Jump to content

Photo

Diazepam tegen menstruatie klachten.

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 20 August 2013 - 04:49 PM

Hallo allen hoe is het er mee? Hier gaat alles lekker op 1 punt na.

Mijn vriendin wordt weer ongesteld waarbij we weten dat ze een paar depressieve dagen tegemoet gaat krijgen. Dit is nou eenmaal de uitwerking zegt de dokter, nadat we diverse middelen hebben geprobeerd om deze depressieve gevoelens tegen te gaan tijdens de menstruatie.

We blijven dus geduldig doorzoeken hoe we deze depressieve gevoelens kunnen verminderen.

Ik ben nou helemaal niet iemand die wonderen in pillen ziet maar ik bedacht me wel of Diazepam (heb ik toevallig nog 2 x 10mg van liggen) misschien zou kunnen helpen om even de 2 ergste dagen te overbruggen.

Nou is mijn vraag voor de weters hier natuurlijk of dit ook nut zal hebben? Wellicht dat dit niet de beste forum is om dit te vragen maar ik geef het toch maar even een kans.

Alvast bedankt !! :respect:

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 20 August 2013 - 10:05 PM

Diazepam is niet een antidepressiva perse en heeft ook behoorlijk sterke bijeffecten, dus dit middel zou mij niet echt geschikt lijken voor dit doeleinde. Uiteraard kan je het altijd proberen.

Als jullie echt radeloos opzoek zijn naar een remedie zou je wellicht een sub-psychedelische dosis ketamine oraal kunnen proberen. Uiteraard is dit vrij experimenteel, maar veel gebruikers claimen na het gebruik van ketamine enkele dagen minder depressief te zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 20 August 2013 - 11:14 PM

Diazepam is een van de lichtere benzodiazepine klasse drugs. Het gevoel dat het je geeft is dat je minder betrokken raakt en kalmer blijft waarbij je normaal misschien sneller dingen persoonlijk zou nemen of je zouden irriteren. Het dempt de emoties voor een deel dus ook eventuele negatieve emoties, in welke mate hangt samen met de dosering. Verder heeft het ook een spier ontspannende werking wat zeker bij menstruatie een prettig aspect kan zijn.

Over het algemeen word naar mijn weten diazepam door de meeste mensen goed getolereerd vooral als het maar kortstondig gebruik is (waar diazepam eigenlijk ook voor bedoeld is). Ik kan echter moeilijk oordelen over jullie situatie want als je vriendin nog andere medicijnen neemt kunnen er interacties ontstaan en er zijn ook gevallen bekend van mensen die allergisch ervoor zijn. Tevens dien je ook uit te kijken met het drinken en eten van grapefruit aangezien deze de opnamen van de actieve stof kunnen verhogen. Alcohol is ook het beste om te vermijden omdat beide middelen de ademhaling kunnen deprimeren. 

Ik denk dat bijwerkingen best mee zullen vallen, zo niet bijna niet merkbaar. Dit is echter gesproken vanuit mijn eigen eerste ervaringen met verschillende benzodiazepines. Als je toch voor de route diazepam wilt kiezen zou ik beginnen met een allergie test waarbij je probeert 1-2 mg van je pil af te halen en deze je vriendin in te laten nemen en het ongeveer 60-90 minuten de tijd te geven. Mocht alles ok blijken en misschien zelfs al enkele depressieve symptomen verholpen hebben dan zou je het hierbij kunnen laten. Mocht het niet voldoende zijn dan zou ik voor 5 mg (dus +3 mg) in totaal gaan en de dag afwachten. Diazepam heeft een zeer lange halveringstijd waardoor het zeker zo'n 20–100 uur in je systeem kan blijven. Als er geen bijwerkingen zijn en geen allergische reactie is zou eventueel op de tweede dag nogmaals 2 mg erbij genomen kunnen worden als de depressieve symptomen niet iets milder zijn.

