ook persoonlijk bij me:
ik zou me teveel gek maken bij de gedachte dat er iemand nuchter is waar ik niet mee kan communiceren op het juiste plateau 
preferably alone 
al zou ik een sterke salvia trip nooit alleen doen, heb zelf gemerkt dat sommige mensen heel rare dingen doen die gevaarlijk kunnen zijn hierop..
Keta zou ik wel alleen doen bv, maar dan liggend in een zetel of bed, en niet op een feestje zoals sommige mensen.. Ik snap dat eigenlijk ook niet, dat mensen het dissociatieve gevoel van bv keta of methoxetamine en alle andere dissos gebruiken op bv een rave.
DMt juist hetzelfde
heisen aan die pijp en gaan liggen, ik heb altijd voldoende tijd om alles opzij te zetten indien nodig.
ik denk wel dat iemand die niet ervaren is in bewustzijnsveranderingen iemand nodig heeft om hem gerust te stellen. Ik vond ook dat de eerste keer paddos die ik nam ( dacht dat een tripje een simpel ding zou zijn
Het waren 3gr droge hawaiiaanse ( niet cubensis maar weet de wetenschappelijke naam niet meer, ze leken wat op kaalkopjes btw.. ) en nog 2 gram droge cubensis.
Toen het opkwam en ik enorme lachkick kreeg dacht ik dat het dat wel zou zijn en wat kleurtjes etc...
Wat was dat een verkeerde aanname. Na 7uur intens trippen had ik de volgende dag nog last van flashbacks vanwege de sterke effecten die ik had ervaren..Het heeft me wel enkele weken geduurd voor ik eigenlijk alles had verwerkt. En dan is iemand die je kan geruststellen echt wel nodig..
nu heb ik dat niet meer nodig omdat ik al erg ver gegaan ben kwa psychedelica en altijd wel kan herinneren dat het iets tijdelijks is. Maar ik doe het ook altijd op rustige plekken en nu altijd alleen. Ik ben ook niet de persoon die onder invloed bv iemand kan geruststellen als ie bad aan het gaan is.
Vroeger deed ik paddos vooral met een goede vriend in de bossen, maar toen begon die te ezggen dat ie gevaarlijke clowns zag in de struiken en zich een superego begon aan te meten waarin alles over hem ging. Terwijl ik met fundamentele vragen over de kosmos zat, heb ik besloten het zelfs niet meer met goede vrienden te doen.
Maar zoals gezegd dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik wil niet gestoord worden door de demonen of de egos van andere mensen terwijl ik zelf aan het trippen ben... Nuchter is een andere zaak, maar zelfs dan haat ik de vragen van ' ben je hard aan het gaan? ' etc... Ook al goed bedoeld...
Of de sinaasappel die zo grappig is, en je merkt dat niemand het snapt waarom dan ga ik mezelf meer 'out of space' voelen en minder connectie voelen met de sitter. Mezelf misschien afsluiten en van een goede trip een slechte maken..