Jump to content

Photo

Wie zijn jouw helden/idolen?Drugs-related that is

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 13 June 2013 - 02:51 PM

Na het kijken van een inspirerend interview bedacht ik me dat er binnen de drugs-community/het psychonautenwereldje best wel veel verschillende visies zijn over waar het over gaat of over zou moeten gaan.

Dus vandaar de vraag: welke 3 personen hebben op jouw de grootste invloed gehad wat betreft je kennis, ervaringen en meningen over drugs. Oftewel, wie zijn jou helden/idolen?

TS begint:

1. Alexander 'Sasha' Shulgin
Wie kent 'm niet, wereldbekend als de godfather of XTC, maar mijn persoonlijke nummer 1 vanwege niet alleen het uitvinden van honderden nieuwe psychedelica, maar ook het lef om ze op zich zelf te testen, het gezond verstand om dat dusdanig te doen dat hij nog steeds leeft en er vervolgens ook nog eens 2 briljante boeken over te schrijven met daarin de uitleg hoe ze te maken zodat deze kennis niet voor altijd verloren is gegaan.

Plus, samen met Ann weet jij (voor mij iig) de balans tussen wetenschap en spiritualiteit goed te vinden.

2. Prof. David Nutt
In mijn ogen op dit moment dé persoon die bezig is drugsbeleid in the UK, Europa en misschien wel de hele wereld te veranderen. Heeft op zijn gehele carriére drugs gebestudeerd en had uiteindelijk een baan als Chief Advisor voor de Britse overheid inzake illegale drugs. Is daar ontslagen toen hij beweerde dat paardrijden gevaarlijker is dan XTC en dat Alcohol en Tabacco schadelijker zijn (voor de samenleving) dan Cocaïne en Heroïne. Is nu weer werkzaam als professor in Neuropsychopharmacology aan de prestigeuze Imperial College London waar onder zijn leiding nu onderzoek gedaan wordt naar de effecten van MDMA en psilocybine in het brein en waar de volgende stap een klinische trial naar psilocybine in de behandeling van depressie is.

3. Richard Strassman
Deze man was de eerste de hele classificering van psychedelica in de jaren 60/70 weer toestemming kreeg om onderzoek te doen in de States. Hij onderzocht DMT waarbij hij vooral keek naar de subjectieve ervaringen. Hij krijgt vooral mijn respect voor de deuren die hij heeft geopend. Z'n eigen conclusies wat betreft DMT waren nogal vergezocht (in mijn ogen) en ook niet echt sterk onderbouwd. 
Het leek erop dat dit echter z'n enige onderzoek in die richting was, maar ik kwam er recent achter dat hij ook indirect te maken heeft met de recente ontdekking dat DMT zich in het brein van ratten bevind. Nu alleen nog een solide theorie hoe DMT inderdaad de reis van onze ziel naar onsterfelijkheid begeleid en dan ben ik helemaal om.

Maar ik ben erg benieuwd wat jullie vinden...

Life starts at the edge of your comfort zone

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 13 June 2013 - 02:57 PM

Goed topic. Zal eens even goed nadenken wie in mijn Top3 horen. :)

Sasha Shulgin, Albert Hofmann, Aldous Huxley, Bill Hicks, Roland Griffiths, William James, Earth&Fire Erowid, Alan Watts, Charles Grob... ga erover nadenken wie van deze helden bovenaan komt te staan en wie ik ben vergeten.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,056 posts

Posted 13 June 2013 - 05:15 PM

volgens mij bestand er al zo een topic toch...  :blink:

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#4 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 14 June 2013 - 01:24 PM

volgens mij bestand er al zo een topic toch...  :blink:

Ik ben de zoek functie gebruikt met 'idolen' en 'helden', maar kon niet echt een relevant topic vinden.

#5 Tryptamine

Tryptamine

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 16 June 2013 - 11:40 PM

Albert Hofmann

Wegens de uitvinding van LSD voor mij één van de makkelijkste tripmiddelen, euforisch en geen bodyload. Ook de eerste die psilocybine isoleerde dus één van de pioniers van de psychedelische gemeenschap.

Alexander Shulgin

Dankzij hem regelmatig rondgelopen met gigantische pupillen en een strakke kaak terwijl ik alles en iedereen helemaal geweldig vond en voor het schrijven van de twee bijbels Pihkal en Tihkal (en natuurlijk het uitproberen van bijna alles wat erin staat).

Timothy Leary

De psycholoog en enfant terrible van Harvard die LSD en psylocybine in de jaren zestig grote bekendheid gaf maar ook gelijk zorgde voor de slechte naam ervan en de schrijver van de eerste boeken die ik over psychedelische middelen las (The Psychedelic Experience &High Priest).

Terence Mckenna  "culture is a mass hallucination" :D

Uitstekende verteller met een hypnotische nasale stem, sommige theoriën zijn een beetje far out maar kan naar mijn idee zeer goed uitleggen wat trippen inhoud.

"Waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka" - Pac Man

#6 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 17 June 2013 - 09:39 AM

Sasha Shulgin, Albert Hofmann, Aldous Huxley, Bill Hicks, Roland Griffiths, William James, Earth&Fire Erowid, Alan Watts, Charles Grob... ga erover nadenken wie van deze helden bovenaan komt te staan en wie ik ben vergeten.

Kun je er een paar toelichten? Met Roland Griffiths en Alan Watts ben ik niet bekend.

En bedoel je met William James de grondlegger van de Amerikaanse psychologie? De enige link die ik kan bedenken is dat hij N2O gebruikte, maar als je zo redeneert kun je Freud ook wel opnemen (gebruiker van coke)

Albert Hofmann, Alexander Shulgin, Timothy Leary en Terence Mckenna

Kun je toelichten waarom specifiek hen?

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 17 June 2013 - 12:55 PM

Kun je er een paar toelichten? Met Roland Griffiths en Alan Watts ben ik niet bekend.

En bedoel je met William James de grondlegger van de Amerikaanse psychologie? De enige link die ik kan bedenken is dat hij N2O gebruikte, maar als je zo redeneert kun je Freud ook wel opnemen (gebruiker van coke)

Sure, had meer een lijstje opgesteld om voor mezelf helder te krijgen wie ik in dat lijstje zou willen, om daarna een top drie te maken en neer te schrijven waarom precies. Heb er alleen nog geen tijd / prioriteit voor gemaakt.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#8 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 17 June 2013 - 10:58 PM

Okidoki, ik zal iets meer geduld proberen op te brengen ;-)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users