in de jungle word ook geen zuur gebruikt voor de alks. Geen enkele shamaan gaat een citroen of azijn uitpersen op zn potje aya.
Beginnende dosis caapi is rond de 50gr ( maar je kan gerust meer nemen ). Eigenlijk hoe meer caapi, hoe minder dmt je nodig hebt om een sterke ervaring te hebben.
Viridis zou ik ook rond de 50gr nemen als basis. Maar er is ook wel potente chacruna(viridis) in omloop dus dat moet je zelf ff aanvoelen en bijdrinken.
Dus ga je voor caapi:
50gr caapi + 50 gr viridis is zowat de standaard dosis per glas.
Wil je chaliponga (diplo....) gebruiken icm caapi dan zou ik zeker!!! geen 15gr nemen. Dosis zoals bij mimosa ( waarbij 5gr al extreem kan zijn)
Dus: 50gr caapi + 3 - 5 gr chaliponga is zeker genoeg
Je kan je eigen recept ineen flansen als je wilt hoor: ayahuasca heeft niet echt een gouden regel van hoeveelheden.
Ik zelf zou toch minstens voor 70 - 100gr caapi gaan en 50 - 75gr viridis. Chaliponga kan nogal duister zijn, net zoals mimosa...
Bv:
Maak jezelf een batch van 300gr caapi (ff laten pruttelen voor uurtje ofzo ), herhaal dit 3 keer en gebruik elke keer vers water. Reduceer de 3 waterextracten tot 100ml ( heel langzaam laten indampen zodat ie lekker helder blijft, te snel geeft stroop ).
Doe hetzelfde 3 keer voor 300gr viridis en reduceer dit ook tot 100ml. Combineer de 100ml caapi met de 100ml chacruna en je hebt nu:
200ml aya :1 tot 6 dosissen ( al raad ik je dit niet aan het in 1dosis te nemen
)
40ml ayahuasca zou dan gelijk zijn aan 60 caapi en 60 viridis wat ik een mooie dosis vind om mee te starten.
en je kan nog 4 keer bijdrinken als je wilt 
Maar je kan ook andere hoeveelheden gebruiken om mee te starten he, maar zo kan je zelf je eigen aya brouwen waarvan je weet hoe potent hij is.
Mijn hoogste dosis was 300 caapi en 150 chacruna ( in 2 kleine glaasjes van 20ml ) en ik was zo ver weg dat ik niet meer kon bewegen, gewoon tegen de vlakte ( de stenen vloer ) geslagen. Met de nodige kotspartij erbij....
Maar dat purgeren is niet te vergelijken met als je bv ziek bent.. Bij aya komt er een hele hoop mee waarvan je niet eens wist dat het in je lichaam zat, het is ook niet ongemakkelijk ofzo. Meestal na het overgeven begint de pret toch
itt tot ziek zijn..
Mimosa hostilis kan je ook gebruiken en wil je btw zelfs aanraden. Een koud water infuus van 5 - 7 gram laten trekken voor een dagje in de koelkast en dan filteren, erg makkelijk te drinken, nuja kotsen doe je toch met die caapi 
Ik heb ook weleens 400mg harmaline genomen met 7gr mimosa opgelost in melk en zo opgedronken en dat was errrrrrrrrrrrrrg hard. Niet lichamelijk maar geestelijk compleet reptilian 
Een koud water extract bevat dan ook minder dmt dan het gewoon op te drinken met melk, daarom kan je wel tot een gram of 5 - 7 gaan.
In ieder geval have a nice flight to your inner side. En dosis chaliponga of mimosa zeker niet hoger dan hierboven vermeld want dan ben je de banaan... Caapi is redelijk ongevaarlijk ook in hogere dosissen. Weet wel dat het een RIMA is ( wat veiliger dan een MAOI ) en dat je de dag ervoor niet aan de chemicalien gaat. En de dag erna ook niet. En ZEKER geen anti depri of anti psychotica de weken ervoor. Kan dodelijk zijn...
Voor de rest is het echt allemaal niet zo strikt hoor, zorg gewoon dat je zeker 24uur ervoor niet aan andere dope gaat zitten, en de dag erna ook niet. Zoek anders ff op ayahuasca dieet en dan komt het wel goed...