Jump to content

Photo

Tripsitter..... waarom wel, waarom niet?

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Youriske

Youriske

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 29 January 2014 - 11:49 PM

Hoi,

Ben nieuw hier op dit forum maar wil toch even wat vragen. Ik begrijp dat het nuttig kan zijn een tripsitter erbij te hebben terwijl je je in andere werelden begeeft. Ikzelf voel daar weinig voor en doe het graag alleen of met een vriend die ook hetzelfde gebruikt als ik, zodat we daarna ervaringen uit kunnen wisselen.

Nu is mijn vraag: Hoe belangrijk is deze? Wanneer kun je zonder en wanneer is het echt not done zonder tripsitter? Zijn daar regels voor? Of bepaal je zelf wat je aankunt? Ikzelf zit daar niet zo op te wachten en heb denk ik redelijk wat zelfvertrouwen maar ben toch ook wat onzeker hierover. Wanneer is een tripsitter aan te raden (bij welk middel) en hoe bepalen jullie of je een bepaald middel wel alleen kan handelen?

It's better to regret something you have done, then to regret  something you haven't done.....

#2 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 30 January 2014 - 12:27 AM

Hee,

Ik denk dat het verschilt per middel en per persoon. Er zijn sowieso een aantal middelen waarbij je wel een sitter moet hebben, bij Salvia kun je bijvoorbeeld rond gaan wandelen terwijl je je dat zelf niet beseft, best irritant als je ergens middel op straat weer 'back to earth' komt. Ook bij het voor het eerst trippen op wat voor middel dan ook, of zwaarder trippen dan je zelf eerder hebt meegemaakt valt het aan te raden wel een sitter te regelen. Deze hoeft niet persé naast je te zitten, maar bij voorkeur in de kamer ernaast ofzo. Als je wat ervaring met trippen hebt en weet wat je kunt verwachten, dan kun je zelf wel een inschatting maken of je problemen tijdens het trippen zonder sitter aankunt of niet.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 January 2014 - 11:15 AM

Er zijn per definitie geen regels voor het aanwezig zijn van een sitter of niet. Je moet het ook alleen doen als je het zelf wilt en/of denkt dat het nodig zal zijn.

Momenten dat ik een sitter zou aanraden is wanneer iemand voor het eerst gaat trippen, maar vaak is een ervaren tripper (die meetript) al genoeg, want de eerste keer is het ook aan te raden om niet te hoog te beginnen met de dosis.

Voor dingen zoals Salvia en DMT kan een sitter praktisch zijn, bijvoorbeeld om je pijpje aan te pakken, als je klaar bent met roken, zodat je direct op je trip kan focussen. En deze ook eventueel bijvullen, mocht je behoefte hebben aan een dubbele hit, bijvoorbeeld. Het voordeel bij deze middelen is dat de ervaringen relatief kort duren en dat als jij uit getript bent, je de rollen kunt omdraaien.

Een ander middel waar een sitter eventueel prettig zou kunnen zijn is ketamine (en verwanten middelen), maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 30 January 2014 - 11:35 AM

Het kan handig zijn als je een stuk verder wilt gaan dan je ooit geweest bent op een middel of als beginner. Verder heb ik ook liever iemand die meetript bij wat langer durende stoffen, of gewoon alleen bij korte (n,n-DMT, 5-MeO-DMT etc).

#5 Youriske

Youriske

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 30 January 2014 - 02:05 PM

Hoi,

Meestal trip ik met een vriend die dan hetzelfde gebruikt als ik. Ik heb op youtube salvia-filmpjes gezien en inderdaad, dan is het wel wijs om iemand in de buurt te hebben. Is dit ook nodig als je het oraal inneemt? Dan schijnt de piek langzamer te komen en minder overweldigend te zijn. Verder ben ik van plan op m'n gemak de werelden te verkennen en doe ik rustigaan met dosissen. Meer kan altijd, voor minder ben je dan te laat...

It's better to regret something you have done, then to regret  something you haven't done.....

#6 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 827 posts

Posted 30 January 2014 - 03:04 PM

Ik ben zelf op zich tegen tripsitters, salvia heb ik verder ook geen behoefte aan. Bij langere, heftigere middelen zoals 2c-e is het wel leuk om met meerdere mensen te trippen. 

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 January 2014 - 03:22 PM

Maar trippen met meerdere mensen hoeft de aanwezigheid van een sitter niet uit te sluiten..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 30 January 2014 - 07:53 PM

Ik ben zelf op zich tegen tripsitters, salvia heb ik verder ook geen behoefte aan. Bij langere, heftigere middelen zoals 2c-e is het wel leuk om met meerdere mensen te trippen. 

Ben je tegen tripsitters, of heb je geen behoefte aan tripsitters? Dat eerste zou namelijk nergens op slaan, maar bij dat tweede kan ik er wel inkomen. Het gaat er natuurlijk ook om hoe zeker je van jezelf bent dat je alle eventuele problemen aankunt zonder sitter.

