Jump to content

Photo

THC extractie

THC extractie hash oil

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 16 November 2013 - 10:49 AM

Hallo mede DHPers ten eersten een goedemorgen!
Ik lees laatste tijd zeer veel over het extraheren van thc met butaangas, aangezien butaangas eb thc houdende planten gemakkelijk te verkijgen zijn wou ik dit gaan uitproberen.
Mijn vraag is bij welke temperatuur butaan tot ontbranding komt en de dampem van butaan ivm met uit drogen vd olie.
deze methode oogt heel simpel heb ik het idee, je vult (in mijn geval) een scheidstrechter met weed watjes er op koffie filter eromheen en afsluiten met een stuk metaal en de andere kan butaangas er in spuiten.
ik denk dat er nog enige risicos? Kan iemand mij hierop wijzen?
Met vriendelijke groet de Hazolator

#2 psylo-freak

psylo-freak

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 16 November 2013 - 12:40 PM

Hoi,

het is eigenlijk heel simpel om te doen, je neemt een pijp van pvc of koper waar je de wiet in doet, de pijp moet minimaal 22 mm in diameter zijn maar 32 mag ook, lengte tussen de 25 en 40 cm, dat moet je zelf bepalen.

zorg dat je aan een kant een afsluit dop hebt zitten met een gaatje van max 3 mm

de andere kant kun je met een afsluitdop die je even een gat net zo groot als de inwendige maat van de buis geeft en met  horregaas afsluiten na dat je de pijp vol het geduwt met knip afval of toppen.

stevig aanstampen na iedere 5 cm vullen van de pijp is aan te raden.

zorg dat je de volgende stappen ALLEEN MAAR BUITEN doet.

Na het vullen van de pijp ga je naar buiten met de gasfles en een glazen of rvs kom die aan de binnenkant glad is, dus geen reliefje of randjes er in heeft.

de ideale vorm is de rond bolle kom, geen hoekig ding.

Neem een handschoen of ovenwant en hou daarmee de pijp met wiet vast, duw de gasfles nozzle in het 3 mm gaatje en hou de pijp boven de kom, zo dicht mogelijk bij de bodem (4 - 6 cm er van af)

en druk de gasfles helemaal leeg in een keer zonder te stoppen

de beste gasfles er voor haal je bij de axxion. en is een wit blauwe gasfles met ik meen een rode dop voor een campingasstelletje dat ze daar verkopen, het is een 500 cc bus .

Heb je een grote buis met veel wiet, pak dan 2 bussen

als het vloeistof niveau  omhoog gaat in je kom ga je met de buis ook omhoog.

Na het leeg spuiten ga je naar binnen om een bak HEET water te halen waar je de kom dan in zet zo dat het gas goed gaat verdampen

zorg dat het goed heet is, en schenk tussendoor heet bij uit de waterkoker

pas in dit stadium goed op met roken en open vuur..

de bruin groene substantie die over blijft in je kom is je rookgenot, je bent klaar om high te worden.

er zijn nog betere manieren om de olie te verzamelen in t midden onder in de kom, maar dan moet je vacuum kunnen creeren

liever vaag voor mijn omgeving, dan een open boek en doorzichtig.

#3 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 16 November 2013 - 03:09 PM

jaa dat met open vuur en roken had ik zoiezo niet gedaan, maar alsje het extract hebt verkregen damp je hem gewoon uit?

En een scheidstrechter werkt dat ook? ik heb er namelijk 2 van 500ml en 100ml 

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 November 2013 - 05:05 PM

Andere thread hierover van twee dagen terug:

https://www.dhpforum...utane-hash-oil/

Verbing weirds language.

#5 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 01 December 2013 - 01:07 PM

een alcohol extractie zou ook goed kunnen zijn.

Isopropyl of zuivere 96% alcohol waarin je je produkt laat trekken voor een tijdje, de plantdelen filteren en je groene vloeistof laten indampen, zeker bij ipa belangrijk omdat deze niet echt voor consumptie is geschikt.

Weet niet of je veel vetten en chlorofyl meeneemt in je extract, maar het is een makkelijke manier en minder gevaarlijk dat werken met butaan. Daar wil je geen vonkje in de buurt bij hebben. Terwijl alcohol extractie wel zal branden maar niet zal ontploffen. En je hebt niet echt veel nodig ( hangt af van hoeveel je nodig hebt natuurlijk :) ).

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 01 December 2013 - 01:49 PM

Ik heb ooit is een aceton extractie gedaan op knipafval, werkt ook prima, maar je extraheert ook een boel andere stoffen. Voordeel hiervan vond ik overigens dat de smaak van de wiet (deels) behouden bleef.