Ik zou je zelf even aanraden om ook deze bijsluiters te bekijken:

- Bijsluiter Diazepam

- En deze Engelstalige bijsluiter

Zoals Poelster ook al vermeldde is diazepam geen antidepressiva, het kan echter wel helpen om emoties te dempen waardoor men in staat is om misschien minder negatief beïnvloed te worden door de gevoelens. Een overdosis diazepam en benzodiazepines in zijn algemeenheid resulteren in overgeven, het is dus vrij moeilijk als er geen combinatie gebruik in het spel is of interactie met andere medicijnen om hieraan te overlijden vooral niet met 2x 10 mg diazepam. Om je een beetje contrast te geven, ik weet niet of je bekend bent met Xanax (alprazolam) maar 10 mg Valium (diazepam) staat ongeveer gelijk aan 1 mg Xanax. Ik weet toevallig dat een vriend z'n moeder voor angststoornis 1 mg Xanax pillen krijgt voorgeschreven dus in dit contrast zijn het niet zo'n extreme doseringen.  

P.S. Ik ben geen dokter, ik gebruik zelf weleens benzodiazepines recreatief die vele male krachtiger zijn dan diazepam. Dit wil echter niet zeggen dat mijn ervaring ook direct vertaalbaar is naar jullie dus doe ook je eigen research en wees voorzichtig.

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 21 August 2013 - 09:03 AM

Goede post. Dat de spierontspannende werking een positief effect tijdens de menstruatie kan hebben, had ik niet aan gedacht. Overigens zie ik niet echt in waarom je eerst een allergietest zou doen. Diazepam wordt over het algemeen zeer goed verdragen, maar het kan uiteraard geen kwaad. 5 mg klinkt inderdaad als een goed advies, veel hoger zou ik niet gaan, want dan is het mogelijk dat de sedatieve effecten te sterk worden om fatsoenlijk overdag te functioneren en dat is wat ik voornamelijk bedoelde met de bijeffecten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 21 August 2013 - 09:57 AM

I.t.t. wat Claviceps suggereert, kan 10 mg diazepam best heftig zijn als het echt equivalent is aan 1 mg Alprazolam. Van 1 mg Xanax ben ik echt wel dik onder invloed (al gebruik ik het alleen heel af en toe om te slapen).

Ik weet niet of je vriendin van plan is om auto te rijden in die tijd, maar ik zou daar erg mee oppassen, zeker icm de lange halfwaardetijd, aangezien het je reactievermogen kan beinvloeden.

#6 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 21 August 2013 - 01:39 PM

Jeetje wat een mooie duidelijk antwoorden. Bedankt voor de moeite mensen !!

Nu rest er nog een vraag... Mijn vriendin heeft een onbekende spierziekte wat op dit moment niet verslechterd. Gebruikt er ook geen medicijnen voor oid. Kan gewoon huishouden doen maar lange dagen werken word wat lastig en heeft beademing nodig snacht omdat er anders niet genoeg adem binnenkomt door de te zwakke spieren rond de ribben.

Nu schrikt mijn vriendin even over de spierontspannende werking van Diazepam want dit zou voor haar niet goed zijn aangezien ze een spierziekte heeft. Is hier misschien kennis over onder jullie?

Ik zat zelf ook bijvoorbeeld te denken aan ongeveer 3mg  4-aco-dmt te geven waardoor ze zich wat vrolijker voelt. Dus niet om te trippen maar alleen om het depri gevoel te dempen. Helaas werkt dit te kort maar kan misschien wel verlichting geven.

Daarbij leek mij ketamine inderdaad wel een idee maar ik kan daar helaas niet aan komen. Tenminste heel erg moeilijk.

Nogmaal bedankt voor jullie moeite !

-Carl Sagan

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 21 August 2013 - 01:55 PM

In dit geval zou ik inderdaad extra voorzichtig zijn en haar eigenlijk geen diazepam geven, alvorens dit met een arts te hebben besproken!! :!:

Je zou eventueel DXM kunnen proberen, dat is wellicht makkelijker verkrijgbaar en aangetoond dat het ook over de antidepressieve-werking van ketamine beschikt, welke dosis dan geschikt zou zijn kan ik je helaas niet zo 1-2-3 vertellen, dan moet ik eerst die onderzoeken er even op naslaan. Een andere optie zou methoxetamine zijn, maar daar is het volgens mij nooit van aangetoond dat het daadwerkelijk ook over de antidepressieve-werking van ketamine beschikt en ik weet ook niet hoe het zit met de onderdrukking van de ademhaling bij dit middel.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 21 August 2013 - 03:00 PM

Je zou eventueel DXM kunnen proberen, dat is wellicht makkelijker verkrijgbaar en aangetoond dat het ook over de antidepressieve-werking van ketamine beschikt

Volgens mij niet aangetoond, wel gespeculeerd. In ieder geval zeker niet in clinical trials zoals ketamine.
Bovendien heeft dxm alleen maar meer bijwerkingen, dus dit zou ik echt niet zomaar gebruiken.