#9 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 827 posts

Posted 31 January 2014 - 02:33 AM

Ben je tegen tripsitters, of heb je geen behoefte aan tripsitters? Dat eerste zou namelijk nergens op slaan, maar bij dat tweede kan ik er wel inkomen. Het gaat er natuurlijk ook om hoe zeker je van jezelf bent dat je alle eventuele problemen aankunt zonder sitter.

Beetje domme woordkeus van mij inderdaad, ik zelf heb liever geen tripsitters bij mijn trip :) Kan me wel voorstellen dat sommige mensen er wel behoefte aan hebben. Ik zelf vin het niet fijn om iemand in de buurt te hebben die niet op mijn niveau zit. Vind ik erg storend.

#10 Youriske

Youriske

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 31 January 2014 - 11:15 AM

Beetje domme woordkeus van mij inderdaad, ik zelf heb liever geen tripsitters bij mijn trip :) Kan me wel voorstellen dat sommige mensen er wel behoefte aan hebben. Ik zelf vin het niet fijn om iemand in de buurt te hebben die niet op mijn niveau zit. Vind ik erg storend.

Hier ben ik het ook mee eens.

#11 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 01 February 2014 - 01:05 AM

Ah ja, daar kan ik heel erg inkomen. Maar alsnog raad ik iedereen aan die wat 'nieuws' gaat proberen wel een sitter te regelen, totdat ze weten hoe het is en ze daarmee zelf een afweging kunnen maken.

#12 Youriske

Youriske

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 07 February 2014 - 11:54 AM

Heb gisteren voor het eerst in mijn eentje (n,n)DMT gedaan. Lang over gedacht of ik er iemand bij zou vragen maar ik voelde me er echt klaar voor. Bovendien was ik erg ongeduldig. Drie hits genomen in drie uur tijd en het ging perfect. De dosis was steeds niet heel hoog (eigenlijk geen idee, want mijn weegschaaltje is niet heel betrouwbaar)maar genoeg om een kijkje te nemen in die andere wereld.
Heb nu ook Salvia in huis. Dat durf ik zo'n eerste keer denk ik echt niet alleen.

#13 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 07 February 2014 - 04:20 PM

Het valt ook af te raden om (de eerste keer) salvia alleen te doen. Je kunt onbewust wel eens een wandeling gaan maken en dingen kapot gooien of jezelf in gevaar brengen!

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 08 February 2014 - 01:12 PM

Met de salvia die ik gerookt heb was lopen echt geen optie meer!

Wat jij beschrijft heb ik eigenlijk nog nooit eerder over salvia gehoord.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 08 February 2014 - 01:56 PM

Toen ik de eerste keer salvia geprobeerd hebt, heb ik dit voor de deur gerookt en ben toen naar binnen gelopen. Ik was echter al weggeschoten na de eerste deur, maar ben blijkbaar toch redelijk goed richting de bank gelopen en ben maar een paar keer tegen een meubel aangelopen (met een beetje sturen van mijn sitter)? Ik hoor/lees echter wel vaker dat er mensen zijn die onbewust gaan lopen terwijl ze aan het trippen zijn, bewust gaan lopen lijkt mij in ieder geval zeker onmogelijk!

Zie ook deze links: 

http://www.bluelight...via-precautions

After smoking salvinorin A, some users will stand up and begin walking or moving around, running into objects that are in their path. People in this state typically move in an agitated manner and seem to be struggling with the experience. Apparently they have no recognition of their surroundings when this is taking place. This response has been noted in only a few people, about 5% of the first 50 subjects. A more common occurrence is for one who has just smoked salvinorin A to not recognize that they are heavily inebriated, and begin to walk around. In these instances the user is able to perceive his or her surroundings, and moves around without bumping into objects. Several people in this situation have wanted to leave the premises where they were conducting their journey, desiring to either drive or walk to another location, and needed to be dissuaded from doing so. Often people who walk around during the journey do not recall doing so once the effects wear off. The presence of a sober person to act as sitter during the sessions has proven very important in dealing with situations such as those described above. Siebert has witnessed reactions of this type and stated: "When the dose goes above 500 to 1000 mcg the effects can be very alarming. I have seen people get up and lunge around the room, falling over furniture, babbling incomprehensible nonsense and knocking their heads into walls. Several people have tried to wander out of the house. When the experience is over, they have no memory of any of this. In fact, they usually remember very different events. To an outside observer, people in this condition have a blank look in their eyes as if no one is present. It is also common for people to have a facial expression which is probably best described as being like that of a frightened animal."

http://www.salvia-di...m-trips_en.html

#16 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 04 March 2014 - 02:22 AM

Er zijn per definitie geen regels voor het aanwezig zijn van een sitter of niet. Je moet het ook alleen doen als je het zelf wilt en/of denkt dat het nodig zal zijn.

Momenten dat ik een sitter zou aanraden is wanneer iemand voor het eerst gaat trippen, maar vaak is een ervaren tripper (die meetript) al genoeg, want de eerste keer is het ook aan te raden om niet te hoog te beginnen met de dosis.

