Jump to content

Photo

MDMA - 6ABP CombiIdeas, tips and pitfalls

mdma 6-abp 6abp xtc

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 jacb7

jacb7

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 19 October 2013 - 04:06 PM

Dag allen,

Normaal gesproken een regelamatig lezer van het forum, vandaag de eerste bijdrage.

Helaas heeft het www. weinig zinnigs te melden over het volgende probleem. Vandaar deze post.

Namens mijzelf en enige naasten (allen ervaren op verschillende gebieden + gezond verstand):

Het 'probleem':

MDMA een prettig stofje, zeker om met gepaste regelmaat te gebruiken op een feestje met de juiste muziek of andere vertrouwde setting.

Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent: de eesrste dosis

t=0 (bij mij vaak ~90mg) levert het oh zo gewenste resultaat op echter na anderhalf uur op

t=~1-1.5 is de eerste redose een feit. Niet terug naar die eerte geweldige rush (maar dit weet je vooraf) maar toch meer dan genoegdoening.

t=~2.5-3 again... enz...

Er komt een punt (3e,4e 5e redose pers. afhankelijk) dat redosen niet meer gewenste effecten met zich meebrengt maar enkel energie, gedeeltelijke maskering van ongewenste effecten alswel het verergeren van andere ongewenste effecten.

The experience: 6ABP - positieve ervaringen, het bekende verhaal MDA/MDMA-achtig, lang effect.

De braintrust's idea: Zou een (lichter dan) normale dosis 6APB een goede baseline vormen om na de piek een (lichter dan) normale dosis MDMA te gebruiken.

Doel: een avondvullend programma en het min of meer 'vermijden' van de zinloze MDMA redoses

Caves: Overdo, dosering en meer...?

Graag input, ervaringen en adviesen.

NB. Tolerantie is normaal te noemen. 4-6x MDMA per jaar met tussenpozen.

Dank!

Jacb7

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 20 October 2013 - 02:35 PM

Interessante manier van je vraag stellen (ik vond het een beetje onoverzichtelijk), maar je vraag is volgens mij de volgende:

Zou het combineren van lage doseringen 6-APB en MDMA ervoor zorgen dat je langer plezier hebt van het geliefde MDMA-gevoel?

Mijn sterke vermoeden zou zijn: nee. De reden dat herdosering van zowel MDMA als van 6-APB (ook bekend als 'Benzo Fury' en dus niet 6-ABP dus :) ) niet leidt tot meer liefdesgevoel, maar wel tot meer stimulatie, is omdat het voornaamste effect van MDMA de afgifte van serotonine is. Datzelfde geldt voor 6-APB en voor veel andere empathogenen in die klasse. Bij herhaaldelijk gebruik raakt de voorraad serotonine langzaamaan uitgeput - en het is juist serotonine die voor die klassieke MDMA-effecten zorgt. Of die afgifte nu wordt gestimuleerd door 6-APB of MDMA maakt dan niet zoveel uit. Bij herhaaldelijk herdoseren wordt vooral de afgifte van dopamine en in mindere mate (nor)adrenaline nog gestimuleerd, waardoor je vooral toegenomen energie, rusteloosheid en 'strak staan' nog ervaart. Wat je zelf ook al noemt dus.

Als 6-APB in principe langer werkt dan MDMA - is 6-APB alleen dan niet voldoende btw?

Overigens is bovenstaande niet gebaseerd op persoonlijke ervaring met 6-APB, maar een educated guess.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 29 October 2013 - 12:14 PM

Ik heb zelf geen ervaring met de combinatie met 6-APB, maar ik vond het golvende gevoel van MDMA altijd erg onplezierig.

Ik begon daarom altijd met wat Methylone, rond de 70mg, vervolgens dan de MDMA. dat zorgde ervoor dat de stabiel bleef.

Als alternatief voor redosen is een bescheide dosis (18mg) 2C-D mij ook altijd goed bevallen. Misschien is lachgas iets voor jou, ook wel een zeer prettig combi, ookal duurt het effect maar enkele minuten.

Vrienden van mij hebben goeie ervaringen met een 'bodem' van 4-fmp, of post piek GHB. dit alles om de euforie iets langer aan te houden.

Pas hier wel een beetje mee op, ik herken een beetje mijzelf in de dingen die je schrijft, bij eindigde deze experimenten vaak in onnodige 'binge' nachtjes met als resultaat dat mijn tolerantie torenhoog is.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#4 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 29 October 2013 - 06:29 PM

een bodem 4-fa kan ik idd beamen, dit zorgt er voor dat je beduidend minder mdma nodig hebt op zo een nacht... :)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#5 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 14 November 2013 - 12:59 PM

Interessant thema waar ik een wat technische draai aan kan geven. In de techniek staat centraal 'meten is weten' en algemeen bekend is dat alleen relatieve verandering (een verschil) van activiteit gemeten kan worden. Dat betekent dat aan elke meting onder en bovengrenzen worden verbonden. Vanuit de visie dat elke zintuig ervaring opgevat kan worden als een meting kun je  zeggen dat je de bewustzijnstoestanden van 6-apb en 4-fa ervaart/ 'meet' als relatieve verandering van toestand. Zo kun je er vanuit gaan dat de werkingen van 6-apb en 4-fa allebei onder en bovengrenzen moeten hebben. De ligging van die onder en bovengrenzen zijn misschien wat lastig voor te stellen, maar ze zijn er.

