Jump to content

Photo

Ayahuasca bereiden advies gevraagdzonder PH te meten

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 21 February 2014 - 02:03 PM

Hallo,
Ik heb nooit eerder Ayahuasca gebruikt.
Ik ben van plan volgende week vrijdag Ayahuasca te gaan bereiden en te drinken.
Hierbij ben ik van plan om 2 verschillende kruiden combinaties van te maken,

Combinatie 1,
- Banisteriopsis Caapi    35 gram  -----> (MAO-remmer)
- Psychotria Viridis          30 gram  ----> (DMT)

Combinatie 2,
- Banisteriopsis Caapi     15 gram -----> (MAO-remmer)
- Diplopterys Cabrerana  15 gram -----> (DMT)

Ik neem aan dit alles genoeg is voor een krachtige trip of niet?

Wat raden jullie me aan,

Of is het mogelijk Combinatie 3, 
- Banisteriopsis Caapi     50 gram  -----> (MAO-remmer) 
- Psychotria Viridis            25 gram  ----> (DMT)
- Diplopterys Cabrerana  15 gram ------> (DMT)

Tijdens koken van Psychotria viridis kan ik Diplopterys Cabrerana in het zelfde pan erbij doen of kan dat niet.

Op internet heb ik diverse recepten bestudeerd, bij bereiding van het drank hoort PH 5 te zijn.
Om PH te meten kan ph test papiertjes gebruikt worden. 
Drank aan te zuren kan; witte azijn of appelazijn of citroensap gebruikt worden.
Ik heb geen PH test papiertjes, dat heb ik via internet besteld maar nog niet ontvangen.

Nu is mijn vraag kan ik de Ayahuasca bereiden zonder het ph te meten.

Alvast bedankt 

#2 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 21 February 2014 - 03:49 PM

in de jungle word ook geen zuur gebruikt voor de alks. Geen enkele shamaan gaat een citroen of azijn uitpersen op zn potje aya.

Beginnende dosis caapi is rond de 50gr ( maar je kan gerust meer nemen ). Eigenlijk hoe meer caapi, hoe minder dmt je nodig hebt om een sterke ervaring te hebben.

Viridis zou ik ook rond de 50gr nemen als basis. Maar er is ook wel potente chacruna(viridis) in omloop dus dat moet je zelf ff aanvoelen en bijdrinken.

Dus ga je voor caapi:

50gr caapi + 50 gr viridis is zowat de standaard dosis per glas.

Wil je chaliponga (diplo....) gebruiken icm caapi dan zou ik zeker!!! geen 15gr nemen. Dosis zoals bij mimosa ( waarbij 5gr al extreem kan zijn)

Dus: 50gr caapi + 3 - 5 gr chaliponga is zeker genoeg

Je kan je eigen recept ineen flansen als je wilt hoor: ayahuasca heeft niet echt een gouden regel van hoeveelheden.

Ik zelf zou toch minstens voor 70 - 100gr caapi gaan en 50 - 75gr viridis. Chaliponga kan nogal duister zijn, net zoals mimosa...

Bv:

Maak jezelf een batch van 300gr caapi (ff laten pruttelen voor uurtje ofzo ), herhaal dit 3 keer en gebruik elke keer vers water. Reduceer de 3 waterextracten tot 100ml ( heel langzaam laten indampen zodat ie lekker helder blijft, te snel geeft stroop ).

Doe hetzelfde 3 keer voor 300gr viridis en reduceer dit ook tot 100ml. Combineer de 100ml caapi met de 100ml chacruna en je hebt nu:

200ml aya :1 tot 6 dosissen ( al raad ik je dit niet aan het in 1dosis te nemen :) )

40ml ayahuasca zou dan gelijk zijn aan 60 caapi en 60 viridis wat ik een mooie dosis vind om mee te starten.

en je kan nog 4 keer bijdrinken als je wilt :)

Maar je kan ook andere hoeveelheden gebruiken om mee te starten he, maar zo kan je zelf je eigen aya brouwen waarvan je weet hoe potent hij is.

Mijn hoogste dosis was 300 caapi en 150 chacruna ( in 2 kleine glaasjes van 20ml ) en ik was zo ver weg dat ik niet meer kon bewegen, gewoon tegen de vlakte ( de stenen vloer ) geslagen. Met de nodige kotspartij erbij....

