Jump to content

Photo

5-MAPB

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 01 January 2014 - 03:29 PM

Gisteren heb ik 120mg 5mapb geprobeerd.

Rond een uur of 2 heb ik het ingenomen met wat cola, ik had de hele dag veel gegeten dus verwachte dat het lang ging duren voor enig effect.

Na 15 minuten merkte ik de eerste effecten echter al: ik werd lui en ging gapen: hetzelfde heb ik bij MDMA.

Een uur later voelde ik dat ik op de piek zat: ik kreeg fijne tintelingen mijn ogen trilden en mijn kaak klapperde. Euforie was niet echt aanwezig maar dat ligt aan de tolerantie niet aan het middel. Ik bleef nog vrij helder door de hele ervaring heen.

Het voelde voor mij aan als een pilletje maar dan iets minder heftig en ik was niet zo wazig.

Ik vond 5mapb niet de moeite waard vergeleken met gewone MDMA.

En.. de beste wensen!

#2 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 01 January 2014 - 06:08 PM

Leuk om te lezen. Kater? Ben heel erg benieuwd naar hoe lang je rolde en hoe brak je je nu voelt en hoe depressief je aankomende dinsdag bent.

Daarom doe ik nooit meer mdma.

A ) te kort voor een feest

B ) teveel depressie en crash erna.

Je bent nogal 4FA fan (same here), is 5mapb daaraan ondergeschikt?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#3 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 02 January 2014 - 12:49 PM

Ik bleef nog vrij helder door de hele ervaring heen.

Dit heldere aspect valt me ook op. Subtiele werking. Als ik mdma neem als ijkpunt, een normaal verdeling* met 4-fa werking als ondergrens en 6-apb werking als bovengrens, dan zie ik 5-mapb tussen het centrum en 6-apb. Strak aan de bovenrand van het centrum. Minder energiek opwindend dan 4-fa, overeenkomstige empathie effect met mdma maar minder uitgesproken, heldere mentale toestand zoals op psychedelische empathogenen, maar niet psychedelisch, voornamelijk helder.

I                                             I                                         I                

4-fa                                       mdma                                 6-apb

Werking uitgedrukt als een transitie van effecten:

I                                             I                                         I                    

opbouw                          piek/plateau                            afbouw              

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 02 January 2014 - 04:20 PM

@Elentherelien: Heb je ook ervaring met 5-APB (of 6-APB)? Zo ja, hoe verhouden deze middelen zich tot elkaar.

Ik ben de laatste tijd namelijk heel erg geïnteresseerd in wat de toevoeging van een methyl op de amine doet bij verschillende amfetamines, want het lijkt niet altijd even goed te correleren.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 02 January 2014 - 06:10 PM

* kleine toevoeging ter volledigheid. Bij het vergelijken van verschillende drugs/ effecten kun je normale verdeling gebruiken als je corrigeert voor de relatie tussen dosering en ervaring van tijd en ruimte. 

Voor een willekeurige drug is het zo dat lage dosering, middel dosering en hoge dosering kwalitatief verschillende effecten hebben op tijd en ruimte ervaring. Door de verschillende stoffen op verschillende doseringen met elkaar te vergelijken kun je veranderingen van tijd en ruimte ervaring in kaart brengen. Uitwerken van gradiënt van effect... als je deze beetje beheerst kun je volgens mij gebruik maken van o.a. normale verdelingen. 

#6 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 06 January 2014 - 03:41 PM

Leuk om te lezen. Kater? Ben heel erg benieuwd naar hoe lang je rolde en hoe brak je je nu voelt en hoe depressief je aankomende dinsdag bent.

Daarom doe ik nooit meer mdma.

A ) te kort voor een feest

B ) teveel depressie en crash erna.

Je bent nogal 4FA fan (same here), is 5mapb daaraan ondergeschikt?

Kater viel mee, eigenlijk niks bijzonder gemerkt. Heb slechts een kleine dosis 5mapb gehad, 120mg. Crash viel ook mee, alleen van mdma/5mapb word ik zo ontzettend lui. Wat overigens wel weer fijn is als je gaat slapen. Ik ben een echte 4fa fan, inderdaad, ik vind eigenlijk alles (wat ik tot nu toe heb gedaan)  ondergeschikt aan 4fa. Ik houd van de euforische subtiele rillingen, de energie, het opgewekte. 

@Poelie, nee helaas 5apb nog nooit gehad noch 6apb. Wel heb ik ergens een sample 6apbd liggen maar 2 anderen die dat hebben gehad met NYE vonden dat ook niet heel geweldig.

Was een leuk avontuur maar voorlopig  houd ik het weer bij 4fa!

#7 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 06 January 2014 - 08:27 PM

Ik zie 4fa ook niet snel verslagen worden. Ik zie maar weiningen euphorish van 12 tot 5 doordansen en de emphatie is net genoeg voor dat beetje extra communicatie met mede dansers. Had gehoopt dat tussen de ladingen mdma analogen er een crash vrije variant die 7 uur aanhoudt uit de bus komt. Mephedrone bijvoorbeeld, als dat 7 uur duurde dan was ik om... :D

"Prove me wrong..."