Praktische toepassing op 6-apb en 4-fa combi.  Als 4-fa zorgt voor het behoud van de rush van 6-apb dan zal 4-fa op een of ander manier invloed moeten hebben op 6-apb's onder en bovengrenzen. Stel dat je mdma als referentiepunt (ijkpunt) neemt. Hoe verhouden 4-fa en 6-apb zich tov mdma rush? Wat is de relatieve verandering.. er is overduidelijk effect overlap en effect verschil tussen de 3. Op basis van het  'golvende' karakter van veel empathogenen en psychedelica zou je kunnen veronderstellen dat ervaring van rush en sociale bewogenheid elkaar afwisselen.

Stel dat je 4-fa als ondergrens van de mdma werking zou opvatten en 6-apb als bovengrens, dan zou 4-fa de ondergrenzen van de 6-apb werking naar beneden kunnen trekken. 6-apb's bovengrenzen komen dan minder tot uiting, met als gevolg dat  euforische sociale bewogenheid afneemt onder behoud van rush... 

#6 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 20 November 2013 - 03:51 PM

Jij gaat hier uit van een bovengrens van een stofje, terwijl het doel van dit topic toch meer neigt naar het vinden van een goede 'syngery'.

#7 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 07 December 2013 - 08:25 PM

Dit kan misschien weleens behulpzaam zijn. 4-FA 6-APDB combi tripreport

http://www.reddit.co...arison_to_6apb/

#8 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 01 July 2016 - 09:12 AM

Beschreven wordt stabilisering van het golvende karakter van mdma met methylone. Hoe kan zo'n stabilisering kan plaatsvinden? Waarom kan de ene stof bepaalde werking van de andere stof afvlakken? Al snel kom je uit bij de vraag hoe je golven binnen empathogene stroming moet opvatten. Hoe definieer je die golven? Hoe stromen die golven? Zou je onderscheid kunnen maken in stroomregio's, in het bereik van de golven?

Tevens beschreven wordt verlenging van de euforie met 4-fa. Waarom kan een stof als 4-fa de euforie van mdma of 6-apb beïnvloeden? Als je iets zinnigs wilt zeggen over wisselwerkingen dan zul je eerst moeten weten hoe euforie opbouwt. Het kan via een synergie verlopen inderdaad, maar dat neemt niet weg dat er in alle gevallen dynamiek plaatsvindt tussen de verschillende empathogene regio's, tussen die van 4-fa, mdma en 6-apb.

Zou je op basis van mdma vervangers – methylone, mephedrone, 4-fa, 6-apb, mda etc – kwalitatieve uitspraken kunnen doen over het golvend karakter en opbouw van euforie? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat mdma vervangers zich grofweg laten onderscheiden in twee soorten: in een groep die regio-overlap vertoont met de stimulerende (amfetamine-achtige) flow en een groep die overlapt met de psychedelische flow. De zogenoemde stimulerende empathogenen staan bekend om hun opwindende effecten en lichamelijke euforie. De psychedelische empathogenen zijn qua werking minder opwindend, geven minder rush en zijn doorgaans meer trippy.

6_apb_mdmacombi.jpg

Figuur. Empathogeen-empathogeen wisselwerkingen bewerkstelligen dynamiek tussen verschillende empathogene regio's. Missch kunnen we meer inzicht krijgen door te kijken naar de werking mdma vervangers?

#9 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 26 December 2016 - 01:37 AM

Nou, ik heb de proef op de som genomen. Eerst is het handig omt weten dat ik ong 3x per jaar mdma gebruik, het bij mij in 75% van de gevallen niet het gewenste effect oplevert en er altijd spraken is van polydrugs gebruik.

110mg van een geteste batch genomen waaruit bleek dat  er ook 5-apb bij zat.

come up was heel traag, na het roken van een jointje werd ik heel erg lam/duf en had het typische 'MDMA come up' gevoel dat een paar uur aanhield.

T+3:30 de eerste MDMA ingenomen, 80mg kristallen, die come up duurde ong 45 minuten, waarna ik gelijk nogeen 60mg kristallen heb genomen.

Kort daarop volgde het bekende MDMA gevoel en ben ik de tijd een beetje kwijt geraakt. nog ergens een capsule 60mg MDMA genoemen. Ook de n2o was lekker als vanouds, iets wat ik ook wel gemist heb mn laatste paar trips.

M gevoel was ook stabiel zoals ikdat meteen metylone met M trip gewend ben. Drop off was geleidelijk.

T+8:30 1mg etizolam genomen om te slapen, weinig last van kater, alleen mijn geheugen een beetje aangtast.

Side note:

Mijn vriendin had 100mg genomen, die merkte bijna niets van de benzo=fury. De M werke prima bij haar.

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 26 December 2016 - 12:49 PM

Wat bedoel je precies met: "in 75% van de gevallen niet het gewenste effect oplevert"?

En is er enig voordeel/unieks aan deze combinatie ten opzichte van een equivalente dosering van beide middelen apart?

Ik heb geen ervaring met x-ABP, is het normaal dat de come-up zo traag (3,5 uur) is?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 25 January 2017 - 12:22 AM

3 van de 4 keer blijft bij mij het euforische/empatische gevoel weg en ben ik slechts "intoxicated"

de come-up zelf heeft niet zolang geduurt maar het gevoel was vergelijkbaar met een MDMA come-up, adt probeerde ik te zeggen.

Het voordeel van deze combinatie is dat het euforische gevoel versterkt wordt door deze combinatie en er minder sprake is va de golven waar MDMA bekent om staat. stabiliseerd de trip als het ware.

Also tagged with one or more of these keywords: mdma, 6-abp, 6abp, xtc

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users