Jump to content

Photo

Psilocybin in the treatment of end-of-life anxietyAmsterdam, vrijdag 14 juni, 16:00 - 18:00

Lezing Stichting OPEN Psilocybin

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 27 May 2013 - 06:53 PM

5CY8bQu.jpg?2

Psilocybin in the treatment of end-of-life anxiety

Can psychedelics help patients cope with the fear of death?

Dr. Grob will come all the way from Los Angeles to give a lecture on his research into psilocybin, the active ingredient in 'magic mushrooms'. The main focus of this lecture will be the investigation into the safety and efficacy of psilocybin as a therapeutic aid in the treatment of severe anxiety in adult patients with advanced-stage cancer. Research into substances such as MDMA and ayahuasca, also investigated at the Harbor-UCLA Medical Center, will be addressed as well. There will be ample time for questions and discussion. Students, health care professionals and therapists are encouraged to attend.

Dr. Charles Grob is professor in Psychiatry & Biobehavioral Sciences at UCLA, Los Angeles (USA). He has published extensively on topics such as substance misuse and the history of hallucinogens in psychiatry. He performed the first FDA approved study of the physiological and psychological effects of MDMA; a multi-national study of ayahuasca in Brazil and has performed a pilot investigation of the safety and efficacy of psilocybin in the treatment of anxiety in adult patients with advanced-stage cancer.

WHO: Dr. Charles Grob (UCLA)

WHEN: Friday 14 June

TIME: 16:00 - 18:00

WHERE: CREA (Muziekzaal), Nieuwe Achtergracht 170 Amsterdam.

FEE: €5,- regular / students & alumni free

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 27 May 2013 - 09:30 PM

Kan helaas niet. Zou er graag heen gaan.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,400 posts

Posted 27 May 2013 - 10:01 PM

Nice, staat in m'n agenda!

Gelukkig ben ik dan nog net student :#

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 28 May 2013 - 08:49 AM

Ook als afgestudeerd UvA-student mag je gratis naar binnen hoor. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,400 posts

Posted 28 May 2013 - 09:28 AM

Tsssk, zie ik er uit als een UvA-student? <_<

#6 Unfolder

Unfolder

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 183 posts

Posted 28 May 2013 - 12:56 PM

Nice!

Zie hier wat interviews met de beste man die waren opgenomen voor 'DMT - The Spirit Molecule":

http://www.youtube.c...deos?query=grob

Ik ga proberen erbij te zijn.

#7 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 28 May 2013 - 01:34 PM

Die capsules zien er wel heel lekker uit trouwens..

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,328 posts

Posted 28 May 2013 - 02:43 PM

Gaat het worden opgenomen? Want ik kan er niet bij zijn, maar wil het wel graag zien/horen. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 28 May 2013 - 03:24 PM

Er wordt nog gezocht naar vrijwilligers met een (goeie) camera. Gegadigden kunnen zich bij mij melden, ik geef 't wel door. :)

Thank you, the mdgt.

#10 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 29 May 2013 - 09:20 AM

Ik zou ook zeker geïnteresseerd zijn om hier een opname van te zien. Zit er zelfs over te denken, als ik het kan combineren met iets anders leuks in Amsterdam, om er heen te gaan. 

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 04 June 2013 - 03:07 PM

Ik kan iedereen aanraden hierheen te gaan. Wordt volgens mij echt heel interessant. Niet meer geïnteresseerden?!

Thank you, the mdgt.

#12 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 04 June 2013 - 05:35 PM

Ik ga er zeker zijn. Een kans om Charles Grob te zien/horen spreken krijg je ook niet elke dag! :)

The wisest mind has something yet to learn

#13 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,056 posts

Posted 04 June 2013 - 10:54 PM

jawel, super geïnterresseerd, maar weet niet of ik uitkom met de tijd... van 4 tot 6 is echt bud als je vanuit groningen moet komen en officieel tot 5 uur moet werken :/

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,672 posts

Posted 13 June 2013 - 12:38 PM

Morgen is 't zo ver! Voor wie van plan is om te komen: er is beperkt plek, dus zorg vooral dat je op tijd bent. CREA heeft helaas maar 130 zitplaatsen.