Het extract had ik toen in ethanol opgelost en dan sigaret hier in dopen en goed laten drogen, filter vervangen voor een papieren tip en in de tijd dat er in barren en kroegen nog gerookt mocht worden was dit een ideale manier om daar binnen te blowen. ;) Ook al kon je wel het verschil ruiken, in een donkere kroeg kon je het verschil absoluut niet zien. The good ol' days!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 psylo-freak

psylo-freak

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 04 December 2013 - 02:33 PM

heb oude manier hoger in het vaandel staan dan de butaan methode.

2 weckpotten van 1 a 2 liter, slagetje, steelpan, alcoholthermometer,

de weckpotten daar maak je aan de bovenkant een gaatje in met een dremel multitool en graveerstift of diamantboortje.

de slang er in bij beide potten.

laagje alcohol van 100 a 200 ml er in aan een kant, en daar dan half onsje of meer of minder wiet in doen

weckpot met spul in steelpan zetten met water en dat op laag vuur zetten, zorg dat het niet boven de 80 graden komt, en laat maar dampen

de prut in de andere weckpot is na het verdampen van alcohol en andere residu je eindproduct.

neem voor de opvangweckpot een kleinere dan de pot waar de alcohol in gaat.

liever vaag voor mijn omgeving, dan een open boek en doorzichtig.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 04 December 2013 - 03:16 PM

Het kookpunt van ethanol is 78C, dus het maakt niet uit of je water 100C is of 80C. En als je de andere pot in een bak met ijs zetten zal het verdampen sneller gaan.

Overigens een andere methode om THC te extraheren:The Chemistry of Nitrous-Powered, Pot-Infused Liquor (Green Dragon)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 08 December 2013 - 12:59 PM

K zou ook voor de ethanol methode gaan. Butaangas heeft een nadeel dat er belletjes gas kunnen achterblijven in het eindproduct. Dat is niet zo tof als je het gaat roken. Wel is het zo dat ethanol extractie een veel donkerder (bruin/ zwart) eindresultaat heeft. Butaangas produceerd een veel groener goedje. Waar dat precies door komt weet ik niet.

Een andere methode voor ethanol extractie is deze:

* stop het plantmateriaal met een hoeveelheid ethanol (zodat alles in de vloeistof zit) in een (weck)pot en laat het een maand ofzo staan.

* daarna au-bain-marie de ethanol laten verdampen totdat er een pasta overblijft.

Dit is eigenlijk een versimpelde methode van die psylo-freak hierboven beschrijft. Werkt verder prima, alleen laatste stukje indampen niet weglopen!

#10 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 02 March 2017 - 02:02 AM

[Poelster: Merged met bestaande topic]

Sinds een poos ben ik bezig met cannabis concentraten maken, met voornamelijk Isopropanol. Ik was benieuwd of andere DHP'ers hier ook ervaring mee hebben, en deze interessante hobby delen.

Het beste resultaat heb ik met een te laat geoogst vies knipafval, dit haal ik door een hasj zeef en die skuff extract ik dan weer.

Weet iemand ook of je met het extraheren met Isopropanol ook de eventuele pesticiden mee extraheert?

Ik ben ook benieuwd op wat voor temperatuur jullie zouden purgen? Ik zelf doe dit een aantal uren door middel van au bain-marie dus ongeveer op 100 graden celsius.

Ook vraag ik me af hoe andere DHP'ers zouden decarboxyleren wanneer ik het in eten wil verwerken zoals chocolade bijvoorbeeld. Ik heb zelf geen elektrische op temperatuur instelbare kookplaat. Ik heb een oven die minimaal op 140 graden kan.

Daarnaast vraag ik me hoe andere mensen het hier prefereren te roken? Ik zelf heb verschillende manieren en verschillende vaporizers ondertussen uitgeprobeerd, en mijn voorkeur gaat uit naar een glazen bong met een kwarts nail (banger) erop. Wat ook goed werkt is een e-nail, alleen hier moet je maar net het geld voor over hebben.

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6362 posts

Posted 03 March 2017 - 11:33 AM

Afhankelijk van welke pesticiden zijn gebruikt, maar dikke kans dat die ook oplosbaar zijn is IPA.

Ik heb nooit geprobeerd te decarboxyleren. In mijn mening is dat overbodig, als je je concentraat gaat roken dan wordt het al verhit boven die temperatuur en als je het eet zorgt het zuur van je maag ervoor dat het decarboxyleerd. Dus met elke methode van consumptie, behalve injecteren, wordt de THCA gedecarboxyleerd naar THC.

Hoe ik het destijds rookte;

Het extract had ik toen in ethanol opgelost en dan sigaret hier in dopen en goed laten drogen, filter vervangen voor een papieren tip.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 04 March 2017 - 11:13 PM

Ja mooi kut dat die pesticiden ook mee extraheren dan :(

Ik dacht dat er perse verhitting moest plaats vinden voor dat THCA THC kan worden.

En hoe purge jij de laatste oplossimiddelen uit het concentraat?

Btw, dit mocht niet een apart topic worden? :P

Also tagged with one or more of these keywords: THC, extractie, hash oil

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users