#9 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 21 August 2013 - 03:08 PM

Maar Poelster in dhpedia staat het volgende bij DXM: Speciale waarschuwing: DXM neigt om de stemming te vergroten. Niet noodzakelijk een slecht ding als je in een gelukkige stemming bent. Nochtans, als je gedeprimeerd bent, DXM zal neigen om de depressie erger te maken. Als je aan depressie lijdt, dan contacteer een bekwame medische beroeps voor behandeling. Probeer niet op zelf voorschrift DXM te gebruiken om uw depressie te behandelen. Het voorschrijven van drugs voor behandeling van een geestelijke ziekte zou aan bekwame medische beroeps moeten worden over gelaten.

Dus om mijn vriendin dit nu te geven terwijl ze nu al ongesteld is en dus depressief is lijkt me dan toch niet al te handig. Toch? misschien om dat dan te proberen een dag voor haar ongesteldheid de volgende x. Al ga ik dit eerst op mijn zelf testen (wat ik eigenlijk al een tijdje van plan was). Ik zal vandaag of morgen eens een pakketje Daro retard halen. Dan heb ik toch de goeie? inhoud capsules goed vermalen en dan terug in capsule en nuttigen toch? stuk of 4 a 5 beginnen? (ik weeg 80kg)

-Carl Sagan

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 21 August 2013 - 03:26 PM

Ik zou ook niet zomaar DXM aanraden, én niet omdat er over DXM weinig bekend is én omdat ik zoiets niet zomaar aanraden. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor ketamine, maar daar is inmiddels wel een hoop anekdotisch (en ook klinisch) bewijs voor.

Op Bluelight is een zeer interessant topic van iemand die dagelijks regelmatig zeer lage doseringen ketamine neemt tegen (klinische) depressie. Da's wel wat anders dan menstruatie-neerslachtigheid die een paar dagen aanhoudt, maar evengoed interessant.

In het kader van experimentele behandelingen: heb je ook overwogen om sub-psychedelische doseringen LSD te proberen? En dan bedoel ik echt een klein hoekje van een blotter: iets van 10 a 25 mcg ofzo. Daar is ook wel van bekend dat het mood-lifting werkt, en als je het in niet-psychedelische hoeveelheden neemt, zal het stemmings-versterkende effect ook wel meevallen (gelijk DXM).

Weet niet hoor, maar ik heb gevoelsmatig iets tegen het gebruik van DXM hiervoor.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 21 August 2013 - 03:51 PM

Laat ik dan maar voor de zekerheid een disclaimer plaatsen, alles wat ik hier gepost heb was slechts een suggestie, absoluut geen advies, aangezien ik geen dokter ben, moet ook alles wat ik in dit topic post met enige voorzorg worden gelezen!!! Maar ik hoopte dat dit al duidelijk was.

Om weer even terug te komen op DXM, ik had het over sub-psychedelisch dosissen en wat er op de DHPedia staat heeft betrekking tot voornamelijk de psychedelische doseringen. En aangezien DXM zonder recept verkrijgbaar is, lijkt me dit een (relatief) veilige optie. Wellicht hoef je de hoestcapsules niet eens te crushen, omdat je niet opzoek bent naar een psychedelische ervaring.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 21 August 2013 - 05:22 PM

In het kader van experimentele behandelingen: heb je ook overwogen om sub-psychedelische doseringen LSD te proberen?

Dit lijkt me nou niet echt handig bij menstruatie-pijn: http://en.wikipedia....ne_contractions

Maar hey, ianad1 en ianaw2.

1) iamnotadoctor
2) iamnotawoman

#13 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 21 August 2013 - 07:05 PM

ok Dreamer en Poelster helemaal duidelijk.

