Jump to content

Photo

Marquis PaginaNieuwe gegenereerde tabel

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 25 June 2013 - 11:48 AM

Goed, vandaag heb ik eindelijk eens gekeken naar het automagisch genereren van de marquis tabel:
http://www.dhpforum....Marquis_reagens

Wel blijk er een bug te zijn waarbij bestanden met de extensie .JPG (hoofdletters) niet weergegeven worden in de query ook al is de zogenaamde 'mime-type' wel correct. Gelieve dus in het vervolg met de extensie .jpg (kleine letters) te uploaden.
Bij deze dan ook het verzoek aan de uploader (poelster ^_^) om de plaatjes te vervangen met de 'correcte' bestandsnaam.
[Edit: ik ga straks even kijken of ik de wiki en SMW kan upgraden naar de laatste versies. misschien dat het daar mee wordt opgelost.]

Ik zal de oude tabel aanpassen zodat alleen de entries zonder pagina blijven staan (dit maakt de 'todo' wat overzichtelijker).

Verder kwam ik nog deze 'engelse versie' van de pagina tegen:
http://www.dhpforum....nglish_Version)

Hier in zijn de teksten vervangen met engelse beschrijvingen.
Waarschijnlijk moeten we de chemical-templates zo aanpassen dat deze engelse versie hier ook toe te voegen is, maar dat op de pagina's alleen de nederlandse te zien is.
Maar dat is van latere zorg.

Ik hoop dat men verder wil helpen met de chemicals aan te vullen die nog geen pagina hebben :)

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 June 2013 - 12:41 PM

Bij deze dan ook het verzoek aan de uploader (poelster ^_^) om de plaatjes te vervangen met de 'correcte' bestandsnaam.
[Edit: ik ga straks even kijken of ik de wiki en SMW kan upgraden naar de laatste versies. misschien dat het daar mee wordt opgelost.]

Hopelijk is het op te lossen door de upgrade, want anders is dat best wat werk, waar ik geen zin in/tijd voor heb..

En misschien moet de do-to list niet op deze pagina, want dat maakt de pagina compleet onoverzichtelijk.

En hoe wil je het oplossen met pagina's die wel bestaan, maar (nog) geen foto hebben, want bijv. voor 5-meo-dalt is de reactie kleur bekent, maar de foto ontbreekt.

En voor die engelse versie kunnen inderdaad voorlopig dan gewoon handmatig updaten, wanneer dit nodig is.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 25 June 2013 - 12:51 PM

Ik heb nu alleen echt even geen tijd om een upgrade te doen.
Misschien vanavond.

En misschien moet de do-to list niet op deze pagina, want dat maakt de pagina compleet onoverzichtelijk.

Maar deze info zomaar verwijderen is zonde. Dus ja er zijn nu twee losse tabellen, maar dan is de informatie in ieder geval nog wel vindbaar. Die oude lijst wordt ook steeds kleiner naar mate er meer paginas worden toegevoegd.

En hoe wil je het oplossen met pagina's die wel bestaan, maar (nog) geen foto hebben, want bijv. voor 5-meo-dalt is de reactie kleur bekent, maar de foto ontbreekt.

Gewoon, net zoals nu?
Nu is het ook zo dat sommige pagina's alleen een omschrijving hebben (Morfine bijvoorbeeld).
Hier mee komen ze gewoon in de tabel terecht. Een foto toevoegen kan altijd later nog.

(ik zie trouwens nergens een pagina voor 5-meo-dalt ..)

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 June 2013 - 01:18 PM

Oh, sorry scheef gekeken, ik bedoelde 5-MeO-MiPT.

De oude lijst zou inderdaad minder moeten worden, maar met de snelheid zoals er nu pagina's worden geschreven zal 'de oude lijst' voorlopig nog lang blijven bestaan. Ik zal denken over een tussen oplossing, want ik ben het met je eens, dat wel ergens een duidelijk overzicht moet staan voor welke pagina's (uit de marquis tabel) nog geschreven moeten worden, maar ik vind dat dit zeker niet ten kosten moet gaan van de overzichtelijkheid van de pagina..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 25 June 2013 - 01:41 PM

De oude lijst zou inderdaad minder moeten worden, maar met de snelheid zoals er nu pagina's worden geschreven zal 'de oude lijst' voorlopig nog lang blijven bestaan.

Als ik zo even kijk is er iets van 1/3 dat al een pagina heeft of alleen de nieuwe template hoeft te gebruiken.
Er is ook een deel zonder pagina waar de info vrij weinig toevoegt.

Dat zou dus al aanzienlijk wat schelen (bijna de helft van de oude lijst dus).
http://www.dhpforum....gens#Oude_tabel

Het gaat vooral om RCs uit het begin van de lijst.
Maar bij deze is dit dan ook een aanmoediging voor anderen om deze pagina's aan te vullen.

Desnoods voegen we alleen de marquis-data en wat basic info toe aan de template, {{Beginnetje}} er bij en verder maar zo laten tot iemand de moeite neemt om er iets mee te doen.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 25 June 2013 - 04:08 PM

BOD, 2c-t, ALEPH .... Iemand?

'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 June 2013 - 04:16 PM

Als ze niet in de lijst staan, waarschijnlijk niet, maar probeer eens het topic op BL (link staat onder aan de wiki pagina), ongetwijfeld dat daar iemand deze wel getest heeft...

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 25 June 2013 - 08:57 PM

Wel blijk er een bug te zijn waarbij bestanden met de extensie .JPG (hoofdletters) niet weergegeven worden in de query ook al is de zogenaamde 'mime-type' wel correct. Gelieve dus in het vervolg met de extensie .jpg (kleine letters) te uploaden.

Ok, het is nu gefixed met een hoop gepruts in de query en template.
Later deze week eventueel naar upgrades kijken, maar zijn in principe niet echt nodig op dit moment.

Edoch toch gelieve in het vervolg letten op de case van de extensie :)
(en: liever geen spaties in de bestands-namen!!!)

#9 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 27 June 2013 - 08:55 AM

lekker bezig!

"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 27 October 2018 - 05:40 PM

Zijn er DHPers die een van de reagentia pagina's gebruiken?

Zo ja, is er behoefte om deze verder uit te breiden? Naar zowel meer verschillende compounds als verschillende reagentia?

Wederom zo ja, welke middelen of welke reagentia zou jij graag aangevuld zien worden?

Het kost best wat tijd en een kleine financiële investering, dus als er geen of weinig belangstelling is dan laat ik dot project voorlopig even liggen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users