Thank you, the mdgt.

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,328 posts

Posted 15 June 2013 - 11:29 AM

Hoe was het en is het gefilmd?? :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,400 posts

Posted 15 June 2013 - 11:55 AM

Het was tof! Een beetje lange introductie, maar sommige aanwezigen vonden dat juist wel weer chill.

Helaas is het klinische deel niet gefilmd (accu leeg), maar er zijn wel audio-opnames van de gehele sessie.

Dus samen met de slides is er nog wel iets van te maken op zich.

De vragen-sessie (die toch nog ruim een half uur duurde) was ook erg tof.

Veel goed geformuleerde en gevarieerde vragen.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,328 posts

Posted 15 June 2013 - 12:02 PM

Cool, ben benieuwd naar de montage. Vind nog steeds jammer dat ik er niet bij kon zijn..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,400 posts

Posted 15 June 2013 - 12:52 PM

Om eerlijk te zijn waren de onderzoeken er resultaten van de meer gevorderde studies (dit ging over hun pilot-studie die vooral 'feasibility' en 'safety' aan moest tonen) en praatjes van Matthew Johnson en Robin Carhart-Harris op ICPR een stuk interessanter.

Maar Charles Grob vertelt wel een echt heel goed verhaal met leuke anecdotes en persoonlijke ervaringen enzo.

Was echt de moeite waard om even naar toe te fietsen :duimpje:

#19 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 15 June 2013 - 01:02 PM

+1 voor de montage, kon er helaas dit keer ook niet bij zijn. Ben wel erg benieuwd naar de opnames  B)

Life starts at the edge of your comfort zone

#20 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 15 June 2013 - 03:07 PM

Ik was er ook bij. De algehele sfeer was goed, vooral omdat Grob een aangename spreker is om naar te luisteren. De lange introductie over de geschiedenis van psychedelica was best interessant, maar wat ik wel erg jammer vond, was doordat hij hier zoveel tijd aan had besteed, hij de bespreking van zijn eigen onderzoek er in 20 minuten doorjoeg. Sommige slides liet hij even 5 seconden zien, terwijl ik juist voor die verdiepende uitleg was gekomen. Ik had best een half uurtje langer willen blijven zitten, eventueel met 10 minuten pauze ertussen. Wat betreft dit ene onderzoek ben ik minder te weten gekomen dan gehoopt. En veel dingen die wel hij noemde wist ik al via het internet, zoals bv de anekdote van die vrouw wier sessie maar niet op gang wil komen totdat ze de muziek grondig aanpassen. Ik had toch meer over dit specifieke onderzoek willen weten. Achteraf had ik zelf natuurlijk ook thuis even een paar vragen op papier moeten zetten, want ik had niet de helderheid om tijdens de vragensessie een duidelijk omlijnde vraag te bedenken. Overigens was die vragensessie, zoals dreamer al noemde, echt heel leuk.

De titel van de lezing dekte dus niet echt de lading. Maar misschien is het maar goed ook, want anders was ik vermoedelijk niet gekomen en dan had ik toch een aantal leuke anekdotes en interessante punten gemist. Want die waren er wel degelijk. Een voorbeeld van zo´n punt is bijvoorbeeld de waarneming dat als een psychedelische sessie een ´genezende waarde´ heeft dit vaak een sessie is waarin er sprake is van een mystieke ervaring. En met betrekking tot zijn psilocybine onderzoek wist ik bv niet dat ze van te voren bij elke sessie een spiritueel getint ritueel uitvoerden. Dus ondanks dat ik een wat andersoortige lezing had verwacht, heb ik wel degelijk interessante dingen gehoord en me geen moment verveeld.

Also tagged with one or more of these keywords: Lezing, Stichting OPEN, Psilocybin

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users