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 06 January 2014 - 09:35 PM

@McH: Er zijn enkele voorbeelden van dergelijke stoffen binnen de MMDA serie te vinden, helaas geen idee van de crash. :P

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 07 January 2014 - 03:15 AM

Ik zie 4fa ook niet snel verslagen worden. Ik zie maar weiningen euphorish van 12 tot 5 doordansen en de emphatie is net genoeg voor dat beetje extra communicatie met mede dansers. Had gehoopt dat tussen de ladingen mdma analogen er een crash vrije variant die 7 uur aanhoudt uit de bus komt. Mephedrone bijvoorbeeld, als dat 7 uur duurde dan was ik om... :D

Beetje off topic maar als ik op een hardcore feest sta te dansen op de 4-fa heb ik echt geen zin in communicatie! ;P

#10 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 07 January 2014 - 07:16 PM

Okay, ik houd van techno en hou van ouwehoeren met koek wause pillenbekkies. :).

Tussen het dansen door bij de bar, met een meid of bij de pisbak... :D

"Prove me wrong..."

#11 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 10 January 2014 - 03:06 PM

5-mapb is voor mij een trapje hoger dan mdma, ben echt zo waus geweest dat ik tegen all huishoudtoestellen begon te praten :)

het is niet echt zo euforisch, mss meer mda achtig, maar ik verkies het zo tov mdma

#12 amsterdamned

amsterdamned

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 17 January 2014 - 07:15 AM

5MAPB lijkt me ook wel wat. Ik ga het binnenkort proberen

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 17 January 2014 - 09:39 AM

Welke dosering ben je van van plan te nemen?

Laat in ieder geval je bevindingen weten. Ben benieuwd.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 amsterdamned

amsterdamned

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 17 January 2014 - 04:27 PM

Ik denk tussen de 120 en 150mg. Ook al heb ik geen tolerantie (doe amper 5 keer per jaar iets) pak ik bijvoorbeeld bij 4FA ook altijd 180mg+. Anders is het het net niet. En ja, ik snap dat dit dan voor mij een nieuw middel is. Maar ik zal een tripreport schrijven

#15 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 20 January 2014 - 06:36 PM

Ik denk tussen de 120 en 150mg. Ook al heb ik geen tolerantie (doe amper 5 keer per jaar iets) pak ik bijvoorbeeld bij 4FA ook altijd 180mg+. Anders is het het net niet. En ja, ik snap dat dit dan voor mij een nieuw middel is. Maar ik zal een tripreport schrijven

Ik zelf had 120mg en ik ging wel lekker, ik was niet volledig wazig ofzo. Ik heb echter wel tolerantie dus ik ben benieuwd hoe jij 't vindt!

#16 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 21 January 2014 - 02:12 PM

pak ik bijvoorbeeld bij 4FA ook altijd 180mg+. Anders is het het net niet.

wow, wat... ik gebruik zo nu en dan (paar keer per jaar) 4fa en heb dan aan een dosis van 70 mg tot max 110 wel echt genoeg... heb je het al laten testen? wellicht dat je een zwakke batch hebt...

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#17 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 21 January 2014 - 02:32 PM

pak ik bijvoorbeeld bij 4FA ook altijd 180mg+. Anders is het het net niet.

wow, wat... ik gebruik zo nu en dan (paar keer per jaar) 4fa en heb dan aan een dosis van 70 mg tot max 110 wel echt genoeg... heb je het al laten testen? wellicht dat je een zwakke batch hebt...

Denk eerder dat 70mg ontzettend weinig is! Ben jij niet gewoon gevoeliger?

#18 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 21 January 2014 - 02:43 PM

normaal gesproken heb ik niet zo een gevoeligheid... ben 190 met 103 kg. bij 70 mg voel ik mke lekkker up, gewoon fijne stimulatie, praat lekker etc, richting de 110 voel ik meer rushes, maar daar ben ik zelf niet naar op zoek, als ik dat zou willen zou ik liever MDMA nemen. waarschijnlijk zit hem daar dan wel het dosis verschil in... 

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#19 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 01 February 2014 - 12:45 PM

voor mij is een dosering van 130mg gelijk aan een goede mdma avond, vind erg weinig verschillen in de werking ervan, ogen die klapperen, scheef lopen en constant van die rillingen die door je lichaam gaan, postieve bodyload zeg maar.

word er wel moe van. Ook tijdens het gebruik, dan sluit ik mn ogen en voel ik de vibes stromen en kan wel zijn dat ik zo een napje doe zonder het te beseffen :)

voor mij beter als mdma in ieder geval...

duurt ook redelijk lang vind ik +- 5 tot 7 uur met nawerkingen van enkele uren..

Vond in het begin 3-mmc en methylone wel een goede vervanging voor mdma, maar 5-mapb staat toch echt wel trappen hoger :)

#20 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 02 February 2014 - 03:23 PM

voor mij is een dosering van 130mg gelijk aan een goede mdma avond, vind erg weinig verschillen in de werking ervan, ogen die klapperen, scheef lopen en constant van die rillingen die door je lichaam gaan, postieve bodyload zeg maar.

word er wel moe van. Ook tijdens het gebruik, dan sluit ik mn ogen en voel ik de vibes stromen en kan wel zijn dat ik zo een napje doe zonder het te beseffen :)

voor mij beter als mdma in ieder geval...

duurt ook redelijk lang vind ik +- 5 tot 7 uur met nawerkingen van enkele uren..

Vond in het begin 3-mmc en methylone wel een goede vervanging voor mdma, maar 5-mapb staat toch echt wel trappen hoger :)

Hey! Ik herken veel in je verhaal maar t.o.v. MDMA voelde ik mij bij 5mapb veel helderder. Ondanks dat ik lekker ging werd ik niet wazig, wat ik vaak bij MDMA heb. Had jij dat ook?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users