Jump to content

Photo

Methoxphenidine(2-MeO-Diphendine / 1-[1-(2-methoxyphenyl)-2-phenylethyl]piperidine)

NMDA-agonist

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 30 November 2013 - 04:01 PM

Op het vorige topic (diphenidine ) wou ik reageren, maar zag dat ondertussen deze stof ook wordt aangeboden.

Ik raad aan om het voorzichting te gebruiken.

Omdat ik erg uiteenlopende reports lees. Endeze zou het meeste op pcp verwante stoffen lijken:

YJMAHMu.png

Left: Diphenidine Right: Methoxphenidine (2-MeO-Diphenidine)

en dosering zou rond de 80mg liggen tegenover 120mg diphenidine.

Maar er is nog heel weinig rond bekend dus ik zou ff wachten....

Grtz

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 05 December 2013 - 08:48 PM

Zou methoxydiphenidine geen correctere benaming zijn eigenlijk?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 29 December 2013 - 07:48 AM

geen idee, ben niet zon kennner van iupac afkortingen en heb het zo overgenomen, heeft iemand ervaring met dit goedje btw?

#4 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2409 posts

Posted 29 December 2013 - 02:47 PM

Heeft dit dezelfde potentie voor blackouts?

#5 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 04 January 2014 - 08:09 AM

hehe geen idee maar ik geloof het wel aangezien het als de sterkere variant wordt aanzien.

Ik moet eerst nog de diphenidine testen voor ik hier aan ga :P

#6 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 06 August 2014 - 10:11 PM

Tijdje terug dit spul besteld omdat het als NMDA agonist iets of wat op ketamine of methoxetamine zou kunnen lijken, maar dat sloeg dik tegen (diphenidine heb ik nooit geprobeerd). Doseringen van 20~50mg en 50~80mg deden weinig, en op een dosering van rond de 100~150 mg vond mn vriendin me vooral onaangenaam (ik flapte er vanalles uit dat ik beter niet zou zeggen, ook geen idee waarom ik het deed). Zij zelf vond het overigens een vrij trippy ervaring, ik gok dat zij een kleine 100mg genomen zal hebben.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik op die moment de bedoeling had MPA (een stimulant) te gebruiken, mijn vriendin had de lijntjes gelegd en niet naar de etiketjes op de twee zakjes gekeken en deze lagen samen... Dat ik geen MPA binnen had op die moment had ik overigens pas door wanneer ik dagen later van datzelfde zakje zonder te kijken naar't etiket (dom,dom,dom!) een vriend wat MPA dacht te geven. Hij legt enorm dikke lijnen, en ongeveer een uurtje nadat hij vertrokken was kreeg ik een SMS met de vraag waarom hij zich zo raar voelde....

Blackouts geen last van gehad, en mijn vriend (die overigens echt niet graag tripmiddelen doet) ook niet, en die had volgens mij in het totaal wel minstens 250mg binnen. Ik zelf weeg ~65kg en hij wel een pakje meer, maar toch...

Overigens de aller enigste keer ooit (tot hiertoe, hout vasthouden) dat ik me van zakje vergist heb, ik ben blij dat er niets ernstigs is misgelopen. Sindsdien let ik er ook weer extreem hard op, en verplicht ik iedereen voor te lezen wat er op het zakje/flesje staat voor te lezen voor ze er iets mee mogen doen. Eigenlijk zou ik graag net zoals bij de gbl paranoïa doen en niemand anders er iets vab laten aanraken, maarja, dat valt haast niet vol te houden in situaties als een kamer vol zatlappen wanneer er iets op tafel ligt....

In kort: ik vond er tot hiertoe niets aan, toch niet om bv te sleutelen op een feestje. Mss zijn hogere dossisen tof, maar door die vergissing kijk ik er momenteel vrij negatief naar en heb ik geen zin om het nog eens te proberen.

Hieronder nog ff wat algemene info die ik haal van de Vendor z'n website en wikipedia:

Vendor

Methoxphenidine is the short name for 1-[1-(2-methoxyphenyl)-2-phenylethyl]piperidine and is an in-vitro NMDA receptor antagonist. It is the 2-methoxy analogue of Diphenidine which we recently launched and already proving popular. Other well known NMDA receptor antagonists include Ketamine, Methoxetamine and 4-MeO-PCP.

IUPAC: 1-[1-(2-methoxyphenyl)-2-phenylethyl]piperidine hcl

Molecular Mass: 331.879 g/mol (hcl)

Molecular Formula: C20H26ClNO (hcl)

------

Wikipedia

Methoxphenidine (MXP, 2-MeO-Diphenidine) is a dissociative drug that has been sold online as a research chemical.[1] 2-MeO-diphenidine was first reported in a 1989 patent where it was tested as a treatment for neurotoxic injury, though it possesses a lower affinity for the NMDA receptor than the related compound diphenidine,[2] anecdotal reports suggest 2-MeO-diphenidine has greater oral potency.[1] Of the three isomeric anisyl-substituents 2-MeO-diphenidine has affinity for the NMDA receptor that is higher than 4-MeO-diphenidine but lower than 3-MeO-diphenidine,[2] a structure–activity relationship shared by thearylcyclohexylamines.
512px-Methoxphenidine.svg.png
References
  1.  Morris, H.; Wallach, J. (2014). "From PCP to MXE: a comprehensive review of the non-medical use of dissociative drugs"Drug Testing and Analysis.
  2. EP patent 0346791, Gray NM, Cheng BK, "1,2-diarylethylamines for treatment of neurotoxic injury", assigned to G.D. Searle & Co.

Dosis (van http://psychonautwiki.org/wiki/MXP)

Dosage
Threshold 0 - 50 mg
Light        50 - 100 mg
Common  100 - 150 mg
Strong      150 - 200 mg
Heavy       200 mg+

Duration (zelfde bron. Een hoge dosis duurt naar mijn mening wel langer, zeg tot ongeveer 12u)
Total duration 6 - 8 hrs

Ik heb het tot hiertoe dus wel altijd nasaal ingenomen, mss dat oraal beter werkt. Maar gezien hij blijkbaar minder op de NMDA receptoren werkt dan diphenidine (welke een aantal vrienden ook niet zo denderend disassociatief vonden) lijkt het mij niet voor mij. Had ik wikipedia maar gelezen voor ik bestelde :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users