Jump to content

Photo

Silk Road Opgerold

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#21 dech

dech

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 10 November 2013 - 09:18 PM

Site bezocht op de lauch dag, het is wel een "kopie" maar zonder de orginele sources.

Groot gedeelte van de functies werkt niet o.a sorteringen wat wel aangeeft dat ze de boel opnieuw opgebouwd hebben.

eerste paar dagen alleen vendors die hun zooi online mogen zetten bitcoin systeem komt ook pas met enkele dagen online en kunnen gebruikers weer hun bestellingen gaan plaatsen.

de landing page is wel erg aardig, hierbij hebben ze het gedeelte met de FBI seize warning laten staan met een mooi kruis erdoor als flinke steek naar de agencies waar je toch wel om moet lachen.

ondanks dat nu Silk Road v2.0 komt zal een grote base ook via BMR (black market reloaded) blijven opereren verwacht ik.

zolang er niet weer "amateuristische" fouten gemaakt worden door de beheerders zal het pakken inderdaad een probleem zijn gezien Tor niet de flaw is.

we gaan het zien ;)

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 10 November 2013 - 11:54 PM

The Guardian: The man behind Silk Road – the internet's biggest market for illegal drugs

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 11 November 2013 - 10:44 AM

Als de NSA via allerelei kananen alle europees kabel en wireless internet en bel verkeer kan opslaan en filteren hoezo kan zoiets als SILK road dan lang bestaan? Licht de FBI echt zo achter bij de NSA en waarom werken die twee niet samen???

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#24 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 November 2013 - 05:35 PM

Omdat het een TOR hidden service is.

https://en.wikipedia...Hidden_services

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#25 dech

dech

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 11 November 2013 - 08:07 PM

Omdat tor in basis is ontwikkeld door de Amerikaanse marine.

Doordat data via diverse nodes loopt is de source niet te achterhalen.

Uitgezonderd op wat extreem moeilijke timings intervallen na als je op de zelfde exit node zit is locatie gegevens etc achterhalen dus onmogelijk

#26 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 13 November 2013 - 09:54 AM

Cool. Thanks. Agenten laten infiltrerern is natuurlijk altijd een optie, maar dat is dan uitlokking (in U.S. legaak) en is duur in manuren en zal enkel hier en daar wat small fish opleveren. Het wordt ook echt complex als er verschillende overheden met verschillende jurisdicties zich ermee gaan bemoeien.

Ik weet dat sources niet besproken mogen worden maar vraag me het volgende toch echt af: hoe populair was SILK road onder gemiddelde psychonauten?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#27 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 13 November 2013 - 11:10 AM

Agenten laten infiltrerern is natuurlijk altijd een optie, maar dat is dan uitlokking (in U.S. legaak) en is duur in manuren en zal enkel hier en daar wat small fish opleveren. 

Je kunt nooit uitsluiten dat een verkoper (die een paar honderd euro moet betalen om verkoper te mogen zijn) van de politie is. Een voordeel van zo'n site is echter wel dat elke klant een rating moet doen na elke transactie, vaak met een geschreven reactie. Op de langere termijn kun je hier wel een beeld uit halen of de verkoper oke is of niet. Tenzij de politie eerst een half jaar lang zelf drugs gaat versturen om daarna allemaal 'visjes' op te pakken. Je kunt het nooit uitsluiten dat ze zo een voorbeeld willen stellen om het vervolgens breeduit in de media te etaleren, net zoals met die downloaders destijds.Overigens, normaal gesproken doet iemand pas een rating ('finalization') als hij het pakketje heeft ontvangen. Maar sommige verkopers willen blijkbaar dat je meteen een rating geeft nog voordat je iets hebt ontvangen. Want zij krijgen pas het geld van Silk Road (tussenpersoon tussen klant en verkoper) zodra de rating is gegeven. Als je dit doet, 'finalize early' heet dat, dan neem je wel een extra risico. 

