Ik zou zeggen dat als je compound zuiver is dat steriel demi water ook afdoende moet zijn. Normaal zitten medische oplossing in isotoon zout. dat zou ik dan ook doen. demi met wat zout (9.0 g zout per liter demi, wel zout zonder jodium!!!) koken.
Probleem is je weet niet wat allemaal op de vervalproducten en de vervuilingen kan groeien. Ik zou me meer zorgen maken over de (chemische) stabiliteit van mijn compound en een stabilisator/antioxidant/UV blocker toevoegen. Zowieso een bruin glas flesje.
Kijk eens wat in zo´n neusspray als antibacteriele component zit. Die lege neusspray flesjes en allerlei hulpmiddelen en conserveringsmiddelen zijn simpel en legaal te kopen. Google onderstaande info maar eens: 
HexaCon 91; bestaat uit 9 delen fenoxyethanol en 1 deel ethylhexylglycerine De INCI naam is: Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin. Gebruik HexaCon 91 in een concentratie van 0,7 tot 1,0% in je cosmetica. De maximaal toegestane concentratie is 1,1%.
Dat is vooral tegen bacterieen.
Je zou het ook gewoon in homeopatische neusspray kunnen oplossen. Weet je zeker dat het geschikt is voor je doel en dat je van de spray zelf niks merkt 
Dit zou ik doen. Afkoelen, compound oplossen in isotoon zout, evtueel conserveringsmiddel toevoegen welk normaliter in neus/lenzenvloeistof zit en filitersteriel in steriel flesje spuiten.
Kleine flesjes kopen en invriezen zodat je niet maanden met 1 flesje hoeft te doen.