Maar dat purgeren is niet te vergelijken met als je bv ziek bent.. Bij aya komt er een hele hoop mee waarvan je niet eens wist dat het in je lichaam zat, het is ook niet ongemakkelijk ofzo. Meestal na het overgeven begint de pret toch :) itt tot ziek zijn..

Mimosa hostilis kan je ook gebruiken en wil je btw zelfs aanraden. Een koud water infuus van 5 - 7 gram laten trekken voor een dagje in de koelkast en dan filteren, erg makkelijk te drinken, nuja kotsen doe je toch met die caapi ;)

Ik heb ook weleens 400mg harmaline genomen met 7gr mimosa opgelost in melk en zo opgedronken en dat was errrrrrrrrrrrrrg hard. Niet lichamelijk maar geestelijk compleet reptilian :)

Een koud water extract bevat dan ook minder dmt dan het gewoon op te drinken met melk, daarom kan je wel tot een gram of 5 - 7 gaan.

In ieder geval have a nice flight to your inner side. En dosis chaliponga of mimosa zeker niet hoger dan hierboven vermeld want dan ben je de banaan... Caapi is redelijk ongevaarlijk ook in hogere dosissen. Weet wel dat het een RIMA is ( wat veiliger dan een MAOI ) en dat je de dag ervoor niet aan de chemicalien gaat. En de dag erna ook niet. En ZEKER geen anti depri of anti psychotica de weken ervoor. Kan dodelijk zijn...

Voor de rest is het echt allemaal niet zo strikt hoor, zorg gewoon dat je zeker 24uur ervoor niet aan andere dope gaat zitten, en de dag erna ook niet. Zoek anders ff op ayahuasca dieet en dan komt het wel goed...

#3 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 21 February 2014 - 06:19 PM

Bedankt Certainly Active voor je advies,

Ik heb diverse documenten van internet gedownload wat MAOi betekent.

Wat je allemaal moet weten over MAOi en wat je niet mag gebruiken enz....

Ik miste eigenlijk lijst met wat mag ik wel eten tijdens Trip.

En hoelang vasten voor de trip, 

Alvast bedankt,

#4 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 22 February 2014 - 11:59 AM

persoonlijk hou ik het gewoon bij licht eten dezelfde dag en dag erna.

rauwe groenten worden veel gegeten bij langere ceremonies, water drinken. Maar uiteindelijk maakt het niet zo veel uit.

Hoe smeriger je eet hoe harder je zal moeten kotsen..

Algemeen wordt vooral gezegd dat tyraminerijk eten vermeden moet worden zoals kazen enzovoort..

Ik zou me niet te erg bang maken kwa eten betreft. Tijdens de trip heb je er absoluut geen behoefte aan en als het over is, zal je wss niet een dikke cheeseburger gaan eten hoor :)

Alcohol zou ik me wel afhouden, want veel mensen krijgen er nogal hevige hoofdpîjn van.

Moest je bv het rond de avond doen ( zoals bij nachtval in ceremonies ) en je drinkt tot de ochtend. Dan ben je de eerste dag wel wat energieker als normaal, maar het kan ook uitputtend zijn, zodat je slaap goed kan gebruiken.

Heb zelf gemerkt dat met ceremonies mensen in slaap vielen vanwege de effecten van Caapi, en in vlagen wakker worden met visioenen.

Nog een tip btw, als je misselijk bent of je hebt juist gedronken, ga rechtop zitten en niet liggen, het vermindert de effecten van misselijkheid aanzienlijk en helpt je om wakker te blijven. En hou een emmer altijd vlakbij, want eens je moet kotsen dan is het nogal heftig meestal :) en geraak je soms niet snel aan je wc of braakput of whatever...

Dat heb ik spijtig genoeg zelf ondervonden dat mn maag goed was, en op een minuut tijd zo misselijk werd en eruit gekotst zonder dat ik de kans had om naar de wc te lopen.

Ga je btw het alleen doen of via ceremonie, met een sitter of niet?

Grtz

edit: nog vergeten te vermelden dat als je eerste glas op is, en je moet overgeven na bv 5 minuten, het nog steeds werkzaam kan zijn ook al denk je dat je te snel hebt uitgekotst. De eerste effecten zou je rond het halfuur na drinken moeten beginnen voelen..

#5 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 22 February 2014 - 12:10 PM

En nog een reply sorry :)

Er zijn ook shamanen die enkel caapi gebruiken ( ayahuasca is origineel enkel de naam van de liaan (de caapi) nl. liaan van de zielen ).