Ik hoor dat veel mensen het engste vinden aan het geheel dat je op een gegeven moment uiteraard wel je adres moet geven. Dat vraagt wel enig vertrouwen in de verkoper. Deze info schijnt moeilijk of niet te onderscheppen te zijn voor derden door encryptie.

Of uitlokking in de VS illegaal is, dat betwijfel ik trouwens.Op tv zie ik ze ook wel is in de weer met van die lok-prostituees bijvoorbeeld. 

#28 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 13 November 2013 - 11:37 AM

Ik weet dat sources niet besproken mogen worden maar vraag me het volgende toch echt af: hoe populair was SILK road onder gemiddelde psychonauten?

Met deze vraag is niks mis, bovendien ben ik ook wel benieuwd.

Ik heb het echter zelf nog niet aangedurfd.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#29 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 13 November 2013 - 03:40 PM

Tja, dat valt lastig te meten lijkt me. Als we de FBI mogen geloven dan werd er gedurende het bestaan van Silk Road voor meer dan een miljard dollar aan goederen verkocht. En "it also made about $80 million in sales commissions."bron Ik vraag me af of die 'sales commisions' dan bestaat uit een bepaald percentage dat elke verkoper moest afdragen bij elke verkoop, en dat dat dus in feite het geld is dat de oprichter verdiende? En ik neem aan dat hij net als een bank ook beschikking had (als hij van kwade zin zou zijn) over het geld dat mensen in 'escrow' hadden staan, dus de digitale portemonnee die elke gebruiker daar heeft. 

Maar ze verkochten allerlei soorten drugs (naast andere goederen en diensten), dus het is ook moeilijk in te schatten in hoeverre de psychedelica verkoop daar een groot onderdeel van was.Maar de Silk Road als zodanig (dus ongeacht wat ze kochten) is blijkbaar voor veel mensen veilig gebleken, getuige de omzet. Wat naar mijn idee een indicator is dat veel mensen terugkeerden na hun eerste geslaagde aankoop. 

Als je er een beetje op let op het internet wordt wel duidelijk dat er best wel een flink aantal psychonauten zijn die daar wel is wat kopen met succes. Maar ik zou daar geen percentage aan kunnen hangen, ergens tussen de 5 en de 50%? :)

edit: overigens is die bitcoin wel behoorlijk onstabiel. Ik zag net dat hij bijna 400 dollar was!! Ik zou nu niet een bitcoin durven kopen (of je moet hem a la minute uitgeven), want hij kan morgenmiddag wel 50 euro minder waard zijn. 

#30 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 13 November 2013 - 08:07 PM

Die site was wel populair naar mijn inzien.

https://en.wikipedia...ketplace)#Sales

"From February 6, 2011 to July 23, 2013 there were approximately 1,229,465 transactions completed on the site."

De value van de bitcoins moet je wel met een grote korrel zout nemen, bitcoin koers verschilt veel en in het begin waren ze veel minder waard.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#31 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 15 November 2013 - 10:15 PM

Site bezocht op de lauch dag, het is wel een "kopie" maar zonder de orginele sources.

Groot gedeelte van de functies werkt niet o.a sorteringen wat wel aangeeft dat ze de boel opnieuw opgebouwd hebben.

Ik heb het gisteren ff bezocht. Het is idd opnieuw opgebouwd, waardoor ik het project wel wat sympathieker vind worden. Want dat je die naam en dat logo overneemt oke, maar gelukkig moeten ze er nog wel wat moeite in stoppen voordat het met recht SilkRoad 2.0 mag heten. Je kunt bv nog niet selecteren op land, en zo waren er nog wat functies die ontbraken.  

ondanks dat nu Silk Road v2.0 komt zal een grote base ook via BMR (black market reloaded) blijven opereren verwacht ik.

