genomen zelfs wel lager is. Als je denkt dat het ze daar puur om de CEV's gaat dan zit je er echt heel erg naast. Geregeld wordt het zelfs als afleiding gezien. En daarnaast zijn er diverse aanwijzingen dat het toevoegen van DMT-bevattende planten aan de ayahuasca iets is wat nog helemaal niet zo lang gebeurd. Mogelijk pas sinds de afgelopen eeuw. Ook zijn er veel stammen die niet tot nauwelijks planten met DMT aan hun ayahuasca toevoegen. Een belangrijk deel van de effecten die ze zoeken wordt veroorzaakt door de liaan, vandaar dat het ook ayahuacsa wordt genoemd, en geen chacruna of chaliponga.
Ik heb één Recept gekozen door veel recepten bestudeerd te hebben.
Recept / Dosering:
Banisteriopsis Caapi ----- 75 gram + Diplopterys Cabrerana ---- 15 gram (in de zelfde pan)
Pyschotria Viridis ----------50 gram
Met alle respect, maar dit is niet bepaald een standaard recept. Waarom zou je chaliponga en chacruna combineren? Dit zijn echt ongelofelijk bizarre hoeveelheden. Sta je ervoor open dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat je met compleet onverantwoorde hoeveelheden wilt gaan brouwen? Of zoek je hier vooral bevestiging voor je eigen plannen?
Ik kan maar paar keer per jaar Ayahuasca gebruiken en heb geen tijd voor experimenten met Ayahuasca.
Luister daarom naar mensen met veel ervaring en die zich ook beseffen wat de mogelijke risico's zijn. Ik zou je echt willen adviseren om eerst eens zonder chaliponga of chacruna te gaan brouwen, of hoogstens met 3 gram chaliponga.
Wat ik gaag wil weten is wie heeft ervaring met Caapi met Dip. Cabrerana of Peganum Harmala met Dip. Cabrerana hoe vaak trip ervaring en gebruikte dosering enz..... dat is het advies die ik nodig heb.
Ik heb veel ervaring met de combinatie van Banisteriopsis caapi en Diplopterys cabrerana.
Aangezien MAO houdende plant materiaal wordt gebruikt (Caapi of Peganum Harmala) begrijp ik ook niet hoe bittere smaak weg te krijgen met MELK? wanneer MAO gebruikt wordt dan moet toch opgepast worden met zuivel producten o.a "melk, kaas, yogurt enz...
Het advies is om het consumeren van tyraminerijk voedsel te vermijden 24 uur voor en 24 uur na de ervaring. Melk en yoghurt bevatten daar naar mijn weten weinig van, en kaas vooral als het oud is. Alle zuivelproducten vermijden wordt vaak aangeraden om andere redenen, niet met het oog op de veiligheid. Sowieso zou ik het gewoon drinken zoals het komt, zonder allerlei dingen uit te gaan halen om de smaak te verbloemen. Als je geen nare ervaringen wilt hebben qua smaak, intense misselijkheid of diarree, dan zou ik vooral geen ayahuasca drinken. Ayahuasca is zoveel meer dan kleurtjes zien en bevrijdende kosmische ervaringen hebben. Een belangrijk onderdeel van ayahuasca is, en als je dat nu nog niet hebt meegemaakt dan garandeer ik je dat het gaat komen, je eigen donkere kanten onder ogen zien en je tijdens de ervaring intens ziek en belabberd te voelen. Om er vervolgens over het algemeen als een gezonder persoon uit te komen, dat wel.