Het is zeker psychoactief als het alleen gedronken wordt zonder viridis e.d.

Ik weet niet meer precies hoe ze het uitleggen maar dacht dat het erop neer kwam dat de liaan de genezing is, en de viridis bijkomstig kan zijn indien visioenen gewenst zijn. Maar kan me hierin vergissen.

Mss iemand die ervaring heeft met caapi alleen?

#6 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 22 February 2014 - 01:53 PM

^ Ja, wel 1 keer caapi alleen gedaan. Was zwarte liaan (als je dat zo noemt tenminste.) Was niet een trip te noemen. Het is al jaren terug en kan me er vrij weinig specifieks van herinneren, zelfs niet of ik wel of niet misselijk was. Ik voelde wel iets en zag achter gesloten ogen wel wat beelden (heel subtiel). Of het een genezende werking heeft gehad, kan ik niet beoordelen.

In principe is de liaan idd de ayahuasca. Er zijn ook wel rituelen waarbij alleen de caapi wordt gebruikt. Een mengsel zonder caapi is geen ayahuasca. 

Qua voeding zou ik me niet te druk maken. Het gaat er vooral om dat je niet schimmelkaas enzo gaat eten. Maar gewoon een verse banaan is niks mis mee. Verse melk lijkt me ook geen probleem, maar yoghurt zou ik weer even links laten liggen omdat het gefermenteerd is. Maar zelfs al zou je een kopje yoghurt nemen, dan krijg je misschien wat hoofdpijn. 

#7 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 22 February 2014 - 05:12 PM

Zo dat is berg aan info, bedankt.

Mijn lichaam staat er klaar voor.

In ieder geval weet ik zeker dat het gaat lukken. 

Ik ben echt benieuwd hoe de innerlijke reis gaat worden. 

Een ding heb ik zeker geleerd van de CEV Trips niet blijven hangen in die mooie kleuren maar stijgen boven EGO en confrontatie aangaan met mezelf dat is leuk grappig en intens en leerzaam. Me niet laten meenemen tijdens de Trip maar ook de Trip zelf aansturen, door aan situaties te denken of aan bepaalde personen om de onzichtbare verbindingen te kunnen zien en aan situaties te koppelen en opnieuw bepaalde dingen herbeleven. Ik vind alleen jammer van wat ik zie geen foto kan maken. 

Van Ayahuasca Ritueel ga ik wel verslag maken.

Bedankt voor reacties,

Spaviced 

#8 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 22 February 2014 - 05:18 PM

ik hoop dat het je lukt de trip te sturen :)

zelf lukt me dat niet op ayahuasca. Zeker hoge dosissen en dan zorgt lady aya wel wat er gebeurd, goed of slecht. Maar elke slechte ervaring is een goede qua confrontatie.

Ik persoonlijk zie de mooiste delen van het universum, een regen van kleuren die op me vallen terwijl ik lichamelijk tot niets in staat ben. Ook eens meegemaakt dat ik de klok van het universum zag, hoe alles in elkaar zat en dat deze kamer waarin ik was ervoor zorgde dat alles rondom ons werkte, terwijl onzichtbare entiteiten de boel deden draaien :) .

good luck :)

#9 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 22 February 2014 - 05:48 PM

Het zit zo in elkaar;

Iedere mens heeft 2 energie, we noemen dat + Posieve energie en - Negatieve energie.

Ying en Yang, of Engel en duivel enz...... energie is hetzelfde maar mensen geven telkens andere namen.

Het maakt dus niet uit of Ayahuasca gebruikt wordt of Salvia of Paddo, stoffen in de planten zorgen namelijk ervoor dat een deel van de hersenen anders gaat werken, normaal zonder gebruik van enthogene middelen werken de chakras naar aarde gericht en met gebruik van enthogene middelen werken ze naar boven gericht waardoor de gebruiker + zijn 2 energieën hem dan op Spiritueel innerlijke reis nemen. Dan bestaat weer nog een hogere energie boven + en -. maar dat gaat oneindig door.

Dus als iemand een Trip maakt door gebruik van; Ayahuasca of Liaan of Caapii of Salvia, of Paddo het enige Spirits die je dan op reis neemt of je reis mogelijk maakt is eigen energie en niet de Plant Spirits.