Ja, ik ben zelf niet op BMR geweest, maar wel gekeken op Sheepmarketplace (dit zijn de 2 grootste concurrenten van SilkRoad op dit moment.) En op Sheepmarketplace zie ik een hele zwik verkopers die eerst op SilkRoad zaten, maar nu nog niet teruggekeerd zijn daarheen. En het is nog maar de vraag of dat überhaupt gaat gebeuren. 

#32 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 18 November 2013 - 06:34 PM

^ same :)

http://www.wired.com...3/11/silk-road/

#33 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 04 December 2013 - 05:08 PM

En nu is ook het beloftevolle Sheepmarketplace niet meer, de site waar veel verkopers van het oude SilkRoad onderdak hadden gevonden. Met het grote verschil dat ze niet opgerold zijn, maar niettemin even irritant voor haar klanten.

http://www.independe...ns-8980353.html

Tja, iemand is rijk geworden. Een slimme oplichter, of simpelweg de oprichter (dan ook een slimme oplichter uiteraard). De kracht van zo'n site, namelijk de ondoorzichtigheid, is natuurlijk ook meteen de grootste zwakte. Al zou zo'n site jaren bestaan, dan nog blijft altijd de dreiging erboven hangen dat de oprichter er met de buit vandoor kan gaan. Of dat het gehackt wordt en je niemand aansprakelijk kunt stellen voor de verloren bitcoins.

Edit: BlackmarketReloaded is eveneens dicht: http://blackmarketreloaded.org/

#34 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 06 November 2014 - 07:44 PM

En 2.0 is ook dicht: http://tweakers.net/...road-20-op.html

Ik ben benieuwd welke steekjes de oprichters/beheerders hebben laten vallen. Volgens mij heb je niet echt een relaxed leven als je zo'n site beheert. Je verdient mogelijk veel geld, maar kan met bijna niemand praten over je werk.

En in de reacties bij dit bericht lees ik dat er meer sites zijn opgerold met deze actie.Sites waar ik nog nooit van gehoord heb trouwens:

Het is niet alleen Silk Road 2.0, maar ook Cloud 9 en Hydra zijn daarnet neergehaald.

Black Market Hydra also confirmed seized.

https://twitter.com/...399466915127297

Black Market Cloud9 also confirmed seized.

https://twitter.com/...398698241810432

Gigantisch nieuws in de wereld van Black Markets! Ineens zijn in ieder geval 3 spelers offline gehaald.

#35 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 21 November 2014 - 08:41 AM

Bron: http://www.wired.com...after-silk-road

How the Dark Web’s New Favorite Drug Market Is Profiting From Silk Road 2’s Demise

When a major law enforcement crackdown killed the Silk Road 2 earlier this month, it scattered the Dark Web’s drug dealers. But one new and improved crypto market is welcoming and profiting from those refugees: an appropriately named website called Evolution.

Since the FBI’s and Europol’s Operation Onymous seized dozens of Dark Web sites including the Silk Road 2, Evolution has more than tripled its rate of growth in new product listings, according to data collected by the non-profit Digital Citizens Alliance. That’s helped the eBay-style contraband bazaar’s drug offerings to grow more than 50 percent since September. Combined with the other products Evolution sells—a mix of counterfeit documents, weapons and stolen credit card numbers—it’s now the biggest black market on the Dark Web. It has around 22,000 product listings in total, far more than either Silk Road 2 or the original Silk Road ever offered.

“Evolution is the new hot commodity,” says Digital Citizens Alliance (DCA) research director Dan Palumbo. “Clearly they’re benefiting from the Silk Road 2 shutdown.”

Narcotrafficking by the Numbers

Evolution was adding new product listings at a rate of between 80 and 90 a day before Operation Onymous, by the DCA’s count. Since the seizure of drug markets including Silk Road 2, Hydra, Cloud 9 and Pandora, Evolution has now been adding around 280 product listings a day. Additionally, many Evolution vendors used to list their wares on Silk Road 2 as well, but “now this will be the sole focus of their business,” says Palumbo.

