Jump to content

Photo

Lezing: Psychedelica als medicijn?Maandag 3 februari Vrije Universiteit Amsterdam

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 StichtingOPEN

StichtingOPEN

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 02 February 2014 - 05:10 PM

vspvu.png

PSYCHEDELICA ALS MEDICIJN?

De VSPVU organiseert samen met Stichting OPEN een lezing over het geneeskrachtige potentieel van psychedelica, op maandag 3 februari aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Kunnen ibogaïne en andere stoffen helpen om van een zware verslaving of andere problemen af te komen?

Joost Breeksema, voorzitter van Stichting OPEN, opent de lezing met een overzicht van recent en historisch onderzoek naar de psychotherapeutische toepassingen van psychedelica.

Daarna gaan Maarten Belgers en Thomas Knuijver, beiden verslavingsarts bij Iriszorg, dieper in op ibogaïne en hun onderzoek hiernaar. Wat is de wetenschappelijke kennis over ibogaine tot nu toe, waarom willen zij dit middel onderzoeken, en hoe ziet dit onderzoek eruit?

Facebook event

Praktische informatie:
Waar: Vrije Universiteit. Van der Boechorststraat 7, Amsterdam.
Lokaal MF-G613 (Medische Faculteit).
Klik hier voor een routebeschrijving.
Wanneer: Maandag 03 februari 2014. Van 16:00 tot 18:00 uur.
Prijs: Leden VSPVU €3,-. Overig: €4,50

De kaartverkoop start om 15:30.

Er zijn 150 plaatsen beschikbaar, dus we raden aan om vroeg aanwezig te zijn indien je zeker wilt zijn van een plek.

Stichting OPEN is op zoek naar serieuze en toegewijde vrijwilligers.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7679 posts

Posted 03 February 2014 - 11:59 PM

Is hier nog iemand beland eigenlijk?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2403 posts

Posted 04 February 2014 - 10:22 AM

Ik was aan het arbeiten en wilde niet vrij nemen ivm het grote risico op een niet-technisch-genoeg verhaal. Hoe was het?

#4 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 04 February 2014 - 08:14 PM

Jammer, ik had het wel interessant gevonden, maar lees het nu pas.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7679 posts

Posted 05 February 2014 - 10:44 AM

Sta je niet op de mailinglist van Stichting OPEN?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 08 February 2014 - 11:17 PM

Ja daar sta ik dus wel in. Ik had het ook al een paar voorbij zien komen maar door de drukte niet de tijd genomen om het eens fatsoenlijk te bekijken.

#7 koko

koko

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 15 February 2014 - 01:46 PM

Komt stichting OPEN in de (nabije) toekomst nog weer eens naar het noorden (Groningen) met een lezing ?

Enkel jaren geleden een lezing bijgewoond in het UMCG (Groningen) vond het toen interestand.

Op de site zie ik dat veel van de activiteiten in Amsderdam plaats vinden. Voor mij helaas iets uit de richting.

Gelukkig zijn via internet video stream alle lezingen als nog goed te volgen (daar hoef ik de deur niet voor uit :duimpje: )

Al heeft enig intermenselijk contact zeker een meer waarde.

la la la hopjes vla

#8 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 15 February 2014 - 08:06 PM

^dat

zou idd chill zijn als ze naar groningen toe kwamen met een lezing, kan ik er ook weer eens bij zijn :)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users