Jump to content

Photo

Methoxetamine intoxicatie in België

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 safeNsound

safeNsound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 04 November 2013 - 04:05 PM

Het BEWSD is geïnformeerd over de aanwezigheid van de nieuwe psychoactieve stof methoxetamine op Belgisch grondgebied.

In de eerste helft van oktober werd een patiënt behandeld bij ZNA Antwerpen voor een methoxetamine intoxicatie. Bij de patiënt werd ook een poeder gevonden dat methoxetamine bevatte. Het poeder was verkocht aan de patiënt als ketamine (' Special K') .

Verder is er via onlineshop sense aromatics een partij methoxetamine verkocht als 6-APB. De partij was verkeerd gelabeld. Gezien het verschil in dosering en effect lopen gebruikers van APB extra risico’s op incidenten. We raden gebruikers die 6-APB online hebben gekocht aan om dit niet te gebruiken.

Het werkingsmechanisme van methoxetamine is vergelijkbaar met dit van ketamine. De meest prominente effecten zijn euforie, hallucinaties en dissociaties. In hogere doseringen kunnen symptomen zoals black outs, verwardheid, duizeligheid, slapeloosheid, ernstige dissociaties en depersonalisatie optreden. Verlaagd of verlies van bewustzijn en cardiale en respiratoire depressie werden gerapporteerd bij ernstige intoxicaties. De behandeling van acute intoxicaties is vooral ondersteunend en symptomatisch. Er is geen specifiek antidotum beschikbaar.

Meer informatie is te vinden in deze factsheet.

Deze gebruikersinformatie is er niet om gebruik aan te moedigen, noch om te ontraden, maar met de bedoeling informatie te geven hoe risico's kunnen voorkomen of verminderd worden.

Indien jijzelf of je vriend(in) wordt behandeld in een EHBO-post of in een ziekenhuis vertel ALTIJD welke roesmiddelen gebruikt werden! Deze informatie wordt niet doorgegeven aan de politie. Medisch personeel heeft beroepsgeheim. Correcte informatie over het gebruik van alcohol en andere drugs kan de behandeling ten goede komen.

Bron: De DrugLijn/BEWSD

http://www.vitalsoun...-in-Belgie.aspx

Edited by mind, 04 November 2013 - 05:39 PM.

#2 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 04 November 2013 - 07:57 PM

Mods: Misschien de bron even weghalen.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 November 2013 - 08:37 PM

We hebben het daar al over gehad en hebben het exacte webadres veranderd in slechts de naam. De reden dat we het niet volledig hebben verwijderd is vanuit harm-reduction overwegingen, want als mensen hier hun 6-APB lijkt me het zeer belangrijk dat ze zonder twijfel weten dat het heel aannemelijk is dat dit iets anders kan zijn.

Bovendien blijft de originele tekst via de link naar de bron te achterhalen, dus heel veel verschil zal het niet uit maken.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 05 November 2013 - 07:42 AM

Prima!

Back on topic:

Methoxetamine lijkt voor aardig wat commotie te zorgen. Maar ik heb het idee dat dat vooral komt omdat het verkocht wordt als iets anders. Of zijn er ook mensen hier die weten van incidenten met methoxetamine terwijl men wist dat het methoxetamine was?

#5 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 05 November 2013 - 02:52 PM

Methoxetamine lijkt voor aardig wat commotie te zorgen. Maar ik heb het idee dat dat vooral komt omdat het verkocht wordt als iets anders. Of zijn er ook mensen hier die weten van incidenten met methoxetamine terwijl men wist dat het methoxetamine was?

Wetenschappelijk is er helaas in mensen nog niet veel over bekend. Ik heb zelf wel een nare situatie mee gemaakt die ik op een ander forum over MXE ook al vaker heb terug zien terug komen. Het correleren aan MXE specifiek is natuurlijk erg moeilijk. Tijdens mijn ervaring heb ik alleen MXE en een klein beetje cannabis genuttigd (via een vaporiser). Wat zich voordeed was een druk in de borstkast gepaard met een enorm snel hartslag, dusdanig van aard dat ik kortstondig heb gedacht dat het misschien verstandig was om hulp te zoeken. Uiteindelijk niet gedaan en op bed gaan liggen en proberen te ontspannen. Na een onbepaalde tijd was de hartslag weer terug naar normaal. Wat betreft lichamelijke symptomen met drugs is dit de enige keer dat ik echt even ben geschrokken.

Ik vermoed dat het ging om cardiac dysrhythmia, wellicht tachycardia. Het combo gebruik met cannabis zou er aan mee gedragen kunnen hebben omdat deze ook de hartslag verhoogt. Als je Googled op Methoxetamine heart zul je vast nog meer vinden.

The first analytically confirmed series reported by Guy‟s and St Thomas‟ NHS Foundation Trust, London in 2011, was of three individuals who presented having self-reported use of methoxetamine. All three presented with a ketamine-like dissociative state, but also had significant stimulant effects with agitation and cardiovascular effects including tachycardia and hypertension. Toxicological screening of serum samples confirmed methoxetamine use in two of the cases.

Gov.uk - Advisory Council on the Misuse of Drugs

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users