Jump to content

Photo

2-Aminoindane (2-AI)Info?

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 15 October 2013 - 07:51 AM

Ik zag dat wel wel een topic hadden over MDAI en 5-IAI, maar nog niet over 2-AI, de ongesubstitueerde versie, zeg maar.

Wikipedia - 2-AI

Kan ook weinig concrete informatie vinden, dus ik ben opzoek naar iemand met ervaring met die middel, die me wat meer kan vertellen over dosis, werkingsduur etc..

Overigens verwacht ik dat het meer een stimulant is dan een empathogeen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 15 October 2013 - 01:28 PM

Yes, een keer, ~50-80mg* in een capsule, thuis, met de bedoeling om functionele uppers uit te proberen.

Sloeg redelijk hard in, vooral veel van de amfetamine-onrust, in het begin superproductief en nog steeds het gevoel hebben dat je iets aan het uitstellen bent of zo, alsof je als puber een ouder hebt die elke seconde bij je kamerdeur staat om te zeggen dat je toch écht nu aan je huiswerk moet beginnen, terwijl je al aan je huiswerk zit, maar dat is niet genoeg, je moet hyperhuiswerk doen. Er komt elke seconde een gedachte omhoog die je op wil schrijven omdat het een goed project is, iets wat aangepakt moet worden. Overal zie je processen die je efficiënter kunt maken, dingen die gestructureerd of gesorteerd moeten worden. Dat heb ik met hogere doseringen (dex)amfetamine ook, maar minder overheersend en het is dan toch beter te volgen en te sturen richting daadwerkelijke productiviteit.

Het sloeg door naar zoveel onrust dat ik echt weinig nuttigs meer deed: Aan een stuk door switchen tussen tabs en documenten op de computer, 3 minuten afwassen en de rest laten "weken", door de kamer rennen en het huis half stofzuigen, vlekje op de muur overschilderen om vervolgens verfpot en kranten te laten liggen, idee dat ik best even tijdelijk die boom voor het huis zou kunnen verplaatsen zodat ik meer licht op een werktafel zou hebben, etc.

Weinig emotioneels, tintelende huid maar geen "verliefdheid", zeer beperkte euforie. Redelijk snel weer uitgewerkt, 1½ - 2 uur of zo, ruige coming down wat je richting een redose-dillema stuurt maar eigenlijk voelde het tegelijk ook zo kut verwarrend en chaotisch dat ik door die schok heen wilde bijten (en ik had toch niet meer dan die ene dose). Maar somehow wél een lekkere afterglow en een motiverend gevoel van "wtf just happened".

Het is in mijn ogen geen fijne drug om recreatief van te genieten, en evenmin een drug om netjes gefocussed mee in de schoolbanken te zitten, meer een schop-onder-je-reet shock-drug die je hoofd volstopt met goede ideeën en creatieve plannen, maar dat op een zeer onprettige geforceerde manier doet. Waarschijnlijk wel zeer functioneel om writers block of tijdelijke demotivatie over een project met geweld mee te doorbreken.

*(Ik had toen nog een superslecht weegschaaltje, maar wel een paar dagen eerder ongeveer 10% van het geplande hoopje geprobeerd als test.)

Verbing weirds language.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 15 October 2013 - 03:37 PM

Dat klinkt behoorlijk heftig eigenlijk. Zou het ook het geval kunnen zijn geweest dat je dosering veel te hoog was en dat lagere doseringen wel productief en/of aangenaam kunnen zijn?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 15 October 2013 - 11:08 PM

Ja, het is een mogelijkheid dat een lagere dose wat beheersbaarder is. Overigens leek het in de voorbereiding helemaal geen verkeerde startersdosis, de supplier raadde 100mg aan en dat kwam ook overeen met wat ik van enkele anderen hoorde, maar de persoon met wie ik samen besteld had, had al 400+ mg van de halve gram weggewerkt (helaas in één grote waas van polydrug-abuse, zero nuttige data). En mijn ~5mg test was onder de treshold.

De effecten voelden wel echt als "karakteristieke" eigenschappen van de drug ipv hoge-doserings-ruis. Ik had in dezelfde periode dat ik dit probeerde ook met amfetamine de neiging om hoog te doseren, dus ik weet hoe het voelt als je iets te hard doorsnuift/slikt. Dat geeft wel vriendelijkere "overdose" gevoelens dan dit, meer neigend richting overweldigende headrush, strak staan en lichamelijke onrust dan een psychotische ideeënwaterval.

Opvallend was overigens dat ik eigenlijk totaal geen last had van hartkloppingen, vasoconstrictie of koude/klamme handen: de huid-tintelingen waren meer te vergelijken met behaaglijke MDMA kriebels, al was het compleet ontdaan van roze wolkjes in het hoofd. Goede tekens, al blijft het een RC.

Van de uppers die ik specifiek geprobeerd heb voor focus zonder veel empathogene effecten (desoxy, (dex)amfetamine, desoxyn (meth), modafinil, methylfenidaat, diphenylprolinol, 3,4-CTMP, 2-AI) was het wel een van de interessantere middelen naar mijn mening. 5-IAI en bupropion heb ik ook geprobeerd, de eerste sterk teleurstellend & licht empathogeen; de andere vind ik iets te gevaarlijk om hoog te doseren vanwege epileptie-gevaar en gaf een hele rare buzz.

In ieder geval is 2-AI vrij duidelijk in z'n functie. Veel RC's (bijvoorbeeld cathinones, ritalin-analogen) voelen als slappe of vieze versies van klassiekers, maar dit middel vond ik wel redelijk een eigen plek verdienen op de lijst met functionele stofjes.

Verbing weirds language.

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 20 October 2013 - 06:03 PM

Ondanks dat in de meeste reports over 2-AI een dosis van rond de 100mg wordt genomen, ben ik vanwege Ferox post toch wat voorzichtiger geweest met mijn eerste dosis. 25mg oraal. Dit had al een overduidelijk effect. Zeker niet onprettig, maar te 'chaotisch' voor functioneel gebruik. Iets wat Ferox ook al beschreef. Gebaseerd op deze ene ervaringen denk ik ook dat 100 mg veel te sterk voor mijn smaak zou zijn geweest.

Ik had nog een aantal dingen die ik graag had willen lezen, maar door het chaotische effect kon ik me daar totaal niet op focussen. In plaats daarvan maar iets wat meer creatiefs gaan doen, wat wel prima ging. Geen idee of dit fijn is voor op een feestje, ik zou zeggen van niet, omdat daar (veel) betere middelen voor zijn. Op een gegeven moment heb ik ook even een wandeling gemaakt door het lokale park, wat ook zeer aangenaam was. Lekker de gedachten door mijn kop laten razen, niks constructiefs, maar gewoon fijn (actief) dagdromen..

Al met al, totaal niet verkeerd, maar ook niet teveel bijzonders, maar toch wel voor herhaling vatbaar.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 20 October 2013 - 09:10 PM

Hmm, mocht ik het nog eens tegenkomen, is dat laatste misschien wel een idee, een stevige wandeling door de duinen. Bij uppers denk ik altijd aan feesten, intellectueel bezig zijn, of het huis schoonmaken.

Verbing weirds language.

#7 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 20 October 2013 - 09:16 PM

@ poelster: hoe zat het bij jou met het gevoel tot redosen?

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 20 October 2013 - 10:04 PM

Totaal niet aanwezig, maar ik moet er dan ook wel bij vermelden dat ik dat zelden tot nooit heb met uppers, behalve als ik er (veel) alcohol bij gedronken heb.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users