Voor dingen zoals Salvia en DMT kan een sitter praktisch zijn, bijvoorbeeld om je pijpje aan te pakken, als je klaar bent met roken, zodat je direct op je trip kan focussen. En deze ook eventueel bijvullen, mocht je behoefte hebben aan een dubbele hit, bijvoorbeeld. Het voordeel bij deze middelen is dat de ervaringen relatief kort duren en dat als jij uit getript bent, je de rollen kunt omdraaien.

Een ander middel waar een sitter eventueel prettig zou kunnen zijn is ketamine (en verwanten middelen), maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Een sitter bij keta? :sluw:

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 March 2014 - 09:52 AM

maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 11 March 2014 - 11:30 AM

ook persoonlijk bij me:

ik zou me teveel gek maken bij de gedachte dat er iemand nuchter is waar ik niet mee kan communiceren op het juiste plateau :)

preferably alone :)

al zou ik een sterke salvia trip nooit alleen doen, heb zelf gemerkt dat sommige mensen heel rare dingen doen die gevaarlijk kunnen zijn hierop..

Keta zou ik wel alleen doen bv, maar dan liggend in een zetel of bed, en niet op een feestje zoals sommige mensen.. Ik snap dat eigenlijk ook niet, dat mensen het dissociatieve gevoel van bv keta of methoxetamine en alle andere dissos gebruiken op bv een rave.

DMt juist hetzelfde :) heisen aan die pijp en gaan liggen, ik heb altijd voldoende tijd om alles opzij te zetten indien nodig.

ik denk wel dat iemand die niet ervaren is in bewustzijnsveranderingen iemand nodig heeft om hem gerust te stellen. Ik vond ook dat de eerste keer paddos die ik nam ( dacht dat een tripje een simpel ding zou zijn :) Het waren 3gr droge hawaiiaanse ( niet cubensis maar weet de wetenschappelijke naam niet meer, ze leken wat op kaalkopjes btw.. ) en nog 2 gram droge cubensis.

Toen het opkwam en ik enorme lachkick kreeg dacht ik dat het dat wel zou zijn en wat kleurtjes etc...

Wat was dat een verkeerde aanname. Na 7uur intens trippen had ik de volgende dag nog last van flashbacks vanwege de sterke effecten die ik had ervaren..Het heeft me wel enkele weken geduurd voor ik eigenlijk alles had verwerkt. En dan is iemand die je kan geruststellen echt wel nodig..

nu heb ik dat niet meer nodig omdat ik al erg ver gegaan ben kwa psychedelica en altijd wel kan herinneren dat het iets tijdelijks is. Maar ik doe het ook altijd op rustige plekken en nu altijd alleen. Ik ben ook niet de persoon die onder invloed bv iemand kan geruststellen als ie bad aan het gaan is.

Vroeger deed ik paddos vooral met een goede vriend in de bossen, maar toen begon die te ezggen dat ie gevaarlijke clowns zag in de struiken en zich een superego begon aan te meten waarin alles over hem ging. Terwijl ik met fundamentele vragen over de kosmos zat, heb ik besloten het zelfs niet meer met goede vrienden te doen.

Maar zoals gezegd dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik wil niet gestoord worden door de demonen of de egos van andere mensen terwijl ik zelf aan het trippen ben... Nuchter is een andere zaak, maar zelfs dan haat ik de vragen van ' ben je hard aan het gaan? ' etc... Ook al goed bedoeld...

Of de sinaasappel die zo grappig is, en je merkt dat niemand het snapt waarom dan ga ik mezelf meer 'out of space' voelen en minder connectie voelen met de sitter. Mezelf misschien afsluiten en van een goede trip een slechte maken..

#19 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 11 March 2014 - 11:32 AM

Met de salvia die ik gerookt heb was lopen echt geen optie meer!

Wat jij beschrijft heb ik eigenlijk nog nooit eerder over salvia gehoord.

ik heb het wel meegemaakt dat we met 3 na elkaar een pijp 10* extract rookten. En bij mij kwam het niet erg op dus was min of meer nuchter.. Bij de eerste persoon zei hij dat zn kamer een kubus was geworden waaruit hij moest ontsnappen en probeerde zo naar een open houten trap te gaan ( overal tegenaan stotend ) wat dus wel erg gevaarlijk had kunnen zijn...

#20 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 11 March 2014 - 11:36 AM

Hoi,

Meestal trip ik met een vriend die dan hetzelfde gebruikt als ik. Ik heb op youtube salvia-filmpjes gezien en inderdaad, dan is het wel wijs om iemand in de buurt te hebben. Is dit ook nodig als je het oraal inneemt? Dan schijnt de piek langzamer te komen en minder overweldigend te zijn. Verder ben ik van plan op m'n gemak de werelden te verkennen en doe ik rustigaan met dosissen. Meer kan altijd, voor minder ben je dan te laat...

ik heb vroeger hele monden vol 'quids' gehad ( salva bladeren in een bolletje ) en ik heb nooit effect hierval gehad. Ik denk ook niet dat je erg ver geraakt met orale inname. Mss als extra middel of hulpmiddel onder invloed van iets anders dat zou kunnen. Maar salvia kauwen heeft me nooit iets bruikbaars opgeleverd? Iemand die wel effecten heeft gehad?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users