Verklaring van BAD Trips;

Veel mensen denken ooow ik heb BAD Trip gehad en geven zich zelf schuld NEE NEE NEE heeft helemaal niks ermee te maken

1:) Set

2:) Settings

3:) Gebruikte middel

4:) Dosering (voorbeeld: lage dosering geeft geen effect, medium dosering wel trip, hoge dosering zorgt voor hel trip).

5:) Factoren spelen rol hoe de Gebruikte middel(en) gekweekt is met name hormonen/chemicalien enz.......

Oke groeten,

#10 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 22 February 2014 - 06:19 PM

Over de stuurbaarheid van Ayahuasca hoor je verschillende geluiden, die naar mijn idee allebei even waar zijn. Grofweg: het is niet stuurbaar en het is juist wel stuurbaar. Zeker in hogere doses staat aya er juist om bekend dat het niet stuurbaar is. Veel mensen hebben een reactie in de trant van: dit is wel even wat anders dan een paddotrip. Anderzijds zijn er juist verhalen dat aya bij uitstek stuurbaar is. Mensen zeggen dingen als: wil ik een naakte vrouw zien, dan zie ik een naakte vrouw, denk ik aan art deco, dan zie ik opeens allemaal objecten in art deco stijl. 

Ik heb niet heel veel aya-ervaring, maar ik denk dat het te maken heeft met de fases van een trip. Wellicht dat in begin van trip het over het algemeen lastig stuurbaar is, en tegen het eind prima stuurbaar is. 

En dan is er nog de noot die gemaakt worden: paddo's kunnen ook lastig stuurbaar zijn en enorm overweldigend zijn. Dat is niet alleen voorbehouden aan ayahuasca. 

Maar ayahausca heeft over het algemeen genomen inderdaad iets meer het karakter van een zeer grote kracht of aanwezigheid. Ik snap wel dat ze paddo's de kinderen noemen en aya de moeder. Enige nadeel is dat mensen op basis hiervan paddo's kunnen onderschatten, en mogelijk aya overschatten?? :-) Ik denk dat veel succesverhalen over aya niet los gezien kunnen worden van de rituele setting en de gemeenschapszin. Bv elke 2 weken bij elkaar komen met als insteek bevordering van gezondheid. En misschen is aya dan een van de schakels in het geheel.

#11 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 22 February 2014 - 11:01 PM

Als je het brouwsel goed kookt is 15 gram chaliponga echt heel veel. 3 tot 5 gram voor een dosis kan al heel sterk zijn en als je hier geen ervaring mee hebt zou ik het eerder bij maximaal 2 a 3 gram per dosis houden. 30 gram chacruna kan ook veel te veel zijn, maar dat is afhankelijk van de soort die je hebt. Hawaiiaanse kan tot 10 keer sterker zijn dan Peruviaanse, en als je Hawaiiaanse hebt zou ik zeker niet meer dan 10 gram per dosering nemen. Als je niet tot nauwelijks ervaring hebt met ayahuasca zou ik sowieso zeker niet hoger dan 10 gram gaan. Eerder richting 5 gram. Beide planten meteen combineren terwijl je hier geen ervaring mee hebt zou ik al helemaal niet doen. 15 tot 30 gram caapi is juist aan de lage kant trouwens. Zeker als je het maar een paar uur kookt (veel te weinig) gaat je brouwsel dan waarschijnlijk mislukken. Ik zou 50 gram aanhouden. Je moet het echt heel goed koken wil 30 gram voldoende zijn. Sowieso zou je kunnen overwegen om alleen met caapi te koken de eerste keer gezien de beperkte ervaring. Besef je goed dat wanneer je de hoeveelheid chaliponga zou nemen die jij noemt en je brouwsel goed lukt je een potentieel traumatische ervaring gaat krijgen. Caapi op zichzelf kan heel fijn zijn. Minder onvoorspelbaar, maar heel dromerig, introspectief en leerzaam. Als je richting de 100 gram caapi per dosis gaat en je weet hoe je het goed moet bereiden dan kan het ook heel intens worden. Visueel en heel fysiek. Wellicht kun je dus beginnen met caapi en dit rustig opbouwen en wanneer je hier een 'relatie' mee hebt opgebouwd langzaam chacruna of chaliponga aan je brouwsels toe gaan voegen? Haast je vooral niet zou ik zeggen en bereid je goed voor.

