Jump to content

Photo

VVD-jongeren willen reguliere verkoop xtcnu.nl 27 mei 2013

xtc mdma legalisering

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 05 June 2013 - 02:50 PM

VVD-jongeren willen reguliere verkoop xtc
De jongerenafdeling van de VVD in Amsterdam vindt dat xtc in coffeeshops en in smartshops verkrijgbaar moet zijn.
m1nx36pa93v5_sqr256.jpgFoto:  ANP

De Amsterdamse GroenLinks-fractie pleitte vorige week ook voor de verkoop van de partydrug in winkels

"Bij harddrugs denken we automatisch aan dealers, verslaafden en veelplegers", zegt voorzitter van de JOVD in Amsterdam Chris-Jan Kamminga. "Maar die vlieger gaat allang niet meer op: xtc is een vrij onschuldige drug die vooral op feestjes en festivals wordt gebruikt. De overlast die xtc veroorzaakt is miniem."

De jonge liberalen vinden dat de VVD is doorgeschoten in het bestrijden van harddrugs. "Reguleren werkt beter dan repressief handhaven. Het is treurig om te zien dat GroenLinks-raadslid Marco de Goede dat inzicht wel toont, terwijl onze liberale moederpartij verlangt naar een drugsdrooglegging", zegt Kamminga.

Link

Life starts at the edge of your comfort zone

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 05 June 2013 - 05:48 PM

Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat XTC onschuldig is, is het qua overlast wel veel beter dan bijv. alcohol. Hopelijk neemt de niet-liberale VVD dit idee over. Eigen verantwoordelijkheid nemen ftw!

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 06 June 2013 - 03:15 PM

Ain't gonna happen. JOVD vindt altijd veel liberalere dingen dan de VVD. Daarbij vind ik het helemaal niet zo'n goed idee dat xtc door commerciële aanbieders wordt verkocht. Los je feitelijk helemaal niet zoveel mee op. Als je 't doet, doe het dan ook meteen echt goed en reguleer de hele productie, handel en verkoop.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 09 June 2013 - 11:16 PM

In het verlengde hiervan: de drugsranking van rivm uit 2009. 

Drugsranking. Een vergelijking van de schadelijkheid van drugs:

http://www.rivm.nl/b...n/340001001.pdf

#5 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 02 August 2013 - 10:05 PM

Zo hoort liberalisme. Het "normale" VVD heeft al jaren helemaal niks meer met vrijheid te maken.

#6 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 07 August 2013 - 03:37 PM

Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat XTC onschuldig is, is het qua overlast wel veel beter dan bijv. alcohol. Hopelijk neemt de niet-liberale VVD dit idee over. Eigen verantwoordelijkheid nemen ftw!

Eensch

Ik heb trouwens zeker wel overlast (eigenlijk vind ik overlast een woord voor zeikende bejaarden die vanachter de lux-a-flex de politie bellen voor een groepje hangjongeren maar goed) meegemaakt door xtc gebruik...

Na hardstyle of hardcore feesten willen hele meutes tandenknarsende jongeren met wegdraaiende ogen ook wel eens wazige dingen gaan doen

#7 Stupide

Stupide

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 389 posts

Posted 08 August 2013 - 11:05 PM

^Of dat enkel en alleen aan xtc toe te schrijven is, lijkt me op zijn minst twijfelachtig. Combigebruik/drank, slaapgebrek, groepsdruk en algemene kansloosheid spelen misschien wel een net zo grote rol.

Verder lijkt het me niet eens een slecht idee, maar het gaat inderdaad nooit gebeuren (al was het maar omdat de jongeren van politieke jongerenorganisaties meestal een paar toontjes lager zingen als ze zelf aan het roer staan).

#8 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 09 August 2013 - 11:27 AM

Heb je wel gelijk in Stupide, vaak worden er ook andere middelen gebruikt en heeft men al lang niet geslapen. Maar toch 't speelt wel een rol. Feit is ook gewoon dat veel luitjes op die feesten gewoon veels te veel xtc gebruiken...

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6363 posts

Posted 09 August 2013 - 11:53 AM

Maar als de verkoop van MDMA (zullen we het geen XTC noemen, mkay ;) ) gereguleerd is, dan is het voor de overheid ook makkelijker om eerlijke informatie over (verstandig)gebruik te geven, omdat ze dan niet hoeven te doen als of het heel-heel erg slecht is..

Het zal waarschijnlijk niet onmiddellijk effect hebben, maar als je op middelbare scholen naast de uitgebreide informatie die je krijgt over alcohol en roken ook uitgebreide informatie over MDMA wordt gegeven, zal dit op de lange termijn probleem gebruik doen verminderen, daar ben ik van overtuigd.

En dan zullen hopelijk ook de toestanden die jij beschrijft afnemen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 Stupide

Stupide

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 389 posts

Posted 12 August 2013 - 10:02 PM

Heb je wel gelijk in Stupide, vaak worden er ook andere middelen gebruikt en heeft men al lang niet geslapen. Maar toch 't speelt wel een rol. Feit is ook gewoon dat veel luitjes op die feesten gewoon veels te veel xtc gebruiken...

k geloof graag dat dat zeker een rol speelt. Maar vaak is de berichtgeving over ongelukken na middelengebruik ongenuanceerd.

Maar ook hier kan onderwijs op termijn idd het verschil maken. Dan moet het wel evenwichtig zijn: geen bangmakerij, maar eerlijk over de risico's.

Also tagged with one or more of these keywords: xtc, mdma, legalisering

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users