Even before the Silk Road 2 was seized earlier and its alleged administrator Blake Benthall arrested, its popularity had been waning. It had been recently surpassed in size by not only Evolution, but also another drug site called Agora. As of a count of product listings by the DCA in late October, Agora was actually the top market on the collection of sites that run on the anonymity software Tor, with 18,250 listings. That was 2,000 more than the Silk Road and a few dozen more than Evolution, though Evolution’s recent boost has allowed it to outpace Agora. Silk Road 2’s plummeting market share resulted from a mixture of misfortune and incompetence: In early 2014 the site claimed it had been hacked, with $2.7 million worth of users’ bitcoins stolen from its escrow services. Since then, it had offered no escrow at all, leaving buyers dangerously vulnerable to being scammed.

Evolution doesn’t just offer an escrow, but also takes advantage of a more advanced feature built into bitcoin known as multi-signature transactions. That feature is designed to prevent both scams and seizure of escrow funds by law enforcement. It requires two out of three parties—the buyer, the user, and the site itself—to sign off on a deal before the escrowed bitcoins can be transferred. Evolution has also had much faster pageload times than competitors, most of whom run painfully slowly thanks to Tor’s process of routing web traffic among randomly chosen computers around the world. (Just how Evolution managed those speeds despite running on Tor itself isn’t clear.) And it has been online far more reliably: The website Darknet Stats counts Evolution as online 97 percent of the time, compared with 83 percent for Agora and 93.5 percent for Silk Road 2 at last check in September.

All of that has made Evolution the go-to haven for drug dealers fleeing the Silk Road 2. Another site calling itself Silk Road 3 in a bid to win over the Silk Road’s users, by contrast, has less than a thousand listings. When someone calling himself the Dread Pirate Roberts held an “ask me anything” session in Reddit’s dark net markets forum and claimed to be the new administrator of the Silk Road, he was mocked and asked questions like, “Where do you plan on doing your upcoming stint in prison?”

Just how the new top black markets like Agora and Evolution survived the feds’ Operation Onymous, however, isn’t entirely clear. Some in the security community have speculated that the crackdown used a new de-anonymization attack against Tor, and that the only sites that were spared from that attack were those hosted in places like Russia or China, beyond western law enforcement’s reach.

Getting Smaller, Cleaner, and Darker

In fact, the cops did seize one site calling itself Evolution: a scammy clone created to trick users into handing over their bitcoins. Security researcher Nik Cubrilovic has documented how as many as a third of sites seized by Operation Onymous were scam or clone sites, particularly knockoffs of many of the top drug markets including Agora and Evolution. By clearing out those clones, law enforcement may have actually cleaned up the Dark Web, removing fraudsters and making users feel safer spending their money on reputable black markets sites like Evolution.

Evolution’s rise in the Dark Web drug trade signals perhaps the final shift away from the political roots of the original Silk Road. The Silk Road’s administrator known as the Dread Pirate Roberts, after all, espoused radical libertarian views and banned all but victimless contraband on the site. Evolution’s creator, by contrast, is a mysterious figure known as Verto who previously ran the Tor Carding Forum, a credit card fraud site. And in addition to drugs, counterfeits and guns, Evolution also sells stolen credit cards, a kind of crime never allowed on the Silk Road. “Evolution is the anti-Silk Road,” says DCA’s Palumbo. “Rather than being centered around a libertarian ideal, it’s just a business.”

If the new, post-crackdown Dark Web is darker, though, it’s also smaller. Although Evolution has grown in the wake of Operation Onymous, the Dark Web drug market as a whole has been pruned dramatically to a total of about 44,000 listings compared with 65,500 listings in August, according to the DCA. That brings it below even the 46,000 listings on the sites in January of this year.

But Palumbo says that given how fast the Dark Web grew over the last year, that setback isn’t likely to last. “If I had to guess, I would imagine you’ll see new sites pop up, and someone will take place of Silk Road as the third major market,” he says, “I wouldn’t be shocked at all to see them overtake the total number of listings before the takedown.”

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users