Ga je het trouwens alleen drinken of met meerdere mensen? Zeker als je het met meerdere mensen gaat drinken zou ik heel voorzichtig zijn met chacruna en chaliponga en vooral het brouwsel eerst zelf testen voordat je het met iemand anders deelt. Ik zou sowieso niet aanraden om het met meerdere mensen tegelijk te drinken als je nog weinig ervaring hebt met ayahuasca of soortgelijke middelen. Beter drink je dan om de beurt en zorg je dat je elkaars sitter bent.

Dat trouwens geen enkele sjamaan citroenen uitperst in zijn potje heeft ook vooral te maken met het feit dat de ph van het water daar over het algemeen een stuk lager is venom. Als je aan kraanwater in Nederland geen azijn toevoegt dan is dat echt heel erg zonde van je plantmateriaal. Je moet het dan waarschijnlijk echt heel lang koken voor een goed brouwsel. Sowieso moet je geen citroensap gebruiken trouwens, want daar wordt je ayahuasca zuur van. Azijn beïnvloed de smaak niet als je het lang genoeg kookt. Je hoeft de ph niet te meten, als je gewoon een eetlepel azijn per liter water toevoegt dan komt het wel goed. Maar dan moet je wel genoeg water gebruiken en het lang genoeg koken. Drie keer een uurtje pruttelen is echt veel te weinig. Zeker 3 x 3 uur en beter nog 4 of 5 x 3 uur. Aangezien je het ook nog moet inkoken zou ik hier dus zeker twee volle dagen voor inplannen. Daarnaast is de hoeveelheid water die je gebruikt ook belangrijk. Je kunt zo'n 3 liter per 100 gram plantmateriaal aanhouden. Dus als je bijvoorbeeld 200 gram caapi gebruikt moet je in totaal 6 liter water gebruiken. Als je 500 gram caapi gebruikt dan dus in totaal 15 liter. Dus 5 liter per pan als je het 3 keer kookt. 

Als ik jou was zou ik echt overwegen eerst alleen met caapi te beginnen Spacived. Take it easy!

Overigens snap ik niet helemaal dat je zegt dat het niet klopt als mensen zichzelf de schuld geven voor een bad trip. Van de dingen die je noemt zijn de setting, het gebruikte middel en de dosering volgens mij prima te controleren? Als jij nu na 15 gram chaliponga aan je brouwsel toe te voegen een ongelofelijk slechte ervaring krijgt dan is dat toch eigenlijk best wel een beetje je eigen schuld of niet soms? :)

The wisest mind has something yet to learn

#12 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 23 February 2014 - 09:22 AM

sorry maar daar geloof ik niet in: dat aya minder werkbaar zou zijn vanwege het niet maken met met een zuur...

Uiteindelijk zijn die tryptamines in bv mimosa of viridis ook een zout.

Ze komen in de vorm van dmt tannaat ( tannine zuur ) bij bv mimosa hostilis, ik gok dat viridis en chaliponga ook wel een vorm van een zout in zich dragen, en dus wel water oplosbaar is...

En aan spacevid, ik vind het nogal raar dat je begint met: het zit zo in elkaar... terwijl je nooit ayahuasca gedronken hebt, je 3 recepten waren totaal door de bocht... En potentieel gevaarlijk voor jezelf en dan kom je ying en yang getingel af.

Als je ayahuasca hebt gedaan dan spreken we er nog eens over... En niet een glasje van 50caapi/50viridis want dan praat ik nog als een nuchter persoon met je hoor...

#13 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 23 February 2014 - 09:52 AM

Enige nadeel is dat mensen op basis hiervan paddo's kunnen onderschatten, en mogelijk aya overschatten?? :-) Ik denk dat veel succesverhalen over aya niet los gezien kunnen worden van de rituele setting en de gemeenschapszin. Bv elke 2 weken bij elkaar komen met als insteek bevordering van gezondheid. En misschen is aya dan een van de schakels in het geheel.

paddos kunnen erg sterk voor vuurwerk geven in je geest, maar je lichaam is nog compleet van jou. Ik kan perfect ( geen ego gedoe hier ) 7 - 10gr cubes op zonder dat ik enigszinds beperkingen heb kwa lichamelijk actie...

Bij een hoge dosis ayahuasca vooral dan met veel caapi, heb ik zelf ondervonden dat ik compleet weg was, ik kon enkel mijn hoofd nog bewegen ( denk aan Stephen Hawking die je uit de rolstoel gooit ). En bij ceremonies heb ik mensen gezien die alles omver liepen al kotsend en daarna tegen de vlakte gaan, ondersteund door mensen teruggebracht en verder kotsen..

