Jump to content

Photo

Workshop paddo's kweken!

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Rosalie

Rosalie

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 14 December 2013 - 04:25 PM

Beste psychonauten,

Aanstaande woensdagmiddag en vrijdagvond (18 en 20 december) organiseer ik in Amsterdam een workshop magic mushrooms kweken. Ik dacht, dit is wat voor jullie!

http://www.mediamati...e-paddenstoelen

De workshop wordt gegeven door een ervaren kweekster gaat vertellen hoe dit proces gaat. We hebben een Clean Room, waar we steriel de Paddo's gaan kweken. Uiteraard mag je het kweekje mee naar huis nemen en zullen er na een paar weken echte Paddo's uitgroeien.

De avond wordt georganiseerd door Mediamatic, een non-profit stichting die momenteel een project heeft over de kracht van paddestoelen. Wij maken hier dus geen winst op, maar alsnog excuses voor de schaamteloze promotie!

Hopelijk tot dan!

Groetjes,

Rosalie

#2 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 14 December 2013 - 09:01 PM

misschien is een kleine introductie wel handig ;)

over welke kracht van paddenstoelen gaat het hier?

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#3 Rosalie

Rosalie

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 14 December 2013 - 10:18 PM

We onderzoeken hoe we paddenstoelen en mycelium in kunnen zetten in design, architectuur en kunst. We stellen ons de vraag wat voor materialen we hiermee kunnen maken.

Daarbij willen we het publiek meer betrekken met hoe je paddestoelen kan kweken, daar maakt deze workshop deel van uit.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 15 December 2013 - 02:45 PM

Leuk :)

Maar voor 50 euro maak ik een paar dozijn kweekbakjes :P

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 15 December 2013 - 08:22 PM

Tof project inderdaad. Vind eigenlijk heel vaak dat Mediamatic leuke projecten doet. Denk niet dat ik erbij ben, overigens.

Maar eh... op de site staat dat jullie het puntig kaalkopje gaan kweken (dat is Psilocybe semilanceata). Voor zover ik weet is het heel erg lastig om die zelf te cultiveren... ik zie op de foto's alleen P. cubensis staan, wat verreweg de meest gekweekte Psilocybe-soort is. Vermoed dat het een vergissing is hoor, maar wilde toch even wijsneuzerig zijn.

Dit is het puntig kaalkopje:

320px-Psilocybe_semilanceata_group_2.JPG

En dit is de variant die smartshops altijd verkochten en nu in growkit-vorm verkopen: Psilocybe cubensis.

320px-Cubensis.natural.habitat-2.jpg

Topic past op zich beter in Kweek & Groei, maar omdat ik het wel een sympathiek project vind en ie hier door meer mensen gezien zal worden, laat ik hem voorlopig even staan. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 Rosalie

Rosalie

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 15 December 2013 - 11:53 PM

Bedankt voor de feedback, ik ga het navragen!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users