Jump to content

Photo

Arnhem winnaar van Nieuwe Revu’s Nationale Coketest

cocaine coke

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 08 May 2013 - 05:22 PM

http://www.revu.nl/n...onale-coketest/

Arnhem kwam als beste uit de bus tijdens de Nationale Coketest van Nieuwe Revu. Gedurende twee weekenden trokken twee verslaggevers langs vijftien grote steden EN Volendam. Hun opdracht? Zonder bestaande contacten zo snel mogelijk een gram cocaïne kopen. Twintig minuten na het passeren van de stadsgrens kochten de twee in Arnhem kochten de twee een gram bij een tippelaarster. De cocaïne uit Arnhem bevatte 81% cocaïne en met dat percentage belandt de stad bovenaan de ranglijst van de Nationale Coketest. Het allerlaagste percentage coke, slechts 20 procent, werd aangetroffen in het sample uit Haarlem. In Utrecht werd er door de tests geen enkele werkzame stof herkend. En ook in Maastricht viste Nieuwe Revu bot: Het sample uit Limburg bestond voor 100% uit paracetamol.

Op de koffie bij een inbreker en beroofd in Den Haag

Tijdens de productie van de Nationale belandden de twee verslaggevers onder andere in Assen in het huis van een zelfverklaard inbreker die zelf hevig aan de heroïne zat, kregen ze een stadstour van een dealer uit Eindhoven en scoorden ze een gram in de beruchte Graafsewijk in Den Bosch. Het immer door drugsnieuws geteisterde Maastricht bleek een vlug verstrekker van het Colombiaanse goud. Nadat een straatdealer de verslaggevers voorzien had van parkeeradvies regelde hij binnen tien minuten na aankomst een gram wit. In iedere stad vond Nieuwe Revu binnen twee uur een gram cocaïne. Behalve in Den Haag. Daar bleek dat list en bedrog zich in die stad niet tot de Tweede Kamer beperken. Hardhandig en onder bedreiging van een pak slaag met een lege whiskey-fles moesten de redacteuren afstand doen van hun bezittingen. De Hofstad werd dan ook gediskwalificeerd van verdere deelname.

Ontwormingsmiddel voor varkens

De gekochte cocaïne werd op meerdere punten in het land getest bij diverse testservices. Omdat deze services slechts één sample per persoon testen, moest de voltallige redactie van het blad worden ingeschakeld. Eén voor één lieten ze een gram cocaïne testen. Vaak terwijl de overige redactieleden in de wachtkamer zaten te wachten.
Het uiteindelijke percentage coke viel in veel van de monsters vies tegen. Naast cocaïne werd in veel monsters levamisol aangetroffen. Dit ontwormingsmiddel voor varkens en runderen wordt vaker gebruikt als versnijdingsmiddel van coke. Daarnaast werden er anti-allergie-medicijnen, oude pijnstillers en doodgewone paracetamolresten aangetroffen.

Of de redacteuren zelf ooit nog wit poeder in hun neus stouwen valt te betwijfelen. ‘Natuurlijk hebben we het beiden wel eens gebruikt. En natuurlijk wisten we van de versnijdingsmiddelen. Maar nu ik weet dat er ontwormingsmiddelen voor vee en uit de handel gehaalde pijnstillers in zitten gebruik ik die troep zelf waarschijnlijk nooit meer’, aldus Mark SchoonesMarijn Schrijver is sinds de hectische zoektocht en testresultaten groot voorstander van legalisatie.

De volledige testresultaten

Arnhem 81% cocaïne / 6% levamisol
Eindhoven 76% coke / verder geen werkzame stoffen
Zwolle 56% coke / verder geen werkzame stoffen
Assen 51% coke / 8% lidocaïne
Amsterdam 46% coke / 8% cafeïne / onbekend percentage hydroxyzine
Lelystad 43% coke / 3-7% fenacetine / 5% levamisol / 1% cafeïne / onbekende percentages benzocaïne en hydroxyzine
Rotterdam 35% coke / 14% levamisol
Leeuwarden 34% coke / +34% lidocaïne / 1% levamisol
Volendam 32% coke / 6% levamisol / onbekend percentage hydroxyzine
Middelburg 25% coke / 62% cafeïne / 9% fenacetine
Groningen 24% coke / 16% fenacetine / 1% levamisol
Den Bosch 21% coke / 2% levamisol / onbekend percentage paracetamol
Haarlem 20% coke / 6% lidocaïne / 5% levamisol / onbekend perecentage paracetamol
Utrecht 0% coke / verder geen werkzame stoffen
Maastricht 0% coke / 100% paracetamol

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 08 May 2013 - 10:56 PM

Wat een nutteloos artikel weer...

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 09 May 2013 - 07:48 AM

^ heh ja, maar 1x in elke stad proberen coke te halen, maar wel alle samples bij meerdere testservices laten testen ...

Gedegen onderzoek hoor ..

#4 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 09 May 2013 - 10:38 AM

Het zou me niets verbazen als ze zelf echt in de veronderstelling zijn dat ze nu mooi even de kwaliteit van cocaïne in verschillende Nederlandse steden in kaart hebben gebracht.

The wisest mind has something yet to learn

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 09 May 2013 - 12:59 PM

Ik niet dat ze dat denken en ik denk ook niet dat dit hun bedoeling was. Hun doel lijkt me hoofdzakelijk dat ze een 'populair' artikel willen schrijven, dat mensen willen lezen. Niet om enige vorm van gedegen onderzoek te doen. En om eerlijk te zijn, toen ik de titel las, wou ik het artikel ook lezen, echter na de eerste zinnen was die interesse al weer verdwenen, voornamelijk door het de wijze van schrijven. Wel jammer dat ze niet ook de prijzen erbij hebben vermeld..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 09 May 2013 - 01:57 PM

Het zal vast en zeker niet hun hoofddoel zijn geweest, dat ben ik met je eens. Maar mensen zijn vaak echt heel slecht in het begrijpen van wat je op de basis van de resultaten van een onderzoek nou echt kan concluderen.

The wisest mind has something yet to learn

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9428 posts

Posted 09 May 2013 - 10:29 PM

En kun je hier nou uit concluderen dat alle testservices in NL dezelfde resultaten geven?

Want daar zeggen ze verder ook niks over. Met wat voor reden zijn ze al die testservices überhaupt af gegaan? o.O

#8 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 14 May 2013 - 08:18 AM

Er is maar 1 testsysteem in Nederland, dus het maakt niet uit waar je iets inlevert. Het resultaat zal altijd hetzelfde zijn. http://www.drugs-test.nl

#9 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 20 May 2013 - 01:36 AM

Ik wist wel dat de kwaliteit in Arnhem het beste was..... Kom er nota bene zelf vandaan. 

Ja, zo is het mensen en niet anders haha  :sluw:

Also tagged with one or more of these keywords: cocaine, coke

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users