Nooit van mn leven dat paddos hiervoor zouden zorgen... Of je moet mss een dodelijke dosis eten ?

en spacevid: ik lees dat je ook dmt wilt extraheren, en je nog nooit hebt gedaan ( mss ben ik voorbarig met af te leiden ) dat je geen enkele ervaring met dmt hebt. Als dat zo is, dan ga je nog heel erg verschieten... Het is gewoon niet te vergelijken met iets anders... Rook je dmt maar en probeer maar te sturen, maar uiteindelijk zal je zo hard gaan, dat wat je ziet, niet uit jezelf komt, maar van een andere wereld... Een heel andere wereld. Of mss komt het wel uit jezelf, maar sturen kan je het niet. Die persoon wil ik wel tegenkomen die een gerookte of IV dmttrip kan sturen. Ook al heb je 10 keer hetzelfde gezien tijdens roken, de elfde keer kan totaal anders zijn.

Je zit niet in een universum waar jij bepaald wat er gebeurd, maar waarin je ziet wat er gebeurd...

#14 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 23 February 2014 - 01:06 PM

^Ik denk dat ik het niet oneens met je ben. In algemene zin zou ik ayahuasca ook aanduiden als sterker/overheersender. Maar als ik me bedenk dat ik met paddo's ook wel een aantal keren overgegeven heb en totaal de weg kwijt ben geweest (vergeten wat je afgelopen 20 minuten hebt gedaan en constateren dat je bed dat net nog netjes opgemaakt was nu helemaal overhoop is), dan wil ik dat ook even benoemd hebben.  Het punt dat ik wil maken is dat paddo's niet minder gevaar in zich dragen. Misschien is aya 90 procent van de tijd extreem overheersend (ik noem maar wat) en paddo's maar 20 procent, maar het is met beide middelen oppassen geblazen.

#15 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 23 February 2014 - 01:07 PM

sorry maar daar geloof ik niet in: dat aya minder werkbaar zou zijn vanwege het niet maken met met een zuur...

Uiteindelijk zijn die tryptamines in bv mimosa of viridis ook een zout.

Ze komen in de vorm van dmt tannaat ( tannine zuur ) bij bv mimosa hostilis, ik gok dat viridis en chaliponga ook wel een vorm van een zout in zich dragen, en dus wel water oplosbaar is...

Je kunt daar niet in geloven, maar dat maakt het niet minder waar :)

Voor de DMT zal het misschien niet zoveel uitmaken als je het toch al uren kookt, maar voor de liaan zeker wel. Des te zuurder des te makkelijker de alkaloÏden vanuit het plantmateriaal in het water terecht komen. En uit ervaring weet ik dat zelfs na 12 uur koken nog niet alle alkaloïden uit de liaan in het water zitten. Er zijn mensen die hun ayahuasca om die reden zelfs 3 x 24 uur koken.

The wisest mind has something yet to learn

#16 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 23 February 2014 - 05:12 PM

ok ik dacht eigenlijk dat het meer over de dmt ging, over de caapi heb je gelijk :) acid-extracties zijn efficienter dan gewoon water.
Wat ik wle nog ff wou meegeven is dat de ph waarde in het amazone gebied echt niet overal zuurder is:

Deze komt van een website over vissen in de amazone: http://www.aquariumh.../discusvis.html

Overzicht van de watertypes in de Amazone.
Zwart water:
zichtdiepte = transparant, van 1,3 tot 2,3 meter.
kleur: koffiebruin tot olijfachtig.
ph-waarde: 3,8 tot 4,7
bodem: podsol

Helder water:
zichtdiepte = transparant, van 1,1 tot 4,3 meter.
kleur: geel tot olijfgroen.
ph-waarde: 4,5 tot 7,8
bodem: zuur, bruinleem.

