Aldous Huxley zou op zijn sterfbed een bepaalde dosis LSD geïnjecteerd gekregen hebben. Als ik wat google op het injecteren van LSD, lees ik dat bij deze wijze van toediening de werking niet sterker is. Wel zal waarschijnlijk de 'onset' sneller zijn, maar zeker niet perse zodanig dat je op slag zit te trippen me de naald nog in je arm. Tenminste dat beeld ontstaat voor mij uit de dungezaaide verslagjes die ik lees.
Voor andere psychedelica lees ik wel dat de 'onset' soms binnen seconden is. Zoals bij Mescaline: "The material was very thick and his vein withdrew from the needle as soon as the drug began to hit. By this time, he was tripping so hard that swim could no longer operate the syringe."(bron)
Terwijl over LSD iemand bv zegt:"i've iv'd LSD and 2c-i. LSD isnt going to kick in any quicker than if you ate it, snorted it, shoved it up your ass, etc. this has to do with drug metabolism."(bron)
Maar goed, mijn voornaamste, vooralsnog puur theoretische, interesse is het injecteren van Mescaline. De voordelen kunnen zijn dat het goedkoper is omdat je minder nodig hebt. En dat je niet de spanning hebt van het wachten op de uitwerking. Hierin zit natuurlijk ook meteen een mogelijk nadeel, want misschien dat je geest wel een soort jetlag-gevoel kan krijgen als je op slag in een andere tijdzone bent, haha. En hoewel ik geen fan van naalden ben, lijkt rectale toediening me niet minder ongemakkelijk.
Het maakt dan nog wel verschil of je het in een ader spuit of in een spier, want in een spier zal de 'onset' wel trager zijn, hoewel de uiteindelijke biologische beschikbaarheid elkaar amper ontloopt
(of misschien zelfs wel gelijk is.)
Heeft iemand ervaring met het injecteren van een psychedelicum, of hier gedachtes over?
En wat voor type vloeistof gebruiken mensen eigenlijk wanneer ze iets injecteren?