Helaas heb ik ook niet zomaar even wat lsd zegeltjes liggen. Zelf ook weinig ervaring met lsd moet ik zeggen. Ik zou ook niet weten hoe ik aan die spullen moet komen en tja op internet vragen kan/mag ook niet dus is allemaal erg lastig. 4-AcO-DMT kwam ik echt met super toeval tegen en had daarom ook meteen 2 gr gehaald waar ik voorlopig wel even mee toe kan.

Ik heb me vriendin zojuist dus 2 a 3 mg 4-aco-dmt gegeven om te kijken of dit voor nu even helpt. Tjah ianaw too dus weet niet precies wat ze voelt maar over de hele dag zijn we al 4 huilbuien verder en heb haar daarom dit gegeven. Normaal wordt ze hier altijd heel vrolijk van maar dan een dosis boven 6 mg. Al is ze heel heel gevoelig voor dit soort substanties lijkt me dit toch een dosis dat ze niet bewust gaat ervaren al zou het humeur opkrikkende effect misschien wel evengoed aanwezig zijn. Zodra ik meer weet hoe het gegaan is laat ik het natuurlijk weten.

Neemt niet weg dat als iemand anders nog goede tips heeft die altijd welkom zijn natuurlijk. Fijne avond !!!!

-Carl Sagan

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 21 August 2013 - 09:17 PM

Goed punt van die acid, dreamer. Had ik kunnen weten. Betwijfel trouwens of LSD in kleine doseringen ook echt voelbare baarmoeder-contracties veroorzaakt... En daarbij heeft mijn vriendin verder geen fysieke ongemakken bij LSD-gebruik tijdens de menstruatieperiode, dus ik vermoed dat het niet een sterke contraindicatie is. Maar goed, het blijft speculeren natuurlijk.

Laat vooral weten wat de resultaten zijn. Huilende menstruatievrouwen zijn geen kattepis. Sterkte dude. Die vrouwelijke hormonen ook altijd. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#15 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 22 August 2013 - 01:29 PM

Nou het is eigenlijk prima verlopen aangezien mijn vriendin gewoon lekker heeft zitten trippen.

Tjah en dat van 2 mg 4-AcO-dmt. Ik wist dat ze voor bepaalde stoffen erg gevoelig is maar zó gevoelig dat wist natuurlijk niemand.

Ik had dezelfde dosis genomen en voelde eigenlijk praktische helemaal niks. Terwijl mijn vriendin de hele kamer in patronen heeft zitten bekijken.

Dus nu heb ik twee dingen geleerd. 4-AcO-DMT haalt het depressieve gevoel tijdens menstruatie weg en mijn vriendin is hyper hyper gevoelig voor bijna alle stoffen. Volgende x een nog lagere dosis om te kijken of het ook werkt zonder daadwerkelijk het magische psychedelische wereld te betreden.

Wordt wederom weer vervolgd. Ik ga per 4 weken testen wat het beste werkt

-Carl Sagan

#16 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 22 August 2013 - 02:02 PM

Als ik vragen mag, hoe heb je die 2 mg afgewogen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#17 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 23 August 2013 - 12:20 PM

^ heb ik eigenlijk niet..... Ik heb een weegschaal die 0,001 gr kan afwegen. Nou ben ik me bewust dat dit nooit geheel nauwkeurig is en dat 0.002 gr niet hierop is af te wegen. Ik heb daarom op een plateautje van een halve gram 20 mg afgewogen. ( mijn ervaring zegt dat het weegschaaltje rond die gewichten nauwkeurig genoeg begint te worden) hiervan heb ik de helft genomen en in glas water gedaan. Dat glas water in 5 delen verdeelt en daarna dus 1/5 deel laten opdrinken. Hierdoor wist ik dat ik redelijk nauwkeurig op 2 mg zat.... Soms moet je een beetje creatief zijn :)

-Carl Sagan

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 23 August 2013 - 12:40 PM

Dat is inderdaad een prima methode om zulke kleine hoeveelheden met enige precieze af te meten. Maar je bent je er van bewust dat 4-AcO-tryptamines heel onstabiel zijn in waterige oplossing?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 25 August 2013 - 07:55 PM

^yep niet lang houdbaar in water... zelfde avond zie je het water al blauw worden door de oxidatie.

-Carl Sagan

#20 kroznaxsz

kroznaxsz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 161 posts

Posted 27 August 2013 - 01:49 AM

prolactin wil ook wel 'ns helpen..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users