Jump to content

Photo

Less is more? (split uit TMA-6)

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 20 June 2013 - 10:55 PM

hey beverig ventje allereerst welkom.

ik ben wel benieuwd wat je met deze zin bedoeld en wat je verstaat onder heftig trippen:

Vooral die minder-is-meer-leugen heeft mij op een dwaalspoor gebracht. 

ik ben zelf ook een groot fan geweest van een goede binge, hoge doseringen en poly-gebruik... echter zijn dat niet per se mijn heftigste trips geweest en ook niet perse mijn mooiste trips... ik merkte bij mezelf juist op dat het vooral verdovend werkte en ik er achteraf niets aan had, behalve dan de herinneringen aan momenten die ik heb beleefd (zeker niet onplezierig), ik zie het dan ook vooral als stom dronken worden; af en toe zeker leuk en nodig, maar niet altijd het doel en niet altijd gewenst. bij te lage doseringen heb ik overigens hetzelfde effect, ik kan er dan ook slecht tegen om net tegen trippen aan te zitten, als ik de stad in ga vind ik het dan weer wel leuk om het bij 1 zegel of zo te houden, geeft dan net een andere twist aan mn avond. 

wat is jouw visie hierop en hoezo voel je je op een dwaalspoor gezet? wat is je doel met trippen en zie je ook in dat andere mensen andere doelen kunnen hebben en hun eigen doelen op verschillende manieren kunnen bereiken (bijvoorbeeld met lagere dosissen)?

hierbij nog de vraag in welke setting je drugs gebruikt en welke soort drugs (uppers, downers, dissociatieven of psychedelica)?

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 20 June 2013 - 11:05 PM

^ nu ga je met die lijst vragen wel nog harder off-topic dan ik al deed :#

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 20 June 2013 - 11:30 PM

^Topic gesplit ivm gelijk.

#4 beverig ventje

beverig ventje

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 21 June 2013 - 04:24 AM

Ehm ik ben niet nieuw, eerder bejaard en ik ken dit forum al meer dan 10 jaar, maar gebruikte het voor informatie. Wat drugs betreft: ik eet wat de pot schaft, behalve dissociatieven, want daar weet ik geen raad mee. Ik doe acidtrips buiten; op het strand of in de natuur. Heel soms met mn vriendin rustig thuis, En omdat ik dat allemaal te weinig doe, dan wil ik ook een goed effect.Mijn doel is dat ik het fijn vind om de wereld eens vanuit een totaal ander perspectief te bekijken, maar vooral omdat ik het leuk vind. LSD zet al je zintuigen open, lijkt het wel. Dat visuele aspect vind ik ook geweldig. En dat bereik ik door genoeg te nemen. Daarnaast vind ik het ook gezellig.

2c's doe ik overal en nergens. Die 'trips' beginnen meestal bij iemand thuis en daarna vaak de stad in wandelen, want dan kan je veel lachen en kom je altijd wel mooie figuren tegen. Downers vind ik saai, maar soms is een benzo wel handig om te pitten. Uppers neem ik op feesten, vaak MDMA of Methylone of speeeed, heel soms wat 2c-b.

Dat van dat dwaalspoor was meer een grap, ik wilde in eerste instantie zeggen dat ik het persoonlijk onzin vind, maar dat klinkt zo nors. Precies wat jij zegt, ik baal ervan als ik net tegen het trippen aanzit, maar het niet goed uit de verf komt. Wat mij betreft mogen mensen allerlei doelen hebben om te trippen, daar heb ik niet veel over te zeggen. En dat zij daarbij zo weinig mogelijk substanties nemen is financieel efficiënt en scheelt ook in katers, maar ik begrijp het niet, dan doe ik liever wat anders. Dus nee, dat zie ik niet echt in. Als jij zegt dat je een zegel eet en omdat het net te weinig is maar naar de stad (kroeg?) gaat, dat zou ik niet snel doen. Ik ben bovendien nog nooit verdoofd geraakt van psychedelica en ik weet de dagen erna goed wat ik heb meegemaakt en hoe ik daarmee om kan gaan in het vervolg van mijn leven. Stomdronken vind ik daar niet een logische vergelijking bij, maar ik houd wel van bier. Misschien kan iemand een tripdoel toelichten, waarbij een lage dosering goed van pas komt (iets van 14 mg 2c-b oid)? 

Nog even voor de duidelijkheid: ik binge niet, want ongezond, deprimerend en vooral te weinig tijd. Een poly-drugsgebruiker ben ik denk ik wel.. 

dag

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users