Jump to content

Photo

The Future of Weed: HIGH COUNTRY

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7693 posts

Posted 15 June 2013 - 09:48 PM

In HIGH COUNTRY, Motherboard heads to Denver--ground zero for cannabis legalization, and home to a booming tech sector in what could be called the SIlicon Valley of weed--to inhale the newest high-tech highs. We visit the key players scaling up this new green tech, wrap our heads around all the money to be made, crack open the confusing science of America's No. 1 cash crop, and smoke dabs.

Damn, als je dacht dat Nederland nog iets voorstelde op het gebied van cannabisinnovatie, moet je eens naar deze docu over Colorado kijken. Mijn mond viel soms echt open van verbazing. Fascinerend wat er allemaal gebeurt nu cannabis gelegaliseerd is. Ook heel interessant om te zien wat uiteindelijk het beste model gaat worden om de verkoop en groei van cannabis te reguleren. Het 'microbrewery' model is wat ze volgens mij vooral voor ogen hebben: geen grote commerciële partijen, maar kleine kwekers/verkopers.

Toch wel vrij geniaal en ongelooflijk om voor te stellen dat dit allemaal in de VS gebeurt. :bloem:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 16 June 2013 - 08:09 AM

Erg goede docu, ik had 'm van de week al gezien. Inderdaad bizar om te zien hoe geavanceerd het er daar aan toe gaat. Ik vond destijd ook Weed Wars erg indrukwekkend, die medicinale dispensaries hebben hun zaken ook goed voor mekaar.

Ik schrik wel een beetje van die Butane Hash Oils BHO. In sommige varianten kan tot wel 80%THC zitten. Dat lijkt me dat weer niet echt verstandig. Zou in Nederland in ieder geval meteen verboden worden, met dit cabinet dat alles met meer dan 15%THC wil verbieden.

Life starts at the edge of your comfort zone

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7693 posts

Posted 16 June 2013 - 01:04 PM

Ja, dat was het enige dat ik ook niet zo'n hele verstandige ontwikkeling vond. Krijgen ze eindelijk de vrijheid om legaal wiet te kweken en te verkopen, zijn er weer allerlei leipo's die het zo extreem mogelijk moeten maken. Krijg je geheid een keer gedonder mee.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 22 June 2013 - 08:28 AM

Och, de gebruiker "emancipeert" toch ook mee? Of "groeit", wat voor woord ik ook zoek. Die weet heus wel dat THC in te grote hoeveelheden nou ook weer niet zo onwíjs chill is.  Ik heb alleen het idee dat het hier een probleem is omdat je niet echt de keuze hebt. Mensen roken joints met tabak, die je ook voor de smaak rookt en omdat dat cultuur is en omdat er in je locale "sjop" nou eenmaal gewoon te koop is wat er toevallig te koop is en als die dan heel sterk is dan zit je ineens compleet wappie in die shop en je moet nog naar huis en je joint is nog nieteens op. Maar blowend door dat winkelcentrum dat mag natuurlijk niet, en weggooien voor die prijs ook niet, dus ja dan moet ie maar ff op...

Ik vermoed dat bij legalisatie deze problemen snel oplossen. Net als met bier. Het Kanon is heel sterk, maar alleen mensen die zoveel mogelijk alcohol per euro moeten hebben en bijvoorbeeld tochal alcoholist en dakloos zijn (lichte generalisatie hier) drinken het. Anderen kiezen liever gewoon een lekker biertje. En die keuzen hebben we. Zelfs in de supermarkt tegenwoordig.

Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7693 posts

Posted 22 June 2013 - 09:24 PM

Heb je die docu gezien Wimpie? Volgens mij uit je gewoon een mening zonder die docu te hebben bekeken namelijk.

Thank you, the mdgt.

#6 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1438 posts

Posted 23 June 2013 - 12:43 PM

Goede docu. Cannabis gaat hig tec. Microbrewery klinkt interessant, maar ik vermoed dat er op den duur wel grote commerciele partijen in het gat springen met mega kassen en massaprodutie, er zit veel geld in.

Life is too interesting to be bored.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users