Wit water:
zichtdiepte: troebel,van 0,1 tot 0,5 meter.
kleur: leemgeel.
ph-waarde: 6,2 tot 7,2
bodem: bruinleem, laterite.

als wetenschappelijk artikel te vinden op http://www.panamjas....(3)_454-464.pdf

A summary of physicochemical variables (mean ± sd; min – max; number of samples) and occurrences of
potamotrygonid species in the Amazon River, Negro River and Tapajós River.
Rivers pH Conductivity
(μS/cm)
TDS
(mg/l)
Potamotrygonidae
Amazon River
6.6 ± 0.2
(6.0 - 6.8)
n = 40
44.8 ± 24.8
(17.4 - 104.3)
n = 40
23.9 ± 17.8
(8.8 - 55.0)
n = 40

Negro River
4.5 ± 0.9
(3.7 - 6.4)
n = 15
17.0 ± 15.2
(7.7 - 35.4)
n = 15
7.1 ± 6.7
(4.4 - 19.4)
n = 15

Tapajós River
6.5 ± 0.4
(6.0 - 8.0)
n = 23
14.4 ± 13.1
(11.7 - 25.2)
n = 23
7.7 ± 5.6
(6.2 - 13.3)
n = 23

Dus idd meestal zijn deze rivieren kwa ph redelijk laag maar kunnen ook sterk varieren. Zoals de tekst aangeeft.
Tapwater in BE - NL zal zogoed als altijd tss 5.5 en 8.5 zitten. Mss heb ik wel geluk met erg zuur water dan :) want ik hoef echt geen 24u boils te doen...

En niet alle shamanen gebruiken junglewater he ;) genoeg die het met water van de kraan doen.

Maar teogegeven, bij caapi maakt het wel degelijk uit om alles sneller te extraheren.

Ik vraag me wel nog af spacevid, of je het alleen gaat doen of ceremonieel of ... ?

#17 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 23 February 2014 - 06:32 PM

icelus, bij mij heb ik ondervonden dat de methode die ik gebruik 3 * koken voor een uurtje en indampen erg goed werkt, er zijn zoveel variabelen aanwezig bv kwaliteit etc etc...

ik wil ook niet zeggen dat jou methode verkeerd of anders moet. Na een tijdje weet je wel hoe je het voor jezelf zo goed mogelijk kan maken.. Ook shamanen gebruiken zoveeel methodes...

Uiteindelijk komt het er toch op neer dat elke ervaring anders is, en dat er iets positiefs uitkomt niet? :)

#18 Spaviced

Spaviced

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 54 posts

Posted 23 February 2014 - 06:45 PM

Hallo allemaal en Certainly Active, 

Ten eerste wil ik dit zeggen met 50 gram Caapii + 50 gram viridis dan ben ik echt niet nuchter. Ik vlieg als komeet door tijd en ruimte hoor.

Ik ben echt gevoelig persoon voor enthogene middelen, simpel met 5 gram droog paddo kon ik 12 uur trippen. 

Trip doe ik altijd alleen in donker meestal 23:00 uur begin ik, mn vrouw blijft als sitter toezicht houden om getuige te zijn van de reis. Zodat zij aan mij kan vertellen hoe en wat er gebeurd is. Maar mn vrouw valt meestal binnen 2 uur in slaap.

Dus zij vindt dat de trip gemiddeld 6 uur erg lang duurt, en daarom heb ik in gedachte DMT te extraheren wanneer ik alle benodigde materialen hebt verzameld. Ik heb materialen gekocht bij smartshop voor ayahuasca trip genoeg voor 10x normale trip of 5x sterke trip. Materialen die ik gekocht heb voor ayahuasca wil ik niet voor DMT extractie gebruiken.

Ik ben op internet bezig met zoeken naar juiste Mimosa Hostilis Root Bark (poeder) want op dit moment is er veel sites die Hostilis poeder verkopen prijzen variëren voor 1 kg. Euro 90.- tot 120.- In sommige webshops staan alleen Mimosa Hostilis Root Bark maar welk Mimosa soort dat is staat er niet bij. DMT verhouding per plant soort verschilt ook. 

Ik ga woensdag beginnen met koken van viridis.

oke groeten,

#19 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 25 February 2014 - 12:07 PM

Ok man :)

Have fun :) en probeer te genieten va je reis ;)

mimosa hostilis = mimosa hostilis = Mimosa tenuiflora = Jurema (preta).

Voor de rest heb je andere mimosa soorten zoals pudica (kruidje-roer-mij-niet).

Je hebt wel bv mexicaanse hostilis, en braziliaanse waarvan de meningen uiteen lopen welke nu de krachtigste is. Meestal zal je wel braziliaanse kopen via een shop.

Mimosa Hostilis Root Bark maar welk Mimosa soort dat is staat er niet bij

Jawel toch ;) er staat toch duidelijk dat het hostilis is.

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 07 March 2014 - 02:44 PM

Heb het tripreport even verplaatst naar 'Tripreports'. Zie hier.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users